• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

FZ6 Naikkoselle pyöräksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kannattaa ensipyöräksi valitä sellainen jossa jalat ottaa maahan vähintään sen päkiä kosketuksen keposesti kummaltakin puolelta samaa aikaa. Niitä pikku virheitä kun tuppaa tulemaan ekoina kuukausina helpommin. Kyllä se kyrpii uusi pyörä kaataa kun on vaikka muutama hiekan muru jäänyt kengän alle ja siitä lipee. Tai ei muista katsoa sitä pysähdys kohtaa oikein valoissa ja jalka ei ylläkään maahan kun on kulumaa asfaltissa juuri siinä jalan alla. Tai onkin vaihde jäänyt vaningossa päälle kun päästää kytkimen.

Hyvillä kengilla saa jo muutaman sentin nostoa.

Eli 2004 - 2006 satula on joidenkin makuun puuduttava. Siinä on päällysteen alla ohut vaahtomuovi ja sen alla kova muovi, ja kukaan ei ole loistavaksi kehunut. Monet ovat sitä mieltä, että on ihan ok - ei ongelmia - ja monet taas valittelevat pitkällä matkalla takapuolen puutumista.
Komppaan tässä. Satula ei ole paras mahdollinen, jos meinaa pitkää matkaa ajaa. Parin sadan kilsan kohdalla tuppaa yleensä ahteri puutumaan, mutta onpahan hyvä syy pysähtyä kahville ja kuvaamaan maisemia jos sikseen sattuu.

Voisikohan siihen penkkiin virittää geelitäytteisen tai lampaankarvaisen seat-saverin?  
idea3.gif

Voisikohan siihen penkkiin virittää geelitäytteisen tai lampaankarvaisen seat-saverin?
idea3.gif
Se päällinen on kuulemma tosi iisi ottaa pois ja laittaa lisäfylliä sinne alle. Tietysti ne lisätäytteet sieltä erottuu, mutta voihan ne yrittää "muotoilla" silleen nätisti. Ihan ok kokemuksia porukoilla ollut tuosta duunista. Eikä maksa 400 euroa...
shaun.gif

Päällysteen päälle en laittaisi turvallisuussyistä yhtään mitään. Helpompi pysyä Hopeanuolen ravissa mukana...
biggrin.gif

Nonnih, asialle ollaan nyt saamassa piste. Eli on bongattuna vm.2001 Thundercatti naikkoselle ja värinä tietty punainen.
wink.gif
Yoshin mökäpönttökin on jo paikoillaan joten äänetkin pitäis olla pyörässä kohdillaan. Naikkonenkin taipui viimein siihen, että ukkoskissassakin on ihan hieno etulamppu, eli "ilkeät silmät" ja se oli sitä myöten selvää pässin lihaa tää homma.
tounge.gif
Tuolla ei jää jalkoihin motarillakaan ja ajelee pitkät tovit muutenkin. Jahka tästä pääsee itte rantautumaan töistä niin käydään hakeen uusi tyttö taloon ja
062802moto_prv.gif

Ei kuulu asiaan ollenkaan, mutta jos minua sanoisit naikkoseksi, saisit turpaan.
mad.gif
Mitään muuta et saisikaan! On se naisesta niin halventavasti sanottu. Vaikka eihän se mulle kuulu.

Ei kuulu asiaan ollenkaan, mutta jos minua sanoisit naikkoseksi, saisit turpaan.
Minä sanon yleensä muoreiksi... Yleensä jokainen ensimmäisen kerran kerran kuullut haukkoo happea tai katsoo muuten vaan pitkään, mutta ei ole vielä naama tummunut.
tounge.gif

Mitä tuohon ukkoskissaan tulee, niin eihän se ole yhtään alkuperäisessä ulkonäköspeksissä.
wink.gif
Täyskate ja yksöisvalo
a1434.gif

mad.gif
Mitään muuta et saisikaan! On se naisesta niin halventavasti sanottu. Vaikka eihän se mulle kuulu.
REPS
tounge.gif
Naikkonen, muija... tai nuorempana yleisesti käytetty vosu... On ihmisiä joilla on huumoria ja ihmisiä joille sitä ei ole suotu pisaraakaan.
wink.gif
Kiitos tästä, saatiin naikkosen kanssa makeat naurut
biggrin.gif

mad.gif
REPS
tounge.gif
Naikkonen, muija... tai nuorempana yleisesti käytetty vosu... On ihmisiä joilla on huumoria ja ihmisiä joille sitä ei ole suotu pisaraakaan.
wink.gif
Kiitos tästä, saatiin naikkosen kanssa makeat naurut
biggrin.gif
biggrin.gif
Olipa tymäkkä persoona-analyysi ex tempore. Meillä on kai erilaiset sisällöt käsitteille. Naisporukassa määriteltiin sana naikkonen: se on löysäperseinen nainen, joka diletanttina polkee ammattilaisten hintoja. Tuskin se sun sentään...
biggrin.gif

Lepakkoleiriin lukemista –ja muillekin, lyhyt johdatus eloisampaan elämään ja naikkosten nimittelyyn:

http://kellari.org/other/vonkaamisen_perusteet/

Siitä FZ6:sta, hyvä pyörä! Olen tossa katellut naikkosen pärjäilyä: suht kelpo. Kierrätyksessä puutteita, joten siihen nähden kilosuklaa parempi peli, mutta kuussatku on ruiskupeli ja jos naikkonen oppii kierrättämään, kerkee kyllä kyydissä. Pyörä on lyhyesti määriteltynä loistava. Tosin, en epäile, että Köpin suosituksetkaan olis perusteettomia, mutta jos Konekeskon tuotteissa on tarkoitus pysyä…
lookaround_orig.gif

Tuo thundercat edustaa tosi vanhaa tekniikkaa... Toivottavasti oli hinta kuitenkin kohdillaan
Niin, mikä on vanhaa ja mikä uutta... Eikös ihan uutukaisissa FZ-6 malleissakin ole vielä esim. USD-etuhaarukka, joka sekin edustaa tietyissä piireissä lähinnä kivikautta jne jne. Ja oma FZS 1000 vm.2003 se vasta vanhaa tekniikkaa onkin täynnään teräsputkirunkoineen... Monille kun sitä "vanhaa tekniikkaa" edustaa jo viimevuoden teippaukset katteissa... 
wink.gif
T-cat nyt vain on varmasti koeteltu malli, ei siis ole pelkoja lastentaudeista, kuten esim. nykyvistä ruiskuista jne jne. Ja jos nyt ostaa näpäyttää tuollasen vm. 2001 esimerkiksi ja alle 30 000 km ajetun niin luulis sillä vielä ajelevan huolettomia kilsoja... Tietty joissakin piireissä se 30 tonniakin on jo liikaa jopa isoille matkapyörille  
tounge.gif
Meitähän on moneksi...

Meidän perheessä oli vuoden FZ6n ja tyttöystävä tykkäsi pyörästä todella paljon,kuin myös itsekkin. Vaihdoin ilman järkisyitä MT-01:seen josta kyllä pidän tosi paljon..tyttöystävä on hiukan toista mieltä koska ei uskalla ajella enää kun pyörä tuntuu isolta ja painavalta.
Ja niinhän siinä käy että sellanen FZ6 taitaa tulla hankintaan kesäksi -08, Mt:n kaveriksi.
FZ6 on helposti käsiteltävä,nykyaikainen ja ajossa todella mukava. Me ostettiin katteeton malli koska mulla puolikate ohjasi pyörteet suoraan ruukkuun ja mielestäni se naku on hienompi.
Vastaavia pyöriähän on melkein joka valmistajalla joten vaihtoehtoja kyllä löytyy. Itse suosittelen koeajopäivien kiertelyä ja eri pyörien ajoa..sieltä se mieleinen pyörä tupsahtaa  kuin itsestään.
Mulla ne on jostain syystä löytynyt aina Yamahan leiristä.

mad.gif
Mieluummin naikkonen kuin muori, eukko, muija, akka, ämmä jne..
biggrin.gif
Tosin tulee tuosta naikkosestakin hieman kevyet kengät mieleen
tounge.gif
!

Hö, mentiin kattoon sitä Thurdercattia niin tyttöhän ihastuikin Kawan ZR7S malliin joka komeili siinä vieressä. Sehän sieltä sitten mukaan lähti. Vuosimalli on 2004 ja ajettu 20 000km. Eli uudemman pyörän sai alle kun minä...
omg.gif
Väri on metallinhohto sininen.

Kieltämättä, toi Kawa on kyllä mun ittenikin makuun. Onhan se MOOTTORIPYÖRÄN näköinen, ei mikään muovipussi. Mikään varsinainen ratatykki uusimmilla tekniikoilla ei tietty ole, mutta varmaa oiva ensipyörä ja pienellä "pimppauksella" tuosta saa HIENON! Laitan tässä kuvaa tänne jahka kerkeen...  
thumbs-up.gif

Tässäpä kuvaa nyt vielä sit... Aikalailla kyllä huomaa millasista pyöristä tässä taloudessa tykätään.  
tounge.gif

http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2_1.JPG

P.S Mitenköhän tuo "Image" nappi pelaa tässä viestin kirjotusmoodissa. Heti ku klikkaa sitä niin antaa jonku hemmetin errorin ja käskee antaa osoitteen (ilmeisesti kuvalle)... No mihis annat kun ei avaa edes sellasta ikkunaa...prkl. Kyllä toi aikanaan toimi toikin homma täällä.

Sellanen kommentti, että kävin koeajaa Sv:n ja 650 Bandun heti peräkkäin. Molemmat kusiaisia..

Kommentti "hajuton ja mauton" pitää mielestäni todella hyvin paikkaansa tuon Bandun kohdalla (ei ehkä mitenkään yllättävää tässä kokoluokassa?!).

Taasen SV:llä ajaessa piti oikein hymyillä pariin otteeseen ja ihmetellä sinänsä mopomaisen äänen pihalleen päästävän koneen luonnetta; kaasun kääntö sai aikaan jotain mitä ei taasen tapahtunut Bandussa. Mietin, että voisiko olla ruiskukoneen ja kaasarikoneen eroillakin jotain tekemistä asian kanssa?

Anyway: ite aattelin, että vaikka yleensä suositellaan ekaksi pyöräksi turvallista (lue hajutonta & mautonta), ottaisin sellaisen pyörän ekaksi, joka saa heti aluksi positiivisia fiboja...Ei sitten tarvi olla heti vaihtamassa, vaikka eiks vaihtaminen ole jollain tapaa kivaa..

---vanha 750f ei ollut mauton ei varsinkaan hajuton, joten ostin sitten sen...

Back