Tottakai sopii laukkujen kanssa, sehän on melkein puolet pienempi kun vakiopönttöMiten se remus sopii laukkujen kanssa ja onko edellisempi kuin akra?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tottakai sopii laukkujen kanssa, sehän on melkein puolet pienempi kun vakiopönttöMiten se remus sopii laukkujen kanssa ja onko edellisempi kuin akra?![]()
Akran omilla sivuilla löytyy enemmänkin tietoa, kyllä tehoa hieman lisää niin sliparilla, kuin koko putkistollakin. Myös vääntökäyrät tasoittuneet. Samoin painon säästö aika iso, yli 4 kiloa jo sliparillakin. Desibelit eivät nousseet vakioon nähden, äänensävy ehkä sitten toinen.Käsittääkseni Bmw:n ns. HP (high performance) -sarjaan kuuluvat sport -vaimentimet eivät vaikuta pyörän tehoon tai vääntöön - ainoastaan pörinään... ja ulkonäköön. Tämä koskee ainakin Laser/BMW -pönttöjä. Ihmettelempä, jos tilanne olisi toinen Acra/BMW:n osalta.
Joo, mutta BMW HP/sport -sarjaan kuuluva Akrapovic on aivan eri putki kuin Akran oma BMW:tä varten tekemä käyrästö+vaimennin.Akran omilla sivuilla löytyy enemmänkin tietoa, kyllä tehoa hieman lisää niin sliparilla, kuin koko putkistollakin. Myös vääntökäyrät tasoittuneet. Samoin painon säästö aika iso, yli 4 kiloa jo sliparillakin. Desibelit eivät nousseet vakioon nähden, äänensävy ehkä sitten toinen.Käsittääkseni Bmw:n ns. HP (high performance) -sarjaan kuuluvat sport -vaimentimet eivät vaikuta pyörän tehoon tai vääntöön - ainoastaan pörinään... ja ulkonäköön. Tämä koskee ainakin Laser/BMW -pönttöjä. Ihmettelempä, jos tilanne olisi toinen Acra/BMW:n osalta.
Enkä mä taaskaan näistä mitään oikeasti tiedä, kunhan surffaan ja luen mitä muualla kirjoitetaan.
*käppyrää ja muuta teknistä tietoa*
Minä taas toissa kesänä Lapissa huomasin että paras poronpeloite oli Ducati Performancen putkista tullut mörinä. Tööttäämällä ei saanut poroon mitään eloa mutta pari kaasun käännällystä kytkin pohjassa sai porot singahtamaan pusikkoon töllistelemästä keskellä tietä. Bemun Remuksessa ei ole ihan niin paljon bottnea soundissa mutta jotain liikettä silläkin sai poroon...Sitä ääntä ei paljoa tarvis muuttaa, vain sen verran,että poro ei luule käynnissä olevaa pyörää naaras-poroksi,niinkuin minulle kävi LT:n kanssa toissakesänä Kaamasessa...
Ihan vaan Japille ja muillekin poroja pelästyneille LT-hemmoille tiedoksi, että mulla olisi joutilaana "poronpelotin"-putkisto LT:hen.Sitä ääntä ei paljoa tarvis muuttaa, vain sen verran,että poro ei luule käynnissä olevaa pyörää naaras-poroksi,niinkuin minulle kävi LT:n kanssa toissakesänä Kaamasessa.
Kaasuttelin tosissaan mutta pakoon siitä piti lähteä,mikä lie sekopää,kyytiin se oli tulossa ja vängellä.![]()
Kyllä sekin on totta,että ääni/saaste normit on niin tiukat,että sieltä tulee vain pihinää. niin......se pihinä ei ole koskaan kuulunut paralell- twinin luonteeseen![]()
Hmm, että ei BMW Laser Hotcamilla ole mitään tekemistä alkuperäisen kanssa? Kurkistelin sitä MP-07:ssä laillisen huilun kanssa ja ilman. Ei sisälmyksissä näkynyt eroa. Bemarin versio on vain paljon paremman näköinen. Se hirveä Laserin niitattu kelta/musta-kilpi on korvattu hienolla kohopainatuksella ja muutenkin viimeistely mm. hitsaussaumoissa on eri luokkaa. Sääli vaan, että sporttihuilu puuttuu, eikä sitä meinaa saada mistään, jotenka en ole tuota BMW:n versiota(kaan) hankkinut. Sporttihuilun kanssa ääni olisi sekä itselle että naapureillekin sopiva. Vastaavasta on käyttökokemusta vanhassa pyörässä. Nyt on justiin menossa siirtymäkausi FZS1000->K1200R Sport.Joo, mutta BMW HP/sport -sarjaan kuuluva Akrapovic on aivan eri putki kuin Akran oma BMW:tä varten tekemä käyrästö+vaimennin.Akran omilla sivuilla löytyy enemmänkin tietoa, kyllä tehoa hieman lisää niin sliparilla, kuin koko putkistollakin. Myös vääntökäyrät tasoittuneet. Samoin painon säästö aika iso, yli 4 kiloa jo sliparillakin. Desibelit eivät nousseet vakioon nähden, äänensävy ehkä sitten toinen.Käsittääkseni Bmw:n ns. HP (high performance) -sarjaan kuuluvat sport -vaimentimet eivät vaikuta pyörän tehoon tai vääntöön - ainoastaan pörinään... ja ulkonäköön. Tämä koskee ainakin Laser/BMW -pönttöjä. Ihmettelempä, jos tilanne olisi toinen Acra/BMW:n osalta.
Enkä mä taaskaan näistä mitään oikeasti tiedä, kunhan surffaan ja luen mitä muualla kirjoitetaan.
*käppyrää ja muuta teknistä tietoa*
Sama koskee Laseria. Laserilla on oma mallisto putkia, joita mainostetaan BMW -yhteensopiviksi (esim Laser Hotcam/ Powercup). Sitten on aivan erillinen BMW:n Sport-vaimenninsarja (accessory):
http://bmwfinlandpinter01.ergointegration.no/mc/
Tällä
![]()
BMW:n HP/sport kannulla ei ole mitään tekemistä Laserin muiden tuotteiden kanssa.
Edit: Minulla on tietoa ainoastaan Laserista. Voi siis olla hyvinkin niin, että BMW:n Akrapovic on "oikea" vaimennin, ei pelkkä Acran leiman saanut kulissi. Yleistin BMW:n sport ideologiaa ehkä vähän liikaa... mutta myyjiltä tätä juttua on turha kysyä. Ainakaan minulle ei kerrottu, että Laser ei tuo pyörään muuta kuin erilaisen äänen.
Kiitos Köpi hyvästä keskustelusta.![]()