Toooooosi miehinen teko motoristilta, oli siihen johtanut toiminta sitten mitä tahansa. *muljauttaa silmiään ympäri -hymiö*
Meitä motoristejakin löytyy joka lähtöön, hyvään ja huonoon näköjään. Itse en ota kummemmin pulttia, vaikka pesuvedet tulisivat edelläajavasta autosta visiiriin, koska ne saa kädellä pyyhkäisten siitä pois ja jos sitä tulee paljon, voi sen pyörän pysäyttää ja pyyhkäistä kunnolla sitä visiiriään, ehkä jopa nenäliinalla. Joskus pärräillessä sataa jopa vettä ja silloinkaan se sade ei ajoa yleensä haittaa - mikä ero auton tuulilasinpesuvedellä tähän on (paitsi se, että se mahdollisesti haisee jollekin muulle)? Hlökohtaisesti pidän kaikkia mp-varusteita samanlaisena varusteena kuin auton peltikuorta eikä siinäkään pieni ruiskaus pesuainetta edelläajavan pesurista puhtaalla vahapinnalla ole sellainen asia, että siitä pitäisi ylipäätään hermostua. Niin ajovarusteiden kuin auton peltienkin ensisijainen tarkoitus on turvata ja auttaa selviytymistä ongelmatilanteessa eikä olla aina tiptop-puhtaana. Sitä paitsi ainakin minun ajohousujeni lahkeissa on moottoritielikaa, joka ei lähde edes pesussa, joten repikääs siitä.
Asenne liikenteessä tuntuu olevan monella motoristilla enempivähempi vinksallaan ja näille ongelmatapauksille kaikki muut kanssakulkijat ovat joko kukkahattuja, puusilmiä tai pahimmillaan molempia kotilokuskeja, joiden ainoa tehtävä liikenteessä on motoristien kiusaaminen. Tietysti sitten tähän kiusaamiseen pitää vastata vähintään yhtä isolla kiusalla, vandalismilla tai muulla härkkimisellä, koska mitenkään ei ole mahdollista, että autoilija vaan pesi likaista tuulilasiaan ilman sen kummempaa suunnitelmaa kiusata ketään.
Avopotan pitäjille terveisiä: eikö teille koskaan tule ajaessa naamaan ötököitä? Niiden luulisi olevan suurempi kiusa kuin veden. Sitäpaitsi on olemassa avopottia, joissa on koko naaman peittävä visiiri - mutta teille taitaa olla tärkeämpää se, miltä näyttää... Visiiriä auki kokopotassa pitäville terveisiä: miksi teette näin? Itse en pidä visiiriä auki ajossa, koska en pidä ajoviimasta enkä ötököistä kasvoilla - edes kuumalla säällä. Valoissa seistessä pidän sitä auki niin, että ilma vaihtuu, mutta en senttiä enempää, jotta sen saa nopeasti napattua kiinni liikkeelle lähtiessä. Jos visiiri huurtuu, niin optikolta saa silmälasien pesunestettä, joka estää huuruuntumisen ja onpa tähän muitakin ratkaisuja, jotka löytyvät osaavalta moottoripyörätarvikemyyjältä. Ja viimeiseksi terveisiä teille, jotka ovat sitä mieltä, että teitä vastaan ovat kaikki kanssaliikkujat rikkoneet (rankaisematta): voi kyynel, life sucks and then you die
Miksei me kaikki voida tuolla liikenteessä ajatella, että tässä ollaan nyt kaikki yhdessä liikkumassa pisteestä A pisteeseen B ja koska muitakin on liikenteessä, niin otetaan myös ne huomioon. Jos joku törttöilee, niin mikäli se ei aiheuta vahinkoa kenellekään niin, että sattuisi muuhun kuin egoon, niin annettaisiin sen olla ja keskityttäisiin omaan ajoon ja siihen, ettei itse olla se törttöilijä. Voi hyvää päivää näiden kanssa...