Harmi vaan, että vastassa on pidon rajat tunteva superbiken huippukuski, eikä Reinikainen. Samantasoisen vastustajan saamiseksi Vehniäisen pitäisi hoitaa tämänkin kisan, eli hakusassa olisi vain karvakypärä ja R1-fighteri?
Voin minä kysäistä Reinikaista jos joutaa, täällähän Marko pyörii Kemoralla päivät pitkät. Marko tosin ei ole poliisi, mutta ymmärtääkseni osaa ajaa vieläkin ihan kohtuullista tahtia. Markoon varmaankin viittasit, sillä muistaakseni tuo tv:stä tutumpi Reinikainen ei ollut mp-poliisi.
Kyseinen mp-poliisi ajelee partiopyörällään (tai sen puuttuessa sen identtisellä kopiolla). Todennäköisyys kyseisen poliisin kohtaamiseen kadulla on suurempi kuin sen todennäköisyys, että Vehniäinen ajelee moottoripyöräpoliisia kadulla karkuun. Kyseisen poliisin ja Vehniäisen välisiä koitoksia voi käydä SM-kisoissa muutoinkin katselemassa, mutta tällöin kumpikaan ei ajele katuliikenteessä olevilla pyörillä.
Nyt siis etsitään katupyörää jota ajaa itse itseään taitavana pitävä kuski (myös muiden taitavana pitävät kuskit voivat ilmoittautua kuten Ghostrider tms myyttinen sankari). Uskaltaisin epäillä, että minua vastaan asettuva Tero Tupala on kuljettajana ehkä juuri ja juuri tasoiseni, ehkä jollain mittareilla mitattuna parempi ja noita Ferrareitakin lienee katuliikenteessä vähemmän joka pojalla kuin vakiokuntoisia kilokyykkyjä jolla itse köröttelen.
Niille, jotka ovat kiinnostuneet kisoista, joissa jokaisen laite on täsmälleen identtinen, suosittelen noita SM-kisojen yhteydessä ajettavia MiniGP-kisoja. Siellä kalusto on identtistä ja ymmärtääkseni aina ennen kisoja arvotaan kuka milläkin ajaa.
Tietenkin on etukäteen täysin selvää, että noiden koitosten jälkeen löytyy aina jostain tallin nurkasta kovempi rassi mikä nyt paikalla oli, oli kyse sitten kilpapyörästä, kilpa-autosta, katupyörästä tai katuautosta. Tämähän on nyt päivänselvää. Nyt mennään näillä ja sitten kun joku saa paikalle kaikkien tahojen varauksettomasti maailman kovimmiksi luokitellut laitteet ja kaikilla mittareilla tasaväkisimmiksi mitatut huippukuljettajat, saavun sitä katsomaan. Mutta kun noita ei tuppaa kukaan saamaan aikaiseksi, niin me tuollaisia koitoksia sillä aikaa järjestämme ja annamme internetissä ihmisille mahdollisuuden kertoa kuinka asian voisi tehdä paremmin ja missä ne oikeasti nopeat autot ja pyörät mahtaisivat olla.
Nyt siis on mahdollisuus kokeilla aika kovaa mp-poliisia vastaan ja jos voittaa, niin voinee sanoa, että pärjää kaikille mp-poliiseille. Tuskin tuossa mitään suurempaa hohtoa olisi, jos paikalle raahattaisiin joku eläkepäiviä odotteleva paremmin moraalisaarnoistaan tunnettu papparainen. Itseäni ainakin on aina kiinnostanut itseäni parempien, suurempien, nopeampien ja kokeneempien haastaminen kuin vammaisten hakkaaminen. Toki jos oma ego ei salli tappiota ja voitosta ei ole varma, niin tällaisia koitoksia kannattaa välttää ja keskittyä keksimään sankaritarinoita lossiretkistä ja sukulaisten suorituksista niin rallipoluilla kuin kiekkokaukaloissa.
Tässä välillä käyn vähän treenailemassa lähtöjä. Vääntäkäähän. Palataan illalla taas astialle kun 474.s ratapäivä on päättynyt ensimmäiseen kaatoon tai kaatumattomuuteensa.
Jukka