• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

FZ1-S ja -N eroja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arttu.H
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkohan siitä katteesta oikeesti paljonkin hyötyä?
Katteen hyöty on matka-ajossa. Jos pyörii taajamissa eikä ajattele yli 300 km päivämatkoja(varsinkaan motaria pitkin) pärjää katteettomalla mainiosti. Yli 120 km/h pitää katteettomalla ruveta "pitämään kiinni" stongasta.
Kyllä nuo yli 300km. matkatkin sujuu ilman katetta ja paljon reilummalla vauhilla vallan mainiosti.. Itelläni ei toi kate malli tullu ees mieleen kun tilasin pyörän... Mut maku asioita...
Kyllä minunkin mielestä katteettomalla pärjää. CB:llä olen ajellut päälle 600km päivä matkoja eikä siinä tuuli haittaa, matkanopeutenakin voi pitää suomen rajoituksille varmasti riittävää. Itse asiassa lähden mieluummin katteettomalla, koska yleensä kate nostaa ilmavirran suoraan kypärään ja jos on pienikin pyörre alkaa 50km jälkeen v*taan, kun niska väsyy.

Itsekin olen N:ää harkinnut seuraavaksi. Ei kai noissa pitäs muuta eroa olla kuin mitä silmällä näkee.

Onkohan siitä katteesta oikeesti paljonkin hyötyä?
Katteen hyöty on matka-ajossa. Jos pyörii taajamissa eikä ajattele yli 300 km päivämatkoja(varsinkaan motaria pitkin) pärjää katteettomalla mainiosti. Yli 120 km/h pitää katteettomalla ruveta "pitämään kiinni" stongasta.
Kyllä nuo yli 300km. matkatkin sujuu ilman katetta ja paljon reilummalla vauhilla vallan mainiosti.. Itelläni ei toi kate malli tullu ees mieleen kun tilasin pyörän... Mut maku asioita...
Kyllä minunkin mielestä katteettomalla pärjää. CB:llä olen ajellut päälle 600km päivä matkoja eikä siinä tuuli haittaa, matkanopeutenakin voi pitää suomen rajoituksille varmasti riittävää. Itse asiassa lähden mieluummin katteettomalla, koska yleensä kate nostaa ilmavirran suoraan kypärään ja jos on pienikin pyörre alkaa 50km jälkeen v*taan, kun niska väsyy.

Itsekin olen N:ää harkinnut seuraavaksi. Ei kai noissa pitäs muuta eroa olla kuin mitä silmällä näkee.
600 fasussa tuuli otti suoraan kypärään ja linko oli aikamoinen. Fz1-s vaihdettuani pelkäsin samaa, mutta mitä vielä. Viimaa ei näy ei kuulu, hetkelliset ohitusnopeudetkin menevät rauhassa ja todella miellyttävästi.

Jos sattuu olemaan tämmönen normaalimittainen, 174 sulka päässä, niin ei mitään ongelmia. Loistava vehe tuo katettu.

Toisaalta onhan noille kaiken maailman kromosomihirviöille, jotka jatkuvasti kärsivät viimasta, niitä mopoautoja ja lääketieteellisten kokeiden pleksikoppeja. Kummassakaan ei tuuli tuiverra.
033102bebe_1_prv.gif

Naku on parempi ajo asennoltaan kaupunki kruisilussa mutta pitkää matkaa ajaessa ja vauhdin kertyessä s-malli on parempi omalla kokemuksella.Maku asia tietenkin kannattaisi kokeilla jos on mahdollista.Radalla ei paljon eroa jalkatapit ryykkii maahan
033102bebe_1_prv.gif

tulikin sitten vähän ajateltua kalliimmaksi tuo ajoasennon tarkistaminen liikkeessä kuten sigusta voinee päätellä  
sport05.gif

täältä muuten voi warettaa tuoreehkon japsinakujen vertailun:
linkki

Vähä aiheen vierestä, mut mikähän etukate tässä on? Komea

3917646.jpg

Kröh jotain aiheesta. S-mallissa tuulisuoja hyvä ja matkustajalla ok oltavat.

Naku on parempi ajo asennoltaan kaupunki kruisilussa mutta pitkää matkaa ajaessa ja vauhdin kertyessä s-malli on parempi omalla kokemuksella.
Eikös tuossa juuri todettu, että molemmissa on samanlaiset ajoasennot. En ole ajanut N-mallilla, mutta voisin väittää ettei S-mallissa ainakaan etukenompi asento ole...
kumpaakin ajaneena voin sanoa että ajoasento on todellaki sama. Kaverilla s malli.

sport05.gif

Naku on parempi ajo asennoltaan kaupunki kruisilussa mutta pitkää matkaa ajaessa ja vauhdin kertyessä s-malli on parempi omalla kokemuksella.
Eikös tuossa juuri todettu, että molemmissa on samanlaiset ajoasennot. En ole ajanut N-mallilla, mutta voisin väittää ettei S-mallissa ainakaan etukenompi asento ole...
kumpaakin ajaneena voin sanoa että ajoasento on todellaki sama. Kaverilla s malli.

sport05.gif
sama mopo sama tanko,,,

sport05.gif
sama mopo sama tanko,,,
Ajoasento on sama molemmissa..., itse justin pudotin stongaa vähän alemmas että olis mukavampi, koe ajo jäi tekemättä mutta tuntui paremmalta....

Back