* Euro Motor Center
- Täällä oon asioinut eniten joten selostustakin on pidemmästi kuin muista.
- Puhelimeen vastaavat todella huonosti. Esim. huollon ajanvaraukseen ei pääse millään, vaikka niillä on oikein aikakin kerrottuna (9-12) milloin huoltoja voi varata. Yleensä joutuu käyttämään vastaaja-robotin kaikki vaihtoehdot useampaan kertaan ennenkuin joku vastaa ja kääntää sitten oikealle henkilölle. Kerran aikani turhaan yritettyä puhelu meni lopulta lomalla olevalle TJ:lle, joka sitten käänsi eteenpäin oikealle henkilölle. Sanoin siinä että yrittelin useampaan kertaan jokaiseen netissä olevaan numeroon mutta kukaan ei vastannut, eli pitäisi tämän asian olla johdon tiedossa.
- Pyörämyynti on mun kohdalla toiminut ok, eli myyjällä on ollut aikaa myydä pyörä kun oon sellaista ollut ostamassa. Tosin oon aika helppo asiakas, sillä pyörä on osapuilleen valmiiksi speksattu kun liikkeeseen menen, hinta on sunnilleen ainoa mitä tarvii kysyä. Takuuasioissa on ollut vähän takkuamista, mutta jotenkuten nuokin ovat ajan kanssa hoituneet. Kai siinä on vain kyse ihan tavallisesta, normaalista, perisuomalaisesta asiakaspalveluasenteesta, jossa myyjän oletusasenne takuu- ymv. tuotevastuuasioissa on aina tyyliä "xittu ite oot urpo tuon tahallaan särkeny ja yrität nyt kusettaa ja meillä sen maksattaa. Ei tuu onnistumaan, turha ees yrittää". Ei rajoitu mopokauppaan, sama ilmiö näkyy kaikkialla.
- Ajovarustepuolella myyjän on yleensä saanut paikalle kerjäämättä. Ostanut oon kypärän, hanskoja, huppuja. Se yksi naismyyjä jota muutkin täällä ovat kehuneet saa erikoiskehut minultakin.
- Varaosa/tarvikemyyntiä oon tarvinnut vain vähän. Jonottamista on ollut joka kerta, eli saisivat laittaa useamman tyypin siihen tiskille.
- Huollossa ei oo ollut aiemmin huomauttamista, mutta viime syksynä 30:n huollon jälkeen huomasin että täysin finaalissa olevat takajarrupalat oli jätetty vaihtamatta. Kyllähän nuo itsekin sai vaihdettua, mutta huolto-ohjelmaan kuulunee palojen tarkistus ja vaihto tarvittaessa. Ja äskettäin 40:n huollossa ei oltu vaihdettu ilmansuodatinta, vaikka sekin pitäisi olla ohjelmassa (Tästä en oo ihan varma, voi olla että vaihdetaan vain jos on paskainen. Aiemmissa huolloissa on aina vaihdettu ja myös laskutettu). Myöskään ruiskujen synkronointia ei oltu tehty, vaikka siitä erikseen sanoin kun pyörän vein (käynti aaltoilee tasakaasulla).
* Hirvonen Taisto Oy
Kerran asioinut, kypäriä sovittelin. Myyjät palvelualttiita, mutta päähän sopivaa pottakokoa ei löytynyt joten kaupat jäivät silläkertaa tekemättä.
* J. Kärkkäinen, Oulu,
* J. Kärkkäinen, Ylivieska
Oulun kärkkäiseltä yhdet hanskat ostanut, joista ekalla ajolenkillä ratkesivat saumat molemmista peukaloista, etu- ja keskisormista.
Vein takaisin, homma ok, me soitellaan kun maahantuojalta tulee uudet tilalle. Puolen vuoden päästä kävin kyselemässä kun ei soittoa kuulunut, eikä siellä tiennyt kukaan mitään mistään hanskoista. Onneksi oli kuitti tallessa. Joo me soitellaan kun uudet hanskat tulee. Taas kului puoli vuotta jonka jälkeen taas liikkeeseen, jossa yllättäen kukaan ei tiennyt mitään mistään hanskoista. Näytin kuitin ja sanoin jotta rahat näppiin ja heti, tässä on nyt pelleilty tarpeeksi näitten hanskojen osalta. Maksoivat mukisematta.
Nykyään vältän Kärkkäisellä asiointia ja silloinkin ostan vain tavaraa jota ei siihen hätään löydy muualta, ja joka ei voi olla sutta, ts. öljyä jne.
* Motokeskus, Vojakkala
- Ei kokemuksia
* Motorman
- Ajopuvun ja kypärän ostanut itselle ja apukuskille, eri ostokerroilla. Naismyyjä oli palvelualtis ja jaksoi esitellä vaikka repsikka aika huolella eri malleja sovittelikin

Ei myöskään ylikehunut halvimpia muka-texejä, vaan kertoi totuudenmukaisesti mitä rahalla saa. No jaa, tuli sieltä toisaalta se vakio "mulla on itellä nää samat housut/takki/mikävaan sulla on siinä kädessä, ja oon kyllä tykänny" -kommenttikin
* Raahen Motocafe
- Jotain hiluja, ketjuöljyä jne. muistaakseni ostanut, ei mainittavaa suuntaan tai toiseen.
* Tatun Tarvike, Tornio
- ihan outo mulle
* Spare Wheel
- Saappaat ostanut. Myyjän sai paikalle ilman kerjäämistä ja palvellakin jaksoi. Ok paikka.
Huolloista vielä sananen, liittymättä mihinkään mp-liikkeeseen. Jossain toisessa säikeessä jota en tähän hätään löytänyt heitettiin kommentti, jossa epäiltiin ettei merkkihuolto välttämättä ole tehnyt niitä toimia jotka laskussa on listattu. Esimerkkinä oli jarrunesteiden vaihto; mistä voi tietää onko nesteet todella vaihdettu, vai onko vaihto pelkästään laskutettu.
Eikös huolloilla ole tehtaan toimittamat listat toimenpiteille jota kussakin huollossa tehdään? Ja monttööri käy robottina listan läpi mitään siitä poisottamatta jos kohta mitään lisäämättäkään? Ts. määräaikaishuoltoja olletikaan takuuaikana ei kai pitäisi tehdä millään fiilispohjalla, vähän sinnepäin, miten nyt sattuu tänään huvittamaan: "Jaa ompas nuot takajarrupalat kuluneet, mutta ei mua ny huvita niitä alkaa vaihtaan ku ruokatuntikin painaa päälle, kaipa se itekin älyää vaihtaa selvästi loppuunkuluneet palat".
Onko tosiaan niin, että huoltoon pitää mennä viereen kyttäämään tarkistuslista kädessä ja katsoa että jokainen määräaikaishuollon kohta tosiaan käydään läpi? Ja vielä kotona varmemmaksi varaksi käydä pultit ja mutterit läpi että ovat varmasti kiristetyt, kuten joku mainitsi joutuneensa tekemään?
Itse ainakin haluaisin uskoa, että 70 euron tuntilaskutuksella saa sen mitä on sovittukin. Kaipa sitä oppisi noita huoltoja itsekin tekemään jos saisi aikaiseksi opetella, mutta takuun takia joutuu jokatapauksessa alkuun käyttämään ostopalveluja.
... sain renkaan vaihdon samantien. Tosin pienen neuvottelun jälkeen kun älysivät että en ole ihan nurkilta, pientä sekaannusta oli myös gummin löytämisessä varastosta. Kehitysapua oli hinnassa mukana,
Kerran oon itekin päässyt maksamaan kehitysaluetukea, Kuopiossa. Takakumi pääsi kulumaan kankaille, minkä huomasin murphyn lain mukaisesti lauantaina viittä vaille kaksi. Kumiliikkeen mulkvisti-myyjä #1 pani merkille pakkoraon, ja yllättäen uuden kumin hinnassa ei ollut euroakaan tinkivaraa. Niin oli katteet tiukassa niinä aikoina, voi voi sentään. Onneksi #1 joutui lähtemään johonkin, ja myyjä #2 suhtautui hädänalaiseen hivenen ymmärtäväisemmin. Kallein kumi silti mitä oon ostanut