• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Goret imee, ja niin imee nahkakin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja spiff
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla ei nk. etelänreissulla , jolta palasin viime viikolla, ollut tarvetta poistaa Rukan Mark-takista edes toppavuorta ennen kolmea viimeistä päivää. Ihan kuumassa en siis "joutunut" ajamaan, mutta kyllä se minun mielestäni oli ihan asiallinen ajotakki. Kun reissuun lähtee, on homma täynnä valintoja. Itse olisin kaikkein mieluiten pukenut päälleni vanhat ja sopivat Halvarssonin nahkat, mutta männävuosista muistan, ettei rasvauksesta toistilanteissa juurikaan hyötyä ole, sadepuku pitäisi vetää päälle silloinkun sataa, mutta missä ja nahkasaappaat ovat maailman vittumaisimmat jalkineet märkinä, eikä sitä kuivausmahdollisuutta lyhyinä stoppeina juurikaan ole. Siitä mahdollisesti viisastuneena päätin jatkossakin käyttää Rukan housuja ja takkia sekä TCX:n Goresaappaita. Kukin olkoon uskossaan ja tietävyydessään tasan omaa mieltänsä.

En tiedä kuinka väärin mun pitäisi pukeutua, että saisin Rukan vuotamaan...
Näköjään joillekin aina sattuu ja tapahtuu, olen kuullut että joku olisi saanut Hondankin hajoamaan...

On muuten hemmetin hyvä homma tuo visiirin vahaus. Tuossa kun ajelin, niin pariin otteeseen märkä ötökkäpläjäys verimöhnää, siipeä ja muuta skeidaa, niin heti lähti siististi pois sormella pyyhkäisemällä ja näkökenttään ei jäänyt juuri mitään mainittavasti haittavaa. Meikästä tuli vahaava vanhus.:grin:

Olen ollut äärimmäisen tyytyväinen Rukka Lancelotiini. Napakka,hyvät suojat, sopivan vilakka helteellä kun avaa hihoja ja takin vetskaria ja pitää vettä täydellisesti. Kerroksilla alle saa tarvittaessa lämpöä. Ihan ajokauden alussa ja lopussa puen tilavammat goret ja pirusti kerroksia alle. Pisteet Ritaripuvulle :thumbup:

TwinTenox sanoi:
Ja tuon lisäksi suurin osa kypärähupuista on suunniteltu niin, että vaikka edessä olisi windstopperia napaan asti, niin niska jää likimain paljaaksi. Ei siinäkään ole mitään järkeä.

Ratkaisin asian ottamalla pojan "villapaita kaulurin" omaan käyttöön. Eli normi kauluri korkealla kauluksella. Siihen ompelin kiinni kienen lipareen keinonahkaa niin ei tuule vetskarin kohdalta sisään ja pysyy paitakin kuivana.

Ei ole mitenkään kuuma kun on aikas ohkosta kangasta, mutta pitää niskan poissa vedosta. :)

Back