• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSA:n takalaukku.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LMAHO
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Millaisia ratkaisuja olette valinneet orkkis alumiinilaukun sijaan:paikallatuulee:. Löytyykö markkinoilta siistiä ja toimivaa alumiinista takalaukkua, johon mahtuisi esim. kypärä? Onko kenelläkään ylimääräisenä alumiinista takalaukkua? Yht. priva viestinä:D. MA

Viimeksi muokattu:
LMAHO sanoi:
Millaisia ratkaisuja olette valinneet orkkis alumiinilaukun sijaan:paikallatuulee:. Löytyykö markkinoilta siistiä ja toimivaa alumiinista takalaukkua, johon mahtuisi esim. kypärä? Onko kenelläkään ylimääriaisenä alumiinista takalaukkua? Yht. priva viestinä:D. MA

Hepco & Becker, Krauser tai Trax. H&B:n laukut oli aikaisemmassa pyörässä. Hyvät ja kevyet mutta paljon muoviosia kuten lukkosalvat joten kestävyys arveluttaa. Krauser tekee samaa mutta mustana?

Traxin laukkuja monet tuntuvat suosivan.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=784018

Kiitos vastauksista. Mulla on orkkis alumiiniset sivulaukut, mutta takalaukku puuttuu. Ehkä joku noista. MA.

Mullon perus GeSsussa Hepco kestäny hyvin jo viis vuotta. Siistin näkönen ja kypäräkin mahtuu hyvin sisään

Ja sitten on se avain juttu. Jos kaikki nyt orkkista, niin muun merkkinen laukku tarkoittaa väkisin toista avainta.

Miksei alkuperäinen käy? Sinne nyt mahtuu isokin kypärä mm. kahdesta kuorikoosta se suurempi Schuberth C3.

Traxin pömpeleiden laatu ei kummoinen ole. Sivulaukut ovat mukana kulkeneet ja ensimmäisenä niistä korkkaa lukot. Onnettomat räpellykset ovatkin. Vettä eivät pidä ihan täysin ja rakenne on rimpula. Toisen laukun kansi meni jo notkolle ihan vain päällä istumalla.

Alkuperäinen olisi varmasti paras vaihtoehto.

Generig sanoi:
Traxin pömpeleiden laatu ei kummoinen ole. Sivulaukut ovat mukana kulkeneet ja ensimmäisenä niistä korkkaa lukot. Onnettomat räpellykset ovatkin. Vettä eivät pidä ihan täysin ja rakenne on rimpula. Toisen laukun kansi meni jo notkolle ihan vain päällä istumalla.

Alkuperäinen olisi varmasti paras vaihtoehto.

Traxin laukkujen "lukot" lähtee paljain käsin repimällä auki ja takaboxi on yhtä pieni ku BMW:n alkuperänen. Onko kellään käyttökokemuksia Hepco Xplorer 45 litrasesta alumiinilaukusta? Käpälöitynä se vaikutti hyvältä.

Kojiro sanoi:
Traxin laukkujen "lukot" lähtee paljain käsin repimällä auki ja takaboxi on yhtä pieni ku BMW:n alkuperänen. Onko kellään käyttökokemuksia Hepco Xplorer 45 litrasesta alumiinilaukusta? Käpälöitynä se vaikutti hyvältä.

Tätäko tarkoitit? Mulla oli toi muutaman vuoden käytössä. Iso se on ja vettäkin piti mutta lukon salvat ja saranat muovia joten kestävyys pidempään käytettynä arveluttaa. Ja harjattu alumiini on tosi arka kaikille pienillekin kolhuille.

IMG_1349.jpg

Ok. Kiitos. Täytynee vielä käpälöidä muita malleja ennenku säntään ostoksille. H&B vaikuttais parhaimmalta vaihtoehdolta.

Generig sanoi:
Ei kokemusta mutta Turkkilainen Globescout on aika uskottavan näköinen: http://www.globescout.de/home.php?cat=5

Advriderissa sivulaukuista juttua: http://advrider.com/forums/showthread.php?t=873555

Hinta on kovasti kohdillaan orginaaleihin nähden.

Hinnoista, GSA:n originaali takalaukku ~320€ vs. Globascoutti ~253€ nyt niin iso ero ole. Ja monasti olen ollut sitä mieltä, että aivan mielelläni pulitan tuon jonkun kympin enemmän ettei tarvitse kantaa kuin yksi avain reissussa.

S.Telvio sanoi:
Miksei alkuperäinen käy? Sinne nyt mahtuu isokin kypärä mm. kahdesta kuorikoosta se suurempi Schuberth C3.

siis oikeasti joku sinne on kypäränsä tunkenut..?:) täytyy myöntää, etten ole edes kokeillut, kun näyttää niin pieneltä vrt givin e55 maxia, mikä mulla on ollut xx:n perällä...:;):

täytyypä kokeilla jossain vaiheessta miten suupertti sinne mahtuu..

XX-xenon sanoi:
siis oikeasti joku sinne on kypäränsä tunkenut..?:) täytyy myöntää, etten ole edes kokeillut, kun näyttää niin pieneltä vrt givin e55 maxia, mikä mulla on ollut xx:n perällä...:;):

täytyypä kokeilla jossain vaiheessta miten suupertti sinne mahtuu..

No ainakin mä olen oikeasti sinne laittanut XD3:n... Koko L mahtui ongelmitta, mutta tietty raja voi tulla vastaan jos koko alkaa 7:lla :D

Back