• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

FJR 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ttuttu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ttuttu

MotOrg ry jäsen
Jep,

tuollainen on nyt tallissa ja kysymys kuuluu; saako siihen "tasaiselle pakkarille" jonniilaisen takalaukun heittämällä, esim jonkinlaisen Yamahan oman laukun vai pitääkö siihen hommata vielä erikseen joku takalaukkuteline? Tyhmästä se näyttää siltä, että siihen menisi sellainen, mutta...
nixweiss.gif

062802jumpie_prv.gif
Onnea uudelle pyörälle!!!
062802jumpie_prv.gif

Toiset vaan odottelee kevättä.
Tilasin itselle sellaisen telineen givin laukkua varten.
Ttuttu: minkä värinen sinun mopo on, meinaan vaan että minulla on sinisellä kannella varustettu laukku... Jonka voisin vaihtaa taika myydä kun ei tule täsmäämään mun uudukaisen väritykseen...

Tehdääs poijaat vaihtokauppoja (tarkoituksena saada mopoihimme väriä), mulla on sivulaukut siniset, voisin vaihtaa hopeisiin kansiin nuo siniset...

bikepics-570670-150.jpg

062802jumpie_prv.gif
Onnea uudelle pyörälle!!!
062802jumpie_prv.gif

Toiset vaan odottelee kevättä.
Tilasin itselle sellaisen telineen givin laukkua varten.
Ttuttu: minkä värinen sinun mopo on, meinaan vaan että minulla on sinisellä kannella varustettu laukku... Jonka voisin vaihtaa taika myydä kun ei tule täsmäämään mun uudukaisen väritykseen...
Mulla on hopean harmaa mopotin. En ole vielä ehtinyt muita kilkkeitä siihen hommaamaan. Tompan teline pitäisi ainakin saada. Takalaukun ostoa arvon vielä. Se pakana kun ottaa satasen jälkeen tuulta vastaan ja on vähän kuin veneen peräsin. Selkeä haitta ajo-ominaisuuksille!
confused_orig.gif
Reissussa on kyllä kiva, kun tavaraa mahtuu mukaan, mutta olisikohan se niin, että silloin tulee otettua tarpeetonta tavaraa mukaan?
wink.gif

Tarvii asennuslevyn, sorry...
Ja koska se lienee Yamahan omaa tavaraa, se maksaa mansikoita?
Mansikoiden hintaa en tiedä, mutta Yamahalla tuon ovh 107 €
No kyllähän tuon hintaisia mansikoita raaskii ostaa.
tounge.gif
Pitääköhän sitä vielä toinenkin joululahja itselle ostaa?
No niin. Pitipä käydä kysymässä Yammu centeristä, että mitäs maksaa sitten takalaukku, joka sopii tuohon asennuslevyyn!
Yli 600 euroa!
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Tuohon siis vielä yli satasen maksava asennuslevy eli toimivalla takalaukkutsydeemillä on hintaa yli 700 euroa, JOS sen merkin pitää välttämättä olla Yamaha!
Poistuin nauraen liikkeestä.....
tounge.gif

Moro

Täytyy, muistaa, että sinänsä nätti selkänojapehmuste tulee viell lisähintaan..........ellei sitten tullut tingattua mukaan mopokaupan yhteydessä......(tuli), muuten on muovilla aika hyvä kilohinta (kaikissa) perälaukuissa.

Ja viell vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Aika helpostihaan nuo tarttumakourat voi rakennella niin, että asennuslevyä ei tarvitse, mutta menee toki käsityöksi.

Se yamahan takateline ei kestä takalaukun tuomaa rasitusta. Laukkuteline yamahan oma tulee tukiputkien varaan, pitkillä pulteilla runkoon. Takakoteloon reiät, josta tuet tulevat läpi. Rungosssa valmiit kierteet 3kpl taisi olla 8mm. Suomi 24 keskustelupalstalla oli pari vuotta sitten juttua ja kuvia rikkoontuneista telineista, joihin oli laitettu laukkuteline suoraan ilman tukiputkia.
062802moto_prv.gif

Mulla asennettiin alkuperäisen paikalla Givin peräteline n.70 euroa ja siihen päälle 52 litranen Givin MAX-laukku (n 250 euroa). Nyt on ajettu se aina päällä 17 tonnii, eikä vielä ole mikään hajonnut, vaikka joskus on ollut reissulla painoa n.35 kg ja kyytiläisen selkä lisäksi.

Mulla asennettiin alkuperäisen paikalla Givin peräteline n.70 euroa ja siihen päälle 52 litranen Givin MAX-laukku (n 250 euroa). Nyt on ajettu se aina päällä 17 tonnii, eikä vielä ole mikään hajonnut, vaikka joskus on ollut reissulla painoa n.35 kg ja kyytiläisen selkä lisäksi.
Mullakin oli just tuo vanhassa FJR:ssä ja sinnehän mahtuu tavaraa. Mistä ostit tuon laukun? Minä ostin vanhan yhtäaikaa mopon kanssa, että eipä sinänsä ole tietoa pelkästä laukunostopaikasta.

Moro

Täytyy, muistaa, että sinänsä nätti selkänojapehmuste tulee viell lisähintaan..........ellei sitten tullut tingattua mukaan mopokaupan yhteydessä......(tuli), muuten on muovilla aika hyvä kilohinta (kaikissa) perälaukuissa.

Ja viell vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Aika helpostihaan nuo tarttumakourat voi rakennella niin, että asennuslevyä  ei tarvitse, mutta menee toki käsityöksi.
Tinkasin Givin laukun myös pehmusteineen (46l), kun ei 52 ollut hyllyssä! Snadi näyttää kyll paremmalta (sirommalta) hyviä puolia kun hakee
wink.gif
Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni;
kaikki laukut tarvii asennustelineen, alkuperäinen pakari on mulla autotallissa. Tietysti kauppaan kuului koko paska asennettuna. Aika hintava taitaa olla tämäkin laukku kaikkineen, veikkaisin svh n. 400 eemelii öbauttiarallaa
lookaround_orig.gif

....niin ja onnea ketjun aloittajan-06 pelille  
033102beer_1_prv.gif

Moro

Ja viell vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Aika helpostihaan nuo tarttumakourat voi rakennella niin, että asennuslevyä ei tarvitse, mutta menee toki käsityöksi.
Tinkasin Givin laukun myös pehmusteineen (46l), kun ei 52 ollut hyllyssä! Snadi näyttää kyll paremmalta (sirommalta) hyviä puolia kun hakee
wink.gif
Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni;
kaikki laukut tarvii asennustelineen, alkuperäinen pakari on mulla autotallissa. Tietysti kauppaan kuului koko paska asennettuna. Aika hintava taitaa olla tämäkin laukku kaikkineen, veikkaisin svh n. 400 eemelii öbauttiarallaa
lookaround_orig.gif

....niin ja onnea ketjun aloittajan-06 pelille
033102beer_1_prv.gif
Giviä ei löydy ihan joka liikkeestä. Mikähän liike pk-seudulla möisi moista ILMAN mopoa?
biggrin.gif

Tilava vaihtoehtovinkki, kuulemma Bemun F650GS:n pehmolaukku istuu hyvin Fjärrässä:

IMG_0080.jpg

IMG_0076.jpg

+ tilavuus 35l + 16-27l, 2 erillistä laukkua, toimii yhdessä tai erikseen, kantohihnat sekä toimii myös reppuna
+ ei "pallogrillin" aiheuttamaa epävakautta kovissa nopeuksissa yksin ajaessa
+ ei tarvi ottaa matkustajaa...

- jää pitkäkyntisten armoille pysäköitäessä
- ei sovi kankealle kuskille (jalan heitto yli)

Back