• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Fjr 1300a

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kertokaa tyhmälle, että mitkä renkaat FJR:ssä on vakiona, kun mopo tulee kaupasta/tehtaalta kotiin?
Metzelerit ainakin omassani oli alla, kun se paketista purettiin. Niiden haihduttua vaihdoin Misukan Urheilulentäjiin (Pilot Sport), joihin olen ollut todella tyytyväinen. Tänään vaihtuu kaljuuntunut takarengas, myyjä kovasti suositteli Pirelliä ja sanoi käyvän hyvin yhteen etusena olevan Pilotin kanssa. Katsotaan, mitä hyllystä löytyy.

Kertokaa tyhmälle, että mitkä renkaat FJR:ssä on vakiona, kun mopo tulee kaupasta/tehtaalta kotiin?
Metzelerit ainakin omassani oli alla, kun se paketista purettiin. Niiden haihduttua vaihdoin Misukan Urheilulentäjiin (Pilot Sport), joihin olen ollut todella tyytyväinen. Tänään vaihtuu kaljuuntunut takarengas, myyjä kovasti suositteli Pirelliä ja sanoi käyvän hyvin yhteen etusena olevan Pilotin kanssa. Katsotaan, mitä hyllystä löytyy.
bridgestone bt 20 oli mulla...

Itellä -03, just tehtiin kansiremppa takuuseen. Onkohan jammu päässy vieläkään eroon ohjurien materiaali ongelmasta...
sad_orig.gif
Paljonko koneella oli ajettu? Miten se vika ensinnä ilmeni?
n. 12tkm. Pientä tikitystä kuulu koneesta 3000RPM kohdalla, ei mitään muita oireita. Huollosta kertoivat että ohjurit oli selvästi kuluneet.
Aloin myös huolestua, kun alkoi joillakin kierroksilla kuulua vedätettäessä pientä sirinää. No, nyt se lakkasi, kun kiristin tankin takakiinnityspultin, oli huoltoneekeri unohtanut mutterin...

Kaikki säädöt käytiin läpi., eikä apuja löytyny. Voi olla, että kyseinen yksilö vaan hylkii noita renkaita. Mutta jos olet ostanut 6:t, niin toivottavastai ostit vahvennetut mallit. Joku tossa niistä jo mainitsikin ja muistaakseni vahvennettu malli on vaan takarenkaaseen. Nyt en kyllä ole lainkaan varma. Ojentakaa, jos olen väärässä tän muistini kanssa.
Mistä erottaa vahvennetun mallin?
withstupid.gif
Joku tyyppimerkintä? Ostin nimittäin kimppatilauksena normaalien kokomerkintöjen kera. Halvalla kun sai
confused_orig.gif

Olikohan se merkinnällä B (mutua).?!
sad_orig.gif
Metzelerin 4 on toi B. Kävin tänään päivittämässä tietoja ja huomasin, että uuteen FJR -06 oli tehtaalla laitettu ensiasennuksena Metzelerin 6 ja ilmeisestikin vahvennettu malli oli kyseessä. Tässä mallissa koodina oli käsittääkseni kirjain G.

Tätä nykyä sitä saa jo vahvennettuna. Suomeen ei ainakaan tullut vahvennettuna viime vuonna, näin olen ymmärtänyt.

6 oli tosi hyvä ajo-ominaisuuksiltaan loistava mielestäni lukuunottamatta tota tärinää ja värinää. Kääntyi hyvin mutkaan ja pitoa riitti. Täytyy varmaan kokeilla tota vahvenettua mallia alle, jos se pelittää paremmin kuin vahventamaton versio.

No niin, nyt Pirellin Perskule (Diablo) takavanteen ympärillä. Siinä on sama vika kuin kaikissa muissakin kokeilemissani gummeissa, se kiertää... Jaa mitenkä? No, menin viemään dvd-soitinta huoltoon ja vaikka sinne on linnuntietä nelisen kilsaa, tuli reilu parisataa trippiin. Ominaisuuksia ei voi moittia, edessä Misukan VoimaPilotti ja hyvin nuo tuntuisivat yhteen pelittävän.

Kävin tänään päivittämässä tietoja ja huomasin, että uuteen FJR -06 oli tehtaalla laitettu ensiasennuksena Metzelerin 6 ja ilmeisestikin vahvennettu malli oli kyseessä. Tässä mallissa koodina oli käsittääkseni kirjain G.
Kävin Tuupakassa tsekkaamassa, omassani oli BT 020 alla ja viereisessä tismalleen samanlaisessa oli Metzelerit...hmm, pitäsköhän mun olla onnellinen vai pettynyt?

Back