• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Etsintäkuulutus (auto vs pyörä)

Kerrotaampa toisillekin mistä tässä on kysymys  (vaikka ei kyllä tähän aiheeseen sinäänsä kuulu) se mistä minua syytät EN ollut
edeleenkään minä,ja tuo minun soittaminen (sinulle) ei tainnut mennä ihan noin.Vaan itseppä tulit kotini portille uhittelemaan
kun ensin olit S24 puolella uhonnut,ja koska osaan laskea 1+1
ja sain hyviltä ystäviltä vihjeen,soitin sinulle enkä kyllä itkenyt,
vaikka ei kaukana ollutkaan.

Tahtoo olla vaan meikäläisellä sellainen vika kun oikein suuttuu nni tulee kyyneleet silömiin,ja ei kyllä onnesta sen voin sanoa,ja kun
kerran pystyt täysin anonyyminä esintyvän henkilön #tunnistaa#
ja uskallat sen vielä pistää esille täysin varmana analyysinä,olet
siinnäkin todella kova jätkä.

Minulle on kyllä MP- sellainen status etten ole koskaa enkä tule
toisen omaisuutta vahingoittamaan,ja minä en vihjaile sen tulet
kyllä jossain vaiheessa huomamaan.

Itse olet suuna päännä täällä koko ajan,nyt muutama päivä
ollaan niin katuvaisia ja yritetään tehdä tikusta asiaa,mutta sitä ei yleensä kauan kestä,onko sulla kuukautiset kun on noita huonoja päiviä,itse pistit tuonne aikaisemmin oikein ranskalaisilla
viivoilla miten sinua ollaa täällä kohdeltu,mutta juuri noin kohtelet muita.

Olemme täälläkin "anonyymejä" joskaan sitä sinä et tiedä tai
et halua tiedostaa,mutta joskun homma vaan lipsahtaa väärälle puolelle aitaa,päätä itse miten tämä menee jatkossa.
Voisin kyllä kertoa hieman tosenlaisen tarinan, mutta antaa olla. Leikitään vaikka, että mulla vaan on tapana eksyä ajelulle sellaisiin suuntiin, jossa majailee tyyppejä, jotka ansaitsisivat oikeasti turpiinsa.

Ja ei, en todellakaan epäile sinua pyöräni vilkkujen katkomisesta, kun tiedän suunnilleen missä se tapahtui ja palaset alkavat loksahdella kohdilleen. Se ei kuitenkaan poista sitä, että pidän sua yhtenä osasyyllisenä siinä ketjussa, joka johti tähän Jukan mainitsemaan julkisuuteen. Mulla ei myöskään ole tapana alistua kiristykseen, joten tällä nyt mennään eteenpäin.
TÄH  
nixweiss.gif

Selvitteletkö te todella rappusilla netissä tehtyä tinkaa,joka on huvia kaikille  
nixweiss.gif

Hyvä pojat, saadaan sinne radalle oikein perinteinen turpaanlyöntikisa auto vs. mopotin-kisojen väliohjelmaksi.
biggrin.gif
Perkele, pitänee ruveta varaamaan lippuja ettei jää vuosikymmenen motoristitapahtuma väliin.
062802moto_prv.gif
thumbs-up.gif

Keep on rockin´!

Taas menee yli,kerroppa mitä pahaa tuo Scuuba on sitten tehnyt,
muuta kun ottanut monen muun kanssa osaa keskusteluun.Älä
vaan sano että aiot aloittaa olemattomasta asiasta "takaa-ajon".
Kun kerran tiedät toisten kokemuksen 2-pyöräisellä,niin kerro
itse kauanko/paljonko on itselläsi takana.

Esität tuon oikein vaatimuksena että toisen on pakko tulla,olet paljon viljellyt sanontaa,kannataisko katsoa peiliin,joten saman sanon nyt myös sinulle,tokko tuo on niin suuri asia että pitää
oikein saada pois "päiväjärjestyksestä".
En vastaa tuohon, mutta mun mielestäni keskustelun ja vittuilun välissä on iso ero. Pidän myös vittuiluna sitä, että anoyyminä olevasta henkilöstä levitellään tietoja julkisuuteen, tai vaikkapa katkotaan prätkästä vilkkuja. Ja mitä sitten tulee suhun ja sun "suoraselkäisyyteen", niin kerrohan mitä suoraselkäisyyttä löytyy tuollaisesta jätkästä, joka vihjailee tuolla S24:ssa nimettömänä ja soittelee, itkee sitten perään, kun omat vastaavat tuntomerkit ilmestyy nettiin?
Hmm, tässä yhteydessä on ehkä pakko mainita, koska tuosta tekstin rakenteesta voi saada myös sen käsityksen että noilla syytöksillä viitataan minuun, että:
a) En tiedä kenestä on kyse
b) Joten en ole voinut levitellä tietoja
c) Enkä ole voinut katkoa vilkkujakaan
nixweiss.gif

Ajatus on tosiaan käydä siellä kesällä, mutta sen tarkempaa suunnitelmaa ei kyl ole. Ja sitäkään en vielä tiedä, että miten kovaa siellä pääsen, kun mulla ei ole mitään hinkua kipata uudenkarheaa Triplaa siellä, kun saman homman voi tehdä paljon pienemmin kustannuksin kilvettömällä pelillä. Pitää vaan ekaks katsoa, että onko ratapyöräily hauskaa, tai lähdenkö ralliin.
Sä olet niin naurettava pelle, että sen takia mä voin luvata, että saat vapaasti lainata mun -05 pikkuninjaa (silloin kun jossain radalla olen sen kanssa) ja mennä koheltamaan hitaaseen ryhmään. Tosin itse joudut maksamaan ajoharjottelu/ratamaksun (joka on muutama kybä, mut ei se sun "menestyksen avaimilla hankittua omaisuutta" pahemmin rokota).
Ja se jopo on jo valmiiksi kipattu (niin monta kertaa ett mun kaatojen määrästä kiinnostuneet eivät edes tiedä kuinka monta kertaa), joten lisäkipit ei haittaa.
Joten tervetuloa heti keväällä testaamaan "onko radalla kivaa...!?"
Ja ei, tarjoukseen ei sisälly minkäänlaista juttu/päiväkahviseuratarjousta mun puolelta, joten edelleen saat sen etsiä jostain muualta.
Eli kunhan pidät pääsi kiinni, niin saat vapaasti lainata jopoa. Ok?

isoimmat miinukset tästä kyllä menee moderaattoireille/ylläpidolle jotka sallii tällaiset henkilökohtaisuudet.

muutenkin tuntuu ettei osa porukasta ole koskaan käytöstavoista kuullutkaan.
Must ois hyvä vaan jos modet siivoilis entistä vähemmän näit juttuja. Paljon kivempi tietää etukäteen ett millasii "faneja" on ens kaudella mahdollisesti luvassa.

Tälläkin kaudella muutama sellanen "fani" siunaantunut, joka ei ole koskaan jutellut minun kanssani, saati edes nähnyt minua varikolla, eli eivät siis tunne minua ollenkaan.
Silti nää "fanit" jaksaa avautuu foorumilla, yksäreillä ja sähköpostilla.

Ett niinku ihan vaan näit "faneja" ajatellen.
inlove.gif

Ennen kuin luette tuon tavaritsh diizelin legendan, niin pistäkää taustalle soimaan: http://www.youtube.com/watch?v=uIq2jRzPtYg
biggrin.gif
Huomasin muuten tuossa hetki sitten, että ollaankin näköjään samassa puljussa töissä. Olis hauska jutella. Vietän nykyään ruokatunnit salilla about klo 11-12. Tuu käymään.
Ei jumalaut, tää on jo jotain käsittämätttömän tragikoomista...  
biggrin.gif
Harvinaisen itsepäistä porukkaa teille kerääntyny töihin. Toinen on perhanan nopee vehkeellä kuin vehkeellä, ja toinen ei pysy pystyssä vaikka kitkalain osaakin pohjia myöten.  
baaa.gif
Sen verran iso firma kyseessä ett sinne tosiaankin on kerääntynyt myös kaikennäköstä arjen sankaria ja perässähiihtäjää. Mut kuten sanottu, onneks olen extinä siellä, joten en varsinaisesti ole sen firman leivissä.  
wink.gif

Hyvä meininki, ei puutu enää kuin... jaa kyllä kai tässä threadissa on jo kaikki, ei tästä puutu mitään
033102beer_1_prv.gif

Malttakaa mielenne ja kielenkantanne ihmiset. Tässä threadissa alkaa olemaan aineksia kunnianloukkaussyytteisiin ja moneen muuhun asiaan (vilkkujen katkominen?), jotka ovat kohta ennemmin poliisin hoidettavana kuin moderaattorien.

Moderaattoreille antaisin sen verran palautetta, että mielestäni tälläinen erään toisen julkisen keskustelufoorumin tyylinen vänkääminen ja toisten haukkuminen ei sovi moottoripyora.org tyyliin, ja se tulisi estää. On todella valitettavaa, että tälläistä joutuu täältä lukemaan.

Pidetään palsta asiallisena, kiitos.

Voisin kyllä kertoa hieman tosenlaisen tarinan, mutta antaa olla. Leikitään vaikka, että mulla vaan on tapana eksyä ajelulle sellaisiin suuntiin, jossa majailee tyyppejä, jotka ansaitsisivat oikeasti turpiinsa.

Ja ei, en todellakaan epäile sinua pyöräni vilkkujen katkomisesta, kun tiedän suunnilleen missä se tapahtui ja palaset alkavat loksahdella kohdilleen. Se ei kuitenkaan poista sitä, että pidän sua yhtenä osasyyllisenä siinä ketjussa, joka johti tähän Jukan mainitsemaan julkisuuteen. Mulla ei myöskään ole tapana alistua kiristykseen, joten tällä nyt mennään eteenpäin.
Tämähän alkaa noudattaa vanhaa hyvää kaavaa. Ensin uhotaan netissä kuinka ollaan niin ja näin nopeaa, taitavaa ja kerrotaan omista saavutuksista. Sitten tulee sanasodassa turpaan ja seuraavaksi ollaankin sitten jo tulossa ovelle sormia katkomaan tai turpaan vetämässä. Tuttu kaava jo kohta kymmenen vuoden ajalta. Ja mikä yhdistää 110 % varmuudella röökihymiöitä -miestä ja euroopan nopeinta ja kovinta minnin poikaystävää ja Legendiä? V: suuret puheet aika pienellä substanssilla. Minni hiiren poikaystävällä taisi sentään olla rata-ajosta jotain kokemusta autolla, 110 % varmuudella röökihymiö -miehellä sitten vähintään yhtä hupaisat jutut banzai -raceineen kuin Legendillä konsaan. Lyödään vetoja ja uhotaan voitolla, mutta kun tulee aika näyttää ja tulla paikalle, alkaa selittelyt ja sössötykset ja lopulta uhkailut.

Ilmoitahan etukäteen kun olet tähän pihaan eksymässä ajelureissuillasi, niin tiedän varautua. Ripustan koivuun renkaan ja pistän oksalle palkinnoksi banaaneja, joilla voit itse itseäsi palkinta temppujesi jälkeen. Jos pistät mopon tarakalle omat käsipainot, niin lupaan tulla vaikka toviksi parvekkeelle ihailemaan kun teet niillä kuntoiluliikkeitä. Sinne salille en jaksa tulla katselemaan ja ilmeisesti ei Scuubakaan.

Kerjäsit itse Legend tuota kuvien levittelyä laittamalla omani jakoon, joten syö nyt sitä soppaa mitä lapioit lautasellesi. Kuvien perusteella et nyt ainakaan vielä suuria pelkotiloja herättänyt. Toivottavasti kuitenkin löydät nyt sen kaverin itsellesi josta saat ystävän vaikka pleikkaria pelaamaan ja salisuorituksiasi ihailemaan, niin ei tarvitse lähteä lähimpään kouluun ammuskelemaan. Sovitaan vaikka niin, että me pidämme sinua kovana kaverina ja joku voi aina vuoropäivinä leikkiä ystävääsi, niin ei paine päässä kasva liian suureksi ja purkaudu kuten noilla toisilla koulukiusatuilla reppanoilla pääsi käymään.

Jotta aihe pysyisi edes hieman otsikossaan, niin kerrattakoon nykytilanne perjantaina 13.11 herran vuotta 2008.

1. Katuauto vs katupyörä. Toteutumassa Ferrari, ehkä varalla GT3 Porsche vastaan R1. Autopuolen kuski paremmilla meriiteillä varustettu kuin pyöräpuolen

2. Tuotantomalleihin perustuvat kilpa-auto vs katupyörä. Toteutumassa Porsche vs. R1. Kuskit suurinpiirtein tasavertaisia iän ja kokemuksen puolesta, MM-sarjoista kokemuksia.

3. Moottoripyöräpoliisi partiopyörällään vs bomberi omallaan. Toteutumassa. Poliisi kohtuullisen nopea, semihitaalla pyörällä. Bomberi kohtuullisen nopealla pyörällä, kuskin taidoista ja osaamisesta ei tietoa ja salaperäisten osalta tietoa ei jaetakaan.

Jukka

P.S. Koska moderaattorit eivät siivoa tätä keskustelua (mikä sopii minulle) toivoisin, etteivät siivoa sitten jotain uutta keskustelua jostain muualta, johon voisi houkutella nämä lossikuskit ja pyörällä koskaan ajamattomat teoreetikot joiden mielestä moottoripyöräkokemuksen kertominen on pippelin kasvattamista. Siellä voi vapaasti käydä vääntöjä, kertoa omista lossi- ja tie 1835 -kokemuksistaan tai vaikka siitä larppaamisesta ja hikisistä taistoistaan pahvimiekan kera. Sinne sopii myös uhkailu -osiot joissa kerrotaan kuinka kenenkin porstualle eksytään milloinkin ja mitä ehkä sitten tapahtuu...

Moderaattoreille antaisin sen verran palautetta, että mielestäni tälläinen erään toisen julkisen keskustelufoorumin tyylinen vänkääminen ja toisten haukkuminen ei sovi moottoripyora.org tyyliin, ja se tulisi estää. On todella valitettavaa, että tälläistä joutuu täältä lukemaan.
Siinä mielessä samaa mieltä, että ihan henkilökohtaisimpiin asioihin ei tarvitsisi mennä, mutta silti tuota lausuntoa on kyllä pakko ihmetellä. Siis onko tosiaan jotenkin pakko näitä juttuja lukea? Kuka pakottaa?

a) En tiedä kenestä on kyse
Pidetään tänään lyhyt juttutuokio. Laitan sulle sähköpostia.
d) Ja mua ei edelleenkään kiinnosta edes tietää kenestä on kyse
Älä nyt oikeasti viitsi olla tuollainen. Toinen haluaa löytää juttukaverin. Mielestäni olisi nyt paikallaan antaa toisen lähestyä. Katselette yhdessä lossikuvia. Kuuntelet rauhassa kun toinen kertoo miten tietä 1835 mentiin lujaa. Välillä nyökyttelet ja sanot mmmm ja sitten taas nyökyttelet. Siihen menee korkeintaan kahvitunnin verran aikaa. Tämän jälkeen toisella on hyvä mieli. Kysy vielä paljonko menee penkistä ja kuinka kauan on treenannut. Jos vastaus on vaikkapa 80 kiloa tai 150 kiloa, muista päivitellä ja kertoa, että teillä intissä oli yksi kaveri joka melkein pääsi samaan, mutta tuo on kyllä tosi hyvin.

Suhtaudu siis ymmärryksellä. Minäkin kuuntelen usein ihmisiä jotka kertovat kovia juttuja. Ei niitä pidä (aina) lannistaa. Tarina voi olla viihdyttävä, vaikka sen totuusarvo nyt ei kovin korkea olisikaan. Alastarolla voi aina lyhyemmän lenkin mennä sekuntia nopeammin kuin pitkän vaikka keskituntinopeus puolen machin paikkeilla olisikin. ZX10:llä voi aina ajaa keskituntinopeudella 350 mutkatietä, etenkin jos sen ajaa veli ja veljet tunnetusti muutoinkin nopeita ovat, melkein yhtä kovia kuin isät.

Älä siis torju toista. Meistä jokainen haluaa olla sankari. Oikeilla sankareilla on helpompaa, heille riittää olalle taputtelijoita liiankin kanssa. Kuuntele, ymmärrä ja anna toisen kertoa. Hänestä voi tulla sinulle luottokaveri joka kuskaa sinua baarista toiseen pyyteettömästi, kunhan vain muistat silloin tällöin kuunnella häntä. Pyydä mahdollisia muita kyytiläisiä etukäteen vähän kehumaan kuskin ajotaitoja, mutta varokaa liikaa yllyttämästä, ettei tule perinteisiä otsikoita jossa auto suoralta tieltä puuhun päätyi.

Noilla eväin saattaa tulla sellainen win win -situation. Me voitamme, sinä voitat ja ehkä nimimerkki Legendkin voittaa tuntiessaan olevansa voittaja. Eikä edes maksa paljoa. Minusta tuohon ei ole, joten delegoisin tuokin tehtävän sinulle. Onnistuisiko?

Jukka

Tämähän alkaa noudattaa vanhaa hyvää kaavaa. Ensin uhotaan netissä kuinka ollaan niin ja näin nopeaa, taitavaa ja kerrotaan omista saavutuksista. Sitten tulee sanasodassa turpaan ja seuraavaksi ollaankin sitten jo tulossa ovelle sormia katkomaan tai turpaan vetämässä. Tuttu kaava jo kohta kymmenen vuoden ajalta. Ja mikä yhdistää 110 % varmuudella röökihymiöitä -miestä ja euroopan nopeinta ja kovinta minnin poikaystävää ja Legendiä? V: suuret puheet aika pienellä substanssilla. Minni hiiren poikaystävällä taisi sentään olla rata-ajosta jotain kokemusta autolla, 110 % varmuudella röökihymiö -miehellä sitten vähintään yhtä hupaisat jutut banzai -raceineen kuin Legendillä konsaan. Lyödään vetoja ja uhotaan voitolla, mutta kun tulee aika näyttää ja tulla paikalle, alkaa selittelyt ja sössötykset ja lopulta uhkailut.

Ilmoitahan etukäteen kun olet tähän pihaan eksymässä ajelureissuillasi, niin tiedän varautua. Ripustan koivuun renkaan ja pistän oksalle palkinnoksi banaaneja, joilla voit itse itseäsi palkinta temppujesi jälkeen. Jos pistät mopon tarakalle omat käsipainot, niin lupaan tulla vaikka toviksi parvekkeelle ihailemaan kun teet niillä kuntoiluliikkeitä. Sinne salille en jaksa tulla katselemaan ja ilmeisesti ei Scuubakaan.

Kerjäsit itse Legend tuota kuvien levittelyä laittamalla omani jakoon, joten syö nyt sitä soppaa mitä lapioit lautasellesi. Kuvien perusteella et nyt ainakaan vielä suuria pelkotiloja herättänyt. Toivottavasti kuitenkin löydät nyt sen kaverin itsellesi josta saat ystävän vaikka pleikkaria pelaamaan ja salisuorituksiasi ihailemaan, niin ei tarvitse lähteä lähimpään kouluun ammuskelemaan. Sovitaan vaikka niin, että me pidämme sinua kovana kaverina ja joku voi aina vuoropäivinä leikkiä ystävääsi, niin ei paine päässä kasva liian suureksi ja purkaudu kuten noilla toisilla koulukiusatuilla reppanoilla pääsi käymään.

Jotta aihe pysyisi edes hieman otsikossaan, niin kerrattakoon nykytilanne perjantaina 13.11 herran vuotta 2008.

1. Katuauto vs katupyörä. Toteutumassa Ferrari, ehkä varalla GT3 Porsche vastaan R1. Autopuolen kuski paremmilla meriiteillä varustettu kuin pyöräpuolen

2. Tuotantomalleihin perustuvat kilpa-auto vs katupyörä. Toteutumassa Porsche vs. R1. Kuskit suurinpiirtein tasavertaisia iän ja kokemuksen puolesta, MM-sarjoista kokemuksia.

3. Moottoripyöräpoliisi partiopyörällään vs bomberi omallaan. Toteutumassa. Poliisi kohtuullisen nopea, semihitaalla pyörällä. Bomberi kohtuullisen nopealla pyörällä, kuskin taidoista ja osaamisesta ei tietoa ja salaperäisten osalta tietoa ei jaetakaan.

Jukka

P.S. Koska moderaattorit eivät siivoa tätä keskustelua (mikä sopii minulle) toivoisin, etteivät siivoa sitten jotain uutta keskustelua jostain muualta, johon voisi houkutella nämä lossikuskit ja pyörällä koskaan ajamattomat teoreetikot joiden mielestä moottoripyöräkokemuksen kertominen on pippelin kasvattamista. Siellä voi vapaasti käydä vääntöjä, kertoa omista lossi- ja tie 1835 -kokemuksistaan tai vaikka siitä larppaamisesta ja hikisistä taistoistaan pahvimiekan kera. Sinne sopii myös uhkailu -osiot joissa kerrotaan kuinka kenenkin porstualle eksytään milloinkin ja mitä ehkä sitten tapahtuu...
Olen kyllä tähän saakka vastanut omiin huutoihini. Kysys, vaikka taas hetkeksi tältä taustalle vetäytyneeltä Jartsalta (tai söpöliiniltä, ...), että miten kävi 14.07.2006, tai 12.07.2007?

Sun huutoihisi mulla ei ole mitään tarvetta vastata, mutta lienee herra sianajajalle liian vaikea tajuta?

Legenda...
Taas sä mokasit.
Mulla ei ole mitään todistusaineistoa siitä, että vastaat huutoos...Enkä todellakaan lähde sulle takuumieheks...!
Olet muutaman yksityisviestin minulle laittanut ja vastasin, että voidaan olla kamut ja mitä juttelet mulle, pysyy kahdenkeskisenä...
edelleenkään en aio kertoa sinulle yksityiselämästäni, sen teen vasta sitten kun tunnen sinut todellisesta elämästä, jos sittenkään...mut...
Sun jutuista tiedän just sen verran, että olet yrittänyt ennenkin haastaa ihmisiä kilpaa-ajamaan yleiselle tielle ja olen samaa mieltä jarijiin kanssa, että se on vastuutonta.
Piste..
Jätä minut syrjään nyt näistä..Tää on jo niin popcorniketju, että huh huh..
Ei oo ennen tällasta ketjua orgissa ollut...

Hetkinen! Nyt vasta huomasin?
Eikös se ollut bensa jonka piti kutsua minua söpöliiniksi?

Siinä mielessä samaa mieltä, että ihan henkilökohtaisimpiin asioihin ei tarvitsisi mennä, mutta silti tuota lausuntoa on kyllä pakko ihmetellä. Siis onko tosiaan jotenkin pakko näitä juttuja lukea? Kuka pakottaa?
Kyse on sivuston imagosta, mielikuvista jotka muodostuvat ihmisille sivustosta luettujen keskustelujen perusteella.

Jos paskannat jalkakäytävälle, niin onko jalkakäytävän kulkijan pakko katsella ja haistella paskaasi? Ei tietenkään, pitää silmät kiinni ja nenästä kiinni kun kävelee ohi, samalla varoo ettei astu läjään.

Mutta mitä jos joka päivä paskannat jalkakäytävälle useiden viikkojen ajan? Parhaaltakin kuntoilijalta loppuu hapenpidätyskyky, puhumattakaan siitä etteikö silmät ummessa vihdoin astuisi siihen kakkaläjään tai kävelisi autaradalle ja jäisi auton alle. Vaihtoehdoksi jää vaihtaa tien puolta niin pääsee helpommalla. Mutta mitäs jos toisella puolella ei olekkaan jalkakäytävää...

Eli mitäs jos nyt lopettaisitte sen omaan pesään paskomisen.

sata kunta?
kaveri ei oo tietoinen...?
biggrin.gif

Helmi
Oikeasti pelottavaa tuossa paperissa on se, että ilmiselvästi sen kirjoittanut kaveri ei ole sieltä Gaussin käyrän oikealta puolelta, eikä edes keskeltä. Menee kyllä aika selkeästi vasempaan sektoriin. Siinä mielessä ko. kaveri(t) saattavat siis uhkauksensa toteuttaakin, koska varmasti aika pitkälti mennään primitiivireaktioiden varassa. Kirjoittaminen ei kuulu primitiivireaktioihin, ja sen kyllä huomaa.

Siellähän niitä esimerkkejä istuu laitoksissa jo valmiiksi, eli ko. kaverit pääsisivät kaltaistensa joukkoon.

Back