• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Garmin Zumo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kemikaali
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täällä sama ongelma kuin TeeVee:llä, ei onnistu edes päivityslevykkeen osto my garminista, herjaa vain osoitetiedoissa olevan jotain vikaa tai puutteellisuutta???
Olen kyllä kokeillu muuttaa tietoja eri ruutuihin, vaan ei tunnu olevan apua.
Jos joku on onnistunut päivityslevykkeen sieltä ostamaan, kertokaa ihmeessä meille tyhmemmillekin, miten se tapahtuu.

Täällä sama ongelma kuin TeeVee:llä, ei onnistu edes päivityslevykkeen osto my garminista, herjaa vain osoitetiedoissa olevan jotain vikaa tai puutteellisuutta???
Olen kyllä kokeillu muuttaa tietoja eri ruutuihin, vaan ei tunnu olevan apua.
Jos joku on onnistunut päivityslevykkeen sieltä ostamaan, kertokaa ihmeessä meille tyhmemmillekin, miten se tapahtuu.

Sama vika täälä ja  
withstupid.gif
Pitänee ostaa verkkokauppa.comista. Sielä ainaskin näytti olevan valikoimissa, jollakin toimitusajalla.

Käsittääkseni tässä Zumossa ei tule mukana minkäänlaista kuuloketta millä ohjeet saisi kuuluviin kypärän sisällä? Neuvokaapas millaisen kuulokkeen siihen voisi hankkia?

Bluetooth toiminee ainakin, mutta mistähän sellaisen saisi toimivan ja alle 180 euron? Langallista kuuloketta ei varmaan saa kiinni ja se tuntuukin aika hullulta ajatukselta? Mitenhän kauan noissa bluetooth kuulokkeissa kestää ne patterit?

Käsittääkseni tässä Zumossa ei tule mukana minkäänlaista kuuloketta millä ohjeet saisi kuuluviin kypärän sisällä? Neuvokaapas millaisen kuulokkeen siihen voisi hankkia?

Bluetooth toiminee ainakin, mutta mistähän sellaisen saisi toimivan ja alle 180 euron? Langallista kuuloketta ei varmaan saa kiinni ja se tuntuukin aika hullulta ajatukselta? Mitenhän kauan noissa bluetooth kuulokkeissa kestää ne patterit?
Saahan siihen lankakuulokkeenkin kiinni, telineessä on liitin. Mulla oli sellainen, Starcom, mutta meni päreiksi. Bluetoothina on Scala Rider, kai sillä on useampia kauppiaita. Tossa langallisessa oli paljon parempi ääni, mutta langat aina solmussa.

Scalassa on akku. Aika hyvin se päivän kestää, en ole viitsinyt kokeilla kestäiskö pidempään.

[/quote]=Gixxer.fi,Touko. 03 2008,19:12][/quote]
Oliko siinä jotain järkevää uutta, minkä takia se päivityslevy kannattaisi ostaa?[/quote]
Noo en tiijä onko mitään ihmeellistä uutta, ainakin Tampereen läntinen kehätie oli ilmestynyt  
cool.gif
Toki edelleen jotakin tien pätkiä on korjaamatta.

Itse olen ajatellut ostaa Jabran BT325s handsfreen ja Kossin tms. kuulokkeet, Zümon kanssa mopoillessa olis sitten käytössä pelkkä kuuloke toiminto. Ja eikun Boorn ty be waild soimaan ja
sport05.gif

Sama vika täälä ja  
withstupid.gif
Pitänee ostaa verkkokauppa.comista. Sielä ainaskin näytti olevan valikoimissa, jollakin toimitusajalla.
Ostin sitten kartta-DVD Gigantista kun oli hyllyssä. Ja sitten pitää näköjään vielä hankkia DVD-asema tietsikkaan  
crazy.gif

Noo ainakin tänään oli kelit kohallaan  
062802moto_prv.gif
Mitä levy maksoi?

Entä ostitko päivityslisenssin netistä ja mitäs se maksoi?
99 eepoo. Kartan päivitykseen vaadittava koodi oli levykkeen takakannessa. Vaatii netti yhteyden ja vähintään 2 gigaa vapaata tilaa C:ltä. Tai itse asiassa jostain syystä mun tartti tyhjää kovalevyä siten että vapaata oli 3,6 gigaa ennekuin lähti pelittään. Ilmeisesti naittaa päivitys DVD:n ja GPS-yhteen, jottei samaa karttaa voi ladata kuin yhteen koneeseen?

Mitenköhän on? Saakohan pakkauksen mukana tulevalla telineellä zumon kiinni Hondan XX:ään vai kannattaako/pitääköhän hankkia joku erillinen teline.

Onkohan jollakulla kokemuksia?

Kaikki vinkit ja opastukset otetaan ilolla vastaan.

Mitenköhän on? Saakohan pakkauksen mukana tulevalla telineellä zumon kiinni Hondan XX:ään
Kyllä saa. Minä kiinnitin mukana tulevan ram-mountin pallo-osan yläkolmioon virtalukon oikealle puolelle, ja varastin sähköt zumoon XX:n parkkivaloon menevistä johdoista. Toimii hyvin, vaikka vaatii hieman säätämistä jotta ei teline liikaa häiritse avaimen käyttöä. Ram-mounttiin saa myös vakiotelinettä pidemmän varren jotta Zumon saa vielä ylemmäksi. Voin ottaa kuvia asennuksesta joskus kunhan ehdin.

GPS-telineen asennus edestä:
GPS 1
ja takaa:
GPS 2

/MarcusB

¡Hola!
Onko joku kokeillut toimiiko toi zümo 550 Nokian E90 puhelimen kanssa? Entä millanen kuuloke pitäis hommata?
-Kiitos

Nyt tuli sitten Zumo 550 hankittua ja pari kyssäriä heti alkajaisiksi......

Toimiihan Zumo Interphonen kanssa, toimiihan??
wink.gif
Sain liitettyä ne pariksi, mutta mitään ääntä Zumo:lta Interphonen kuulokkeen kanssa ei kuulu. Kännykkä jutskaa kuulokkeista mainiosti, joten kuulokkeessa ei pitäisi olla vikaa.

Mistä laitteelle saisi haettua Suomen nopeusvalvontakameratiedot ja pystyykö laite näyttämään myös nopeusrajoitukset kuten esim Tomtom?

Kiinnostusta olisi myös tietää että näyttääkö zumo 550 ajettavan tien nopeuden ja ilmoittaako mahdollisesta ylinopeudesta.

Entä risteävien teiden nimet vai numerot

Onko kameratolpat valmiina poi tiedostoina vai pitääkö hakea jostakin.

Näin aluksi
confused_orig.gif

Ei ainakaan mulla zumo 550 näytä tien nopeutta eikä sitä jos ajan yli sallitun. kameratiedot latasin garminilta ja niistä se kyllä ilmottelee.
Ongelmaitta ei kyllä minunkaan zumo toimi. Eli mulla on navigointiasetuksissa ruksattu kohdat "vältä u-käännöksiä" ja "Vältä moottoriteitä". U-käännöksiä laite ei enää käske tehdä, se vaan ajattaa korttelin ympäri!  
tounge.gif
Lisäksi jos reittivaihtoehtona on nopein reitti, niin laite ohjastaa heti moottoritielle kun sellainen on lähellä. Jos taas valintana on lyhin reitti niin laite ajattaa kaikki mahdolliset pikkutiet ja kinttupolut, jos vain matkaa säästyy edes metri. En tiiä, onkohan Suomen moottoritiet Garminin ohjelmoijille lähinnä jotain paikallisteitä kun kone ei osaa niitä väistää??
Toinen ongelma on bluetooth- yhteydet. Mulla on Nokian puhi, zumo ja Scala rider Bt kypäräpuhi. kaikki on niputettu Zumon BT-portteihin siten, että kännykkä on yhdessä ja Scala toisessa. Pystyn siis Zumon näytöltä selaamaan puhelinta ja soittamaan ja lisäksi kuulen navin ohjeet. Näitä käytettäessä vain aina välillä jompikumpi BT laite sanoutuu irti ja yhteyden joutuu hakemaan uudelleen. Vika voi olla missä laitteessa tahansa tai sitten BT-laitteet on vaan vielä niin bugisia että pätkivät... Mutta muuten toimiva systeemi  
biggrin.gif

Ootkos lataillut viimeisimmät päivitykset Zumo update . Mulla auttoi jonkin verran bluetooth yhteyksien pysymiseen toi päivitys 4.10. Niin ja POI tiedot kameratolpista on ovat valmiina laitteessa.

Onkos kukaan saanut sitä karttapäivitystä muualta kuin Gigantista. Nettisivut tuntuu Garminilla olevan ihan pihalla tällä hetkellä.

Back