• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Etsintäkuulutus (auto vs pyörä)

Toisekseen superautoja ei Suomessa ole juurikaan.  Supermoottoripyöriä sitä vastoin on. Oikeat superautot maksaa ja kaikenlainen autojen muuttaminen on todella hankalaa laillisesti.
Seuraavaksi varmasti kerrot minulle, koska palan halusta tietää, montako supermoottoripyörää olet nähnyt ja miten määrittelet supermoottoripyörän? Alle 20k euron japaninkuppi on oikein superpyörä?
Itse saattaisin tämän (klik) luokitella supermoottoripyöräksi, ehkä.
En vaan ole saanut vastausta tähän. Mahtoiko olla vallan niitä pensalenkkareitten juttuja nuo "supermoottoripyörät" tähän tyyliin:

Eli juuri näitä, tämän foorumin sanontaa lainatakseni, bensalenkkaritason juttuja.
Lukutaidosta minua on jo moitittu ja minakin olen moittinut joitakin lukutaidon osalta. Täytyy jatkaa samaa rataa ja moittia sinua myös lukutaidon puutteesta.

Kuten jo aikaisemmin yritin kertoa, minulla ei ole mitään kiinnostusta ruveta väittelemään tästä supermoottoripyöräasiasta. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä mieltä sinä olet moottoripyöristä ja niiden superuidesta. Tosia asia kuitenkin on että että 80% Suomessa myytävistä moottoripyöristä repii taustansa radalta ja 2% Suomessa myytävistä autoista saa taustansa radalta. Sanoin fakta, mutta oikeasti luvut ovat minun stetson-harrison menelmällä arvioituja lukuja, joten ne ovat täysin kiistettävissä. Mutta ainut fakta kuitekin joka pätee, että tästä asiasta en ala keskustelemaan.

Toisaalta kun tätä juttua on levitetty ympäri autofoorumeita, niin minulle sattui aloituspostin perusteella pieni virhearvio. Luulin että tässä ollaan järjestämässä yleisön viihdytykseksi jotain väliaikatapahtumaa.
Sitähän tässä Jukka järjestääkin. Nähtävästi olet sieltä "auto"foorumilta ja nyt aiheesta jo pahasti sivussa. Joten palataanpa aiheeseen, eli missä on ne tuulen nopeat autot jotka päihittää katumoton. Ilmoittautukaa nyt ihmeessä.
smile_org.gif

Jatketaan odottelua  
biggrin.gif

> popcorn hymiö <
No ei taida järjestää. Missähän lienee se viihde arvo piilee?

Oikeastaan on kaksi vaihtoehtoa tälläisiin tapahtumiin liittyen

a) Jos sinun arviosi viihteestä pitävät paikkaansa niin ihmiset hankkivät ilonsa toisten lyttäämisestä ja äärimmäisestä uhosta

b) Jos minun vahvasti uskomani maailmankatsomus pitää paikkaansa ja ihmiset eivät saa huumoria toisten mollaamisesta, vaan rehellisestä kisailusta, jossa vastustajia kunnioitetaan ja arvostetaan. Samalla pyritään tekemään olosuhteet tasavertaisiksi.

Tosia asia kuitenkin on että että 80% Suomessa myytävistä moottoripyöristä repii taustansa radalta ja 2% Suomessa myytävistä autoista saa taustansa radalta. Sanoin fakta, mutta oikeasti luvut ovat minun stetson-harrison menelmällä arvioituja lukuja, joten ne ovat täysin kiistettävissä.
Minä kiistän tuon heti.
Suomessa on aika paljon custompyöriä, varmaan enemmän kuin 20% pyöräkannasta.
Mutta joo, ajaahan ne Harrikoillakin kilpaa? Kiihdytysajojakin.
Laskitko kaikki nekin kilpapyöriksi?

Toisaalta kun tätä juttua on levitetty ympäri autofoorumeita, niin minulle sattui aloituspostin perusteella pieni virhearvio. Luulin että tässä ollaan järjestämässä yleisön viihdytykseksi jotain väliaikatapahtumaa.
Sitähän tässä Jukka järjestääkin. Nähtävästi olet sieltä "auto"foorumilta ja nyt aiheesta jo pahasti sivussa. Joten palataanpa aiheeseen, eli missä on ne tuulen nopeat autot jotka päihittää katumoton. Ilmoittautukaa nyt ihmeessä.
smile_org.gif

Jatketaan odottelua  
biggrin.gif

> popcorn hymiö <
No ei taida järjestää. Missähän lienee se viihde arvo piilee?

Oikeastaan on kaksi vaihtoehtoa tälläisiin tapahtumiin liittyen

a) Jos sinun arviosi viihteestä pitävät paikkaansa niin ihmiset hankkivät ilonsa toisten lyttäämisestä ja äärimmäisestä uhosta

b) Jos minun vahvasti uskomani maailmankatsomus pitää paikkaansa ja ihmiset eivät saa huumoria toisten mollaamisesta, vaan rehellisestä kisailusta, jossa vastustajia kunnioitetaan ja arvostetaan. Samalla pyritään tekemään olosuhteet tasavertaisiksi.
A) Tässä otetaan nyt ilo irti niistä jotka uhosivat, että aikaisemmin järjestetyssä koitoksessa ollut rata-audi ei ollut tarpeeksi nopea. Joka taajamassa piti olla kiertämässä korttelia 1000 heppanen supra tai nissan joka pieksisi pyörän...Missä ne nyt ovat?

B) Jos olosuhteet tehdään tasavertaisiksi, niin se tarkoittaa niiden olevan kaikille samat, eikö? Katuauto vastaan katupyörä täyttää nämä ehdot. Jos sinun mielestä on väärin, että kilpailussa joku osoittautuu selvästi paremmaksi kannattaa sinun seurata vaikka amerikan show painia. Siinä lajissa kaikki matsit ovat tasaista vääntöä ja heikompikin voi voittaa..

Sen verran täytyy Jukkaa kehua, että on kyllä aika kone lueskelemaan ja kirjoittamaan!

Tänään luettu 200 sivua jonkin sortin lakitekstiä, ja siinä ohessa kymmenkunta viestiä tälle palstalle jotka Jukan tavan mukaisesti ei ole aivan lyhimmästä päästä.

Mulla kuluisi pelkästään noiden viestien kirjoitukseen noin kolme tuntia kun ei oikeen meinaa noin nappulat löytyä tosta näppäimistöstä...

Jukka oli varmaan piloillaan kirjoittanut johonkin viestiin tässä tai auto vs. moottoripyörä ketjussa, että hän silloin tällöin piipahtaa myös internetin palstoilla kirjoittelemassa jotain pientä.:
Alle kuukaudessa noin 200 viestiä nissanifoorumille,  Samassa ajassa varmaankin saman verran viestejä tänne, lisäksi muutamia postauksia mp-foorumille, bomberiin jne.

Arviolta 400 viestiä kuukaudessa kirjoittaneelta henkilöltä on melkoisen vähättelevää kertoa käyvänsä silloin tälläin "hieman" kirjoittamassa...

Jos keskimäärin viestin kirjoittamiseen menisi 10 minuuttia, tekisi se noin 67 tuntuia kirjoittamista. Minulla tuo luku olisi ainakin 4 kertainen, sillä olen malko hidas kirjoittaja.
Lisäksi pitää lukea viestit joihin kirjoituksissaan vastaa, joten siihen voisi veikata menevän suurin piirtein saman verran aikaa kuin kirjoittamiseen.

Ei voi muuta kun nostaa hattua Jukalle, nimitäin minulta tuo viestimäärä jäisi kuukaudessa saavuttamatta se on varma!
Jos vielä kirjoittelun ja foorumien kahlaamisen ohella lukee lakitekstiä ja tekee töitä, niin uskomattoman kovasta suorituksesta on kyse!
Joskus asiat eivät sulje toisiaan pois. Joskus työnteko ja lukeminen osuvat samaan aikaan. Uimareilla, kirvesmiehillä ja vaikkapa vanhimman ammatin harjoittajilla kai vähän harvemmin ja sitten taas vaikkapa äänikirjojen tekijöillä sieltä toisesta ääripäästä.

Tänään aloittelin tuossa seitsemän aikaan. En muista monelta tuli ns. mitta täyteen toviksi ja tulin kurkkimaan mahtaisiko täällä tai jossain muualla olla jotain hauskaa vängättävää. Olisikohan ollut tuossa klo 10 pinnassa. Lukunopeuteni on 20-70 sivua tunnissa riippuen kielestä, aiheesta, tekstin koosta ja riviväleistä. Tässä yhteydessä en viittaa esim. Seiskaan, siinä lukunopeuteni on n. 10 sek/lehti, informaatio on siinä aika hyvin tiivistetty, joskus jopa sanaan.

Tänään sain päätökseen kirjan Yleishyödyllisen yhteisön verotus. Seuraava joka tuossa levällään on nimeltään Yhdistyksen ja säätiön talous, kirjanpito ja verotus (372 s). Jos oikein olen tarmokas, niin sunnuntaina pääsen aloittamaan kirjaa Yhdistys ja säätiö, oikeudelliset kysymykset, tilinpäätös, verotus ja hallinto (426 s). Ensi viikolle jää sitten helmi Corporate Governance (441 s). Joudun vastailemaan näet erinäisiin kysymyksiin ensi viikolla. Toinen liittyy tähän mopoilumaailmaan ja sen emoon ja tytäryhtiöön ja toinen sitten erään säätiön juttuja joissa vastahankaisena luennoitsijana joudun horisemaan asioita joihin jo aikaa sitten kyllästynyt. Tietty tietojen päivitys ja kertaus kuitenkin paikallaan.

Suosittelen käymään kauppaopiston, jos konekirjoituksen kurssi jäi väliin yläasteella. Pystyy tuottamaan pienen treenin jälkeen teksiä vähintään samaa tahtia mitä normaali ihminen tuottaa puhetta.

Kaikesta ihmeellisyydestäni huolimatta olen onnellisempi siitä, että minulla on etuoikeus omistaa moottoripyörä jota kovempaa autoa ei löydy tästä maasta. Se saa aikaan käsittämättömän euforian. Ajattelin ensin, että minun täytyy pitkästä aikaa ottaa vähän keittoa, mutta olenkin niin täpinöissäni huomattuani, ettei nopeampaa ole, että voin elää viikonlopun yli lukemalla Texin vuosikerran. § -tavoite täyttyi, siinä missä asetetut urheilusuoritustavoitteet (3 x sali 2x tunnin maastopyöräily), joten kohta voi alkaa lepäilemään laakereillaan. Ehkäpä juhlistan alkavaa viikonloppua katsomalla esikuvani seikkailuita (House) Housesta tuli mieleen, että Isopään Housekokoelma löytyi ja on noudettavissa tästä samasta osoitteesta. Aamuyöstä (klo 05-06) tulikin katseltua toisen esikuvani, sen pienen viiksekkään miehen, seikkailuja Sisiliassa. Jännästi nuo jaksoivat kähistä silloin 40-luvullakin vaikkei ollut edes internettiä. Oli se köyhää silloin, taistelua voitiin käydä vain maalla, merellä ja ilmassa. Nyt on lisäksi avaruus ja vieläpä virtuaalitodellisuus jossa parhaat väännöt voi käydä.

Palaan taas kohta, vääntäkäähän jotakin kivaa johon voi osallistua. Jotain uutta mielellään kuten kuka on ajanut vaikka hissipoikana ollessaan eniten kellarikerroksesta ullakolle ja kuinka mummoilla polvet ovat loukkua lyöneet ja alaspäin tullessa tyttösillä hameet olleet korvissa tai joku muu vastaava lautturi-tarina. Sitä voi höystää kertomalla kuinka samassa korttelissa asuneet kaverit rakensivat vanhasta haravasta ja hulahulavanteesta jonka olivat roskakorista löytäneet,  polkupyörän jolla voittivat Ranskan ympäriajot. Sellainen kulkuri sai prinsessan tyyppinen tarina on aina koskettava ja irroittaa mukavasti arkipäivän tuskasta ja luo uskoa siihen, että juuri minulla on myös mahdollisuus.

Jukka

P.S. Kellotin. Tämän viestin kirjoittamiseen on mennyt tähän mennessä 5 min 48 sek, hain välillä kaakaota lisää kun suuta kuivasi.
Noh, nythän mää sen hokasin: Elmo, Kainalniemen Hiki on saanut inkarnaationsa hahmossa "Jukka".

Please, Jukka, jatkahan samaa rataa, ainakin minusta on todella viihdyttävää lukea yksityiskohtaista päiväkirjaasi arkisista saavutuksistasi.

Pystyisitkö kellottamaan joitakin muitakin toiminteita? Montako sekuntia hampaiden harjaukseen, montako tuntia vierähtää peilin edessä?

Ja ennen kaikkea, jos The Legend inahtaakin vielä, niin jatka moukarointia! Hän ei ole todennäköisesti vieläkään tajunnut menettäneensä kasvonsa. Heikkojen ja veripäissään toikkaroivien dorkien julkinen piekseminen on nimenomaan vahvojen äijien velvollisuus. Raatele The Legendia, kunnes kaatuu mahalleen. Senkin jälkeen voit huoletta iskeä selkään. Tämä on koston laki, ja se löytyy aikuisen ihmisen lakikirjasta "minä".

... Hyvä kisa, tulen katsomaan, hienoa, että joku pistää itsensä peliin, mutta nyt on oheistoimintojen osalta mopo karannut käsistä. Keskitytään asiaan.

ja THE LEGENDILLE

tuota pyörä vs auto jääradalla meininkiä on jo testattu... tulos autolla ei mitään mahdollisuutta... pyörä oli ktm 560 jäärata pyörä kuskina muistaakseni vehnä ja autona neliveto  +400 hv jäärata sm auto

tarkkoja faktoja en muista anteeksi..:tyhmäminä:
Kirjoitinko jossain, että auto voittaisi prätkän jääradalla? Kirjoitin vain, että jokin tuollainen Vilppulan Ek 1 voisi olla hyvä referenssi tiestä, jossa auto alkaa olla vahvoilla etenkin, jos pätkä vedetään läpi pimeänä. Myös samanlaisia nopeita ja huonokuntoisia asfalttipätkiä löytyy, jossa prätkällä autoa vastaan ajaminen on todella vaikeaa.

Sateessa ja kylmässä on ehkä mukavampi suditella kopin sisällä. Nopeempi sekin kuin bussilla tai junalla..
No no. Mites olisi stadin rautatieasemalta vaikka tiksiin keskiviikkona klo 14.50?
Kun olisi päässyt edes kolmessa tunnissa keskustasta himaan. Mutta hyvin pojat on pitäneet keskustelua yllä. Jatkakaa. Setä palaa kyllä antamaan piiskaa jos alkaa hyytymään (pacta sunt servanda tai jotakin, eli tulin näin ja koitin). Toimikaa!

Jukka

Noh, nythän mää sen hokasin: Elmo, Kainalniemen Hiki on saanut inkarnaationsa hahmossa "Jukka".

Please, Jukka, jatkahan samaa rataa, ainakin minusta on todella viihdyttävää lukea yksityiskohtaista päiväkirjaasi arkisista saavutuksistasi.

Pystyisitkö kellottamaan joitakin muitakin toiminteita? Montako sekuntia hampaiden harjaukseen, montako tuntia vierähtää peilin edessä?

Ja ennen kaikkea, jos The Legend inahtaakin vielä, niin jatka moukarointia! Hän ei ole todennäköisesti vieläkään tajunnut menettäneensä kasvonsa. Heikkojen ja veripäissään toikkaroivien dorkien julkinen piekseminen on nimenomaan vahvojen äijien velvollisuus. Raatele The Legendia, kunnes kaatuu mahalleen. Senkin jälkeen voit huoletta iskeä selkään. Tämä on koston laki, ja se löytyy aikuisen ihmisen lakikirjasta "minä".

... Hyvä kisa, tulen katsomaan, hienoa, että joku pistää itsensä peliin, mutta nyt on oheistoimintojen osalta mopo karannut käsistä. Keskitytään asiaan.
Vihdoinkin arvoiseni vastustaja. Nyt alkaa enzo-taso lähestymään. Vammaisten hakkaaminen on paitsi tylsää, myös noloa. Superauton ja Outi Nyytäjän raiskaamaksi tuleminen on onni, jopa autuus, superauto tosin kauniimpi katsella.

Keskustelu osittain lipsunut sivuraiteille, mutta toivoakseni kukaan (henkisesti)köyhä ei niitä raiteita varasta ja vie sulattamoon vaikka metallin arvo osakkeita korkeammalla onkin. Tästä hyvä jatkaa. Pyytäisin lisää, ilma on surkea ja Korkeasaaressa käynnin jätin väliin joten viihdyttäkää kiitos.

Jukka

... Vilppulan Ek 1 voisi olla hyvä referenssi tiestä, jossa auto alkaa olla vahvoilla etenkin...
biggrin.gif
biggrin.gif

voisi voisi... voi voi

seliseli ... pimeänä pimeänä...

062802jumpie_prv.gif
Kyllä se nyt vaan on niin, että suurin osa rallista ajetaan pimeänä ja niihin ei saa ennakkotutustua. Tämä Vilppulan ralli oli selvästi myös tälläinen, kun kartturi varoittaa ainoastaan niistä muutamista kohdista, jotka ovat merkitty reittikartaan huomiomerkillä. Tuossa ohessa olevasta gif-animaatiosta sitten näet mikä on lopputulos, kun latoo menemään nyppylän yli vitosella 170km/h ja tie taittuukin alta. Kova poika olet, jos vedät prätkällä samaa vauhtia tuntematonta tietä, mutta saahan sitä haaveilla.

Ja ennenkuin jatkat sen enempää itsesi nolaamista, niin käyhän jollain tutulla sorapätkällä sillä sun Tuntsalla ja lado menemään jonkun nyppylän yli sellaista 175km/h mittarivauhtia ja tuu sit takaisin vittuilemaan.

Mistään en mitään ymmärrä, mutta olen sitä mieltä, että aika kovapäinen enskakuski saa olla, jos meinaa ehtiä WRC-auton vauhtiin soralla. Aika kovaa menevät nimittäin ralliautotkin. Tuosta mallia.

Jyskälä

... Vilppulan Ek 1 voisi olla hyvä referenssi tiestä, jossa auto alkaa olla vahvoilla etenkin...
biggrin.gif
biggrin.gif

voisi voisi... voi voi

seliseli ... pimeänä pimeänä...

062802jumpie_prv.gif
Kyllä se nyt vaan on niin, että suurin osa rallista ajetaan pimeänä ja niihin ei saa ennakkotutustua. Tämä Vilppulan ralli oli selvästi myös tälläinen, kun kartturi varoittaa ainoastaan niistä muutamista kohdista, jotka ovat merkitty reittikartaan huomiomerkillä. Tuossa ohessa olevasta gif-animaatiosta sitten näet mikä on lopputulos, kun latoo menemään nyppylän yli vitosella 170km/h ja tie taittuukin alta. Kova poika olet, jos vedät prätkällä samaa vauhtia tuntematonta tietä, mutta saahan sitä haaveilla.

Ja ennenkuin jatkat sen enempää itsesi nolaamista, niin käyhän jollain tutulla sorapätkällä sillä sun Tuntsalla ja lado menemään jonkun nyppylän yli sellaista 175km/h mittarivauhtia ja tuu sit takaisin vittuilemaan.
No en mä mistään mitään tiedä, mutta mikäs se olikaan tamän keskustelun aihe? Takaisin aiheeseen ja jätetään Vilppulan raitit rauhaan

062802moto_prv.gif

Jos kyse on Vilppula-Rallista, niin ei sielläkään pimeästi tarvitse ajaa. Tuntia ennen lähtöä jaetaan tiekirja ja kartat. Sääntöjen mukaan reittiä ei saa nuotittaa etukäteen. Autolla varmaan uskaltaa ottaa enemmän riskiä, varsinkin jos on kartturi vieressä. Kova poika olet, jos oikeasti vedät täysin tuntematonta tietä peltoaukean nyppylään millä tahansa laitteella 170 km/h, ei rajoitu pelkästään prätkiin. Vaikkapa siviiliautolla ilman nelipistevöitä ja turvakaaria. En kehota kokeilemaan.

EVO December 2003 lehdessä oli tonninen gikseri ja crescentin 1000 gsx-r laitettu testiin autoja vastaan. Autot oli M3 CSl, Porsche GT3, Radical SR3 ja Lambo Murcielago... Kiihdytyksen 0-180mph vei pyörät kaikilla eri väleillä 0-30, 0-40jnejne... Crescentin suzuki vetäs 0-180mph 19,9 sekuntiin ja McLarenin F1 katuauto meni 20,3s eli aika tasoihin.. Radalla, silverstone national for motorcycles... Pyörä oli nopein, mutta radical vain 0,2 sekunttia perässä..Nopein "normaali"auto oli porsche ja jäi 5,5 sekuntia pyörälle.. crescentin viilaama suzna oli vakiota 3,5 sekuntia nopeempi...

Keskustelu on (ainakin omalta osaltani) saavuttanut tason, jossa se tuottaa häpeää osallistujille ja myötähäpeää lukijoilleen joten toistaiseksi hoidetaan paperipinoa pöydältä pienemmäksi ja jäädään odottelemaan kevättä ja mahdollisen mielenkiintoisen auton löytymistä.

Omalta osaltani tämä on ollut ja tulee olemaan vain leikkimielistä puuhastelua kuten koko harrastuskin. Kovin vakavasti tätä ei kannata ottaa. Ajelkaa varovasti, pito tiessä alkaa olemaan jo kovin heikko.
062802moto_prv.gif

Jukka

P.S. Yllä olevasta huolimatta pidätän itselläni oikeuden lässyttämiseen kun järkevien hommin tekeminen alkaa taas tympimään. (Takinkääntöhymiö)

Mitähän ihmettä joku "pimee pätkä" kertoo kalustojen nopeudesta? Sehän siellä voittaa, joka vetää eniten reikäpäässä (lue: auto/autonkuljettaja, ku huomattavasti paremmat mahdollisuudet selvitä hengissä).

Seuraavaa Legendin ehdotelmaa odotellessa.... löytyyköhän siitä kenties välineinä moottorikelkkoja ja hävittäjiä... niitäkin tietty ohjataan silmät sidottuina

Mä en itse tiedä, olenko jotenkin vajaaälyinen tai onko kynäni tylsä, mutta eikös Jukka ole etsimässä asfalttiradalle katukilvissä olevaa autoa...

Jottei se asia menisi netti-vittuilun puittessa pipariksi, eikös voisi kunnioittaa sitä, mitä hän ajaa takaa.

Näin vain sivusta seuranneena ja omissa kirjoituksissani männävuodelta, ei ole ollenkaan järkeä julkaista täällä mitään, jos jutut alkaa suistumaan raiteilta (tässä tapauksessa radalta).

Mä annan Jukalle täydet pointsit, että tämä kaiken jälkeen hän edes vaivautuu enää jatkamaan tätä säiettä.

-M
Mulle se ja sama mitä keskustelupalstoilla poristaan. Juttujen taso alkaa heti rauhoittumaan kun ihmisille tulee nimet ja kasvot tosin osa kasvojensa paljastumista säikähtää ja vetää heti pois kalastuskuvansa
smile_org.gif

Sähköpostilla lähestyneet ovat kaikki olleet asiallisia ja asiallisesti kai vastailtukin.

Nämä taas jotka välillä eivät ole köyhiä ja välillä taas köyhyyttään valittavat, kanssa on ihan hauska horista lämpimikseen. Pääsääntöhän tässä on aina ollut se, että ne joilta tulee kovin uho, tulee vähäisimmät näytöt, lähinnä olemattomat. Piristävänä poikkeuksena männä vuosilta herra Ulmanen joka kisan pari kävi ajamassakin.

Asiasta kolmanteen. Onko tietoa saako läppäriin uutta näppäimistöä. HP:n Pavilion dv9000 kyseessä. Äsken kissa veti koiraa karkuun näppäimistön kautta ja koira perässä. Ilmeisesti ei ole käpäliä varten suunniteltu ja osa näppäimistöstä otti itseensä. Kumpikaan eläin ei ole omani, olisivat jo teuraina.

Jukka
Tollanen siisti vuoden vanha näppis löytyis 50e.

Jos kyse on Vilppula-Rallista, niin ei sielläkään pimeästi tarvitse ajaa. Tuntia ennen lähtöä jaetaan tiekirja ja kartat. Sääntöjen mukaan reittiä ei saa nuotittaa etukäteen. Autolla varmaan uskaltaa ottaa enemmän riskiä, varsinkin jos on kartturi vieressä. Kova poika olet, jos oikeasti vedät täysin tuntematonta tietä peltoaukean nyppylään millä tahansa laitteella 170 km/h, ei rajoitu pelkästään prätkiin. Vaikkapa siviiliautolla ilman nelipistevöitä ja turvakaaria. En kehota kokeilemaan.
Eipä siinä tiekirjassa ole muuta kuin ajo-ohjeet pätkille ja ehkä jokin huomio-merkillä varustettu kohta, jossa ulosajo on erityisen vaarallinen. Että 10km pätkällä saat varoituksen about yhdestä vaarallisesta paikasta ja muuten vedetään sen mukaan miltä tie näyttää (puhelinlinjat, puusto, rakennukset, jne). Ja joskus sitten tulee ylläri, kuten meille tuossa gif-animaatiossa näkyy. 170km/h vitosella nyppylän yli ja tie taittuukin alta.

Tässä maistiaisia nuotitettujen kisojen vauhdista:

M3 kaatuu Ouninpohjassa

Marcus nilkka suorana 46 sekkaa

Ja tässä pimeistä (Vilppula Ralli):

Ek 1, Ek 2, Ek 3

Eipä siinä tiekirjassa ole muuta kuin ajo-ohjeet pätkille ja ehkä jokin huomio-merkillä varustettu kohta, jossa ulosajo on erityisen vaarallinen. Että 10km pätkällä saat varoituksen about yhdestä vaarallisesta paikasta ja muuten vedetään sen mukaan miltä tie näyttää (puhelinlinjat, puusto, rakennukset, jne). Ja joskus sitten tulee ylläri, kuten meille tuossa gif-animaatiossa näkyy. 170km/h vitosella nyppylän yli ja tie taittuukin alta.
Uskon kyllä, autolla oli liikaa vauhtia. Miten oli sijoitus EK:n lopussa? Voititteko, kun veditte pimeään nyppylään 170+?

Ymmärrä nyt, kaluston nopeus ja halu ottaa riskiä on kaksi eri asiaa. Jukka on tässä yrittänyt keräillä autoja ajamaan tilanteessa moottoripyörää vastaan, jossa kumpikin uskaltaa painaa täysillä ilman pelkoa järisyttävistä ylläreistä. Nuo sinun pimeät mutkat ja reikäpäisyys ei istu teemaan. Ei niihin moni autokuskikaan uskalla ajaa viittäkymppiä lujempaa.

Back