• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Etsintäkuulutus (auto vs pyörä)

...tuskin haluat nähdä itteäs Moto-lehden kannessa hellyyttä osoittamassa? Voi siinä olla sit muijille selittämistä. Jussan tilanne on kyl tällä hetkellä kaikkein pahin  
tounge.gif
Noh, jos kyseessä on sellainen nahka-motoristien lehti, niin (erästä suurta ajattelijaa lainatakseni) siitähän lähtee ura varmasti nousuun. Ei ehkä ura jota olin ajatellut, mutta tilaisuus mikä tilaisuus.
biggrin.gif

Saanhan laittaa Youtubeen pari kuvaamaani pätkää jossa sinä esiinnyt, saanhan? Lupaus tänne arkipäivänä, niin et voi vedota rakas kollegani OikTl 33 §:ään kun iskee katumamieli.
Jääköön nyt vielä toistaiseksi laittamatta, liika julkisuus on pahasta. Ja mitä tulee ratavääntöihin, niin väännetään väännetään. Ensin talvi netissä ja sitten keväällä radalla. Jos kaluston vielä saan vaihdettua ja alkukesän pystyssä pysyn (toisin kun olet veikkaillut), niin kisaan osallistumistakin voin harkita. Siis harkita...

Ja mitä tulee ratavääntöihin, niin väännetään väännetään. Ensin talvi netissä ja sitten keväällä radalla. Jos kaluston vielä saan vaihdettua ja alkukesän pystyssä pysyn (toisin kun olet veikkaillut), niin kisaan osallistumistakin voin harkita. Siis harkita...
Saanen vähän oikaista, niin säästyy kymmenen sivua. Eli lupasit tulla. Ai, et tule. Et vastannut haasteeseen vaikka uhosit täällä. No mä ostan sulle hameen. Haluatko painia? Sussa ei ole miestä. Onko munia? Turpiin pitäisi vetää. Tiedän missä asut, ajan pihaasi. Ai buustailet egoasi ja piti mainita sanat kalusto, rata ja kisa. Pippelinvenytystä sanon minä, minulla ei ole tarvetta siihen. Onko pyöräsi ratapyörä vai kilpapyörä? Onko sinussa pyytämään anteeksi vai oletko idiootti? Haluatko lainata hanskojani, entä rukkasiani, olen saanut niitä paljon. Tarvitsetko 40 kilon lisäpainot ettet lentele syystuulessa? Osaan eksyä pihaasi koska ansaitset sen. Jäikö napit ottamatta? Miksi kypäräsi on niin iso, siinä voisi asua intialainen perhe?

Juodaanko perjantaina? Saavun Lapista. Jos haluat, voin tuoda kuivatun poronsydämen tai jotain muuta ällöttävää mitä ne siellä nieluunsa tunkevat.

Jukka

Saanen vähän oikaista, niin säästyy kymmenen sivua...

Juodaanko perjantaina? Saavun Lapista. Jos haluat, voin tuoda kuivatun poronsydämen tai jotain muuta ällöttävää mitä ne siellä nieluunsa tunkevat.

Jukka
Niin, pilasit sitten hyvät väännöt oikaisemalla. Kiitos!

Voidaan ehkä juodakin, katsotaanpa sitä perjantaina. Älä nyt kuitenkaan mitään laphin taikhoja mukanasi tuo, poronsydämet tai -sarvijauheet menevät hukkaan, ei mulla kuitenkaan seiso vaikka samaan saunaan saisitkin houkuteltua. Tosin jos pätkän sarvea ja jonkun nahkanyörin tuot, niin voisin sitten onneissani naaraille esitellä kuinka jalkovälissäni on kerrankin jotain kovaa...

Ihan off topic, mutta jokos se auto + kuljettaja on varmistunut?

Niin, pilasit sitten hyvät väännöt oikaisemalla. Kiitos!

Voidaan ehkä juodakin, katsotaanpa sitä perjantaina. Älä nyt kuitenkaan mitään laphin taikhoja mukanasi tuo, poronsydämet tai -sarvijauheet menevät hukkaan, ei mulla kuitenkaan seiso vaikka samaan saunaan saisitkin houkuteltua. Tosin jos pätkän sarvea ja jonkun nahkanyörin tuot, niin voisin sitten onneissani naaraille esitellä kuinka jalkovälissäni on kerrankin jotain kovaa...

Ihan off topic, mutta jokos se auto + kuljettaja on varmistunut?
Aiheen siemen on hukkunut paskaan, mutta sieltä se versoo kevään tullen. Ilman paskaa hyväkään idea ei kasvaisi, siksi sitä levitetään niin meille, teille kuin nettiinkin vaikka se motoristeja harmittaa. Keskustelusta tulee paskaa, paskasta keskustelua, se on sellainen kevään tullen versova koirankakka -syndrooma.

Mutta varsinaiseen epäkohtaan. Auto ei ole varmistunut tai siis se Ferrari, kuski kylläkin. Muitakin vaihtoehtoja on ilmoittautunut. Kesään kuitenkin pitkä ja räntäinen matka, joten katsellaan ja kuunnellaan.

Jukka

Saanen vähän oikaista, niin säästyy kymmenen sivua. Eli lupasit tulla. Ai, et tule. Et vastannut haasteeseen vaikka uhosit täällä. No mä ostan sulle hameen. Haluatko painia? Sussa ei ole miestä. Onko munia? Turpiin pitäisi vetää. Tiedän missä asut, ajan pihaasi. Ai buustailet egoasi ja piti mainita sanat kalusto, rata ja kisa. Pippelinvenytystä sanon minä, minulla ei ole tarvetta siihen. Onko pyöräsi ratapyörä vai kilpapyörä? Onko sinussa pyytämään anteeksi vai oletko idiootti? Haluatko lainata hanskojani, entä rukkasiani, olen saanut niitä paljon. Tarvitsetko 40 kilon lisäpainot ettet lentele syystuulessa? Osaan eksyä pihaasi koska ansaitset sen. Jäikö napit ottamatta? Miksi kypäräsi on niin iso, siinä voisi asua intialainen perhe?

Jukka

Aiheen siemen on hukkunut paskaan, mutta sieltä se versoo kevään tullen. Ilman paskaa hyväkään idea ei kasvaisi, siksi sitä levitetään niin meille, teille kuin nettiinkin vaikka se motoristeja harmittaa. Keskustelusta tulee paskaa, paskasta keskustelua, se on sellainen kevään tullen versova koirankakka -syndrooma.

Mutta varsinaiseen epäkohtaan. Auto ei ole varmistunut tai siis se Ferrari, kuski kylläkin. Muitakin vaihtoehtoja on ilmoittautunut. Kesään kuitenkin pitkä ja räntäinen matka, joten katsellaan ja kuunnellaan.

Jukka

Alkaa pojun selittelyt täällä olla aika finaalissa. Voisin nimittäin lyödä hatullisen paskaa vetoa siitä, että vain muutama täällä uskoo oikeasti tähän sepittämääsi multipersoona stooriin. Samaan kastiin kuuluu nämä uhkailu- yms pihaanajotarinat, joita värittämällä yrität luoda mielikuvia iljettävästä tappajasta, jonka lopullinen kohtalo on katkokävellä abidapiduun lailla kaupungin laitakatuja. Ja samaan aikaan menestyvä asianajajamme, ja miltei jo Sarasvuon omaisuuden koonnut älykkömme, Jukka, tapaa kansanedustajia Arkadianmäellä ja matkustaa seuraavassa hetkessä sitten Lappiin syömään poronpalleja.  

Tässä vaiheessa lienee kuitenkin aika muistuttaa mieliin, etten todellakaan ole multipersoona, en suditellut kenenkään pihassa, en uhannut ketään, en väittänyt olevani Jukkaa nopeampi, jne. Olen vain sanonut olevani suht nopea, ajanut erään nimettömänä netissä huutelijan talon ohi ja vihjanut tämän olinpaikan samalla tapaa kuin allekirjoittaneelle tehtiin sekä haastanut Jukan vittuilusta nokkapokkaan ratatapahtuman yhteydessä. Ja mitä tulee matkusteluun, niin taitaapi käydä siinäkin silleen, että Jukan ultimaattinen lapinreissu vastaa suunnilleen samaa kuin meikäläisen siirtymä tieltä 1835 Hki Vantaan kentälle - Lupaan laittaa kuvia seuraavalta reissulta tänne, jos Jukka tekee samalla tapaa ja laittaa, vaikka parhaan näkemänsä poron perseen koko orgin ihailtavaksi. Tekisitkö Jukka niin? Ainakin uskoisin, että tämä teikäläisen paras kamu Huuru-ukko katselee ilmeisen mielellään muutakin kuin vain pyöreän huoneensa pehmustettuja seiniä.

Hyvää yötä Jukka-täti ja kauniita unia!

Alkaa pojun selittelyt täällä olla aika finaalissa. Voisin nimittäin lyödä hatullisen paskaa vetoa siitä, että vain muutama täällä uskoo oikeasti tähän sepittämääsi multipersoona stooriin. Samaan kastiin kuuluu nämä uhkailu- yms pihaanajotarinat, joita värittämällä yrität luoda mielikuvia iljettävästä tappajasta, jonka lopullinen kohtalo on katkokävellä abidapiduun lailla kaupungin laitakatuja. Ja samaan aikaan menestyvä asianajajamme, ja miltei jo Sarasvuon omaisuuden koonnut älykkömme, Jukka, tapaa kansanedustajia Arkadianmäellä ja matkustaa seuraavassa hetkessä sitten Lappiin syömään poronpalleja.  

Tässä vaiheessa lienee kuitenkin aika muistuttaa mieliin, etten todellakaan ole multipersoona, en suditellut kenenkään pihassa, en uhannut ketään, en väittänyt olevani Jukkaa nopeampi, jne. Olen vain sanonut olevani suht nopea, ajanut erään nimettömänä netissä huutelijan talon ohi ja vihjanut tämän olinpaikan samalla tapaa kuin allekirjoittaneelle tehtiin sekä haastanut Jukan vittuilusta nokkapokkaan ratatapahtuman yhteydessä. Ja mitä tulee matkusteluun, niin taitaapi käydä siinäkin silleen, että Jukan ultimaattinen lapinreissu vastaa suunnilleen samaa kuin meikäläisen siirtymä tieltä 1835 Hki Vantaan kentälle - Lupaan laittaa kuvia seuraavalta reissulta tänne, jos Jukka tekee samalla tapaa ja laittaa, vaikka parhaan näkemänsä poron perseen koko orgin ihailtavaksi. Tekisitkö Jukka niin? Ainakin uskoisin, että tämä teikäläisen paras kamu Huuru-ukko katselee ilmeisen mielellään muutakin kuin vain pyöreän huoneensa pehmustettuja seiniä.

Hyvää yötä Jukka-täti ja kauniita unia!
Muistanko nyt pahasti väärin, mutta eikös joku muu kertonut sinun ajaneen hänen pihaansa? Muistanko väärin, että olisit kertonut eksyileväsi usein ihmisten pihoihin jotka ansaitsevat saada turpiinsa? En nyt jaksa lainata noita, löytyvät tästä ketjusta.

Olenko jossain vaiheessa kertonut tapailevani kansanedustajia Arkadianmäellä? Kävin eilen kirjastossa, koska sieltä löytyi artikkeli Limited Liability Company - One Example of New Theory of Property Law. Tuo kirjasto sijaitsee Arkadianmäellä.
Kansanedustajan tapasin kyllä, mutta se tapahtui Kampissa ja viikko sitten. Tuo liittyy moottoripyörämaailman ulkopuolisiin luottamustoimiini jos tuo nyt kovasti kiinnostaa. Kansanedustajat ovat muuten ihan tavallisia ihmisiä, ei niiden tapailussa ole suuremmalti säihkettä ja bling blingiä, suotta esiinnyt kateellisena.

Mainitsit minun olevan onnettoman hidas ja samassa yhteydessä kerroit olevasi suhteellisen nopea. Tulkinta ettet olekaan edes minua nopeampi on väärä? Outoa logiikkaa.

Olet nyt ilmeisen loukkaantunut kun emme ole enää erityisen kiinnostuneita sinusta. Sinulle tarjottiin mahdollisuus ajaa pyörällä jonka tasoista tuskin enää koskaan pääset ajamaan. Se juna meni jo, jäit laiturille. Tänään lähtee seuraava juna, ostin siihen jo lipun:

Lipputarkiste: -4VC L5Q NUK-
keskiviikko 19.11.2008 19:48 Tikkurila 07:53 Rovaniemi Pikajuna 265 2. lk
Vaunu 33, Miespaikka Ylävuode 106, 2 hengen hytti

Saatat ehtiä mukaan jos olet oikein nopea.

Hyvää yötä sinullekin Jorma. Tiedätkö muuten mitä yhteistä on sinulla ja prinsessa Ruususella? V: Kumpikin nukkuu satavuotista unta ja odottaa, että joku tulee ja pelastaa. Tosin jos linnan rakentaa Suomeen ja uni kestää 24h, siitä saattaa tulla Suomi24 ja siitä linnasta voi parhaimmillaankin hakea vain pääministeri ja sekin vain uuniperunoita tarjoillakseen. Toivon kuitenkin vilpittömästi, että harppuunaasi tarttuu jotain mukavaa ja löydät rauhan. Ei tarvitse enää sitten nuoren miehen poukkoilla sinne tänne todistaakseen miehisyyttään. Olet nyt hieman eksyksissä, vähän kuin laumasta karkoitettu mullikka jota kiima ohjaa, mutta voimat ja taidot eivät vielä riitä. Mutta uskon, että tässäkin käy kuten saduissa käy, eli onnellinen on loppu. Toivottavasti sitä loppua odotellessa ei tie käy liian raskaaksi kulkea, nyt vähän näyttäisi siltä.

Öitä.

Jukka

P.S. Loppuun hieman aihetta sivuten. Kiitos ilmoittauneille. Vieläkin sopii laitella tietoja tulemaan. Kesän lähestyessä sitten laitetaan kutsua potentiaalisimmille menemään. Sopivan tasaisia taistelupareja pyritään järjestämään, katsotaan kuinka käy. Tällä haavaa näyttäisi toteutuvan mielenkiintoiset koitokset.

Muistanko nyt pahasti väärin, mutta eikös joku muu kertonut sinun ajaneen hänen pihaansa? Muistanko väärin, että olisit kertonut eksyileväsi usein ihmisten pihoihin jotka ansaitsevat saada turpiinsa? En nyt jaksa lainata noita, löytyvät tästä ketjusta.
...
Mainitsit minun olevan onnettoman hidas ja samassa yhteydessä kerroit olevasi suhteellisen nopea. Tulkinta ettet olekaan edes minua nopeampi on väärä? Outoa logiikkaa.

Olet nyt ilmeisen loukkaantunut kun emme ole enää erityisen kiinnostuneita sinusta. Sinulle tarjottiin mahdollisuus ajaa pyörällä jonka tasoista tuskin enää koskaan pääset ajamaan. Se juna meni jo, jäit laiturille. Tänään lähtee seuraava juna, ostin siihen jo lipun:

Lipputarkiste: -4VC L5Q NUK-
keskiviikko 19.11.2008 19:48 Tikkurila 07:53 Rovaniemi Pikajuna 265 2. lk
Vaunu 33, Miespaikka Ylävuode 106, 2 hengen hytti

Saatat ehtiä mukaan jos olet oikein nopea.

Hyvää yötä sinullekin Jorma. Tiedätkö muuten mitä yhteistä on sinulla ja prinsessa Ruususella? V: Kumpikin nukkuu satavuotista unta ja odottaa, että joku tulee ja pelastaa. Tosin jos linnan rakentaa Suomeen ja uni kestää 24h, siitä saattaa tulla Suomi24 ja siitä linnasta voi parhaimmillaankin hakea vain pääministeri ja sekin vain uuniperunoita tarjoillakseen. Toivon kuitenkin vilpittömästi, että harppuunaasi tarttuu jotain mukavaa ja löydät rauhan. Ei tarvitse enää sitten nuoren miehen poukkoilla sinne tänne todistaakseen miehisyyttään. Olet nyt hieman eksyksissä, vähän kuin laumasta karkoitettu mullikka jota kiima ohjaa, mutta voimat ja taidot eivät vielä riitä. Mutta uskon, että tässäkin käy kuten saduissa käy, eli onnellinen on loppu. Toivottavasti sitä loppua odotellessa ei tie käy liian raskaaksi kulkea, nyt vähän näyttäisi siltä.

Öitä.

Jukka
Tämä on tätä, kun täällä sepitellään erilaisia tarinoita ja sitten muut alkaa uskoa sellaisia. En esimerkiksi tosiaankaan suditellut Jartsan pihassa ja muutenkin vierailu perustui siihen, että halusin nähdä millaisella autolla tämä liikkuu. Ja syy miksi näin tein, perustui yhteen toiseen kirjoitukseen, jossa joku tuntematon Suomi24:n puskasankari ennustaa minun mm 'päätyvän ajoreissullani jonnekin muualle kuin sinne minne olin menossa'. Oli siis pakko käydä tsekkaamsssa tämä yksi tietämäni tyyppi ja, jos tämä nyt katseiden kohtaamisesta pelästyy, niin voi voi. Jättäisi ennemmin puuttumatta sellaisiin asioihin, jotka eivät hänelle kuulu ja keskittyisi kirjoituksissaan siihen, että aloittaa lauseet isoilla kirjaimilla ja tönisee pilkun jälkeen välilyönnin. Pysyisi ehkä silleen paremmin anonyyminä ja välttäisi sellaiset harmit, jota tämä on osin omalla toiminnallaan muille aiheuttanut.

Mitä sitten tulee tähän suhteelliseen nopeuteen, niin en kyllä silloin puhunut radasta ja väittänyt itseäni sinua nopeammaksi. Ja mitä sitten tulee sellaiseen mainitsemaasi tilanteeseen, jossa itse mainitset olevasi 10 sekkaa muita hitaampi 2.8km radalla, niin ei siitä tiedosta voi olettaa muuta kuin sen, että olet todella hidas. Asia muuttuu toki toiseksi, jos kalustoissa on selviä eroja, kuten myöhemmän tiedon valossa näyttää olevan, mutta syy väärään lausumaan ei ole mussa, vaan teikäläisessä, kun et näköjään itsekritiikkisi keskellä osaa erottaa kuljettajan ja kaluston nopeutta toisistaan. Meinaan, että nykyisen tiedon valossa ja oman arvioni mukaan olet about 2-3 sekkaa luokkasi nopeimpia jäljessä, joka on vauhtina ihan kohtuullinen, tai jopa suht nopea.

Ja ihan ot:nä tähän aamulla sähköpostilla tullut kuva uudesta Halikon kunnan lanseeraamasta lisäkilvestä. Jotkut sentään osaa viljellä hyvää huumoria, että terkkuja vaan tekijälle
biggrin.gif

kilpi.jpg

Tämä on tätä, kun täällä sepitellään erilaisia tarinoita ja sitten muut alkaa uskoa sellaisia. En esimerkiksi tosiaankaan suditellut Jartsan pihassa ja muutenkin vierailu perustui siihen, että halusin nähdä millaisella autolla tämä liikkuu. Ja syy miksi näin tein, perustui yhteen toiseen kirjoitukseen, jossa joku tuntematon Suomi24:n puskasankari ennustaa minun mm 'päätyvän ajoreissullani jonnekin muualle kuin sinne minne olin menossa'. Oli siis pakko käydä tsekkaamsssa tämä yksi tietämäni tyyppi ja, jos tämä nyt katseiden kohtaamisesta pelästyy, niin voi voi.
Mites ne sepittelyt lossista, tiestä numero 1835 ja huimasta velipojan ajamasta ajasta? Turha ottaa onkeensa jos saat osallesi vittuilua kun itse esität oikeassa elämässä todistamattomia väittämiä jotka eivät vielä liity itse aiheeseen yhtään millään tavalla. En usko, että vieläkään täällä ollaan kiinnostuneita suomi24 viestihistoriaasi juontuvista kotikäynneistä paikallisen nörtin vanhempien asunnolla. Etköhän jo tuollakin toiminnalla ole tehnyt itsestäsi ihan tarpeeksi pellen. Vai onko sinusta kovinkin tervettä käytöstä käydä katsastamassa "tyypin" naama joka sinulle on netissä kirjoittanut "päätyväsi jonnekkin muualle kuin minne olet menossa"?

Sulle auotaan päätä pelkästään siitä syystä, että olet ruvennut väittämään jonkun toisen ajamia kierrosaikoja "pehmoisiksi" radalla jossa kuvittelit pyörien ja autojen ajavan samaa lenkkiä. Samalla vertailet omia(jotka sittemmin paljastuivat velipojan suorituksiksi) epämääräisiä ja kyseenalaisia kaahaamisia yleisellä tiellä. Oletko oikeasti niin saatanan tyhmä tai sokea, että kuvittelet saavasi jotakin rispektiä jos vastassa on kuitenkin reaalimaailmassa tapahtuneet faktat moottoriradalla silminnäkijöiden ja videokuvan muodossa?

sanoi:
Ja mitä sitten tulee sellaiseen mainitsemaasi tilanteeseen, jossa itse mainitset olevasi 10 sekkaa muita hitaampi 2.8km radalla, niin ei siitä tiedosta voi olettaa muuta kuin sen, että olet todella hidas. Asia muuttuu toki toiseksi, jos kalustoissa on selviä eroja, kuten myöhemmän tiedon valossa näyttää olevan, mutta syy väärään lausumaan ei ole mussa, vaan teikäläisessä, kun et näköjään itsekritiikkisi keskellä osaa erottaa kuljettajan ja kaluston nopeutta toisistaan. Meinaan, että nykyisen tiedon valossa ja oman arvioni mukaan olet about 2-3 sekkaa luokkasi nopeimpia jäljessä, joka on vauhtina ihan kohtuullinen, tai jopa suht nopea.

Tähän on pakko kommentoida, koska perusero moottoripyöräilyn ja autoilun välillä ei ole vieläkään sulle auennut....

Jukka on luokan kärkeä pari sekkaa perässä, mutta ko. luokassa kyse ei ole niinkään kalustosta, vaan siitä että nimenomaan kuskien taitotaso on "rajallinen". Tuskin Jukka tai kukaan muu jokkiskuski  (ehkä Jycceä lukuun ottaamatta) olisi päässyt kauden lopussa edes Rossin motogp-pyörällä 2-3s päähän tän maan superbike-kärjestä.

Sarjan paras kalusto ei todellakaan paljon häpeä tämän maan kärkipeleille ja silti motoparkissa kympin sakkiin pääsee about 10s maan huippukuskeja hitaammilla ajoilla. Siellä on siis ajamassa vain todella hitaita kuskeja?

Ihan kiva on tosiaan nähdä, kun koskaan radalla ajamaton "nopea kuski" tulee näyttämään nyhveröille miten tosimiehet vetää. Onhan tällaisiakin sankareita varmaan olemassa, mutta kiva nähdä silti.  
bowdown.gif

Sarjan paras kalusto ei todellakaan paljon häpeä tämän maan kärkipeleille ja silti motoparkissa kympin sakkiin pääsee about 10s maan huippukuskeja hitaammilla ajoilla. Siellä on siis ajamassa vain todella hitaita kuskeja?

Ihan kiva on tosiaan nähdä, kun koskaan radalla ajamaton "nopea kuski" tulee näyttämään nyhveröille miten tosimiehet vetää. Onhan tällaisiakin sankareita varmaan olemassa, mutta kiva nähdä silti.
bowdown.gif
Tässä vaiheessa vääntöä olisi todella mielenkiintoista kuulla, että mikä vaikuttaa siihen, että kahden identtisesti painavan kuskin välille syntyy tuo 10 sekan ero per kierros, jos molemmilla on käytössään identtisesti samanlainen pyörä? Meinaan, että aika perseellään pitää jarrupaikat olla, tai jarrutustekniikka hukassa, jos siellä muutamassa hassussa kurvissa sekunttien eroja napsii. Toinen paikka, jossa eroja voisi sitten tulla enemmänkin, on radankäytön tehokkuus, joka ainakin noissa jokkisskaboissa näyttää olevan aika huoletonta. Hetkittäin jopa tuntuu, että kyseessä on joku hiton EAK / kauppareissu, kun pyörän ja radan reunan väliin on varaa jättää jopa yli metrin verran käyttämätöntä tilaa.

Ja lopuksi sitten sellainen muistutus, että en ole missään vaiheessa uhonnut tulevani näyttämään miten ajetaan, vaan ensi kesänä tutustun tuohon rata-ajoon Trumpalla ja mikäli se tuntuu hauskalta, hommaan sellaisen pyörän (aikataulula x), joka ei jätä selittelyille mitään sijaa ja jonka kanssa konttaaminen toki vituttaa, mutta on verollista/kilvellistä pyörää järkevämpi tuoda radalle.

bowdown.gif
Tässä vaiheessa vääntöä olisi todella mielenkiintoista kuulla, että mikä vaikuttaa siihen, että kahden identtisesti painavan kuskin välille syntyy tuo 10 sekan ero per kierros, jos molemmilla on käytössään identtisesti samanlainen pyörä?
Mikäs muu siihen voi vaikuttaa kuin kuski, jos kalusto ja massat ovat identtiset?
wink.gif

Jos vertaa Motoparkissa vaikkapa 1.30 ja 1.40 aikoja, ajaa "hidas" kuski keskimäärin noin 14 km/h hitaammin, mikä ei taas olekaan mikään aivan valtava ero (paitsi tietysti ammattilaisilla).

Kaiken vittuilun jälkeen ei ole tarkoitus pilkata, mutta näyttääkö tämä muka joltain kilvanajamiselta, vai joltain aivan muulta? Helvetillinen suora edessä, mutta rataa jää käyttämättä vähintään parisen metriä:

kisa.jpg

Samat asiat voitte katsoa itse tuosta linkistä, josta tuo ym kuva on otettu 12:59 kohdalta. Toki kyseessä on vain jokkis-skaba, mutta silti voisi edes urheiluhengessä vähän uruttaa.

Nyt Legend, suosittelen että tutustu ensin siihen lajiin, käy siellä radalla itse toteamassa realiteetit ennen kuin alotat tämän 28-sivuisen väännön jälleen alusta. Saattaa silmät aueta kun toteat että ei se Trumppa taivukaan niinkuin elokuvissa.

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Kyllä todella olis nyt aika Legendin käydä edes kerran siellä radalla prätkällä, jätä ne jokkiskotilot kotiin. Pyörällä ei todellakaan ole tarkoitus lanata jokaista reunaa eikä vetää kantterien päältä, nopein linja ei aina ole ihan sisällä jne. eli käy ihan itsenäisesti omaan tahtiin kanttailemassa se rata pari kertaa ympäri, palaa sitten asiaan. Ja jos vielä sen jälkeen ihmettelet vaikka jonkun vuosia rataa tahkonneen voittomarginaalia itseesi, niin suosittelen jo lajin vaihtoa kokonaan, ennenkun satutat itseäsi radalla tai liikenteessä. Tai ei edes tarvii mennä itse, käy vaikka katselemassa toisten ajoa, seuraa miten isoja eroja voi tulla samantyyppisellä kalustolla samoissa sarjoissa. Jollakin voi olla vaikka mikä überpyörä, mutta taitavampi jätkä menee heittämällä ohi jollain vanhalla ruoskalla. Jopa R1-merkkisiä RATApyöriä jää nopeampien KUSKIEN jalkoihin.
tounge.gif

Kaiken vittuilun jälkeen ei ole tarkoitus pilkata, mutta näyttääkö tämä muka joltain kilvanajamiselta, vai joltain aivan muulta? Helvetillinen suora edessä, mutta rataa jää käyttämättä vähintään parisen metriä:

Toki kyseessä on vain jokkis-skaba, mutta silti voisi edes urheiluhengessä vähän uruttaa.
Voiskohan enää mitenkään todistaa tietävänsä vähemmän rata-ajosta, kuin Legend tuossa juuri todistaa. Valistunut veikkauseni on, että Legendiltä jää 1.50:kin rikkomatta Motoparkissa tuolla Trumpallaan.

Itselläni oli aika varma käsitys siitä miten rataa kierretään kun ensimmäisenä kesänä pyörän saaneena (4v sitten) kaarroin Ahvenistolle.
Olenhan crossia ajanut junnuna joten eiköhän se pyörä jotenkin pysy hanskassa. Ja mutkapätkällä uskalsin mielestäni ajaa aika lujaa. Realistina kuitenkin menin, näin aluksi, hitaaseen ryhmään.

Iltapäivästä, hikisenä ja paikat jumissa, ihmettelin miten tuo kaveri pärjää minulle tavallisella wanhalla piikillä, olihan minulla tehoa monta kertaa enemmän. Ok, kyllähän se suorilla jäi mutta heti kun oltiin mutkassa niin perässä oli. Ja oih ja voih sitä vaappumista niissä mutkissa. Ajolinjat eivät pidä yhtään, välillä meinaa kaatua sisäkaarteeseen ja seuraavassa ollaan vetämässä leveäksi. Ensimmäinen asia minkä opin ensimmäisenä päivänä oli se että en edes yritä vaihtaa vaihteita, kolmonen on ihan hyvä.
Nyt kun olen kiertänyt muutaman kerran enemmän alkaa mopo pysymään edes jotenkin tolkullisesti mutkassa. Luulisin olevani keskimmäisen ryhmän loppupäässä. Aikoja ajattelin ensimmäisenä päivänä mittailla, en ole vieläkään mitannut ketaakaan missään. Aivan turhaa kun menen mutkissa välillä kuin rapalan uistin. Ensi kesänä ajattelin jopa, hurjana miehenä, ottaa aikaa kierroksistani. Olisi hienoa jos saisi kierrokset pysymään edes 10s haarukassa toisistaan.

Arvoisa Legend, en kommentoi teidän absurdia vääntöänne, käy kokeleimassa edes kerran jollain radalla. Ja ole ystävällinen, ota rauhallisesti jotta saat olla jatkossakin täällä kirjoittelemassa. Tuolla agressiivisuudella ei montaa mutkaa päästä. Ja aivan sama olisiko minulla alla kauhea kisahirmu tai tavallinen naku niin eipä ne aikaani vaikuttaisi juuri mitenkään, todennäköisesti kisahirmu tekisi ajamisestani vielä vaikeampaa ja hitaampaa.

Edit. Typo

Tässä vaiheessa vääntöä olisi todella mielenkiintoista kuulla, että mikä vaikuttaa siihen, että kahden identtisesti painavan kuskin välille syntyy tuo 10 sekan ero per kierros, jos molemmilla on käytössään identtisesti samanlainen pyörä? Meinaan, että aika perseellään pitää jarrupaikat olla, tai jarrutustekniikka hukassa, jos siellä muutamassa hassussa kurvissa sekunttien eroja napsii. Toinen paikka, jossa eroja voisi sitten tulla enemmänkin, on radankäytön tehokkuus, joka ainakin noissa jokkisskaboissa näyttää olevan aika huoletonta. Hetkittäin jopa tuntuu, että kyseessä on joku hiton EAK / kauppareissu, kun pyörän ja radan reunan väliin on varaa jättää jopa yli metrin verran käyttämätöntä tilaa.

Ja lopuksi sitten sellainen muistutus, että en ole missään vaiheessa uhonnut tulevani näyttämään miten ajetaan, vaan ensi kesänä tutustun tuohon rata-ajoon Trumpalla ja mikäli se tuntuu hauskalta, hommaan sellaisen pyörän (aikataulula x), joka ei jätä selittelyille mitään sijaa ja jonka kanssa konttaaminen toki vituttaa, mutta on verollista/kilvellistä pyörää järkevämpi tuoda radalle.
En tiedä kumpi on enempi hukassa, vero-oikeus vai ratamoottoripyöräily. Verottomia pyöriä en ole vielä nähnyt radalla Suomessa. Ja selittely siitä, että pitää saada ensin sellainen ja sellainen on täyttä kukkua. Itselläni on tulevan kesän ajopelinä kilvellinen (FB-1) Yamaha, joten sopii tulla näyttämään miten mennään. Tuollaisella Trumpalla pärjää vallan hyvin. Huhujen mukaan Twineihin on tulossa eräs SM-sarjassa ajava kuski ylipainoisella lehmällä jossa tehoja puolet siitä mitä R1:ssä. Luultavasti menee minua nopeammin moisella kikottimella. R1:iä saa kaupasta. Oma kk-palkkani on 500 euroa, joten edes ihmeellisiä ansioita ei moisen hankintaan tarvita, joten köyhyys ja paska palkka eivät ole selittäviä tekijöitä.

Pidät onnettoman hitaana kuskia, joka jää 10 sekuntia tasavertoisella kalustolla. Tulevana kesänä Vehniäinen tullee menemään 1:18, ehkä jopa 1:17 alkuisen ajan. Verrattain yllättynyt olisin jos hänen pyörällään pääsisit tuolla radalla 1:27 alkuisen ajan vaikka sinun teoriasi mukaan siihen pääsee sellaisella pyörällä heittämällä.

Sinulla on suuret jutut, näytöt nollassa. Et uskalla tulla ajamaan, mutta uskallat uhoilla turpiin vetämisillä. Pyöräsi maksaa aika paljon vähemmän kuin edes osittaisen purukaluston uudelleen asentelut suuhun, saati sitten kun aletaan leukaa ja neniä rakentelemaan uudestaan. Ilmeisesti tuostakaan puuhasta sinulla ei ole hirveästi kokemusta, mutta uhoa löytyy. Itselläni on jonkun verran empiiristä kokemusta siitä paljonko maksaa nenän ja hampaiden asentelut ja on jopa omakohtaista kokemusta miten helposti ihmisellä luut murtuvat ja hampaat irtoilevat, joten älä nyt ala tuossa sektorissa hirveästi mussuttamaan ja esiintymään kovempana kuin oletkaan. Joskus oli se aika elämässä jolloin oli hauska kokeilla erilaisia lajeja ja koitoksia. Se, että muutaman kuukauden odotteli tuleeko silmään näkö takaisin, juoksenteli kymmeniä kertoja hampilääkärillä legoja esittelemässä ja asenteli muutamaan kertaan poskelle litsahtanutta nänää + muutamia pienempiä murtumia kyljissä ja käsissä, niin se riitti. Se oli ihan hauskaa, mutta kun vielä kykenee muodostamaan lauseita, kirjoittamaan omilla sormilla ja nousemaan pyörän päälle ilman apuria ja voi katsella muutakin kuin unia, niin olen ihan tyytyväinen.

Pärjäsin noissa lajeissa jos mahdollista, vieläkin huonommin kuin tässä omassa luokassamme RR-kuskina. Ilokseni olen huomannut, että siellä joukosta löytyy samojen lajien harrastajia joiden kanssa voi sitten pienessä pierussa painia leikkimielistä nurmikkopainia. Osa on ollut jopa noissa lajeissaan MM-tasolla, osa vain SM-tasolla, itse tuskin edes ruohonjuuritasolla. En kuitenkaan aivan kylmiltään suosittelisi mennä haastamaan tuosta vaan lonkalta erilaisia henkilöitä (en viittaa itseeni, olen kaikissa harrastamissani ja lajeissa joissa olen kilpaillut, ollut lähinnä säälittävä ja minun voittamiseni ei ole meriitti edes terminaalivaiheessa olevalle mummolle) jotka täällä internetissä antavat sinulle verbaaliruoskaa. Pari näihinkin keskusteluihin osallistunutta kaveria on sellaisia taitoja omaavia, ettet ehtisi sanoa kissaa kun sinua kannettaisiin jo kohti sirraa. Siinä jäisi turpiin vetelyjen suunnittelut siltä osin parempaan kertaan.

Yritäpä siis saapua kädet taskussa sinne varikolle. Kokeile varovaisesti miten sillä pyörällä ajetaankaan. Saatat yllättyä. Sitten kun taas iskee himo tuohon turpiin vetelyihin, niin käväisehän vaikka kyseisten harrastajien tyyssijoissa. Saatat yllättyä sielläkin, se ei menekään niinkuin elokuvissa.

Valtaosa meistä on jo sen ikäisiä ja sen verran kauan harrastaneita, ettei jaksettaisi luultavasti edes vittuilla sulle kun et pääsisikään 10 sekunnin päähän vastaavalla pyörällä ajavasta kuskista. Saat ajaa omaa ajoasi aivan rauhassa. Sitten jos typerästi kaatuilet alituiseen, niin raatoauton kuski saattaa vähän vittuilla ja saatat päästä työntelemään pyörääsi pois. Luultavimmin emme edes huomaisi saapumistasi paikalle, enempi kiinnostaa omat ajelut kuin katsella erilaisten netissä pullisteleiden ihmeyksilöiden saapumisia. Tähän asti en ole yhdenkään netissä etukäteen pullistelleen saapuvan ja tekevän ihmetekojaan mitä uhonnut tekevänsä, ehkä sinä olisit ensimmäinen. Uskoni on kuitenkin koetuksella ja epäilevän Tuomaan tavoin en oikein jaksa uskoa tuloosi, olet vain huuto tyhjyydessä josta ei ole kuin uhoamaan virtuaalimaailmassa.

Jukka

Voiskohan enää mitenkään todistaa tietävänsä vähemmän rata-ajosta, kuin Legend tuossa juuri todistaa. Valistunut veikkauseni on, että Legendiltä jää 1.50:kin rikkomatta Motoparkissa tuolla Trumpallaan.
Voisit välillä ihan oikeasti perustella näitä juttuja sensijaan, että huutelet typeryyksiä sieltä taustalta. Ainakaan mun ymmärryksen ei millään lailla mahdu se, että pyörä on tuossa vaiheessa noin keskellä rataa. Kovaa täytyy R6R:n lähteä, jos toi on aidosti nopein reitti.

Voisit välillä ihan oikeasti perustella näitä juttuja sensijaan, että huutelet typeryyksiä sieltä taustalta. Ainakaan mun ymmärryksen ei millään lailla mahdu se, että pyörä on tuossa vaiheessa noin keskellä rataa. Kovaa täytyy R6R:n lähteä, jos toi on aidosti nopein reitti.
Jos oikein kuvaa tulkitsen (en jaksa ladata videota), niin se on Alastaron toka oikea, mistä ollaan tulossa ulos. Mutka on kallistettu vain sisemmästä reunasta. Tuossa kohdassa on enemmän pitoa ja reittikin on lyhyempi seuraavaan vasuriin, joka on melkein heti.

Jos näen väärin ja kuva on jostain muusta kohdasta rataa, niin saatat olla oikeassa.

Back