Juu, ketjuja on säädelty suuntaan ja toiseen, ei auta. Tälläkin hetkellä lievästi ylikireet, mekkala pienempi.
Swingin päällissuoja lienee ryssän muovia, kun noin rätisee. Toisaalta johtuuko koneen luonteesta/ säädöistä tuo rynkytys ? Tai paska ketju, keskijalalla pykälä päällä paukauttaa tasaseen tahtiin ketju johonkin.
Mutta tuo ABS.
Olen ajanu esimerkiksi tätä työmatkaani kolmella eri pyörällä, ajotyyli on pysyny samana eli reitti on erittäin tuttu ja jarruja käytän samoin jokaisella pyörällä.
Mutta kun muilla pyörillä ei ole tapahtunu mitään maata mullistava näiden vuosien aikana, olen hämmästyny tuosta ABS hommasta.
Hyviä kohteita ovat olleet tuo Mannerheimintien ylitys tulemalla Simonkatua alas hyvällä marssivauhdilla ja sitten tarjoaa jarrua manskulla, menee kuin pulkka, vaikka keli on kuiva.
Entisen lepakon kohdalla olevat hidastus raidat ennen Länsiväylälle kääntymistä, sama juttu.
Ylipäätään vähänkin paksummat kaistoille maalatut merkit myös tuon aiheuttaa.
Eli yksi etusen pudotus tuollaisesta huimasta reilu sentistä aiheuttaa liki pyörän mittaisen jarruttoman hetken ja se ei tunnu mukavalta.
Keväällä meinas jännäkakit tulla kävelyvauhdissa lievässä alamäessä mukulakivikadulla (Eerikinkatu)
Kadulla lienee talven jäljiltä ohut tomu/rengaspöly ym. kerros, sateli hieman, mutta pyörä ei pysähtyny, pärinä kävi jarrulla ja kävelyvauhtia mentiin useempi metri.
Normijarrulla lienee rengas luistaa sentin/pari, sitte menee läpi tuon ohuen kerroksen ja jarruttaa suht normaalisti ?
Samaa paikkaa olen ajanu ABStomilla vehkeillä, eikä ikinä mitään sen kummemmin noteerattavaa jarrutusten suhteen.
Nuorempana tuli harrastettua trialia useampi vuosi, eli jarruhommat on tuolla selkäytimessä ihan riittävästi, siksi tämä tekniikan ihme minua ihmetyttää.