Sen verran täytyy Jukkaa kehua, että on kyllä aika kone lueskelemaan ja kirjoittamaan!
Tänään luettu 200 sivua jonkin sortin lakitekstiä, ja siinä ohessa kymmenkunta viestiä tälle palstalle jotka Jukan tavan mukaisesti ei ole aivan lyhimmästä päästä.
Mulla kuluisi pelkästään noiden viestien kirjoitukseen noin kolme tuntia kun ei oikeen meinaa noin nappulat löytyä tosta näppäimistöstä...
Jukka oli varmaan piloillaan kirjoittanut johonkin viestiin tässä tai auto vs. moottoripyörä ketjussa, että hän silloin tällöin piipahtaa myös internetin palstoilla kirjoittelemassa jotain pientä.:
Alle kuukaudessa noin 200 viestiä nissanifoorumille, Samassa ajassa varmaankin saman verran viestejä tänne, lisäksi muutamia postauksia mp-foorumille, bomberiin jne.
Arviolta 400 viestiä kuukaudessa kirjoittaneelta henkilöltä on melkoisen vähättelevää kertoa käyvänsä silloin tälläin "hieman" kirjoittamassa...
Jos keskimäärin viestin kirjoittamiseen menisi 10 minuuttia, tekisi se noin 67 tuntuia kirjoittamista. Minulla tuo luku olisi ainakin 4 kertainen, sillä olen malko hidas kirjoittaja.
Lisäksi pitää lukea viestit joihin kirjoituksissaan vastaa, joten siihen voisi veikata menevän suurin piirtein saman verran aikaa kuin kirjoittamiseen.
Ei voi muuta kun nostaa hattua Jukalle, nimitäin minulta tuo viestimäärä jäisi kuukaudessa saavuttamatta se on varma!
Jos vielä kirjoittelun ja foorumien kahlaamisen ohella lukee lakitekstiä ja tekee töitä, niin uskomattoman kovasta suorituksesta on kyse!
Joskus asiat eivät sulje toisiaan pois. Joskus työnteko ja lukeminen osuvat samaan aikaan. Uimareilla, kirvesmiehillä ja vaikkapa vanhimman ammatin harjoittajilla kai vähän harvemmin ja sitten taas vaikkapa äänikirjojen tekijöillä sieltä toisesta ääripäästä.
Tänään aloittelin tuossa seitsemän aikaan. En muista monelta tuli ns. mitta täyteen toviksi ja tulin kurkkimaan mahtaisiko täällä tai jossain muualla olla jotain hauskaa vängättävää. Olisikohan ollut tuossa klo 10 pinnassa. Lukunopeuteni on 20-70 sivua tunnissa riippuen kielestä, aiheesta, tekstin koosta ja riviväleistä. Tässä yhteydessä en viittaa esim. Seiskaan, siinä lukunopeuteni on n. 10 sek/lehti, informaatio on siinä aika hyvin tiivistetty, joskus jopa sanaan.
Tänään sain päätökseen kirjan Yleishyödyllisen yhteisön verotus. Seuraava joka tuossa levällään on nimeltään Yhdistyksen ja säätiön talous, kirjanpito ja verotus (372 s). Jos oikein olen tarmokas, niin sunnuntaina pääsen aloittamaan kirjaa Yhdistys ja säätiö, oikeudelliset kysymykset, tilinpäätös, verotus ja hallinto (426 s). Ensi viikolle jää sitten helmi Corporate Governance (441 s). Joudun vastailemaan näet erinäisiin kysymyksiin ensi viikolla. Toinen liittyy tähän mopoilumaailmaan ja sen emoon ja tytäryhtiöön ja toinen sitten erään säätiön juttuja joissa vastahankaisena luennoitsijana joudun horisemaan asioita joihin jo aikaa sitten kyllästynyt. Tietty tietojen päivitys ja kertaus kuitenkin paikallaan.
Suosittelen käymään kauppaopiston, jos konekirjoituksen kurssi jäi väliin yläasteella. Pystyy tuottamaan pienen treenin jälkeen teksiä vähintään samaa tahtia mitä normaali ihminen tuottaa puhetta.
Kaikesta ihmeellisyydestäni huolimatta olen onnellisempi siitä, että minulla on etuoikeus omistaa moottoripyörä jota kovempaa autoa ei löydy tästä maasta. Se saa aikaan käsittämättömän euforian. Ajattelin ensin, että minun täytyy pitkästä aikaa ottaa vähän keittoa, mutta olenkin niin täpinöissäni huomattuani, ettei nopeampaa ole, että voin elää viikonlopun yli lukemalla Texin vuosikerran. § -tavoite täyttyi, siinä missä asetetut urheilusuoritustavoitteet (3 x sali 2x tunnin maastopyöräily), joten kohta voi alkaa lepäilemään laakereillaan. Ehkäpä juhlistan alkavaa viikonloppua katsomalla esikuvani seikkailuita (House) Housesta tuli mieleen, että Isopään Housekokoelma löytyi ja on noudettavissa tästä samasta osoitteesta. Aamuyöstä (klo 05-06) tulikin katseltua toisen esikuvani, sen pienen viiksekkään miehen, seikkailuja Sisiliassa. Jännästi nuo jaksoivat kähistä silloin 40-luvullakin vaikkei ollut edes internettiä. Oli se köyhää silloin, taistelua voitiin käydä vain maalla, merellä ja ilmassa. Nyt on lisäksi avaruus ja vieläpä virtuaalitodellisuus jossa parhaat väännöt voi käydä.
Palaan taas kohta, vääntäkäähän jotakin kivaa johon voi osallistua. Jotain uutta mielellään kuten kuka on ajanut vaikka hissipoikana ollessaan eniten kellarikerroksesta ullakolle ja kuinka mummoilla polvet ovat loukkua lyöneet ja alaspäin tullessa tyttösillä hameet olleet korvissa tai joku muu vastaava lautturi-tarina. Sitä voi höystää kertomalla kuinka samassa korttelissa asuneet kaverit rakensivat vanhasta haravasta ja hulahulavanteesta jonka olivat roskakorista löytäneet, polkupyörän jolla voittivat Ranskan ympäriajot. Sellainen kulkuri sai prinsessan tyyppinen tarina on aina koskettava ja irroittaa mukavasti arkipäivän tuskasta ja luo uskoa siihen, että juuri minulla on myös mahdollisuus.
Jukka
P.S. Kellotin. Tämän viestin kirjoittamiseen on mennyt tähän mennessä 5 min 48 sek, hain välillä kaakaota lisää kun suuta kuivasi.