• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Garmin zumo 350LM

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riisor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja toisinpäin eli Gpx tiedoston tuonti GoogleMaps:iin: -> luo kartta->tuo->valitse tiedosto

Tämä vaatii kirjautumisen sisään.

mico sanoi:
http://www.takitwithme.com/

Pikku vinkki, jos et ole vielä huomannut; kun siirrät sitä reittiä Googlessa vetämällä viivaa, täytyy muista tehdä siihen "pallon" kohdalle etappipiste, jotta navigaattori ei oikaise haluamaltasi reitiltä.

Tuohan vaikuttaisi näppärältä jos vaan toimisi... seuraavanlainen errori tulee:"Plugin error: source: GPXEX_DOCUMENTFACTORY.CPP, line: 220"

Kootee sanoi:
Tein huomista varten reitin Tyrellä ja siirsin Garminiin. Toimii, mutta vaikka Tyressä reitti näkyy ihan oikein, niin Garmin piirtää viivat suoraan reittipisteestä seuraavaan ja laskee matkankin linnuntietä. Miten saan reitin näkymään oikein Garminissa?
cripple sanoi:
Koitin tehdä google mapsilla reitin jonka siirsin tyreen jonka siirsin taas basecamppiin... ei oikein toiminut kun tyre teki noin 2000 pistettä joita yritti siirtää basecamppiin joka yllättäen kävi liian raskaaksi.

Mitenkäs muut ovat reittejä tehneet koneella?
Olisko mitään jos vaikka tekisitte niitä reittejä Garminin omilla ohjelmilla, eli MapSourcella ja/tai BaseCampillä? Hyvä vinkua täällä että Google Mapsillä tai Tyrellä tehdyt reitit ei toimi, kun ei niitä ole tehty noille laitteille.. :kääk:

riisor sanoi:
Olisko mitään jos vaikka tekisitte niitä reittejä Garminin omilla ohjelmilla, eli MapSourcella ja/tai BaseCampillä? Hyvä vinkua täällä että Google Mapsillä tai Tyrellä tehdyt reitit ei toimi, kun ei niitä ole tehty noille laitteille.. :kääk:

Tällä tavalla olen saanut toimimaan. Suunnittelen reitin Google Mapsilla. Avaan sen url:n Tyrella ja muunnan siellä Garmin reitiksi. Sitten tallennan .gpx-tiedostoksi ja avaan Basecampilla, jossa lasketutan reitin uudestaan ja ja siirrän Garminiin.

En ole oikein hiffannut BaseCampin reitinsuunnittelua. Kun olen reitin piirtotilassa, niin en saa ruutua skrollattua tai zoomattua.

Garmin jostain syystä tallentaa noita reittipisteitä niin paljon, että välillä herjaa muistin olevan täynnä.

Itse Garmin Zumo 350LM olisi jäänyt kaupan hyllyyn, jos olisin tiennyt, ettei se suostu toimimaan yhtäaikaisesti matkapuhelimen ja kypäräpuhelimen kanssa. Käyttää samaa bluetooth-protokollaa, jolloin se on joko-tai. Mun tapauksessa katson reitin ilman puhetta navin ruudulta ja kuuntelen matkapuhelimesta musaa ja tarvittaessa vastaan puheluun. Tähän toivoisin Garminilta korjauksen, että muuttaisivat protokollaa. Ei minua haittaa se, etten saa numeroa valittua navista, koska en itse ajon aikana soita mihinkään, mutta olisi kyllä hyvä saada kuunneltua reittiohjeet musan lomassa.

Kootee sanoi:
En ole oikein hiffannut BaseCampin reitinsuunnittelua. Kun olen reitin piirtotilassa, niin en saa ruutua skrollattua tai zoomattua.

Liekö toimisi samalla tavalla kuin MapSource; zoomaus hiiren rullalla tai näppikseltä +/- ja skrollaus nuolinäppäimillä?

Kootee sanoi:

Viikonlopun äheltänyt tuon Basecampin kanssa ja hermohan siinä meinasi mennä, mutta nyt se alkaa pikku hiljaa sujumaan. Mulla oli myös tuo reitin piirtovaiheessa kartalla liikkuminen vaikeaa.

Zoomaus onnistuu hiiren rullalla tai sitten kartan vasemman yläkulman "navigointi" keskuksesta. Kartan siirtely onnistuu samasta paikasta tai viemällä hiiren karttaikkunan laidoille, jolloin kursori muuttuu isommaksi valkoiseksi nuoleksi. Kolmas vaihtoehto kartan siirtelylle on oikeassa yläkulmassa oleva "yleiskartta" ikkuna, josta voit siirrellä karttaa harmaan ruudun kohdalle, joka kuvaa isomman kartan kuva-aluetta.

Auttoikohan tuo yhtään?.. :dunno:

Kootee sanoi:
Itse Garmin Zumo 350LM olisi jäänyt kaupan hyllyyn, jos olisin tiennyt, ettei se suostu toimimaan yhtäaikaisesti matkapuhelimen ja kypäräpuhelimen kanssa. Käyttää samaa bluetooth-protokollaa, jolloin se on joko-tai.

Sulla on ilmeisesti jonkinlainen kiinakypäräpuhelin?

Mulla Sena Smh5-Fm:ssä piti paritella noi kahta eri reittiä, jotta sai navin ja puhelimen toimimaan samaan aikaan.

Viimeksi muokattu:
riisor sanoi:

Google mapsia olen käyttänyt reittisuunnittelussa siksi, koska se on vain yksinkertaisesti paras/yksinkertaisin tuohon reitin tekoon ainakin itselleni. Mapsource ei muistaakseni toimi enää 350LM:n kanssa ja basecamp ei ole sen parempi/huonompi kuin mapsourcekaan.
Kai se pitäisi tuohon basecamppiin totutella niin saisi varmasti helpoiten sen reitinteon onnistumaan.

Pitkiss sanoi:
Viikonlopun äheltänyt tuon Basecampin kanssa ja hermohan siinä meinasi mennä, mutta nyt se alkaa pikku hiljaa sujumaan. Mulla oli myös tuo reitin piirtovaiheessa kartalla liikkuminen vaikeaa.

Zoomaus onnistuu hiiren rullalla tai sitten kartan vasemman yläkulman "navigointi" keskuksesta. Kartan siirtely onnistuu samasta paikasta tai viemällä hiiren karttaikkunan laidoille, jolloin kursori muuttuu isommaksi valkoiseksi nuoleksi. Kolmas vaihtoehto kartan siirtelylle on oikeassa yläkulmassa oleva "yleiskartta" ikkuna, josta voit siirrellä karttaa harmaan ruudun kohdalle, joka kuvaa isomman kartan kuva-aluetta.

Auttoikohan tuo yhtään?.. :dunno:

Sulla on ilmeisesti jonkinlainen kiinakypäräpuhelin?

Mulla Sena Smh5-Fm:ssä piti paritella noi kahta eri reittiä, jotta sai navin ja puhelimen toimimaan samaan aikaan.

Kiinanihme on. Toimii mainiosti Garmin 765T (autonavi) + Nokia E7 kanssa, mutta ei Garmin 350LM kanssa. Hetken on joskus suostunut toimimaan, mutta vain hetken. Olen kokeillut kytkeä kännykän ensin ja navin sitten sekä päinvastoin, mutta ei vaan futaa. Jostain googlasin, että molemmat käyttää samaa kuulokeprotokollaa ja siksi ei onnistu.

Mitä tarkoitat kahdella eri reitillä parittamisen osalta?!? Toimiiko 350LM + kännykkäyhteistyö muiden kuin Sena Smh5-fm kypäräpuhelimen kanssa?! Kokemuksia kehiin!

Kootee sanoi:
Mitä tarkoitat kahdella eri reitillä parittamisen osalta?!? Toimiiko 350LM + kännykkäyhteistyö muiden kuin Sena Smh5-fm kypäräpuhelimen kanssa?! Kokemuksia kehiin!

Parittelin tuon 350LM:n ja puhelimen Senaan RXTX-Tuotteen ohjeella. 350LM:ää ja Puhelinta (motorola defy+) en parittanut toisiinsa, koska 350LM ei tietääkseni pariudu kännykän kanssa.

Tuolla on ainakin navin ohjeet tulleet korviin ja samalla hoidettu puhelutkin ongelmitta siinä sivussa välillä radiota kuunnellen ja tietysti :cruising:

kun ei osaa niin ei osaa.
eli tässä on kartta go-zan touringilta. Mitenkä saan sen siirettyä tohon 350lm:ään.
kun kartta on siiretty naviin niin mitä sitten pitää tehdä että saa navin opastamaan reitin läpi??? mitä paremmin rautalangasta vääntää sen parempi

hulkster sanoi:
kun ei osaa niin ei osaa.
eli tässä on kartta go-zan touringilta. Mitenkä saan sen siirettyä tohon 350lm:ään.
kun kartta on siiretty naviin niin mitä sitten pitää tehdä että saa navin opastamaan reitin läpi??? mitä paremmin rautalangasta vääntää sen parempi
Ainoa tapa saada reitti 100% oikein on piirtää se BaseCampillä tai MapSourcella ja siirtää sitten natiivimuodossa naviin.

joo sain siirettyä ton kartan basecampiin ja painoin siirrä nappia jotain se siirsi naviin. mites sitten navista saan sen opastamaan sitä reittiä kun nyt neuvoo vaan lähtöpaikkaan????

Kun reitin valitsee ja painaa "aja" nappia niin navi muistaakseni kysyy, että ajetaanko aloituspisteeseen jonka jälkeen se alkaa opastamaan luotua reittiä eteenpäin. Reitin tulisi näkyä navissa lilalla värillä kun alkaa näytöstä zoomailemaan ulos päin.

Kootee sanoi:
Tällä tavalla olen saanut toimimaan. Suunnittelen reitin Google Mapsilla. Avaan sen url:n Tyrella ja muunnan siellä Garmin reitiksi. Sitten tallennan .gpx-tiedostoksi ja avaan Basecampilla, jossa lasketutan reitin uudestaan ja ja siirrän Garminiin.

Garmin jostain syystä tallentaa noita reittipisteitä niin paljon, että välillä herjaa muistin olevan täynnä.

Itse Garmin Zumo 350LM olisi jäänyt kaupan hyllyyn, jos olisin tiennyt, ettei se suostu toimimaan yhtäaikaisesti matkapuhelimen ja kypäräpuhelimen kanssa. Käyttää samaa bluetooth-protokollaa, jolloin se on joko-tai. Mun tapauksessa katson reitin ilman puhetta navin ruudulta ja kuuntelen matkapuhelimesta musaa ja tarvittaessa vastaan puheluun. Tähän toivoisin Garminilta korjauksen, että muuttaisivat protokollaa. Ei minua haittaa se, etten saa numeroa valittua navista, koska en itse ajon aikana soita mihinkään, mutta olisi kyllä hyvä saada kuunneltua reittiohjeet musan lomassa.

Joo mulla sama homma. Menin Espoon R M Heinolta kysymään navikuvioita, aikeena ostaa Zumo 660. Sieltä sitten nuorempi jannu tiskin takaa suositteli 350LM:ää tuon kuussatasen sijasta koska on uudempi, halvempi ja "omaa kaikki samat ominaisuudet". Kysyin vielä tätä navi-kypärä-puhelin hommaa että toimiihan ja vastaus oli että kyllä toimii.

En ole vielä saanut aikaiseksi käydä reklamoimassa asiasta kun vasta tänään ehdin ekaa kertaa asiaan perehtyä (laite ollut mulla reilun viikon) ja todellisuus iski naamaan kuin märkä turska. :rant:

Ilman tuota ominaisuutta tulee toki toimeen, mutta vituttaa että ammattiliikkeessä myydään jotain mikä ei lunasta lupauksia..

Tuli uusi firmware Zumo 350:een. Saa nähdä mitä nuo bluetooth-parannukset tarkoittaa käytännössä! :blink:

Changes made from version 2.70 to 3.50:

- Added the Skip feature, which allows you to skip a via point during navigation.
- Improved the Bluetooth user interface.
- Fixed stability, localization, Bluetooth, and user interface bugs.

-Chelios- sanoi:
Kysyin vielä tätä navi-kypärä-puhelin hommaa että toimiihan ja vastaus oli että kyllä toimii.
Ilman tuota ominaisuutta tulee toki toimeen, mutta vituttaa että ammattiliikkeessä myydään jotain mikä ei lunasta lupauksia..

Niin miksi se känny pitäisikään kypäräpuhelinta käytettäessä parittaa sen Navin kanssa? Keskuslaitehan on kypäräpuhelin, joten sehän se naitetaan yhdellä profiililla Naviin ja toisella kännyyn? Vai onko ongelma jokin halpispuhelimen kanssa, ettei se tue bt-multipairingia?

AyrtonO sanoi:
Niin miksi se känny pitäisikään kypäräpuhelinta käytettäessä parittaa sen Navin kanssa? Keskuslaitehan on kypäräpuhelin, joten sehän se naitetaan yhdellä profiililla Naviin ja toisella kännyyn? Vai onko ongelma jokin halpispuhelimen kanssa, ettei se tue bt-multipairingia?

No vaikka sen takia, että siitä navista näkis soittajan nimen/numeron ja vois ajaessa itse soittaa puheluita.

Verkkokauppa.comissa kans vaitti keväällä että kyllä onnistuu puhelimen käyttönavin kautta. Kotiin päästyäni huomasin saman et eipä onnistukkaan. Onistuukohan tollasen toiminon lisääminen ihan softapäivityksellä vai tarviiko laite jonkun uuden kikkareen sisäänsä. Siinä toivossa län et joskus tulis mahdoliseksi. Ei jaksais millään uutta navia ostaa ku muuten hyvä vekotin

Voishan tuo olla mahdollista, kun kännykkää yhdistäessä ilmottaa ettei ole kuuloke. Pari bittiä uuteen jonoon ja homma saattais futaa. Luulen kuitenkin, että tuo kännykkä ominaisuus tulee olemaan noitten kalliimpien navien ominaisuus. Ite en kokenut sitä niin tarpeelliseksi, että oisin sijoittanut satasia lisää sen takia.

Ja ihan offtopic: mulla on kännykkä kytketty sena smh5-fm kypäräpuhelimeen, jonka kautta hoidan ne (yhden käden sormilla laskettavat) puhelut mitä ei voi muka tauolla hoitaa.

Back