• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Gsx 1400 tehot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hate16
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tylyttäjä,

etkös sie sanonnu että siula on liki samat tehot ku ilokaasun pyörässä,ilman kansitöitä?with all respect,ni mistä tuo ero sitten johtuu..joko tässä mennään moottoreihin yksilöinä..ei taija edelleenkä ihan selvä tämä tehokuvio olla..hitto ku en taija uskaltaa pyörää ostaa ennenku saapi varmuujen tähän epävarmuuteen:)

edelleen mulle on luvattu +50heppaa takaseen lissää 1400gsx:ään.tuohan pittää ihan tosiaan käyvä tarkastaa.Pyörään tulis siis akran kokohuilu,filsu,commanderi,yoshin st1 nokat,kannen plaanaus+kohistaminen+kairaus ja säätö.näin on kiven kovaan vakuutettu.mutta kellään täällä ei ole näkemystä tai kokemusta tällasesta tehonlisäyksestä ni se vähä vesittää kyllä tuon kyseisen pajan lupauksia..

pitänee nyt ottaa puhelu pikimmiten pankkitätille ni jos sais ite sitte lyötyä faktaa pöytään ku on käyttänny ns. "tiukan"pajan penkissä ja sitte näköjään"löyhän"pajan penkissä..eikö vain?

Ei tarvihe kenenkä epäillä eikä supista ja mikä parasta jos sais ite nukuttua kunnolla:)

Vartavasten menin penkittämään sekä säädättämään tuonne Viaber oy:hyn. Ei ainakaan lupaa liikoja. Kyllä ne taitaa siinä olla noi huipputehot noilla ruiskurungoilla. Suunnitelmissa on ollut myös isomma pattimännät, jotta saisi puristuksia/tilavuutta lisää.

Tylyttäjä,

etkös sie sanonnu että siula on liki samat tehot ku ilokaasun pyörässä,ilman kansitöitä?with all respect,ni mistä tuo ero sitten johtuu..joko tässä mennään moottoreihin yksilöinä..ei taija edelleenkä ihan selvä tämä tehokuvio olla..hitto ku en taija uskaltaa pyörää ostaa ennenku saapi varmuujen tähän epävarmuuteen:)

edelleen mulle on luvattu +50heppaa takaseen lissää 1400gsx:ään.tuohan pittää ihan tosiaan käyvä tarkastaa.Pyörään tulis siis akran kokohuilu,filsu,commanderi,yoshin st1 nokat,kannen plaanaus+kohistaminen+kairaus ja säätö.näin on kiven kovaan vakuutettu.mutta kellään täällä ei ole näkemystä tai kokemusta tällasesta tehonlisäyksestä ni se vähä vesittää kyllä tuon kyseisen pajan lupauksia..

pitänee nyt ottaa puhelu pikimmiten pankkitätille ni jos sais ite sitte lyötyä faktaa pöytään ku on käyttänny ns. "tiukan"pajan penkissä ja sitte näköjään"löyhän"pajan penkissä..eikö vain?

Ei tarvihe kenenkä epäillä eikä supista ja mikä parasta jos sais ite nukuttua kunnolla:)
Ei tule kyllä +50hp renkaalle, jos eivät samalla suurenna ruiskurunkoja.. Eivät ne pienet rungot vaan virtaa ilmeisesti tarpeeksi. Ilokaasuhan on nimenomaan nuo hommelit tehnyt omaan pyöräänsä, ja tulos on tuossa luettavissa.

34mm ruiskurungot ovat naurettavan pienet näin isolle koneelle. Esim. tonnisessa on nykyisin 44mm ruiskurungot, vaikka tilavuutta on huomattavasti vähemmän.

Jos tuon "tulpan" korjaa samalla, niin sitten uskon, että +50hp on mahdollinen. Miksipä ei. Onhan siinä tilavuutta, ja pyörä on tehtaalta hyvin matalaviritteinen.

Ei tule kyllä +50hp renkaalle, jos eivät samalla suurenna ruiskurunkoja.. Eivät ne pienet rungot vaan virtaa ilmeisesti tarpeeksi. Ilokaasuhan on nimenomaan nuo hommelit tehnyt omaan pyöräänsä, ja tulos on tuossa luettavissa.

34mm ruiskurungot ovat naurettavan pienet näin isolle koneelle. Esim. tonnisessa on nykyisin 44mm ruiskurungot, vaikka tilavuttaa on huomattavasti vähemmän.

Jos tuon "tulpan" korjaa samalla, niin sitten uskon, että +50hp on mahdollinen. Miksipä ei. Onhan siinä tilavuutta, ja pyörä on tehtaalta hyvin matalaviritteinen.
No GSX:ssä on myös 28-milliset imuvenat ja pienet kanavat kannessa, en menisi sanomaan että pelkillä ruiskurunkojen suurentamisella saisi merkittävää hyötyä aikaan. 34-millisistä rei-istä saa kuitenkin vajaan pari sataa kaakkia imettyä läpi, sitä en tosin tiedä paljonko kahden perhoset välissä virtauksia huonontaa. Itse heittäisin ne toisioläpät mäkeen ja vähän muotoilisin kurkkuja mutta vakio ruiskun ohjelmisto ei oikein futaa ilman toisioläppiä ja ruiskun ohjatessa mm. mittaristoa, ajonestoa ja muuta turhaa ei ole jaksanut megasquirttia väkerrellä.

Ne yoshin nokat omaa suht vähän aukioloaikaa, jos pienistä läppärungoista haluaa saada ilmaa läpi pitää pistää pidemmän aukioloajan omaava imunokka, tokihan siinä saa sanoa alakierrosten väännölle morjens mutta 1,4-litraisesta koneesta lähtee jo sangen miehekkäät imukorinat kierroksilla joilla imuvirtaus vielä sykkii edestakaisin, tolla mun 248-asteisella kepillä se on tapahtuu noin 4500rpm kohdilla.

34mm ruiskurungot ovat naurettavan pienet näin isolle koneelle. Esim. tonnisessa on nykyisin 44mm ruiskurungot, vaikka tilavuttaa on huomattavasti vähemmän.

No GSX:ssä on myös 28-milliset imuvenat ja pienet kanavat kannessa, en menisi sanomaan että pelkillä ruiskurunkojen suurentamisella saisi merkittävää hyötyä aikaan. 34-millisistä rei-istä saa kuitenkin vajaan pari sataa kaakkia imettyä läpi, sitä en tosin tiedä paljonko kahden perhoset välissä virtauksia huonontaa. Itse heittäisin ne toisioläpät mäkeen ja vähän muotoilisin kurkkuja mutta vakio ruiskun ohjelmisto ei oikein futaa ilman toisioläppiä ja ruiskun ohjatessa mm. mittaristoa, ajonestoa ja muuta turhaa ei ole jaksanut megasquirttia väkerrellä.

Ne yoshin nokat omaa suht vähän aukioloaikaa, jos pienistä läppärungoista haluaa saada ilmaa läpi pitää pistää pidemmän aukioloajan omaava imunokka, tokihan siinä saa sanoa alakierrosten väännölle morjens mutta 1,4-litraisesta koneesta lähtee jo sangen miehekkäät imukorinat kierroksilla joilla imuvirtaus vielä sykkii edestakaisin, tolla mun 248-asteisella kepillä se on tapahtuu noin 4500rpm kohdilla.
Tarkoitinkin sitä, että jos kannen ja muut tekee, niin sitten ruiskurungot on tulppana.

Kyllähän tuohon GSX:ään saa ihan kaiken tehdä, jos siitä oikeesti haluaa kohtuullisia litratehoja ulos. Siinä kohtaa kannattaa kuitenkin muistaa, että kyseessä ei ole sporttipyörä, eli siihen käyttötarkoitukseen on parempiakin laitteita
tounge.gif

Kannattanee olla ihan tyytyväinen, jos siitä saa about 140hp renkaalta tiukemmassa penkissä. Saahan siitä enemmänkin mutta aina vaan menee työläämmäksi.

Omastani jarrutettiin tänään Dynojetin 250i penkissä 128hp ja 128Nm renkaalta (STD), kun säätivät sen Dyno-Mightissa Tuning Linkillä uusiksi. Juuri äsken soittelivat sieltä.

tänään vielä soittelin tiukan puhelun duunin jälkeen ja edelleen siellä oltiin sitä mieltä että 40,jopa 50heppaa tulee pyörään lisää heidän laiton jälkeen.eli puhutaan 140-150 hepan takapyörätehoista.liekkö mitään väliä millä penkillä se mitataan jos lisäys virkkauksen jälkeen on 50hepoa.tiedä häntä..hyvä on mumista ku ei ole koko pyörää:)muuten olisin jo käynyt testimässä nämä penkit ja tälle judassille voisi laittaa pisteen.pitää vaan jatkaa märehtimistä kun ei vielä muuta voi..jos jollain on halukkuutta käydä testaa noi penkit ni osallistun varmasti kuluihin tai maksan koko paskan.se on pieni hinta yöunista.

jotenkin minä jokatapauksessa tuon homman selvitän.

ja ei kiinnosta kyykkärit ja sporttipyörät ku kiinnostaa 1400gsx:)ei voi mitään..

ja nyt en tiedä ostaako pyörä jossa on jo tehty jotain vai täysin vakio jotta siitä ei ole muutettu mitään sellaista joka ei sovi tuon moottorin luonteeseen kun halutaan lisää tehoa ja vääntöä.hyvä tuli mummon polovesta,poika mäni vain enempi sekaisin:)

Siinä kohtaa kannattaa kuitenkin muistaa, että kyseessä ei ole sporttipyörä, eli siihen käyttötarkoitukseen on parempiakin laitteita  
tounge.gif
Kyllä vaan GSX1400 kuuluu alueelle naked sports eli ei siinä esim mulla pyörä rajoita suorituskykyä mitenkään, kaikki se on kuskista kiinni. Kyykkypyörä on mulle ihan turha kun en sellaista pysty lähelläkään mopon rajoja ajamaan, mokomilla oon aina turvallaan jos vähän lukitsee etusta tai perä vähän irtoaa kurvissa. Ja dynossa on vielä käymättä mutta tuli jo huomattua että tuossa on nykyisellään jo aivan liikaa tehoa katuajoon mutkaiselle asfaltille(mulle), joka nyppylyssä on keula irti ja suoranpätkällä liikaa vauhtia eikä himmailemalla ajelu paljon kiksejä suo. Vielä kun kaveripiirissä oli mopot alta sataheppasia niin päästiin ajeleen välillä ihan tosissaankin...

Tosin, ihan vähän tuntuu kyllä siltä että tuo mopo tarttee turbon ja se saa sellasen ens talvena ;D

ja nyt en tiedä ostaako pyörä jossa on jo tehty jotain vai täysin vakio jotta siitä ei ole muutettu mitään sellaista joka ei sovi tuon moottorin luonteeseen kun halutaan lisää tehoa ja vääntöä.hyvä tuli mummon polovesta,poika mäni vain enempi sekaisin:)
No ite ainakin ostasin vakion, jos on valmiiks viritetty niin tokihan sen pitää näkyä hinnassa(alentavasti). Tokihan tuo on itse mopoa rassatessa otettu huomioon eli ei se muuteltu kapine enää alkuperäisen veroinen ole.

tänään vielä soittelin tiukan puhelun duunin jälkeen ja edelleen siellä oltiin sitä mieltä että 40,jopa 50heppaa tulee pyörään lisää heidän laiton jälkeen.eli puhutaan 140-150 hepan takapyörätehoista.liekkö mitään väliä millä penkillä se mitataan jos lisäys virkkauksen jälkeen on 50hepoa.
Ei ymmärrä tätä matematiikkaa nyt.. Jos vakiosta saa 90 hevosta takaselta, on elon laskuopin mukaan 140 - 150 hv takapyöräteholla saatu lisää 50 - 60 hv?? Vai ei?

nixweiss.gif

en tiedä yhtään 1400gsx:ää 90hepan takapyörätehoisena,98-104heppaa mitä minä olen nähnyt /kuullut että tuo vakiona luovuttaisi.enivei jos pilkkua viilaa ni siinä haarukassa tehon lisäys on jos 50my little ponya tulee lissää..ja edelleen minen ossoo sanoa mikä se reality on mut luvattu on 40-50heppaa lisää.155hepoa kertoi parhaasta penkkittäneensä.totta,jos penkittää 60heppaa vakiosta ni 50heppaa on helppo ottaa.ja ojasta allikkoon kun ei ole pyörää(vielä)en pysty kun spekuloimaan itsekkään.mutta siihen tulee muutos.

naukkis,

onko sinulla jotain tietämystä tai mielipidettä tuosta tehoasiasta?jos sulla kerta on 1.4 johon olet kilkettä iskenny?
smile_org.gif

tuosta pyörän valkkaushommasta voisi kiistellä maailman ääriin:) toiset tykkää äitistä,toiset tyttärestä:)minä tykkään tuosta kun se on vaan niin helvetin iso ja jyhkeä ja sillä ei kaikki japanialaiset kynäniskat pysty etes ajamaan kun jos se kaatuu joutuu pyytää naapurintätiä kaveriksi nostaa se pystyyn:)
toinen on just tää virityspotentiaali jolle ei vielä täysin ratkaisua ole löytynny...

naked sports,kuulostaa hyvältä

naukkis,

onko sinulla jotain tietämystä tai mielipidettä tuosta tehoasiasta?jos sulla kerta on 1.4 johon olet kilkettä iskenny?
smile_org.gif
No ei oo vielä käynyt penkissä. Ensin ootin että teen putkiston, tein korvat hajos ja palasin vakioon ja nyt pitää oottaa että dynopajan ukot tulee kesälomalta takasin.

..nyt ei voi tuon oman tehoista sanoa muuta kuin että alavääntö väheni ja kierroksille tuli eloa. Syötöt on suht kohdillaan yläkierroksilla +20% paikkeilla eli kai sitä 120 takapyöräkaakkia vois ennustaa ihan vakioputkistollakin.

naukkis,

smile_org.gif

tuosta pyörän valkkaushommasta voisi kiistellä maailman ääriin:) toiset tykkää äitistä,toiset tyttärestä:)minä tykkään tuosta kun se on vaan niin helvetin iso ja jyhkeä ja sillä ei kaikki japanialaiset kynäniskat pysty etes ajamaan kun jos se kaatuu joutuu pyytää naapurintätiä kaveriksi nostaa se pystyyn:)
toinen on just tää virityspotentiaali jolle ei vielä täysin ratkaisua ole löytynny...

naked sports,kuulostaa hyvältä
Iso,jyhkee ja naku= B KING,on vielä oikee merkkikin,on 170hp takasella uhraamatta tuhansia euroja virittelyyn.Sitten jos ei mikään riitä niin tuota virittelemään,löytyy potenttiaalia.Niin ja onhan sieltä vittu maxikin tulossa.
062802moto_prv.gif
.

Nyt olet väärillä jäljillä Busai. Onko tylsempää vaihtoehtoa kuin ostaa muka bomber pyörä? Ei mitään haastetta. Olisihan se yksi vaihtoehto, että istuttaisin busan myllyn tohon gsx:än runkoon. Kertaalleen jo tämmöisen prokkiksen tehneenä en pidä sitä kummoisena(lue vaikeana ) työnä, tosin eri pyörä-malli. Toista on yrittää repiä tehoa tuosta maamoottorista rahaa ja vitutusta säästämättä.

Back