• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSX 1400 öljyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kawasage
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
popcorn.gif

No, pikkasen vedätin, omassa sitä halpaa nimeltä mainitsematonta öljyä joka täyttää kaikki valmistajan vaatimukset.
biggrin.gif

Tissit

Morot !

Kaverini puolesta täs kyselen et mitkä öljyt kyseiseen
vekottimeen kannattais laittaa ku vaihteet kuulemma
hiukan takkuaa  
sad_orig.gif
 ??
Gastrol gps toimii varmasti kuin myöskin tuo Hondan GN4.

Delvacia voi pistää traktoriin ja kaikkiin alle 1990vm pyöriin
tounge.gif
Ehkä GPS toimii??? Vaan ainakaan FJR.n kytkin ja laatikko ei sillä toimi
biggrin.gif
Voit tilata Yamahalta siihen öljyt niin toimii.. Ainakaan kukaan kenelle olen gps:t laittanut fjr:ään niin ei ole ikinä valittanut mitään niistä. (noin 30 ihmiselle olen semmoiset laittanut)

Miten muuten laatikko oireilee gps:llä? Meneekö jumiin kenties?

Morot !

hiukan takkuaa  
sad_orig.gif
 ??

tounge.gif
biggrin.gif
Voit tilata Yamahalta siihen öljyt niin toimii.. Ainakaan kukaan kenelle olen gps:t laittanut fjr:ään niin ei ole ikinä valittanut mitään niistä. (noin 30 ihmiselle olen semmoiset laittanut)

Ne ei sit varmaan paremmasta tiedä kun eivät ole valittaneet. Joo, aivan jumiin menee, hei älä viitsi, tosiasiat on vaan myönnettävä vaikka saisi parhaan katteen jonkin ei niin hyvin toimivan tavaran myynnistä
biggrin.gif
. Toimi OK. paukkumatta alkuperäisillä öljyillä, ja toimii taas kun laitoin Yamaluben osasynteettiset sisään.
cool.gif
Tai onhan sekin mahdollisuus että en yksinkertaisesti osaa käyttää pyörääni oikein, enhän ole vasta kun reilut 300tkm semmoisilla ajellut. Pitäisköhän sinun tulla antamaan opastusta
nixweiss.gif

Ite olen käyttänyt nurkista löytyneitä halvimpia mahdollisia 10W-30 mineraaliöljyjä ja mopo on pelannut aivan täydellisesti öljynvaihtovälin, tosin nyt noin 8tkm ajettuna kytkin ei enää irrota aivan täydellisesti kuumana
Suzukeissahan öljynvaihtoväli on muuten 6 tonnia. Ja halvimmat mahdolliset nurkissa lojuneet vaihtaisin ainakin itse vielä vähän useammin, kun se on niin halpaa, ja puhdistuisi nurkatkin samalla.

Kaikki tuntemani ( on niitä yli viisi) Suzuki GSX 1400 motoristit ajavat Gulfin 10-40W osasynteettisillä mp-öljyillä. Vaihtovälinä käyttävät tota 6 tkm ja hyvin näyttää toimivan
sport05.gif

Ja jos 20 litran pöntössä ostaa, niin hinta kohdallaan....
(vähän päälle 3€/litra)...1400:n öljytilavuushan on "normi"mopoa
isompi joten öljyähän menee ajokaudessa!
idea3.gif

...eikä niihin tartte öljyä lisäillä
bowdown.gif

Morot !

hiukan takkuaa  
sad_orig.gif
 ??

tounge.gif
biggrin.gif

Ne ei sit varmaan paremmasta tiedä kun eivät ole valittaneet. Joo, aivan jumiin menee, hei älä viitsi, tosiasiat on vaan myönnettävä vaikka saisi parhaan katteen jonkin ei niin hyvin toimivan tavaran myynnistä
biggrin.gif
. Toimi OK. paukkumatta alkuperäisillä öljyillä, ja toimii taas kun laitoin Yamaluben osasynteettiset sisään.
cool.gif
Tai onhan sekin mahdollisuus että en yksinkertaisesti osaa käyttää pyörääni oikein, enhän ole vasta kun reilut 300tkm semmoisilla ajellut. Pitäisköhän sinun tulla antamaan opastusta
nixweiss.gif
heheh..

Minulla ei ole mitään tekemistä katteiden kanssa, kun ei minun tilipussiani heilauta mitenkään se asia.. Joka kk sama palkka! Tai riippuen tuntien määrästä tietenkin.

Ei kyllä kukaan ole tullut sanomaan mitään laatikon toimivuudesta tai ylimääräisistä äänistä! Onkohan jollakin tarkemmat korvat, kun toisella? Hmmm... Mielelläni kokeilisin itsekkin tuota öljyjen eroja, kun niitä niin paljon mainostetaan tässä kyseisessä pyörässä.

Itse ajan 1000gsx-r ja käyttänyt muutamia öljyjä niissä, mutta en ole siinä ainakaan vielä huomannut mitään eroja. (En ole vielä pistänyt siihen Delvacia,kun sehän korjaa perkele jo moottorin)

Voin sinua opettaa tai neuvoa jos sitä tarvitset tosissaan.. En tullut kylläkään tänne sinua mitenkään neuvomaan tai opastamaan missään mopon ajossa. Itse en kyllä pääse noin miehekkäisiin kilometrilukemiin ikinä. Ajan vain noin:3000km vuodessa mp:llä joten taidan olla minä joka tarvitsen sinulta apua tässä lajissa..vai mitä? Voitaisiin ottaa keväällä yhdessä semmoinen ennakoivan ajamisen kurssi jossa sinä minua neuvoisit
pftroest.gif

Ps: Ei niitä vesimelooneja nyt nenään!

Omakohtasia kokemuksia entisenä yammumiehenä Castrolin gps öljystä on kyllä negatiivinen... Castrolin gps öljyllä XJR:rän laatikko toimi nihkeästi Hondan gn4 öljyyn verrattuna. Ja Hondan gn4 öljyä käytän myös nykysessä pyörässä (Suzuki )...
cool.gif

Joo, ei oteta palkokasvia, eikä muutakaan nenuun. Liikaa tehoja noissa nykypyörissä kun pitää kaiken maailman "mopoöljyjä" käyttää kun ei muuten kytkin pidä.
biggrin.gif
Duksu oli hyvä kuivakytkimineen kun ei tarvinnut miettiä ja kokeilla vaan heittää koneeseen hyviksi havaitu Mobil 1 RF 10-50 öljyt, ei ollut ongelmia keinujen eikä minkään kanssa. Ei taitaisi jammun kytkin pitää jos RF.t koneeseen heittäisi.
nixweiss.gif

Back