• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

että näin täällä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pahali
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nopeusero muihin tielläliikkujiin on sama.
Öööö....tota
smile_org.gif

Et ole tainnut kuulla ajoneuvokohtaisista nopeusrajoituksista?
Pakuilla, joillakin 80, peräkärryillä kait useimmilla sama 80, dösät 100... rekat mitälie 90
nixweiss.gif

Riippumatta siitä mitä tien korkein sallittu on.
Osittain tyhmää, mutta näin vaan on.
Jos rikkoo nopeusrajoitusta, siis sitä tiekohtaista, y.m. tapauksissa saattaa syyllistyä myös ajoneuvokohtaiseen (kaksi ylinopeusrikettä) >>> kortti pois.

Te olette aika kaukana aloituksesta... Noh, onhan tässä pitkä talvi aikaa kuivasti vääntää. Mä lähen baariin!

Ps. Kaikki hidastelijat on syvältä.

bowdown.gif

Neliveto se vasta hyvä peli ja leikki talvella onkin! Jos pää tai promillet ei kestä ajamista, niin nelivedolla sitten.

Tiedän kyllä pakujen yms. rajoitukset ja sellaisen kun tiellä näkee, voi olettaa että nopeus on se 80-90.

Mielestäni edelleenkin voi olettaa että henkilöautot ja muut kulkuneuvot miltä ei ole erikseen säädöksillä nopeutta rajattu, liikkuvat normaaliolosuhteissa nopeusrajoitusten mukaan.

Vielä kun suurin osa ajaa sitä perkeleen mittarinopeus 80, sitä suurempia nopeuseroja syntyy.

Itsellä viime aikoina on vaaratilanteet nimenomaan johtuneet siitä kun vastapuoli on tehnyt jotain ennakoimatonta liikenteessä. Onneksi on sentään turvaväli ollut kohillaan ja ei ole kolahtanut.

Miksi niin voi olettaa, että suurin osa ajaa rajoituksen mukaan, jos suurin osa ajaa "vain" sitä mittarikaheksaakymppiä? Ristiriitaista ja logiikka puuttuu.

Ja yhä vaan rajoitus on kattonopeus eikä tavoitenopeus.

1. Kossina käytiin mansikkavarkaissa muutamaan otteeseen lähinaapurissa. Viimeisellä kerralla jäätiin kiinni - vanhempi velipoika sai remmistä, minä en. -> Ei käyty enää mansikkavarkaissa.

2. Heinäpellolta tullessa velipoika heitti lähinaapurin hylätyn varaston ikkunan rikki kivellä. Toinen naapuri lähti juosten perään. Ei jääty varsinaisesti kiinni. -> Ei rikottu enää ikkunoita.

3. Joskus murkkuiässä tuli harrastettua karkkien näpistelyä (typerää -tiedän). Kerran jossain kodinkoneliikkeessä myymälänhoitaja alkoi väittää, että olemme (4 kaverusta) vieneet heiltä diskanttikaiuttimia. Tästä sitten läksimme selvittämään asiaa/penkomaan reppuja ja takkeja poliisilaitokselle. Mitään ei oltu viety. -> Loppui minun ja erään toisen kaverin näpistelyt siihen.

Eli yritän siis sanoa, että jos asioihin ei puututa niin ne saa jatkua, ja paisuvat isommiksi ja isommiksi asioiksi.
Asia ei tietystikään ole mustavalkoinen, mopopojat ja muut halukkaat saavat puolestani keulia paikoissa, missä asiasta ei muille liikkujille ole suurempaa haittaa.
Moon ton Nomadin kanssa samoilla linjoilla. Sen kerran kun sen  näin, vaikutti täyspäiseltä.

Näitä kakaroita en ole nähnyt. Luulen, että kuitenkin nuokin on ollut jonkun kuvitellun oikeuttamisperusteen ja oman testosterinimyrskynsä ajamina liikenteessä. Oisko niin, että meni morsian väärään autoon ja vielä ihan väärässä seurassa?

Mun on vaikea uskoa, etä Suomen Nuoriso ihan vaan vittumaisuuttaan alkaa pysäytteleen bussiliikennettä. Paitsi maalaisliitolaiset.  
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

edit: mimmi väärässä autossa on syy mille vaan, jos joku sen on prätkää puunatessa unohtanu.

Miksi niin voi olettaa, että suurin osa ajaa rajoituksen mukaan, jos suurin osa ajaa "vain" sitä mittarikaheksaakymppiä? Ristiriitaista ja logiikka puuttuu.

Ja yhä vaan rajoitus on kattonopeus eikä tavoitenopeus.
Huoh...
Jos taulussa seisoo satanen, mielestäni voi hyvinkin olettaa että sitä suunnilleen ajetaan. Jotkut ajavat sen sata mittarin mukaan eli noin 90.

Jossei pysty ajelemaan kuin mittarin mukaan 80, eli noin 70 reaalinopeutta voi siirtyä sinne bussin takapenkille.

Mut eiköhän tää ollu tässä, köröttelijät jatkanevat sitä köröttelyä, ja tää ei liity enää hevon vi#¤# aiheeseen.

Onks kukaan leikkiny hippaa autoilla? On ihan hauskaa, voi kai sitä nepata autolla mopoakin jos tuollainen kusipää alkaa leikkimään edessä. Ei se pelaa joka pelkää.

Toivottavasti joku neppaa sinua seuraavan kerran, kun hidastelet sillä sohvallasi liikenteessä.
Jos mä alkaisin perseilemään kuten noi kumipäät niin odottaisinkin jonkun tulevan kouluttamaan. Siksipä en ajatellutkaan temppuilla liikenteessä. Aika yksinkertainen resepti, kokeile joskus.

Onks kukaan leikkiny hippaa autoilla? On ihan hauskaa, voi kai sitä nepata autolla mopoakin jos tuollainen kusipää alkaa leikkimään edessä. Ei se pelaa joka pelkää.

Toivottavasti joku neppaa sinua seuraavan kerran, kun hidastelet sillä sohvallasi liikenteessä.
Jos mä alkaisin perseilemään kuten noi kumipäät niin odottaisinkin jonkun tulevan kouluttamaan. Siksipä en ajatellutkaan temppuilla liikenteessä. Aika yksinkertainen resepti, kokeile joskus.
Kokeile mitä? Temppuilua? Kouluttamista? Itsensä selkeä ilmaisu tosiaan on valttia. :smokee:

Kokeile mitä? Temppuilua? Kouluttamista? Itsensä selkeä ilmaisu tosiaan on valttia. :smokee:
Ne temppuilee ketkä osaa, uskaltaa ja haluaa!!
baaa.gif

Ja olipa se nyt kauheaa jos joku myöhästyi töistä. Itse olisin ainakin ollut tyytyväinen, että kerrankin olisi ollut joku hyvä syy siihen.

moottoritiellä ajoivat bussin edellä huomattavasti alle sallitun nopeuden, samalla estäen kuljettajaa ohittamasta.
Siis mitä helvettiä, onko liian hitaasti ajaminen muka kiellettyä. Joka perkeleen yhteydessä toitotetaan, että ei ole olemassa alinopeutta ajavia ja että vain ylinopeus on rangaistavaa. Tuota huomattavasti alle sallitun rajoituksen ajamistahan joutuu seuraamaan liikenteessä joka päivä. Pitää alkaa soitteleen kytille niin saadaan tientukot pois liikenteestä.
Eikö uutinen mennyt osaltasi jakeluun? Runkkarit ajoivat alle sallitun nopeuden ja samalla estivät ohitusyritykset. Mitäköhän edellinen lause tarkoittaa? Voiko ohituksen estää pelkästään ajamalla moottoritiellä oikeaa kaistaa huomattavasti alle rajoituksen?
Alkuperäinen "uutinen" meni jakeluun, mutta tuo sinun viesti ei. Mainitsinko jossakin vaiheessa että alinopeutta ajetaan aina oikealla kaistalla?

Jo alkaa näkyä... että ajosäät on melkolailla ohi
sad_orig.gif

Tyttöystävä(tai ehdokas)bussissa saa mopoikäisen intoutumaan...temppuiluun ja mihin vaan..harkitsemattomaan.
Aina olen noista poikasista ohi päässyt kotilollakin, ei tosin haittaisi että muut noudattaa tieliikennelakia,itseltä moinen tahtoo unohtua
062802moto_prv.gif

kauheeta!!!!!!!!!!...taas ne mopopojat!!!!! entäs kaikki ne teot,jotka oikeasti oikeasti horjuttavat tätä yhteiskuntaa? ei taida olla ihan mopopoijaat asialla......?

Back