• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Fjr 1300 öljysuosituksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raissu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mielenkiintoinen ilmiö, että panostetaan huomattavia rahasummmia harrastukseen. Varusteet, pyörän lisälaitteet yms. ja sitten nillitetään, kuka sitä halvimmalla ylläpitää ja löytää edullisimman korvikeöljyn  
tounge.gif
Pyörä, jossa huoltovälit on 10 tkm, ei luulisi muutaman kympin panostus oikeaoppiseen öljyyn olevan kynnyskysymys.
Niinhän sitä luulisi.

Suomalainen vaan on sellainen ostaja, että hän tulee onnelliseksi, jos on saanut säästettyä satasen. Vaikka se maksaisi pitkässä juoksussa tonnin. Se säästetty satanen on silti se, mikä lämmittää mieltä.

Yamaluben hyvyydestä en ala kenenkään kanssa kinaamaan, mutta laatikko toimii kolisematta myös kuumana paikallaan, samoin paikallaan vaihteiden läpikäyminen (yleensä alaspäin) on helppoa ja öljyn ominaisuudet riittää hyvin huoltovälin. (10tkm) Joten aikani seikkailtuani näiden juttujen viemänä lopulta minun valinta. Myös perään. Hinnasta viis. 
062802moto_prv.gif

Joskus tuntuu ettei näistä öljyasioista voi edes keskustella ettei joku hermostu
smile_org.gif

Mutta sitä vartenhan nämä palstat on että voi jakaa kokemuksia.
En itse kirjoittanut sen takia että haluaisin väitellä öljyjen paremmuudesta, kerroin vain millä itse ajan.

Toi mun pyörä joka on vanha poliisi on rullannut jo 170tkm ja uskon että monia kilometrejä on vielä edessäpäin riippumatta siitä millä öljyllä ajellaan.

Jokainen ajelkoon sillä öljyllä mistä tykkää
062802moto_prv.gif

Toi mun pyörä joka on vanha poliisi on rullannut jo 170tkm ja uskon että monia kilometrejä on vielä edessäpäin riippumatta siitä millä öljyllä ajellaan.
Kunnioitettava km määrä
bowdown.gif
mille tahansa pyörälle, niinhän se on että vierivät kivet eivät sammaloidu. Onkos sattumoisin joskus selvinnyt millä öljyillä herrat kilometrejä keräilivät?

ei luulisi muutaman kympin panostus oikeaoppiseen öljyyn olevan kynnyskysymys.
Vielä kuin kerrot meille tietämättömille mikä on se "oikeaoppinen öljy", niin saadaan tietoa tähän tunne-asiaan.

Itse olen vain katsonut API-luokitusta ja viskositeettiä, ja käyttänyt n. 40.000km Trumpassa ja kawassa 13.000km ajan Delvac MX 15W-40. Erittäittäin tyytyväinen olen ollut vaihteiden toimintaan, eikä ne nuonot olleet aiemminkaan, toimivat vaan herkemmin.

Samanlaisia kokemuksia myös niissä 5 kavereiden pyörissä, mihin Vacit vaihettu.

Venytin vahingossa Vacin vaihtovälin Trumpassa yli 10.000km, ja tuli edelliset ölppämerkit mieleen, kun vaihteet muuttuivat jäykemmäksi Vacin vanhentuessa.

Nämä kaikki tiedot perustuvat vain omaan subjektiiviseen kokemukseen, ja keskusteluihin kavereiden kanssa.

Tästä aiheesta voi kiistellä vaikka maailman tappiin asti. Aikaisemmin jo olen todennut että Castrol GPS ei ainakaan minun vaihtamistyyliini passaa ollenkaan, paukkuu vaihteet oikein huolella. Yamalube 10-40 ja Motul 15-50 pelaavat aivan eri tyyliin, joutuu tekemään kunnollisen virheen että saa vaihteet paukkumaan. Peräöljy taasen on asia erikseen, 0,5 l.n pullo maksaa reilut 50€ ja siitä vaihtaa kaksi kertaa, onko se sitten liian kallista, sen saa jokainen itse päättää. Mulla oli ekassa huollossa pantu jotakin muuta perään ja oli reilun 7000km.n jälkeen sen näköistä ja hajuista että hirvitti kun taas jammun oma litku pysyy öljyn näköisenä vaihtovälin ajan.

Kaikki pitaa olla merkin omalla logolla. Alushousuja en ole viela loytanyt joten pelkaan satulan hajoavan jonakin paivana.

Ja kylla se Xt rajahtaa myos kun siina on sama oljy kun Fjrssa eika pyrkissa lue Yamaha. Kauhulla odotan...    
ghostface.gif

Back