• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Gixxerin omistajat!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja XeX1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olette muuten aika Tarzaneita, jos Gixu toimii matkapyöränä. Itse ajelin aikoinani GSX-R 750 '00:lla Helsingistä 170km stinttejä maalle. Jalat kramppasivat viimeisillä kilometreillä. Pituutta 178cm ja painoa silloin 75kg.
Toiset tykkää ja toiset ei. Itsellä eräskin kerta kemoralla päivä ajelua ja illaksi kotiin n. 350km. Tosin ajaessa kun vain muistaa hieman "venytellä" ja vaihdella asentoa helpottaa kummasti matkan tekoa. Ja pituuttahan ei ole minulla kuin 182cm..

Tuli ajettua kolmessa päivässä 3200 km, ilman mitään suurempi ongelmia. Oli yllättävän hyvä myös pitkällä matkalla, toimintasäde oli n. 380 km, mutta vähintäin puolentoista tunnin välein pieni jalottelu tauko. Reisun jälkeen oli kädet pari päivää voimattomat, hammastahnaa joutui puristamaan kaksin käsin.
biggrin.gif

Ite oon K5:lla ajellut useesti tankillisen yhteen menoon ja mikään paikka ei oo koskaan puutunut liian häiritsevästi. Mitään mahdottoman pitkiä päivämatkoja en tosin ole vetänyt. Enemmän mulla paikat puutu edellisessä mopossa (9R), vaikka ajoasento oli mun mielestä selkeesti pystympi.

Kyllä tonni gixulla suhtkoht helposti voi 700-800 km päivämatkoja pitää. Suurin vastus itellä on ko. värkin penkki, 500 km jälkeen kun jatkaa pitää hetki totutella että viittii kunnolla istahtaa...

Että kokonaista 380km tankillisella... ei tainnut kovin kiire olla.

Siinä on jo pitänyt oikein köröttelemällä körötellä, jollaiseen Gixxer on aivan väärä peli. Itse en tahdo päästä yli 250 km tankillisella, mutta ehkä siihen on syynä, että tulee käskettyä prätkää reippaasti, ja siihenhän Gixxer on tehtykin. Kyykyillä ajaa tarvittaessa matkaa siinä missä matkavessoillakin, mutta joutuisammin. Ainakin Bladella ja Gixxerillä ajelee hyvin se 600 km päivässä yhtä soittoa tankkaustauoin. Vähän voivat kädet olla puuduksissa illalla, mutta ei sen kummempaa.

Hyvin tolla matka-ajoa(reipasta vauhtia)painelee pitkiä matkoja plus pyöritystä
biggrin.gif
Asennekysymyksiä
smile_org.gif
Lähe nyt jollain vetelällä homosohvalla ajeleen nimim.Täällä alpha 1 ! Kuuleeko alpha 2??
kaboom.gif

Kun elokuussa vaihdoin 600:n gixxerin, päivä oli torstai ja heti perjantaina ajettiin 200 km kokoontumis ajoo, kyllä silloin tuntui että tähän pyörään ei totu ikinä. Mutta, mutta kun takana oli syksyn viimeiset kilometrit ja mittarissa 2000 km niin kyllä täytyy sanoa että gixxeri istui kuin hanska käteen
biggrin.gif

No, tosin pituuden kanssa on ollut ongelmia mutta vähän eri syystä kuin täällä muilla
lookaround_orig.gif
Nimittäin ei ihan nimppa nappa 160 cm pituutta mut ajeltu on
sport05.gif

Kyllä tonni gixulla suhtkoht helposti voi 700-800 km päivämatkoja pitää. Suurin vastus itellä on ko. värkin penkki, 500 km jälkeen kun jatkaa pitää hetki totutella että viittii kunnolla istahtaa...

Uuupsss, kirjoitusvirheen poikanen, sorry.. piti olla 250-280
bowdown.gif
Keskinopeus oli jossain 130-140 km/h
tounge.gif

K3/4:ssa on tiukempi polvikulma ja ohjaustanko edempänä kuin K5/6:ssa. Mutta vastaavasti K3/4:ssa on parempi ja pehmeämpi satula, kun K5/6 on kapeampi ja kovempi satula.

Sitähän ne ystävät ja tuttavatkin joskus mua varoittelivat, kun olin ostamassa kilokyykkyä (gixeriä siis). Että "sulta lähtee henki tai vähintään kortti". Kop, kop, ainakin toistaiseksi molemmat kuitenkin on pysyneet tallella.. Mutta totta se on, että kun tehoa on, sitä tulee joskus käytettyä (liikaakin)
nixweiss.gif
..
Sama täällä, vaikka mulla se eka mopo oli seiskapätkä giksu (K6). Vastasin, että eihän sitä kahvaa ole pakko vääntää. Myöhemmin totesin, että kyllä sitä vaan on ihan pakko joskus vääntää kun mieli tekee...
lookaround_orig.gif

Pisin ilman pysähdystä matka mitä ajelin oli möksälle ja takaisin 250km per siivu, eikä ainakaan siinä tullut mikään paikka kipeäksi tottumattomallekkaan. Mutta toisaalta ajoasento tällaiselle pikkutytölle on varmasti eri kuin taas hieman isokokoisemmalle.

Gixxerin ajoasento on mielestäni kaikista paras tonnisista pyöristä.. Toki se aina tahtoo sporttipyörissä olla, että mitä pienempi olet sen parempi se ajoasento on.

Sitähän ne ystävät ja tuttavatkin joskus mua varoittelivat, kun olin ostamassa kilokyykkyä (gixeriä siis). Että "sulta lähtee henki tai vähintään kortti". Kop, kop, ainakin toistaiseksi molemmat kuitenkin on pysyneet tallella.. Mutta totta se on, että kun tehoa on, sitä tulee joskus käytettyä (liikaakin)
nixweiss.gif
..
Sama täällä, vaikka mulla se eka mopo oli seiskapätkä giksu (K6). .... Mutta toisaalta ajoasento tällaiselle pikkutytölle on varmasti eri kuin taas hieman isokokoisemmalle.
Kuskin koko vaikuttaa tietty ajoasentoon, mutta seiskapätkän ja tonnisen välillä on muutenkin eroa. Kun ajoin tonnisella K6:lla, niin se laitos tuntui kottikärryltä verrattuna seiskapuokkiin. Tonnisessa on väljempi ja hieman pystympi ajoasento kuin 750:ssa.

no enpä tiiä.
kaikki on suhteellista. itse olen ajanut allekirjoituksessani näkyvällä mopeetilla 4 päivän aikana 400 kilometriä eikä mikään paikka ole juntturissa.
ajoni on ollut pääasiassa kaupungissa runnomista, ehkä 150km pikatiellä ajoa. olen siis 184cm pitkä, asia joka vaikuttaa aika paljon siihen, puutuuko / kipeytyykö paikat vai ei.

no enpä tiiä.
kaikki on suhteellista. itse olen ajanut allekirjoituksessani näkyvällä mopeetilla 4 päivän aikana 400 kilometriä eikä mikään paikka ole juntturissa.
ajoni on ollut pääasiassa kaupungissa runnomista, ehkä 150km pikatiellä ajoa. olen siis 184cm pitkä, asia joka vaikuttaa aika paljon siihen, puutuuko / kipeytyykö paikat vai ei.
Sinähän varsinainen rautaperse olet!
biggrin.gif
Luulisi myöskin, että tuollaisessa vähän vanhemmassa pelissä tuo ajoasento olisi myöskin hiukan erilainen kuin uudemmissa peleissä... Tosin perustan tämän väitteeni rationaaliseen ajatteluun en niinkään empiiriseen kokemukseen.

Kyllähän tuohon tottuu. Muistan ku ekan päivän ajoin gixxerillä nii oli ranteet kipeenä ja niskat ihan jumissa + tärinä puudutti kädet. Muutaman viikon jälkeen tottu täysin tuohon.

Pituutta on tullut 182cm ja alla on -99 GSX-R 750. Tankin koko siinä asettaa sen matkan mitä yhdeltä istumalta ajaa. Kyllähän sitä ajon aikana vähän välillä venyttelee.

Kyllähän tuohon tottuu. Muistan ku ekan päivän ajoin gixxerillä nii oli ranteet kipeenä ja niskat ihan jumissa + tärinä puudutti kädet. Muutaman viikon jälkeen tottu täysin tuohon.
Hmmm.. Mulla Gixu taas oli ensimmäinen pyörä, jossa kädet EI puutuneet tärinästä
smile_org.gif
. Sama juttu nykyisessä. On nää korkeaviritteiset rivinelkut ihanan pehmeäkäyntisiä
smile_org.gif
!

Jos jo koelenkillä niska puutuu niin on katsottava muu mopo. pari vuosikymmentä IT-töitä putken ääressä tehneenä voin sanoa ettei onnaa ajo kaikilla kyykyillä. Muut mietittävät asiat: jo mainittu penkki (ainahan sitä voi modata edullisesti) ja tuulilasi eli matala lasi => kulkee paremmin huippuvauhtia; korkea lasi => mukavampi matkalla.
Ehkä ois hyvä heittää jokin pidempi koelenkki ennen kuin sijoitat rahaa Gixxeriin?
PS: itsellä ei ole eikä tule, koska lomareissut kesäisin on kaks'päällä ja matkaa tulee...

Back