• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Etsintäkuulutus (auto vs pyörä)

Trikooasun saat hoitaa itse, kuin myös viitan.
Voin tuoda pipon jossa on pähkinävoita, ettei hampaat lohkee, samalla kun haen renkaat...

Eipä taida kestävyyspainotteisen rataperseilyn kokemuksista (Varikkotaktiikka, taloudellisuusajo, renkaanvaihdot, yms...)
olla etua kolmen kierroksen sprintissä.

Jos joku haasteeseen vastaa ja kisan saa johonkin väliin sovitettua niin minä tulen paikalle. Tulen muutenkin...

Aiemmin mainittu "häviää mielummin ammattilaiselle kuin amatöörille" pitää varmaan paikkansa, mutta omaa kupolia ei ole juurikaan rassannut jos nopeampi kuski on tullut ohi.
Kulkineesta riippumatta

juttua näkyy löytyvän mukavasti. mutta löytyykö seuraa ko herralle? olen itse keskustellut tästä asiasta eräällä sivustolla mitä en paljasta kuin yv? mutta seuraa on vaikea löytää? rata ajojen videokin taitaa olla tallella nissan tuplaturbo vastaan..

juttua näkyy löytyvän mukavasti. mutta löytyykö seuraa ko herralle? olen itse keskustellut tästä asiasta eräällä sivustolla mitä en paljasta kuin yv? mutta seuraa on  vaikea löytää? rata ajojen videokin taitaa olla tallella nissan tuplaturbo vastaan..
Jos ko herralla tarkoitat minua, niin on siellä yksi Ferrari näillä näkymin tulossa entisen ammattilaiskuskin ajamana, joten siltä osin homma reilassa. Jos kyseistä Ferraria ei saada, niin sitten 911 Porschea tms. Toki jos löytyy jotain nopeampaa katulaillista autoa ja kuskia, niin eikun ilmoittautumaan vaan.

Muiden osalta tarkemmat tiedot tulevat kun kilpailukalenterit varmistuvat. Ja varakuskejahan ja kalustoa aina tarvitaan kun pientä ruttua kauden aikana vääjäämättä syntyy näissä leikeissä.

Jukka

juttua näkyy löytyvän mukavasti. mutta löytyykö seuraa ko herralle? olen itse keskustellut tästä asiasta eräällä sivustolla mitä en paljasta kuin yv? mutta seuraa on vaikea löytää? rata ajojen videokin taitaa olla tallella nissan tuplaturbo vastaan..
Jos ko herralla tarkoitat minua, niin on siellä yksi Ferrari näillä näkymin tulossa entisen ammattilaiskuskin ajamana, joten siltä osin homma reilassa. Jos kyseistä Ferraria ei saada, niin sitten 911 Porschea tms. Toki jos löytyy jotain nopeampaa katulaillista autoa ja kuskia, niin eikun ilmoittautumaan vaan.

Muiden osalta tarkemmat tiedot tulevat kun kilpailukalenterit varmistuvat. Ja varakuskejahan ja kalustoa aina tarvitaan kun pientä ruttua kauden aikana vääjäämättä syntyy näissä leikeissä.

Jukka
kiitos vastauksesta. yritän olla paikalla, eritoten poliisi, joo käy miten käy, paikalle yritetään päästä, mammaa hirvittää
062802moto_prv.gif

Väliaikatietoa.

Kilpa-autopuolelta varmistunut laitos, seuraavassa Bikessa aiheesta enemmän. Heposia 500:n paremmalla puolella ja Superbiken rataennätyksiä on hätyytelty.

Vehniäisen Karin varamieheksi lupautui Pennan Sami ja hommataan vielä kolmas jos Sami onnistuu rikkomaan kalustonsa tai itsensä eikä Kari pääse paikalle.

Omaksi vastustajakseni sama Ferrari tulossa, sille vara-auto olemassa. Kuski on ajellut sillä aikoja joihin itse en ole vielä päässyt, mutta teoriassa mahdollisuus elää.

Poliisi odottaa lupaa virka-asun käytöstä, muutoin homma siltäkin osin paketissa, kunhan vain mahdollisimman nopea katupahis ilmoittautuu. Kehäraakkeja ei siihenkään viitsitä ottaa, jotta jännitys säilyy niin kuskeilla kuin yleisölläkin.

Joutuu siis treenaamaan niin lihas- kuin juoksukuntoakin ja vauhtia itselle. Jos elämäni kaadon onnistun tekemään, varamies minullekin hommattuna kilpipyörineen.

Kunnon väännöt tulossa ja voin luvata, ettei mistään sopupelistä ole kyse. Kummankin puolen kaverit haluavat omaa mainettaan puolustaa ja osaamisen ja kaluston (omalla kohdallani vain osaamisen) rajoilla mennään.

Jukka

Väliaikatietoa.
Omaksi vastustajakseni sama Ferrari tulossa, sille vara-auto olemassa. Kuski on ajellut sillä aikoja joihin itse en ole vielä päässyt, mutta teoriassa mahdollisuus elää.
Mikä Ferrari? 430?
Paikan päällä selviää viimeistään. Toistaiseksi kaksi vaihtoehtoista Ferraria, katsotaan kummalla rata taittuu nopeammin. Joillakin se ei ole niin euron päälle
smile_org.gif

Jukka

Haasteellista on... pitäiskö madaltaa kynnystä? Jos tuollainen "superpyörä" & "superjukka" yhdistelmä tuottaa turhan mittavan haasteen autopuolen vetäjille niin minä voin ilmoittautua ns. lämppäriks. Kulkupelinä edelleen vuoden 2000 ZR7-Kawa jonka kovia kokeneesta lähes suoraan 70-luvulta peräisin olevasta koneesta ei edelleenkään irtoa seitsemääkymmentä hepoa, paitsi todella optimistisissa penkeissä. Painoakin on kuivana sen 210 ja ajokunnossa kuskin kanssa n.300. Siitä sitten kg/hv yms suhteita selvittelemään ja miettimään josko omat taidot ja oman auton rahkeet riittää vanhan sotanorsun pesemiseen...
Luulisin että tuollaisella, edes jollain tavalla pirteällä, urheilullisella perheautolla olis jo ihan hyvät saumat...

Täytyypä kiskoa releet radalle ennen heinäkuuta.
Vieläköhän ratarenkaan kautta on mahdollisuutta saada radalla toimivaa 160/60 17 rengasta?
-2000km/24h club-
Super-Jukka alkaa olemaan jo suurin piirtein siellä suunnalla millä toivoisin itseäni kutsuttavan. Supersporteilla (alkaen Tunturista vuodelta -86) olenkin jo ajellut tarpeeksi kauan, joten arvonimi lienee paikallaan. Saanko sellaisen viitan ja trikooasun vai ainoastaan tötteröhatun jonka sisällä on maapähkinöitä?

Ennen kuin kukaan pojista ja tytöistä menee lankaan, niin kerrottakoon, että sinulla on hallitsevat Rataperseen ennätykset. Ainoa mies joka on sen ajanut kahdesti + km-ennätys, joten tuon faktan esiin tuominen tässä vaiheessa on ehkä paikallaan, ettei tule valitusta siitä, että hypermies vei perheautoilijaa kuin läskiämpäriä. (Rataperse on koitos, joka ajoittain järjestetään ja jossa tavoitteena on ajaa vuorokauden aikana 1.000 mailia (n. 1609 km) moottoriradalla. Kuulostaa helpolta siinä missä täysin paikallaan seisominen 24h, mutta aika monelta on jäänyt tekemättä, kuten itseltäni).

Varsinaiseen rengasasiaan voin sen verran todeta, että eiköhän niitä sellaisia kumetuksia vielä Duellilta saada jos tarve iskee.

Kohta muuten pitäisi olla kilpailulupakin meillä, siitä sitten oikeat kilpailijat paikkoja varailemaan ja ilmoittautumaan. Viimeistään ensi viikon lauantain kokouksen jälkeen.

Jukka
Veikkaisin että on toinenkin ennätys: epämääräisimmästä ajoasennosta takaisin mopon jakkaralle päässyt kuljettaja...
Ainakin kotimaisilla radoilla, useamman silminnäkijän kera
smile_org.gif

Itse tosin jouduin em. suorituksen jälkeen yrittää ihan erilaista ennätystä: kuinka nopeasti ehtii varikkotelttaan, pukea ajokamat päälle, ja juosta ratavarikolla olevan mopon selkään.

Kannattaisiko nämä päivitykset tehdä tuohon ensimmäiseen viestiin? väliaikatiedot kuitenkin hukkuu yleisen foorumipskan sekaan aika vauhdilla

Näyttää nämä näytökset toteutuvan, kun oikeen Bike lehdessä oli juttua aiheesta. Hienoa, pitääkin tulla katsomaan kuinka äijien käy.

Just oli telkkarissa radalla vastakkain Lamborgini murcielargo super leggera ja Ducati joku tonninen perus vehje...
Teho paino suhde sama, mutta auto jäi kun tikku paskaan...
Autolla mahdollisuudet vain törkeen mutkasella radalla, kun jarrutus matkat paljon pienempiä, siis autolla...
062802jumpie_prv.gif

Näyttää nämä näytökset toteutuvan, kun oikeen Bike lehdessä oli juttua aiheesta. Hienoa, pitääkin tulla katsomaan kuinka äijien käy.
Luin kanssa bikestä jutun.. Pitänee järjestää tänne joku kimppa-ajo
idea3.gif

Tarviiko muuten katsojan ostaa näihin SM-kisoihin lippu? Paikan päältä?
nixweiss.gif

Just oli telkkarissa radalla vastakkain Lamborgini murcielargo super leggera ja Ducati joku tonninen perus vehje...
Teho paino suhde sama, mutta auto jäi kun tikku paskaan...
Autolla mahdollisuudet vain törkeen mutkasella radalla, kun jarrutus matkat paljon pienempiä, siis autolla...  
062802jumpie_prv.gif
Lamborginit nyt on tunnettuja hyperautoja joilla ei g-voimissa pärjää ferrareille eikä porscheille. Eli ei oo lambot mitään mutkahirmuja.

Lamborginit nyt on tunnettuja hyperautoja joilla ei g-voimissa pärjää ferrareille eikä porscheille. Eli ei oo lambot mitään mutkahirmuja.
Näin on. Siksi 1:08 alkuinen on tuolla Bikessa olleella Lambolla ajettu niinkin pitkiä suoria omaavalla radalla kuin Botniaring ja 1:18 alkuisia Ahvenistolla, joka tunnettu pitkistä suoristaan niin ikään. Juuri noiden pitkin suorien ja varmaan myös mahtavan tuurin ansiosta järjestys tällä haavaa seuraava:

[/I]Rata-autoilun epäviralliset SM-pisteet, GT3-luokka: 2/12 osakilpailua
1) Mikko Eskelinen, Lamborghini Gallardo, 41 pistettä
2) Petri Lappalainen, Porsche 911 Cup, 29 pistettä
3) Jari Nurminen, Ferrari F430, 28 pistettä

Lähde: http://www.gtm.fi/

Onneksi itse pääsen ajamaan Ferraria vastaan, niin ei tarvitse häpeällisesti nöyryyttää noin hidasta autoa johon varmaan nojailisin mutkaosuuksilla, renkaani jäähtyisivät ja bensa ehtisi haihtua tankista odotellessa...

Pari pahista on loukkaantunut/menettänyt kalustonsa, joten poliisia vastaan voi ilmoittautua ajamaan. Sähköpostia vaikkapa allekirjoittaneelle jukka.relander(ät)pp.inet.fi. Sopii mitä parhaimmin pidon rajat hyvin tunteville radalla koskaan käymättömille superlahjakkuuksille jotka näyttävät moottoripyöräpoliisille ja koko kansalle miten todellinen kuljettaja pyörää vie.

Ja lippu noihin kisoihin tulee ostaa. Lauantain lippu on 15 euroa, sunnuntain 20 euroa ja koko viikonloppu 20 euroa. Nyt kun alkaa säästämään, niin sellainen vähän vajaa 50 senttiä kun saa jemmaan joka päivä, niin ovi aukeaa kahdeksi päiväksi moottoriurheilun ihmeelliseen maailmaan. Toinen vaihtoehto on jättää kerran viikossa juomatta terassilla yksi olut ja voi tarjota kaverillekin lipun.

Jukka

Pari pahista on loukkaantunut/menettänyt kalustonsa, joten poliisia vastaan voi ilmoittautua ajamaan. Sähköpostia vaikkapa allekirjoittaneelle jukka.relander(ät)pp.inet.fi. Sopii mitä parhaimmin pidon rajat hyvin tunteville radalla koskaan käymättömille superlahjakkuuksille jotka näyttävät moottoripyöräpoliisille ja koko kansalle miten todellinen kuljettaja pyörää vie.
Harmi vaan, että vastassa on pidon rajat tunteva superbiken huippukuski, eikä Reinikainen. Samantasoisen vastustajan saamiseksi Vehniäisen pitäisi hoitaa tämänkin kisan, eli hakusassa olisi vain karvakypärä ja R1-fighteri?

Harmi vaan, että vastassa on pidon rajat tunteva superbiken huippukuski, eikä Reinikainen. Samantasoisen vastustajan saamiseksi Vehniäisen pitäisi hoitaa tämänkin kisan, eli hakusassa olisi vain karvakypärä ja R1-fighteri?
Voin minä kysäistä Reinikaista jos joutaa, täällähän Marko pyörii Kemoralla päivät pitkät. Marko tosin ei ole poliisi, mutta ymmärtääkseni osaa ajaa vieläkin ihan kohtuullista tahtia. Markoon varmaankin viittasit, sillä muistaakseni tuo tv:stä tutumpi Reinikainen ei ollut mp-poliisi.

Kyseinen mp-poliisi ajelee partiopyörällään (tai sen puuttuessa sen identtisellä kopiolla). Todennäköisyys kyseisen poliisin kohtaamiseen kadulla on suurempi kuin sen todennäköisyys, että Vehniäinen ajelee moottoripyöräpoliisia kadulla karkuun. Kyseisen poliisin ja Vehniäisen välisiä koitoksia voi käydä SM-kisoissa muutoinkin katselemassa, mutta tällöin kumpikaan ei ajele katuliikenteessä olevilla pyörillä.

Nyt siis etsitään katupyörää jota ajaa itse itseään taitavana pitävä kuski (myös muiden taitavana pitävät kuskit voivat ilmoittautua kuten Ghostrider tms myyttinen sankari). Uskaltaisin epäillä, että minua vastaan asettuva Tero Tupala on kuljettajana ehkä juuri ja juuri tasoiseni, ehkä jollain mittareilla mitattuna parempi ja noita Ferrareitakin lienee katuliikenteessä vähemmän joka pojalla kuin vakiokuntoisia kilokyykkyjä jolla itse köröttelen.

Niille, jotka ovat kiinnostuneet kisoista, joissa jokaisen laite on täsmälleen identtinen, suosittelen noita SM-kisojen yhteydessä ajettavia MiniGP-kisoja. Siellä kalusto on identtistä ja ymmärtääkseni aina ennen kisoja arvotaan kuka milläkin ajaa.

Tietenkin on etukäteen täysin selvää, että noiden koitosten jälkeen löytyy aina jostain tallin nurkasta kovempi rassi mikä nyt paikalla oli, oli kyse sitten kilpapyörästä, kilpa-autosta, katupyörästä tai katuautosta. Tämähän on nyt päivänselvää. Nyt mennään näillä ja sitten kun joku saa paikalle kaikkien tahojen varauksettomasti maailman kovimmiksi luokitellut laitteet ja kaikilla mittareilla tasaväkisimmiksi mitatut huippukuljettajat, saavun sitä katsomaan. Mutta kun noita ei tuppaa kukaan saamaan aikaiseksi, niin me tuollaisia koitoksia sillä aikaa järjestämme ja annamme internetissä ihmisille mahdollisuuden kertoa kuinka asian voisi tehdä paremmin ja missä ne oikeasti nopeat autot ja pyörät mahtaisivat olla.

Nyt siis on mahdollisuus kokeilla aika kovaa mp-poliisia vastaan ja jos voittaa, niin voinee sanoa, että pärjää kaikille mp-poliiseille. Tuskin tuossa mitään suurempaa hohtoa olisi, jos paikalle raahattaisiin joku eläkepäiviä odotteleva paremmin moraalisaarnoistaan tunnettu papparainen. Itseäni ainakin on aina kiinnostanut itseäni parempien, suurempien, nopeampien ja kokeneempien haastaminen kuin vammaisten hakkaaminen. Toki jos oma ego ei salli tappiota ja voitosta ei ole varma, niin tällaisia koitoksia kannattaa välttää ja keskittyä keksimään sankaritarinoita lossiretkistä ja sukulaisten suorituksista niin rallipoluilla kuin kiekkokaukaloissa.

Tässä välillä käyn vähän treenailemassa lähtöjä. Vääntäkäähän. Palataan illalla taas astialle kun 474.s ratapäivä on päättynyt ensimmäiseen kaatoon tai kaatumattomuuteensa.

Jukka

Back