• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Finnlinesin aikataulumuutoksia Helsinki-Gdynia ja Helsinki-Rostock

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Jukkis-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos nyt oikein katsoin niin mun ens kesän reissun laivamatkan osuus on eestaas siis 1100e!!!!! neljän hengen hytissä. Melko huima nousu. Tuohon vielä safkat päälle..no jo on...
En todennäköisesti tule tuota maksamaan, pitäköön tunkkinsa: Taidan ajella etelään...ainakin näillä näkymin...:rant: Oikeasti; aivan sairaat hinnat. Finnlines on vielä tuollainen vanha paska prutku, jossa vanhat viinuriukot tarjoilevat bisseä ja seisovan pöydän safkakin on vähän kuin jostain lounaskuppilasta. Hytit todella onnettomat ja muutkin tilat surkeat. Tarkoitan siis tuohon tonnin hintaan...400e eestaas olis kohtuuhinta tuollaisen paatin kyydistä.

Jep, ja nuo aikataulut..voi kiesus.. tuo koko setti on itseasiassa aivan paska. Tajuavatkohan nuo itsekään kuinka surkeaa tuotetta myyvät luxushintaan... kyllä ottaa pattiin asua tän meren takana ja sitten yks kiulu (varustamo) sahaa tuota väliä....

Olen aikalailla samaa mieltä W-P:n kanssa :sad:
5 kertaa on tultu kotiinpäin ja viime kesänä ilmeisesti viimeisen kerran mennen-tullen:thumbup: Ihan kivaa on ollut, varsinkin kotimatkat, kun on porukkaa tullut runsaasti hienoilta reissuiltaan. Jo odotusjonossa on juttu kulkenut ja yömyöhään bailattu säästelemättä, kun siinä on ollut se "palautumispäivä" ennen kotiutumista.

Mut noilla hinnoilla NO WAY !!! Jo viime toukokuussa pikkusen v...tutti, ku just nenän edestä paukahti polttoainelisä, joka meni niin ilmaiselta prätkältä (smoto), hytiltä, kun per pää :sad3: Ja ei muuten varmasti ollut viel huhtikuun puolella! Sitä naureskeltiin ja kirottiin, että hytistäkin menee polttoainemaksu, vaik se mun tietääkseni kulkee mukana ihan tyhjänäkin ja saa mun puolesta tästä lähtien kulkeakin:grin:

Noita paluumatkan loistavahenkisiä bileitä jään kyllä suuresti kaipaamaan, niinkuin varmasti monet motoristit Raumalta, Kemijärveltä, Kuopiosta, Oulusta ja monesta muusta suunnasta, joiden kanssa on ollut todella hauskaa ja sovittu jopa jälkitapaamisia :dunno:

Mut prätkät on tehty ajamista varten ja eikun tiputellaan menemään vaan mennen balttian kautta ja takas ruotsin kautta tai päin vastoin. Noilla hinnoilla, kun kahdelle tulee jo about 1500€ hintaa, ajelee ja majoittuu jo aikas makeesti :thumbup:

Aikataulullisesti järkevintä näyttää olevan Gdynian välttäminen jos ei halua nollata siellä mennen tullen.

Tiistailähtö Rostockiin(ja miksei torstaikin) on ok ja paluu sen kautta torstaina jos ajelee enemmän idän suunnalla.

Traven kautta paluu on samaan aikaan kuin ennenkin eli sitä kautta kannattaa tulla takaisinpäin.

Piti kanssa Gdynian kautta palailla ensi kesän reissusta, mutta toi aikataulu on niin hanurista notta Ruotti kutsuu. Toi on aikataulullisesti aivan sama, mutta puolet halvempi.

Mä sain mun ensi kesän edestakasen matkan hinnaksi A16 4h-hytissä 549 euroo....ilman ruokalippuja tiätenki...:orgmp2:...eli 274,50 egee per suunta, ihanan ........:p...ei mun mielestä paha hinta, samalla rahalla ku Ruotsin/Tanskan läpi veivaa, ja yöpyykin kerran viimeistään P-Saksassa, ei kauheeta tiliä jää kouraan...ja kyl A16-hytissä on ihan mukavat oltavat hyttipullon kera...ja hyvässä seurassa..:)-

Baltian kauttahan on hyvä palata ja Pärnuun Alexandri Pub:iin vetämään loppubileet... päivä pari :D

Karza sanoi:
Mä sain mun ensi kesän edestakasen matkan hinnaksi A16 4h-hytissä 549 euroo....ilman ruokalippuja tiätenki...:orgmp2:...eli 274,50 egee per suunta, ihanan ........:p...ei mun mielestä paha hinta, samalla rahalla ku Ruotsin/Tanskan läpi veivaa, ja yöpyykin kerran viimeistään P-Saksassa, ei kauheeta tiliä jää kouraan...ja kyl A16-hytissä on ihan mukavat oltavat hyttipullon kera...ja hyvässä seurassa..:)-

Hyvä seura oli kevään paluureissulla autojobbari joka yritti päästä selkään juottamalla meikäläistä, piti nukkua toinen silmä auki ja perssilmä tiukasti kiinni :D

RoRo sanoi:
Hyvä seura oli kevään paluureissulla autojobbari joka yritti päästä selkään juottamalla meikäläistä, piti nukkua toinen silmä auki ja perssilmä tiukasti kiinni :D

Muista Gillette partakoneen terät siihen alasilmään :grin:

Juu kyllä taitaa ajeluksi mennä, kun hinnat ovat osapuilleen tuplaantuneet kymmenessä vuodessa! Vaikka pohjoiseen päin kelluessa ne illanvietot ovatkin olleet rattoisia, niin ei tällä hintaa enää huvita ...mikään!:rant:

Tein tossa nopeesti laskelmia, että Ruotsin kautta ajaen säästäisi noin 150€ per suunta verrattuna siihen, että menisi kesäkuun 2013 hinnoilla suoraan laivalla Saksaan. Aikaa säästyy tietysti myös jonkunverran kun ajaa, illalla kun menee Naantalissa laivaan niin seuraavana iltana on jo pitkän matkaa Saksan puolella, ja ainakin henk. kohtaisesti ajan mieluummin tylsää moottoritietä Ruotsissa kuin notkun toimettomana laivassa koko päivän.

Via Baltika olis tietysti yks vaihtoehto, halvemmat polttoaineet ja muut, mutta autolla sen pari vuotta sitten ajaneena jäi sellainen kuva, että matka joutui paljon nopeemmin ja leppoisammin Ruotsin baanoja pitkin. Ei Via balticassa sinänsä mitään vikaa ollut, mutta Ruotsin puolella tiet on parempia eikä tarvitse olla ihan niin tarkkana kanssa-autoilijoiden kanssa.

"Jokainen hakee juomansa itse".... ja nielee sen myös :D.

Jos on "pakko" reissata kaikki reissunsa "prime-time aikaan", sitten vaan maksaa
itsensä kipeäksi..... jonottaa.... ajaa ruuhkissa.... what ever :sad:.

Toisaalta.... jos alle kuudella sataa seilaa eessuntaas Vuosaari-Rostock/ Trave-Vuosaari,
muut vaihtoehdot liukuvat vääjäämättä perverssioiden suuntaan :D.

No... itse... ja moni muukin... arvostaa sitä, että loman/reissun alkuun..... helvetillisen
duunihässäkän jälkeen.... voi vaan ajaa laivaan.... syödä ja juoda nollaus-periaatteella....
viettää meripäivän "puhallellen" omaan tahtiin.... ja täräyttää levänneenä,
kunnolla syöneenä ja juoneena Saksaan kohti uusia seikkailuja.

Sama "nollaus" toimii kotiin päin tullessakin.

(Kunnan duunarit ovat tietenkin eri juttu :D) Kun duunin suurin haaste on pysyä työpäivä
"hereillä" :D.

Silloin on hyvässä tikissä aloittaa loma vaikka vetämällä alkuunsa muutamat rautaperseet
putkeen :D.

Ero se on pienikin ero..... kuten palkan ansaitsijan... ja nauttijan välillä :;):.

Olet(ko) tehnyt duuni ko. laivoilla? Jouhkin veljekset omisti "puufirmojen" kanssa lähes koko firman. Tosi olihan pörssin kautta kenellä tahansa mahdollista myös firmaa. Taisi mullakin aikoinaan olla muutama osake ja oli kiva "matkustaa omalla laivalla". Silloin lipun hintaan sai syödä erittäin hyvää ruokaa muutaman tunnein välen jos halusi. Maailma muuttui kuin omistus myytiin, harmi. Ruoka on ko. laivoilla n.34-40% laadullisesta ja hinnallisesti +100% "suomalaisomistuksen ajoista".

RoRo sanoi:
41 miljoonaa tuli tappiota 2009 ja 2010 kikkailemalla saatiin näyttämään reilu pari miljoonaa plussaa, Grimaldin avustuksella... no, okei, 2010 olisi ollut kassa tyhjä :D

psi sanoi:
Olet(ko) tehnyt duuni ko. laivoilla? Jouhkin veljekset omisti "puufirmojen" kanssa lähes koko firman. Tosi olihan pörssin kautta kenellä tahansa mahdollista myös firmaa. Taisi mullakin aikoinaan olla muutama osake ja oli kiva "matkustaa omalla laivalla". Silloin lipun hintaan sai syödä erittäin hyvää ruokaa muutaman tunnein välen jos halusi. Maailma muuttui kuin omistus myytiin, harmi. Ruoka on ko. laivoilla n.34-40% laadullisesta ja hinnallisesti +100% "suomalaisomistuksen ajoista".
Saahan tuota ostaa pörssistä, joten vieläkin on mahdollista matkustaa omalla laivalla :D

-96 lähtien puuhastellut niiden parissa rantsussa.

Grimaldin touhuissa on osakkeenomistajan näkökulmasta katsoen sen verran järkeä että kannattaa harkita muutaman osakkeen ostoa vaikka vienti ei kovin hyvin vedäkään.

Matkustajan kannalta nähtynä taas kaikki on päin helvettiä :grin:

Ensi kesänä on taas mahdollista mennä vanhalla Hansa-laivalla Euroopan puolelle täältä Synkkälästä...

Ei se ihan " niitä oikeita " ole mutta kuitenkin sinnepäin. Heti pistän reissun tilaukseen, kun vaan aikatauluista saa lopullisen selvyyden. Tuli sitten kyytiin kavereita tai ei.

BadToThe Bone sanoi:
"Jokainen hakee juomansa itse".... ja nielee sen myös :D.

Jos on "pakko" reissata kaikki reissunsa "prime-time aikaan", sitten vaan maksaa
itsensä kipeäksi..... jonottaa.... ajaa ruuhkissa.... what ever :sad:.

Toisaalta.... jos alle kuudella sataa seilaa eessuntaas Vuosaari-Rostock/ Trave-Vuosaari,
muut vaihtoehdot liukuvat vääjäämättä perverssioiden suuntaan :D.

No... itse... ja moni muukin... arvostaa sitä, että loman/reissun alkuun..... helvetillisen
duunihässäkän jälkeen.... voi vaan ajaa laivaan.... syödä ja juoda nollaus-periaatteella....
viettää meripäivän "puhallellen" omaan tahtiin.... ja täräyttää levänneenä,
kunnolla syöneenä ja juoneena Saksaan kohti uusia seikkailuja.

Sama "nollaus" toimii kotiin päin tullessakin.

(Kunnan duunarit ovat tietenkin eri juttu :D) Kun duunin suurin haaste on pysyä työpäivä
"hereillä" :D.

Silloin on hyvässä tikissä aloittaa loma vaikka vetämällä alkuunsa muutamat rautaperseet
putkeen :D.

Ero se on pienikin ero..... kuten palkan ansaitsijan... ja nauttijan välillä :;):.

No kylhän maar Bone mää tuon tajuan. Voinhan mä myös aloittaa loman aiemmin, lentää Italiaan viikoks ottaan löysät pois ja vaikka vuokrata fillarin tai vaikka kuljetuttaa se Suomesta hotellin ovelle. Ton saa varmaan alle viiden tonnin. Kysehän on siis vaan mistä haluaa maksaa.:bisseä::cruising:

Mä olen muuten menossa heinäkuussa; siinä oli mun mielestä omat melko kovat hinnat jussin jälkeen.

Back