• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Etsintäkuulutus (auto vs pyörä)

Ei enää jännitystä. Täällä
Ilonpilaaja!
tounge.gif

Tässä kohtaa olisi mielenkiintoista kuulla Jukan kootut selitykset ja etenkin se, että miten tämä perustelee ultimaattisen moraalinsa haastaa mut ajamaan kilpaa Trumpalla kisapyöräänsä vastaan? Ja juu ei, törmäsin tähän aiheeseen sattumalta hakiessani Trumpan aikoja Alastarolle, että silleen vartavasten hakemalla hakien löytäisin varmaan sata "suht"-sanaa, josta voisin sitten vittuilla tälle koko piiiitkän talven.  
buttrock.gif
Voi olla että olen missannut jotain hienoa mutta miksi vänkäät asiasta johon et itse pysty etkä ole kokeillut?

En ihan ole vielä ymmärtänyt tämän debatin ideaa.
Josko valaiset?

-Lee-

Tässä kohtaa olisi mielenkiintoista kuulla Jukan kootut selitykset ja etenkin se, että miten tämä perustelee ultimaattisen moraalinsa haastaa mut ajamaan kilpaa Trumpalla kisapyöräänsä vastaan?
Vaikka ajaisitte samalla tai samanlaisella pyörällä, niin lopputulos on aika selvä jo ennen ajamista.

Jos samaan aikaan ajatte radalla, niin suurin mielenkiinto asiassa taitaa olla se, että montako kierrosta menee siihen kun joudut kierroksella varvatuksi.

Jos et ole koskaan radalla ajanut, niin mahdollisuutesi on olemattomat ellet sitten satu olemaan aivan uskomaton luonnonlahjakkuus.

Olisit nyt lainannut kunnolla kun kerran lainaamaan aloit.
Irrottelit muutaman lauseen asiayhteydestä ja pyrit todistamaan...niin mitä?
Tuossa on koko kappale ja ainakin minun ymmärrykselläni siinä muuttuu monikin asia..

HeeboR1
"Tonnisella (R1 vm -04, täysin vakio) ajelin rauhallista ajelua 1.22 alkuisia. Kusiaisella ensimmäiset ajat olivat 1.28 pintaan seuraavana päivänä ja silloin sai jo yrittää enemmän kuin R1:llä. R1 on minulla paljon tutumpi pyörä, koska olen sellaisella ajellut yli 100.000 km ja radallakin kymmeniä tuhansia kilometrejä, kusiaisella vain muutamia satoja kilometrejä. Kummatkin mopot juuri parhaillaan samassa kärryssä viiden metrin päässä. Mutta spekulointi turhaa. Sen näkee sitten kun ostan tonnisen kilpapyörän. Kilpipelillä en lähde yrittämään 1.14 aikoja. Videolta katsottuna (ja kellolla laskettuna) kaarrenopeudet ovat olleet minulla R1:llä ja 600RR:llä yhtä nopeita, mutkasta uloslähdöt ja suoranopeudet selvästi kovempia R1:llä, mutta mutkaan tulot rauhallisempia, koska huonoin osa-alueeni on mutkaan jarruttaminen. Mutta ehkäpä olen väärässä ja ajaisinkin kovempia kierrosaikoja 400 ZXR:llä tai vakiopiikillä "

Ilonpilaaja!
tounge.gif

Tässä kohtaa olisi mielenkiintoista kuulla Jukan kootut selitykset ja etenkin se, että miten tämä perustelee ultimaattisen moraalinsa haastaa mut ajamaan kilpaa Trumpalla kisapyöräänsä vastaan? Ja juu ei, törmäsin tähän aiheeseen sattumalta hakiessani Trumpan aikoja Alastarolle, että silleen vartavasten hakemalla hakien löytäisin varmaan sata "suht"-sanaa, josta voisin sitten vittuilla tälle koko piiiitkän talven.
buttrock.gif
Voi olla että olen missannut jotain hienoa mutta miksi vänkäät asiasta johon et itse pysty etkä ole kokeillut?

Josko valaiset?

-Lee-
Ei koko paskaa jaksa kerrata, mutta lyhennettynä tämä menee silleen, että jos sanon osaavani arvioida miten kovaa joku tuolla maantiellä pystyisi ajamaan, niin Jukkahan haastaa heti radalle näyttämään taitojaan arvioitsijana. Ja sitten tämä vielä itse sanoo olevansa hidas kuski, johon mun on esitettyjen numeroiden valossa pakko yhtyä, alkaa helvetinmoinen huuto siitä, että logiikkani ontuu, kun suht nopeana en voin sanoa häntä hitaaksi! Lopullisesti pakka menee sekaisin siinä vaiheessa, kun esitän Jukkaa suuremman kuljettaja-/pyörä-painokombinaatin (+40kg) takia tarvitsevani enemmän kaakkeja perseen alle, johon kaikki vastaavat huutamalla, ettei tehoilla ole merkitystä.

Eli, nyt ollaan sitten tilanteessa, jossa kaikki lupaa tehdä vähän sitä sun tätä ja haasteita lentelee ilmassa.

Noh, noi ajat tosta toisesta ketjusta koskevat kait Kemoran rataa. Ja ne ajat, joissa n. 4 sek on ollut eroa tonnisen hyväksi on skaalalla 1.20+ eikö? Ero kaventuu kun päästää niihin aikoihin, joissa voidaan puhua jonkinlaisesta menemisestä jo. Tolla mun paskalla, jota Legend analysoi vajaatehoiseksi ja lisähevosilla tulis lisää kyytiä, tuuppasin ekaa kertaa KEmoralla 1.18 ja 1.19 aikoja ja suurin puute tossa matelussa oli nimenomaisesti kurvinopeudet.

Lisäksi olin huomaavinani sellaisen kommentin tuosta Bomber ketjusta, että se R1 oli tutumpi laite ja sillä kilsoja ihan älyttömästi takana, sekä kadulla että radalla ja kusiainen oli uusi tuttavuus. En usko, että nykyään saa R1:sestä suurtakaan etua kusiaiseen...

ainakaan Jukka ei aja Alastarossa 1.22, vaikka sais alle minkä laitteen (600cc paras oliko se nyt joku 1.28 vai 7).

Jos en tietäisi, että olet nainen, epäilisin sua Paavo Väyryseksi...

Muistutan, että Jukka tuossa sanoo jäävänsä 6 sekkaa tonniselle, vaikka on ajanut ilmeisesti jopa about sata kierrosta kusiaisella. App:hän sai kokonaista kolme kierrosta ja mulle tarjottiin "rajojen hakemiseen sopimattomalla kilpipelillä" samanmoista määrää.

Noh, noi ajat tosta toisesta ketjusta koskevat kait Kemoran rataa. Ja ne ajat, joissa n. 4 sek on ollut eroa tonnisen hyväksi on skaalalla 1.20+ eikö? Ero kaventuu kun päästää niihin aikoihin, joissa voidaan puhua jonkinlaisesta menemisestä jo. Tolla mun paskalla, jota Legend analysoi vajaatehoiseksi ja lisähevosilla tulis lisää kyytiä, tuuppasin ekaa kertaa KEmoralla 1.18 ja 1.19 aikoja ja suurin puute tossa matelussa oli nimenomaisesti kurvinopeudet.

Lisäksi olin huomaavinani sellaisen kommentin tuosta Bomber ketjusta, että se R1 oli tutumpi laite ja sillä kilsoja ihan älyttömästi takana, sekä kadulla että radalla ja kusiainen oli uusi tuttavuus. En usko, että nykyään saa R1:sestä suurtakaan etua kusiaiseen...
Olen edelleen sitä mieltä, että häviät aika paljon aikaa tehojen ja luistokytkimen puutteen takia. Kannattaisi ainakin penkittää, että tietää mitä sieltä oikeesti löytyy. Oisko joku 100 takanakilta realistinen? Uudella R1:llä menisi varmasti alle 1:30.

Jos en tietäisi, että olet nainen, epäilisin sua Paavo Väyryseksi...  

Muistutan, että Jukka tuossa sanoo jäävänsä 6 sekkaa tonniselle, vaikka on ajanut ilmeisesti jopa about sata kierrosta kusiaisella. App:hän sai kokonaista kolme kierrosta ja mulle tarjottiin "rajojen hakemiseen sopimattomalla kilpipelillä" samanmoista määrää.
Sanoiko se myös, että tonninen on tuttu ja kusiainen ei?
Sanoiko?
Sinä et ole vieläkään ilmeisesti tajunnut tuota kilpaanhaaston pointtia.
Se on ihan sama vaikka sulla olis raketti alla, et sinä kokemattomana pärjää kokeneelle Jukalle.
Sulle tarjottiin jo huippupyörääkin, vaan ei kelvannut, aloit nillitään vakuutuksista ja korvauksista.
Et ole niin iso stara, että sulle maksettas kaikki kulut, kunhan vaan tulet esiintymään.

Ja vielä loppukaneetti, et sinä tiedä olenko nainen vai en, joku vaan puhutteli naiseksi täällä foorumilla.Voin olla Väyrynenkin.

Ainakin nyt on olo kuin avaruusoliolla, joka koettaa selittää jotain yksinkertaista, eikä se vaan mee perille...

<!--QuoteBegin--

Tässä kohtaa olisi mielenkiintoista kuulla Jukan kootut selitykset ja etenkin se+että miten tämä perustelee ultimaattisen moraalinsa haastaa mut ajamaan kilpaa Trumpalla kisapyöräänsä vastaan? Ja juu ei, törmäsin tähän aiheeseen sattumalta hakiessani Trumpan aikoja Alastarolle, että silleen vartavasten hakemalla hakien löytäisin varmaan sata "suht"-sanaa, josta voisin sitten vittuilla tälle koko piiiitkän talven.  <!--emo&:WAZAAP:--><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr><td> (

Tässä kohtaa olisi mielenkiintoista kuulla Jukan kootut selitykset ja etenkin se @ että miten tämä perustelee ultimaattisen moraalinsa haastaa mut ajamaan kilpaa Trumpalla kisapyöräänsä vastaan? Ja juu ei, törmäsin tähän aiheeseen sattumalta hakiessani Trumpan aikoja Alastarolle, että silleen vartavasten hakemalla hakien löytäisin varmaan sata "suht"-sanaa, josta voisin sitten vittuilla tälle koko piiiitkän talven.  <!--emo&
buttrock.gif
)</td></tr><tr><td id="QUOTE">

Josko valaiset?

-Lee-
Ei koko paskaa jaksa kerrata, mutta lyhennettynä tämä menee silleen, että jos sanon osaavani arvioida miten kovaa joku tuolla maantiellä pystyisi ajamaan, niin Jukkahan haastaa heti radalle näyttämään taitojaan arvioitsijana. Ja sitten tämä vielä itse sanoo olevansa hidas kuski, johon mun on esitettyjen numeroiden valossa pakko yhtyä, alkaa helvetinmoinen huuto siitä, että logiikkani ontuu, kun suht nopeana en voin sanoa häntä hitaaksi! Lopullisesti pakka menee sekaisin siinä vaiheessa, kun esitän Jukkaa suuremman kuljettaja-/pyörä-painokombinaatin (+40kg) takia tarvitsevani enemmän kaakkeja perseen alle, johon kaikki vastaavat huutamalla, ettei tehoilla ole merkitystä.

Eli, nyt ollaan sitten tilanteessa, jossa kaikki lupaa tehdä vähän sitä sun tätä ja haasteita lentelee ilmassa.[/QUOTE]
Eikö olisi kovin kätevää huristella sitä rataa ympäri ihan itse ja todeta sen jälkeen mihin pystyy.
Tuota spekulointiasi en juuri ymmärräkkään.

Kun olet sitä mieltä että suuremman painosi vuoksi olet hitaampi niin voitko kertoa paljonko olet, esimerkiksi Alastarolla, hitaampi per kierros? Paljonko tarvitse lisää tehoa kompensoidaksesi suuremman painosi?

-Lee-

Laskutaito ja logiikka eivät ehkä ole ihan vahvimpia alueitasi. Minkä luvun saat siitä, jos lasket 1.23 miinus 2 sekuntia? Entä 1.25 miinus 2 sekuntia? Tuleeko siitä 1.19 vai kenties 1.21 - 1.23? Tuollaisen ajan uskoisin kovan kuskin pääsevän Trumpallasi, ja sinä suhteellisen nopeana ajat siitä helposti siihen 2s päähän. Tarkoittaa juuri tuota 1.23 - 1.25 aikaa kuten tuossa kirjoitin. Nähtävästi oli liian monimutkaisia nuo numerot, koska tipuit kärryiltä.

Kysyn vielä kerran, että miksi tavoitteesi on kuitenkin pehmoinen 1.35, kun kerroit pienellä reenillä ajavasi 2s päähän optimikierroksesta ko. kalustolla? Mistä ja miksi olet saanut yht'äkkiä 10-12s lisää varaa?
Mulla sit taas on sellainen usko, että vakiokuntoisena tolla voisi joku munkokoinen kaveri päästä johonkin 1:30 pintaan. Mahdoton sanoa sen tarkempaa, joten otetaan joku sitä alempaa oleva luku ja kokeillaan onko siihen mitään mähiksiä. Eikä siinä mitään, jos joku kaveri tulee samanlaisella Trumpalla radalle ja ajaa reilusti kovempaa, niin tietääpä ainakin mihin taitava sillä pystyy. Ei mulla ole mitään ongelmia myöntää olevani hidas mummoilija, jos kello/faktat sen todistaa. Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että sekunttia enempää ei saisi jäädä kilometria kohden, jos kuvittelee olevansa nopea. Kaksi sekkaa per kilometri alkaa olla jo vitusti ja 3s/km täydellistä mummoilua.
Usko pois olet hidas mummoilija.
Koskaan et ole ajanut radalla ja luulet olevasi nopea  
tounge.gif

Heti kun vedät alle 1.35 alastarolla todistetusti, maksan sen kertaisen ratapäiväsi, ruokineen bensoineen.

Epäilenpä, etten ihan heti alkukesästä joudu kierroksiasi makselemaan.
Voi hyvin olla, mutta nyt ainakin tuntuu kamalalta sellainen ajatus, ettei pääsiis pyörällä edes jonkun hikisen Endurance TDI Galantin vauhtiin (1:31 + 4s). Liekö tuollaisessa ultimaattisessa sportissa joku 90hp vakiona, kiihtyvyys 13.9s, huiput 175km/h ja painoa ehkä joku 1300kg, että ei siinä sitten kauheesti parane tuuletella, vaikka sun safkoja syötäisiin. Kiitos kuitenkin tarjouksesta  
tounge.gif
Ei se sitten enää paikanpäällä tunnu niin pahalta. Tuohon aikaan kun pitää vetää jo tosissaan ja joka kurvissa pitää polven ruokkia palaa asfalttiin.
Jarrujahan tuohon aikaan ei vielä paljon tarvitse, mutta kovaa pitää vetää kurvissa. Siinä ei ikävä kyllä tehot tunnu auttavan.
Itse en ole edes mikään ratakettu, mutta kummasti saa kilpikonnien perässä ajella kurveissa vaikka siellä takasella se lähemmäs kaksistaa hummaa monelta löytyy.
Itse otin viime kesänä eräälle sv 1000 s:llä ajelijalle aikoja ja kun pääsi 1.34 oli oikein tyytyväinen, niin kuin olin itsekkin.
Alle 1.30 aikoja vetelevät ovat jo tosi kovia kuskeja.
Enpä itse ole nähnyt, niitä kuskeja jotka ekaa kertaa radalle tullessaan edes hätyyttelisivät 1.35 alastarolla.
Kokeilla toki voi, eriasi on onko se ajaminen sittenkään niin helppoa, että noihin aikoihin pääsee, ne kun ovat oikeasti jo sellaisia aikoja joissa pitää osaa muutakin kuin kääntää kaasua. Siinä pitää ajotekniikankin olla edes jotenkin kasassa.

Mutta tarttee sanoo, näin jälkiajatuksella, että olet tosiaan melkoinen epeli....
Jos jossain tavataan ens kesänä, niin ehdottomasti käydään oluet ottamassa.
Mä haluan jo tavata tän miehen naamasta naamaan, katsotaan päästäänkö yhteisymmärrykseen?  
tounge.gif

ja sen kunniaks...  
033102beer_1_prv.gif

Ilonpilaaja!
tounge.gif

buttrock.gif
Eipä siinä mitään selittelyjä ole. Kyse ei johtunut pyörästä, johtui kuskista. Kusiaisella (oli muuten LL1:n pyörä) oli niin erilaista ajaa kuin tonnisella johon oli tottunut.

Nyt ajelin R1:llä reilu 3 sek hitaampia kierrosaikoja Alastarolla (samat renkaat) kuin mihin olin päässyt 600:lla. Sen verran tuossa sinun tarinassasi on virheellistä tietoa, että kyse ei siis ollut omasta pyörästäni vaan Laurin pyörästä.

Kusiaisella siis pääsee hyvin lähelle tonnisen vastaavia aikoja Suomen radoilla, kunhan vain osaa ajaa. Itse en ole koskaan ollut keskivertoa kummoisempi enkä tule olemaan. Siksi tullee menemään jonkun aikaa, että opin ajamaan samallakaan tasolla R1:llä kuin R6R:llä. Nyt ongelmaksi muodostuu suurempi teho ja pidon menettäminen avauksissa on todennäköisempää. Nopeammin tulen kuitenkin tottumaan taas tonniseen radalla kuin mitä meni opetellessa kusiaiseen.

Se, että sinä tulisit ottamaan Mitsulta turpaan Alastarossa ei johdu siitä, että vanha Mitsu olisi parempi kuin Trumppasi kulkemaan rataa. Se johtuu siitä, että pyörällä on vain niin paljon vaikeampi ajaa kuin autolla ja jos kuskilla ei ole muuta kuin paljon uskoa itseensä, niin sillä ei kovin kaksisia aikoja kelloon naputella.

Eli summa summarum. Surkeat kierrosaikani eivät johtuneet pyörästä vaan pelkästään kuskista. Minulla ja sinulla on tosin se ero, etten kuvittele olevani nopea kuski, koska olen kokeillut ja tiedän tasottomuuteni. Sinä taas elät fantasiamaailmassasi jonka murenemista pelkäät ja siksi et uskalla kokeilla, sillä totuus satuttaa ja tässä tapauksessa sen selville saaminenkin saattaa satuttaa.

Tonnisella siis on h e l p o m p i surkean kuskin päästä kohtuullisiin kierrosaikoihin kuin pienellä pyörällä ja autolla se on suorastaan naurettavan helppoa (olen sitäkin kokeillut ja jo ensimmäisenä päivänä n. 5 sek päässä kyseisen laitteen rataennätyksestä kun taas pyörällä tuskin koskaan tulen pääsemään).

Ja minulla ei ole kilpapyörää tällä hetkellä, se on kilvellinen katupyörä. Ja syy miksi, niin sehän tietenkin siitä syystä, että sinä olet suhteellisen nopea kuski ja osaat käyttää kaikki tehot pyörästäsi, minä taas en osannut alkuunkaan kusiaisesta, saati sitten tonnisesta. Kun osaa ne tehot hyödyntää ja tuntee kaasulla pidon rajat, kuten sinä, niin silloin Trumpalla mennään heittämällä kovempaa kuin 1.28 johon minä olen parhaimmillani päässyt kusiaisella ja R1:lläni en siihen ensimmäisen kuukauden aikana tule pääsemään, se on luultavaa.

Jukka

Sanoiko se myös, että tonninen on tuttu ja kusiainen ei?
Sanoiko?
Sinä et ole vieläkään ilmeisesti tajunnut tuota kilpaanhaaston pointtia.
Se on ihan sama vaikka sulla olis raketti alla, et sinä kokemattomana pärjää kokeneelle Jukalle.
Sulle tarjottiin jo huippupyörääkin, vaan ei kelvannut, aloit nillitään vakuutuksista ja korvauksista.
Et ole niin iso stara, että sulle maksettas kaikki kulut, kunhan vaan tulet esiintymään.

Ja vielä loppukaneetti, et sinä tiedä olenko nainen vai en, joku vaan puhutteli naiseksi täällä foorumilla.Voin olla Väyrynenkin.

Ainakin nyt on olo kuin avaruusoliolla, joka koettaa selittää jotain yksinkertaista, eikä se vaan mee perille...
Yksi sellainen stara Suomesta löytyy jolle niin pyörien maahantuoja kuin tarvikkeidenkin maahantuoja olisi maksanut koko kauden laitteineen päivineen. Voin kertoa, ettei tuon koskaan radalla ajamattoman kuskin nimi ollut sitten Jorma. Jormalle yhdistys olisi saattanut tarjota bensat, sen suurempaa huomioarvoa ei Jormalla ole, valitettavasti.

Minä olen lahjaton keskivertokuski ja tarvitsen siksi paljon kilometrejä pohjalle, että homma alkaa sujumaan edes tällä jokkis -tasolla. Jorma on taas kertonut olevansa suht nopea kuski ja juttujensa perusteella tulisi menemään 2-3 sek päähän rataennätyksestä, joten kyseessä on siis poikkeuksellisen lahjakas kuski, kuski jota ei ole aikaisemmin tällä planeetalla nähty. Siksi sellaselle kuskille ei ole tarvetta tarjota treenejäkään. Ja yhdistyksen tarkoitus ei ole jakaa maksuttomia ratapäiviä ja kalustoa kovaäänisimmille huutelijoille. Eläinmaailmassa kovinta piipitystä pitävä linnunpoikanen saattaa saada eniten syötävää, mutta kun emme ole siivekkäitä, niin emme pidä siipeilijöistäkään.

Jukka

...

Voihan se johtua 13h lumisadeajelun aiheuttamasta uupumuksesta mutta mieleeni tuli painajaismainen visio siitä että itsensä Pahuuden Prinssi - Paska Pate seisahtuu polvipalat vielä käryten varikollen ja vetäisee kypärän päästä...

Tulis varmaan hätäpissa nahkapukuun samantien - tai lähtisin teettämään itselleni huumetestiä siltä varalta että joku on uittanut jotain hallusinogeeniä safkoihini.

Sitä pahempaa ei varmaan olisi kuin erehtymättömän Paska Paten sukunäön omaava nainen joka vetää padan päästä...

Minä alan Jukka epäileen, että sinäkin oot Väyrynen ;)
Mutta se on ihan tosi, ettei luonnonlahjakkuus tartte treenejä, vaikka paina 130 kg vai oliko se 183.5?...

Ja eläpä Teuwo naurata...minulla on aikaslailla samanlaiset söpöt silmät ko Patellakin...ja ulosanti.
Tänään kävin hakemassa aseenkäsittelylupaa ja poliisisetä haastatteluss kysäs, että onko itsellä asetta.
Ilme oli aika metka, kun sanoin että terävä kieli hakkaa mennen tullen konepistoolin ;) Hyvä ettei putkaan kuitenkaan.
Otanko kypärän pois? Nyt?

Asiaa sivuten voi todeta,että Suomi on mainio maakläntti haastaa kilvellisen moottoripyörän (harrastelija kuskilla) vs kilvellinen auto (kuski kuka hyvänsä)  
biggrin.gif

Muualla euroopan unionin maissa sallitaan ymmärtääkseni kaksipyöräisistä samat mallit rekisteriin mitkä Suomessakin,mutta nelipyöräisissä kohtelu on toisenlaista koto härmässä  
nixweiss.gif
.
Nelipyöräisistä,eli autoissa löytyy huimia ratapelejä,joita ei ole kotomaahan mahdollista rekisteröidä milläään rahalla,mutta naapurissa se on mahdollista perusauton kustannuksilla  
mad.gif
.
Näillä peleillä voisi osaavalla kuskilla vastata haasteeseen tuomatta radalle miljooooonan Porchea tai Ferraria,joita meidän maassa ei juurikaan ole.

Olen edelleen sitä mieltä, että häviät aika paljon aikaa tehojen ja luistokytkimen puutteen takia. Kannattaisi ainakin penkittää, että tietää mitä sieltä oikeesti löytyy. Oisko joku 100 takanakilta realistinen? Uudella R1:llä menisi varmasti alle 1:30.

Sisälukutaidossa jotain vikaa???

Aiemmin kun kerroin pelin specsejä, mainitsin, ettei toi jää uusille kusiaisille kurvista lähdössä ja suoralla yhtään - jopa ajoittain toisinpäin. Välityksillä osa selittyy ja osa ei, kun uudessakin on ratavällyt. Lisäksi toi mylly on tehty siihen aikaan, kun viritysaste on kai ollu vapaampi. Ainakin kannen kanavat on koukitun näköset vakioon verrattuna. En usko, että 100 on realistinen - lähempänä 110+ veikkaan kuitenkin.

Lisääkin sais mutaman hepan kun ajais Ignitekin boxiin kierrosrajaksi 15k (nyt 14k), mutta sitten suattaapi jo kone naukasta
smile_org.gif

Eli uskoisin, että kun puhutaan kuussatkun tehoista niin ihan riittävästi ollaan kartalla ja nopeutta on haettava jostain muusta.

Mä olen sitä mieltä, että sulla luistaa päässä eikä kytkimessä
pftroest.gif

Ja eläpä Teuwo naurata...minulla on aikaslailla samanlaiset söpöt silmät ko Patellakin...ja ulosanti.
Tänään kävin hakemassa aseenkäsittelylupaa ja poliisisetä haastatteluss kysäs, että onko itsellä asetta.
Ilme oli aika metka, kun sanoin että terävä kieli hakkaa mennen tullen konepistoolin ;) Hyvä ettei putkaan kuitenkaan.
Otanko kypärän pois? Nyt?
No voit ottaa, vapaavalintaisesti oman harkinnan mukaan, pois ihan mitä vaan varusteita ja valitettavasti se lämmittää minua, oletettavista maantieteellisistä seikoista johtuen, tasan yhtä paljon eli vähän.

Threadi meni kyllä jos jossain vaiheessa melkoiseksi biojätteen linkoamiseksi, mutta harva sitä kai kypärä päässä lukee...

Tosin ei sillä - täytyy myöntää että itsekkin sisäänajoin uusia skimbabootsejani männäviikonlopun reissua varten pitämällä niitä jalassa jotain leffoja fiilistellessä.

Muutenkin kannattaa harkita mitä huutelee, olen sentään siinä, uskoakseni, harvalukuisessa joukossa joka on käynyt ampumaradalla treffeilläkin  
buttrock.gif

Back