• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Gore-Custom -bootsit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JouhaMan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Duell sivuilta kyseiset kengät löytyvät.
65-769jpg-{f3on0-sw21k-8qy2l}.jpg
baaa.gif

Hienot on saappaat, just sellaset joita oon hakenu MUTTA koot alk. 40 eli mistäs tällänen siro jalkainen 35/36 saa kunnon saappaat???

Täältä löytyy Lindstrands:n Custom-bootsit Dryway-kalvolla. Kaverilla tollaset ja ei ole ainakaan moittinut. Lähtöhinta suomessa n.150€. Ei nyt ihan perinteinen biker-malli, mutta kuitenkin. Itsellä pelkästään hyviä kokemuksia Dryway:sta...
Tuommoiset minäkin ostin ja tykkään kovasti. Sateessa en ole päässyt vielä ajamaan. Noissa kun ei ole tuota korkoakaan juuri niin on helpompi asetella jalat tapeille
smile_org.gif

Jari
Kellään muulla kokemuksia näistä kengistä? Etenkin vedenpitävyydestä.
Voisin melkeinpä käydä ostamassa jos joku vakuuttaisi minut tuosta vedenpitävyydestä.
thumbs-up.gif

baaa.gif

Hienot on saappaat, just sellaset joita oon hakenu MUTTA koot alk. 40 eli mistäs tällänen siro jalkainen 35/36 saa kunnon saappaat???
Lastenosastolta? Halvempia ja kuravellileikkejä paremmin kestäviä. Ja olen ihan tosissani, mullakin osa vaatteista sieltä.  
smile_org.gif
Kokeileppas ihan perus Bikereita a'la Bootfactory. Kokoja on varmasti jokaiselle ja jos ei ole niin tekevät. Hintakin on tosin kohdallaan, omani (toiset, edelliset kestivät n. 8 vuotta ja ovat nyt mökkikenkinä) maksoivat muistaakseni 220 €. Kunnon myrkyt kun laittaa päälle niin voi 100 km mennä sateessa eikä sukat kastu, bootsit vaan muotoutuu jalkaan paremmaksi
biggrin.gif

Olen tuolla omalle pirkolle yrittänyt saada bootseja jalkaan, mutta kun ei tykkää niin ei tykkää. Ei tykkää mopostakaan, mutta ostan joka vuosi isomman, niin kauan että sanoo että tykkää!

Nostetaas vanhaa ketjua ylös, kun sama ongelma vaivaa kuin ketjun aloittajaa. Eikö oikeasti ole olemassa kunnon biker bootsien näköisiä popoja goretex-kalvolla? Ihmetyttää ja kummastuttaa kovasti.

Tarkennukseksi vielä tuosta ulkonäöstä laitan parit oikean näköiset kengät (ilman gorea, ikävä kyllä). Ja kyllä, ulkonäöllä on väliä (mopoksikin olen customin ostanut), hyvännäköisiä kenkiä kun voisi käyttää ihan ilman mopediakin.
http://www.cozyboots.com/boot_images/300/3040_Black.jpg
http://bootfactory.fi/compone....743.jpg

baaa.gif

Lastenosastolta? Halvempia ja kuravellileikkejä paremmin kestäviä. Ja olen ihan tosissani, mullakin osa vaatteista sieltä.  
smile_org.gif
Kokeileppas ihan perus Bikereita a'la Bootfactory. Kokoja on varmasti jokaiselle ja jos ei ole niin tekevät. Hintakin on tosin kohdallaan, omani (toiset, edelliset kestivät n. 8 vuotta ja ovat nyt mökkikenkinä) maksoivat muistaakseni 220 €. Kunnon myrkyt kun laittaa päälle niin voi 100 km mennä sateessa eikä sukat kastu, bootsit vaan muotoutuu jalkaan paremmaksi  
biggrin.gif

Olen tuolla omalle pirkolle yrittänyt saada bootseja jalkaan, mutta kun ei tykkää niin ei tykkää. Ei tykkää mopostakaan, mutta ostan joka vuosi isomman, niin kauan että sanoo että tykkää!
Miksi ihmeessä Coret? Kun saappaat huoltaa kunnon valjasrasvalla niin ei tarvitse leikkiä erilaisilla kalvoilla. Kestää vettä ja jos ei kestä niin lähin peili näyttää syyllisen.
Omat saappaat maksoi 100€ ja pitkissäkin sateissa on ajettu. Ei kastu sukat. Ainoa on ollut customistille tyypillinen tarve laittaa kantaan uutta palaa kun alhaalla olevat jalkatapit merkitsevät kovaa kantapään kulutusta.

Miksi ihmeessä Coret? Kun saappaat huoltaa kunnon valjasrasvalla niin ei tarvitse leikkiä erilaisilla kalvoilla...
Miksi ihmeessä Gorettomat? Ei tarvitse leikkiä rasvoilla, kun kalvo hoitaa vedenpitävyyden ;) Pitäähän gorepukukin vähän paremmin sateen ulkopuolella, kuin nahkapuku...

Perusmaihareilla olen mennyt tämän (ensimmäisen) kauden ja hyvässä rasvassa ovat olleet koko ajan. Sukat ovat pysyneet (melkein) kuivina. 300km kaatosateessa alkoi jo hieman kostuttamaan sukkia, varsinkin toisesta jalasta, kun kenkään on jostain tullut nahkan pinnan rikkova naarmu. Joskus on tarkoitus ajella selvästi pidempiäkin reissuja (ja jos sataa, niin sitten sataa). Uskon, että hyvin rasvattu nahka alkaa jossain vaiheessa laskea enemmänkin vettä sisälle, jos oikein huonossa säässä joutuu pidempään ajelemaan. Lyhyemmissä  ajeluissa (esim. 1h) riittää kyllä kunnolla rasvattu perusnahkapopokin.

Tässä yksi vaihtoehto:
http://www.mc-lifestyle.com/Ajovaru....ban-GTX

Mulla ollut nuo käytössä useamman vuoden, ei ole vesi tullut sisään.
Oletko ollut kaikin puolin tyytyväinen kenkiisi? Minkälaiset nuo ovat kävellä, tekevätkö suojat (sääri, nilkka, pohja) kengistä laskettelumonot?

Tietääkö kukaan, että pääsisikö noita sovittamaan jossain kaupassa? Hieman hölmöä aina tilailla nettikaupoista tavaroita sovitukseen. Varsinkin kun kengistä pitää aina kokeilla vähintään kahta eri kokoa...

Tässä yksi vaihtoehto:
http://www.mc-lifestyle.com/Ajovaru....ban-GTX

Mulla ollut nuo käytössä useamman vuoden, ei ole vesi tullut sisään.
Oletko ollut kaikin puolin tyytyväinen kenkiisi? Minkälaiset nuo ovat kävellä, tekevätkö suojat (sääri, nilkka, pohja) kengistä laskettelumonot?

Tietääkö kukaan, että pääsisikö noita sovittamaan jossain kaupassa? Hieman hölmöä aina tilailla nettikaupoista tavaroita sovitukseen. Varsinkin kun kengistä pitää aina kokeilla vähintään kahta eri kokoa...
Jaa'a, en yleensä osta ajokenkiä kävelyominaisuuksien perusteella, mutta onhan niillä käveltykin. Kokoontumisajoissa ovat olleet yli viikonlopun ainoina kenkinä mukana, joten kävelty on ja pystyssä pysytty ilman suurempaa ahdistusta. Suojia ei juurikaan huomaa kuin pukiessa, nilkkasuojaa ei ainakaan noissa mun popoissa edes ole. Eli jos vertaan vaikka noihin toisiin ajokenkiini sidin crossfireihin, urbanit ovat suorastaan suojattomat ja sopivat lähinnä poseerauskäyttöön
wink.gif

Onkos päivitettyjä kokemuksia Lindstrandin Switch bootseista? Lähinnä kiinnostaisi pitääkö oikeasti vettä ja miten toimii lämpimissä olosuhteissa ts. paistuuko jalat?

Wolff sanoi:
Onkos päivitettyjä kokemuksia Lindstrandin Switch bootseista? Lähinnä kiinnostaisi pitääkö oikeasti vettä ja miten toimii lämpimissä olosuhteissa ts. paistuuko jalat?

Itse itselleni vastaten, ja muillekin tiedoksi. Eivät pidä vettä ulkona nuo saappaat vaikka kuinka olisikin kalvoa. Kahdet oli käytössä ja 80 km ajon jälkeen jalat märkinä. Kannattaa välttää.

Back