• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eturenkaan vaihto ilman nostopukkia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aspi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nitrous sanoi:
Se bilteman sininen pukki sitten murtuu ajan kanssa siitä ylimmän hitsisauman juuresta. Eli jos haluaa pitkäikäsen tosta niin kannattaa vetästä jotain lisätukee siihen nostavan tangon juureen. Muuten kyllä ihan soiva peli.

Sori mutta mulle ei ainakaan tuosta auennut, että mitä kohtaa pitäisi vahvistaa? Kun tuossahan näyttäis tehtaaltakin olevan jo vahvikkeita vähän joka välissä. Vai onkohan rakennetta päivitetty jossain kohtaa?

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---...etus/Seisontatuki-eteen-haarukkakruunu-82713/

sami1024 sanoi:
Sori mutta mulle ei ainakaan tuosta auennut, että mitä kohtaa pitäisi vahvistaa? Kun tuossahan näyttäis tehtaaltakin olevan jo vahvikkeita vähän joka välissä. Vai onkohan rakennetta päivitetty jossain kohtaa?

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---...etus/Seisontatuki-eteen-haarukkakruunu-82713/

Varmaan puhuu justii noista poikkituista mitkä tossa näkyykin, ennen niitä ei ollu, eli nyt pitäis olla kestävämpi :WAZAAP:

mut onhan tota uutta mallia jo myyty tovi.

Minulla on ihan vaan kipsilevyn läpi puukoolaukseen ruuvattu isohko koukku katossa ja pieni räikkäliina nostimena.
Keulasta nosto tai paremminkin kannatus. Kevyemmin ja helpommin keula nousee niin, että toinen istuu hetken painona takapenkillä. Samalla toinen tiukkaa liinan ja siinä seisoo.
Näin olen aina Ässään ja RS:ään renkaat vaihtanut. Molemmat pyörät saa irti samaan aikaan, mutta täytyy siis olla keskituki.

J@ck sanoi:
Minulla on ihan vaan kipsilevyn läpi puukoolaukseen ruuvattu isohko koukku katossa ja pieni räikkäliina nostimena.
Keulasta nosto tai paremminkin kannatus. Kevyemmin ja helpommin keula nousee niin, että toinen istuu hetken painona takapenkillä. Samalla toinen tiukkaa liinan ja siinä seisoo.
Näin olen aina Ässään ja RS:ään renkaat vaihtanut. Molemmat pyörät saa irti samaan aikaan, mutta täytyy siis olla keskituki.

Sama systeemi täällä. Räikkäliina on itsekelautuvaa mallia, räikkäpään kun pitää ylhäällä niin ei ole riskiä naarmuttamisesta. Koukut on pinnoitettu muovimateriaalilla joten ei naarmuta. Yhdessä pyörässä on vain sivuseisontatuki, joten siitä kumit on vaihdettu yksi kerrallaan.

C-A-D sanoi:
Meni tässä ketjussa nyt varmaan iloisesti sekaisin keskiseisontatuellisen mopetin eturenkaan vaihto ja keskiseisontatuettoman vaihtoon tarvittava arsenaali.... No haitanneeko tuo....

Niin meni. Mutta mahtuuhan maailmaan tarinaa.

Mulla on Suzukiin ABBA superbike stand, vai mikä sen nimi oli, ja sitten tunkilla+puupalikanpätkällä nostan pakosarjasta moottorin alta. Eka kerralla kuulu ihan pikkunen nips-ääni jostain, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Toi ABBA nostaa takahaarukan akselin kohdalta, joten painoa ei tule niin paljon pakosarjaa vasten kuin jos takapää nostettaisiin lankarullista tai haarukan päästä nostavalla pukilla.

Back