• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Firebladessako 179hp??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seppo88
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Morjens!

Tuossa olen nyt juhannuksesta ajellut omalla Fireblade 2005 vuosimalli. Ja olen vähän harmissani siitä, että mielestäni se ei kyllä ollenkaan vastaa kaasuun yhtä roimasti, kuin esim. edellinen pyöräni 2001 vm. R1. Tuntuu että Honda herää vasta 8000rpm.n kohdilla ja silti se tuntuu vähän kuussatkumaiselle..

Koneessa on avarrettu oma äänenvaimennin, ja pakoputken säädin auki kokoajan. Powercommanderia ei ole. Lisäksi kone ei meinaa millään lähteä lämpimänä käyntiin. Onko ideoita mikä palauttaisi Bladen taas arvokkaaseen 1000cc tehomaineeseen. Harmittaa ku veljillä nokat rykkösillä sen verran keveinä verrattuna tähän et pitää saada joku roti aikaan! :grin:

Rikki täytyy olla ;) mut eikai sun rykkönenkään kovin paljoa aiemmin herännyt ?

04-05 blade tosiaan tuntuu (munkin mielestä) tuhnulta.
Muistan kun kävin sitä muinoin testailemassa, niin veljellä oli silloin -03 kilogixeri (pelkkällä sliparilla) joka jätti sen 100-0. Kuin myös kaverin -04 R1 jätti selvästi ton bladen. 06 eteenpäin pitäis bladekin olla terhakkaampi..
Jos sun mielestä -01 R1 on terhakkaampi kuin toi blade, niin testaappa vaikka muita jaappanilaisia -04/uudempia kilokyykkyjä, mun kokemuksen perusteella ne on heittämällä terhakkaampia kuin -98-03 R1set ja 04-5 blade.
Ja jollei teho riitä nykyisillään, niin palikkaa pukin konttiin vaan. Tai kyykyn vaihtoa.

Viimeksi muokattu:
Oma '08 blade vastaa kaasuun huomattavasti herkemmin PC:n asennuksen ja säädön jälkeen, mutta vaatii sekin niitä kierroksia kunnolla herätäkseen. Tämä on helppo todeta myös tehokäyrää vilkaisemalla. Melkein kävisin penkittämässä niin näet mitä se todellisuudessa antaa, ettei jää täysin mutun varaan. Jos budjetti antaa periksi eikä pyörässä muuten ole mitään vikaa, niin PC voi säädettynä parantaa ajo-ominaisuuksia aika reilustikin.

Juu, kyllähän tuo esim. veljen -06 R1 ilmeisen samoilla ilmotetuilla tehoilla jotain yli 170hp on semmonen epeli menemään et joku vois sitä jo luokitella levottomaksi tuohon bladeen verrattuna.

Olen ajatellut kyllä, että varmaan voisi olla Powercommanderi ihan poikaa jos sillä saisi säädettyä konetta vähän enemmän keskikierroksilla vääntäväksi. Kyllä musta tuntuu että huippukierroksilla tossakin tehot on aikalähellä sitä autuutta mitä pitääkin.

Pöntöstä tosiaan on raivattu väliseinät pois, ja täytteenä reikäputki jonka ympärillä on villat. Tuleeko kellään mitään mieleen tuosta takkuisesta lämpökäynnistymisestä? Itse ajattelin että voiko siinä olla virransäädin tms. sökönä?

Seppo88 sanoi:
Tuleeko kellään mitään mieleen tuosta takkuisesta lämpökäynnistymisestä?

Tollasessa uudessa ruiskupelissä jne… Olisin slightly sitä mieltä, että laite ei ole ihan terve. Syystä tulee usein seuraus, eli se röörimodaus? Ei kai se voi olla kuin seokset sekaisin tai venttiileissä välystä liikaa tai liian vähän. Tai jos siinä on joku lämpötila-anturi paskana mikä kertoo tietokoneelle millaista seosta tarttis antaa, tulee koko ajan kylmän koneen seokset vaikka kone olis lämmin?

No tuota olen itse myöskin pitänyt yhtenä vaihtoehtona, että seokset ei sattuisi kohilleen. Olisikohan tosiaan mahdollista, että joko imuilman lämpötila-anturi tai koneen lämpötila-anturi näyttäisi tietokoneelle puutaheinää ja sotkisi arvoja?

Kaasuläpät synkronoin, niissä oli hienoista heittoa, mutta ei vaikuttanut ratkaisevasti lopputulokseen. Ei oikeastaan mitenkään.

Jos be paineen säädin on rikki niin joissain malleissa (en nyt muista onko tässä mallissa niin) vuotava kalvo päästää bensaa läpi johonkin kurkkuun, siis siihen josta ottaa alipaineen ja aiheuttaa ko sylinterin tulvimista.
Testata tuon voi siten että ottaa irti säätimen alipaineletkun ja tsekkaa tuleeko sieltä bensaa, se on se ohuempi letku, ei siis se joka syöttää ohimenevän bensan takas tankkiin.
Vaimentimen suolistus aiheuttaa korkeintaan jonkin asteisen laihalle menon, ihan kuin slipari.
Anturiviat yleensä näkyvät vikadiagnostiikassa, koneen lämpöanturin vika lämpömittarin sekoiluna.

LaMasquerade sanoi:
Samaa näyttää mm. tämä site (ok, joissain pyörissä ollut pikkuvirheitä, mutta pääasiassa täällä on tiedot oikeat). Samat tehot (172hv) oli jo 2004 mallissa:

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_cbr1000rr 05.htm

Juuri näin, ei noissa ole teho eroa 04-07 vakiona ollenkaan... Sama huipputeho, mutta 06-07 mallissa vaan korkeammilla kierroksilla... Omassa -05 perusvirit eli putkisto+KN&modattu airbox+Rapidbike 2 takarenkaalla 159,4hv mittauspaikkana jpp-motors kotka. Samassa penkissä kaverin -07 lähes vastaavilla vireillä (eri putkisto +commander) 158,6hv... Joten eipä noissa perusvireillä mainittavaa eroa ole.
Mulla on piikkiä pienempi eturatas ja toi nousee kyllä vielä kolmosella pystyyn, jos vaan haluaa.

Vie vaan suosiolla penkkiin se laite, niin tiedät mitä siellä on...

Back