Luitko varmaan....tarkasti?Muutenkin kannattaa harkita mitä huutelee, olen sentään siinä, uskoakseni, harvalukuisessa joukossa joka on käynyt ampumaradalla treffeilläkin![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Luitko varmaan....tarkasti?Muutenkin kannattaa harkita mitä huutelee, olen sentään siinä, uskoakseni, harvalukuisessa joukossa joka on käynyt ampumaradalla treffeilläkin![]()
Suomennettuna tämä sölkötyksesi tarkoittaa siis sitä, että vaikka ajoit LL1 pyörällä rataa "muutama sata kilometriä" = about 100 kierrosta, että jäit silti 6 sekkaa omalle silloiselle R1:lle vain sen takia, kun pyörä oli "erilainen"? Tehoillahan ei väitteesi mukaan ollut merkitystä, jota olet myös monta kertaa alleviivannut, joten nyt haluan kuulla miten perustelet sen, että mun olisi pitänyt ottaa kylmiltään haaste vastaan Jyccen pyörällä, vaikka tuontyyppinen pyörä on mulle varmasti hitusen "ERILLAISEMPI" kuin sulle? Ja rataankin olisin saannut tutustua peräti kaksi lämmittelykierrosta, että eiköhän Jukka-täti sanota tässä kohtaa vähän niinkuin lakitermein; - case closed, you lose!Eipä siinä mitään selittelyjä ole. Kyse ei johtunut pyörästä, johtui kuskista. Kusiaisella (oli muuten LL1:n pyörä) oli niin erilaista ajaa kuin tonnisella johon oli tottunut.
Tuota... keskustelin ajoista, painoista ekä tehosta henkilön kanssa joka ajaa lähes työkseen pyörällä rataa ympyrää (en ole ihan varma onko Alastaron rataennätys vielä hänen nimissään?).sanoi:Suomennettuna tämä sölkötyksesi tarkoittaa siis sitä, että vaikka ajoit LL1 pyörällä rataa "muutama sata kilometriä" = about 100 kierrosta, että jäit silti 6 sekkaa omalle silloiselle R1:lle vain sen takia, kun pyörä oli "erilainen"? Tehoillahan ei väitteesi mukaan ollut merkitystä, jota olet myös monta kertaa alleviivannut, joten nyt haluan kuulla miten perustelet sen, että mun olisi pitänyt ottaa kylmiltään haaste vastaan Jyccen pyörällä, vaikka tuontyyppinen pyörä on mulle varmasti hitusen "ERILLAISEMPI" kuin sulle? Ja rataankin olisin saannut tutustua peräti kaksi lämmittelykierrosta, että eiköhän Jukka-täti sanota tässä kohtaa vähän niinkuin lakitermein; - case closed, you lose!
Keskustelun lopputulos:
- radalla ajamaton (sinä?) saisi paremman ajan 60hv mopolla kuin 160hv laitteella.
- painoeroa on aivan turha lähteä kompensoimaan teholla
- 600cc pääsee paljon helpommin hyviin kierrosaikoihin kuin isoilla ja tehokkailla mopoilla.
- myös hänellä meni pitkään ennen kuin pääsi isommalla samoihin aikoihin kuin 600:lla.
-Lee-
Itseähän sinä halusit kansallisen MotoGP-pyörän, mikä se sitten olisi ollutkaan. Jyrkin pyörä olisi ehkä lähimpänä sellaista ollut, minun vakiokuntoinen kusiainen ei.Suomennettuna tämä sölkötyksesi tarkoittaa siis sitä, että vaikka ajoit LL1 pyörällä rataa "muutama sata kilometriä" = about 100 kierrosta, että jäit silti 6 sekkaa omalle silloiselle R1:lle vain sen takia, kun pyörä oli "erilainen"? Tehoillahan ei väitteesi mukaan ollut merkitystä, jota olet myös monta kertaa alleviivannut, joten nyt haluan kuulla miten perustelet sen, että mun olisi pitänyt ottaa kylmiltään haaste vastaan Jyccen pyörällä, vaikka tuontyyppinen pyörä on mulle varmasti hitusen "ERILLAISEMPI" kuin sulle? Ja rataankin olisin saannut tutustua peräti kaksi lämmittelykierrosta, että eiköhän Jukka-täti sanota tässä kohtaa vähän niinkuin lakitermein; - case closed, you lose!
Toinen kohta, jossa case alkaa olla closed liittyy siihen, kun sanoin, ettei auton pudottaminen maantiellä ole välttämättä helppo nakki. Meinaan, että juuri tuossa ohessa painotetaan sitä, että kuinka vaikeaa on pudottaa joku hikinen etuvetoinen 90hp Endurance Galant TD syheröisellä radalla, joka ei ole millään lailla vertailukelpoinen sellaiseen tilanteeseen, jossa maantiellä kantaan iskee vaikkapa 400hp 4wd Mitsu Evo xx, jota ajaa kotitiellään SM-tasolla kilpaillut rallikuski. Kovaa, siis järkyttävän kovaa saa mennä, mutta kait Jukka sellaisenkin märissä unissaan jättää.
Sinähän halusit parasta alle ja itse sanelit ehdot:Suomennettuna tämä sölkötyksesi tarkoittaa siis sitä, että vaikka ajoit LL1 pyörällä rataa "muutama sata kilometriä" = about 100 kierrosta, että jäit silti 6 sekkaa omalle silloiselle R1:lle vain sen takia, kun pyörä oli "erilainen"? Tehoillahan ei väitteesi mukaan ollut merkitystä, jota olet myös monta kertaa alleviivannut, joten nyt haluan kuulla miten perustelet sen, että mun olisi pitänyt ottaa kylmiltään haaste vastaan Jyccen pyörällä, vaikka tuontyyppinen pyörä on mulle varmasti hitusen "ERILLAISEMPI" kuin sulle? Ja rataankin olisin saannut tutustua peräti kaksi lämmittelykierrosta, että eiköhän Jukka-täti sanota tässä kohtaa vähän niinkuin lakitermein; - case closed, you lose!
Mutta ehtoihin ei suostuttu.Sinähän halusit parasta alle ja itse sanelit ehdot:Suomennettuna tämä sölkötyksesi tarkoittaa siis sitä, että vaikka ajoit LL1 pyörällä rataa "muutama sata kilometriä" = about 100 kierrosta, että jäit silti 6 sekkaa omalle silloiselle R1:lle vain sen takia, kun pyörä oli "erilainen"? Tehoillahan ei väitteesi mukaan ollut merkitystä, jota olet myös monta kertaa alleviivannut, joten nyt haluan kuulla miten perustelet sen, että mun olisi pitänyt ottaa kylmiltään haaste vastaan Jyccen pyörällä, vaikka tuontyyppinen pyörä on mulle varmasti hitusen "ERILLAISEMPI" kuin sulle? Ja rataankin olisin saannut tutustua peräti kaksi lämmittelykierrosta, että eiköhän Jukka-täti sanota tässä kohtaa vähän niinkuin lakitermein; - case closed, you lose!
"Siis, katselin vasta nyt tämän teidän Alastaron "skaban" ja otan kyllä sua vastaan kisan ensi kesänä siellä seuraavilla ehdoilla:
1. sä ajat sillä sun kusiaisella + 40kg lisäpainot mukana
2. mä ajan (jos saan jostain lainaan) MotoGP vehkeellä (+ harjoittelua 2 ratapäivää).
Se voittaa, kumpi kellottaa tauluun nopeimman kierrosajan ja sen jälkeen pidetään päät kiinni. Ja muista, että teen tämän tarjouksen kertaakaan radalla ajamatta, joten nyt on sun mahdollisuus vastata tähän haasteeseen. "
Sattuneesta syystä MotoGP-kalustoa ei ole kovasti tarjolla, edes kansallisen tason. Jycce tarjosi sitten omaansa, jossa lienee 180+ takaselta.
No shit Sherlok!Mutta ehtoihin ei suostuttu.Sinähän halusit parasta alle ja itse sanelit ehdot:Suomennettuna tämä sölkötyksesi tarkoittaa siis sitä, että vaikka ajoit LL1 pyörällä rataa "muutama sata kilometriä" = about 100 kierrosta, että jäit silti 6 sekkaa omalle silloiselle R1:lle vain sen takia, kun pyörä oli "erilainen"? Tehoillahan ei väitteesi mukaan ollut merkitystä, jota olet myös monta kertaa alleviivannut, joten nyt haluan kuulla miten perustelet sen, että mun olisi pitänyt ottaa kylmiltään haaste vastaan Jyccen pyörällä, vaikka tuontyyppinen pyörä on mulle varmasti hitusen "ERILLAISEMPI" kuin sulle? Ja rataankin olisin saannut tutustua peräti kaksi lämmittelykierrosta, että eiköhän Jukka-täti sanota tässä kohtaa vähän niinkuin lakitermein; - case closed, you lose!
"Siis, katselin vasta nyt tämän teidän Alastaron "skaban" ja otan kyllä sua vastaan kisan ensi kesänä siellä seuraavilla ehdoilla:
1. sä ajat sillä sun kusiaisella + 40kg lisäpainot mukana
2. mä ajan (jos saan jostain lainaan) MotoGP vehkeellä (+ harjoittelua 2 ratapäivää).
Se voittaa, kumpi kellottaa tauluun nopeimman kierrosajan ja sen jälkeen pidetään päät kiinni. Ja muista, että teen tämän tarjouksen kertaakaan radalla ajamatta, joten nyt on sun mahdollisuus vastata tähän haasteeseen. "
Sattuneesta syystä MotoGP-kalustoa ei ole kovasti tarjolla, edes kansallisen tason. Jycce tarjosi sitten omaansa, jossa lienee 180+ takaselta.
Tässä vastaukset kyssäriin. Huomaa pienet modaukset:Vastaatko Legend omien uskomustesi pohjalta ilman kiemurteluja seuraaviin kysymyksiin:
....
Näihin kun vastaat, saadaan tätä rajattua jo jonkin verran, että kukua on mitäkin mieltä.....Ei tarvitse aina vatvoa niitä vanhoja...
sanoi:Pääsen ekan kesän aikana Alastarolla R1 tai vastaavalla alle 1.28
[ ] kyllä
[X] en, aloitan kilvan ajon joko mp:llä, tai rallissa 2-3 vuoden sisään, siihen saakka "pöristelen hissukseen"
Lauri Pohjanpää teki Legendin rata-ajoista runon jo aikaa sitten.[X] en, aloitan kilvan ajon joko mp:llä, tai rallissa 2-3 vuoden sisään, siihen saakka "pöristelen hissukseen"
No käsittelyluvan hakeminen viittaisi vähän puuhasteluun omistajan puolesta sellaisessa yhteydessä jossa hallussapitoluvan haltija ei ole luonnollinen vaan juridinen henkilö.Luitko varmaan....tarkasti?Muutenkin kannattaa harkita mitä huutelee, olen sentään siinä, uskoakseni, harvalukuisessa joukossa joka on käynyt ampumaradalla treffeilläkin![]()
Määrittele miten nopea kuski on suhteellisen nopea autolla ja pyörällä, kuten silloin kirjoitin? Äläkä vedä siihen mukaan rataa, kun puhuin silloin kirjoituksen yhteydessä maantiestä. Entä mihin perustuu väite, että suht nopea osaa ajaa harjoittelematta kovaa pyörällä kuin pyörällä, paikassa kuin paikassa kahden kierroksen jälkeen? Faktaa pöytään, kiitos.Sinä olet kertonut olevasi suhteellisen nopea kuski. Suhteellisen nopea kuski ajaa pyörällä kuin pyörällä kovaa. Minä taas kerroin olevani keskivertokuski ja sellaiselle oppimisprosessit ovat pidempiä.
Valtaosalle käy niin jossain vaiheessa.Alkaa näköjään todellisuus iskemään pikkuhiljaa Legendiinkin, on tuo pahin uho nopeudesta jo taipumaan päin.
Ooteenä veikkaisin että alottelijoille opetetaan ajotekniikkaa, ei niinkään sitä lujempaa ajamista.OT (jos nyt sellaista on tässä topicissa):Missä, milloin ja kenen toimesta järjestetään, jos järjestetään, rata-ajon opetusta aloittelijoille jotka haluaisivat päästä lujempaa?