• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Etsintäkuulutus (auto vs pyörä)

Katukäytössä oleva pyörä näyttää siis olevan y l i v o i m a i n e n verrattuna parhaaseen katukäytössä olevaan autoon nähden.
Harvinaisen omahyväistä tekstiä. Sovitaan sitten vaikka näin. Aloitusviestin takia tulin tähän ketjuun keskustelemaan, mutta nyt luettuani näitä vastauksiasi minulle ja muille, niin kiinnostus kyllä lopahtaa.

Toivotan kuitenkin onnea hankkeelleesi. Jospa paikalle oikeasti saapuisi auto ja kuski että kisaan tulisi jotain jännitystä.

Lapsen lyöminen kun ei ole kovin vaikeaa.
Etkönää ymmärrä.
Jos yksikään kotilokuski ei lähde Jukan kanssa kisamaan voi Jukka aivan rauhassa pitää itseään ja pyöräänsä Suomen nopeinpana yhditelmänä jota kadulta löytyy. Mitään todisteita toisenlaiselle ajattelulle ei ole.
Myöskään haasteen vastaanottamattomuus ei ole todiste mistään. On vain omahyväistä leuhkumistä sen jälkeen kruunata itsensä joksikin.
Totta. Siksipä olisi mukavaa jos tästä saataisiin oikeasti jännittävä kisa. Uskon, että se näillä Jukan antamilla säännöillä onnistuu varsin loistavasti. Eiköhän tästä maasta löydy sopiva kuski ja auto tuohonkin hommaan. Lopputuloksella ei itselleni ole juuri väliä, mutta joillekkin muille tuntuu olevan.

Myöskään haasteen vastaanottamattomuus ei ole todiste mistään. On vain omahyväistä leuhkumista sen jälkeen kruunata itsensä joksikin.
Itsensä? Vaikka nyt ehkä ajaessani pyörälläni näytänkin nykyajan kentaurilta, en ole yhtä pyöräni kanssa. Edelleenkin tässä on kyseessä pyörän paremmuuden vertailu autoon nähden. Ei minun vertailu kuljettajana johonkin toiseen kuljettajaan nähden.

Asia on mielestäni aika yksinkertainen mutta en tiedä onko niin yksinkertainen kuin lukijansa joten se voi tietysti tuottaa alkuun vaikeuksia.

Rautalankaa: Nyt vertaillaan pyörää ja autoa. Ei siis kuskeja. Kerro missä kohti tipahdit kärryiltä, niin voin sitten yrittää yksinkertaistaa, mikä tosin lienee jo aika vaikeaa.

Jukka

Etkönää ymmärrä.
Jos yksikään kotilokuski ei lähde Jukan kanssa kisamaan voi Jukka aivan rauhassa pitää itseään ja pyöräänsä Suomen nopeinpana yhditelmänä jota kadulta löytyy. Mitään todisteita toisenlaiselle ajattelulle ei ole.
Tarkennettakoon nyt sen verran, etten pitäisi itseäni nopeimpana yhdistelmänä mitä kadulta löytyy. Pitäisin itseäni vain nopeampana yhdistelmänä kuin yhtään tämän maan kaduilla pyörivää auto ja kuski -yhdistelmää. Minua nopeampia pyörä ja kuski -yhdistelmiä löytyy pilvin pimein, olen sellaisia jo löytänyt. Nyt kiinnostaisi löytää se pyörää nopeampi auto, sillä olen löytänyt jo omaa autoani isomman auton, venettäni rumemman veneen ja jopa suuremman henkilöauton peräkärryn kuin mikä pihassani on.

Jukka

Etkönää ymmärrä.
Tarkennettakoon nyt sen verran, etten pitäisi itseäni nopeimpana yhdistelmänä mitä kadulta löytyy. Pitäisin itseäni vain nopeampana yhdistelmänä kuin yhtään tämän maan kaduilla pyörivää auto ja kuski -yhdistelmää. Minua nopeampia pyörä ja kuski -yhdistelmiä löytyy pilvin pimein, olen sellaisia jo löytänyt. Nyt kiinnostaisi löytää se pyörää nopeampi auto, sillä olen löytänyt jo omaa autoani isomman auton, venettäni rumemman veneen ja jopa suuremman henkilöauton peräkärryn kuin mikä pihassani on.

Jukka
Jep. Ilmaisin asiani huonosti, tuota juuri tarkoitinkin.

Jep. Ilmaisin asiani huonosti, tuota juuri tarkoitinkin.
Se on katsos parempi olla tarkkana ja siksi mieluiten mielipiteet ja sanomiset kirjallisessa muodossa, niin voi sitten tarkistaa mitä sitä on tullutkaan kerrotuksi. Muutenhan (ja luultavasti joka tapauksessa) joku päästää kohta hirveän porun jossa kertoo/olettaa/päättelee minun pitävän itseäni varsin erinomaisena kuskina, muita parempana ehkä jopa parhaana. Luulotautinen en ole. Luulen kuitenkin, että tällä hetkellä minulla oleva moottoripyörä on kovempi peli kuin yksikään kaduilla pyörivä auto. Ja se, että omistan tuollaisen pyörän, ei ole mielestäni myöskään osoitus itsensä ylentämisestä. Tuollainen pyörä maksaa kolmasosan mitä autoni ja sellaisen saa jokainen täysi-ikäinen ihminen jolla on siihen oikeuttava ajokortti ja vaikkei olisikaan, niin ostaa toki saa.

Epäilen lisäksi, että talon, jossa asun, seinät ovat kovempaa materiaalia kuin hirsitalojen. Vastanäytöllä tuokin kumottavissa.

Vääntäkää. Vielä vajaa kolme tuntia ja sitten vasta pääsee saunomaan...

Jukka

Jos haluat, voimme kutsua autoasi kansallisen tason F1 -autoksi ja tarjota käyttöösi valitsemani varikkotiimin. 1.000 euron rahasumma ei liene nyt tarpeen?

Jos käymme tämän jälkeen kahvilla, niin kerro etukäteen painosi. Tiedän sitten tilata oikean kokoisen kupin ja oikean painoisen pullan, niin ei tarvitse tihrustaa, että sait kokoosi suhteutettuna pienemmän kuin minä. Oma tavoitteeni on 83-85 kg kisapäivään mennessä. Juon kaakaota, en teetä tai kahvia.

Jukka

Heh.:)

Okei, ihan eka hieman tautologiaa. Minä(kin) vannon moottoripyörän y l i v o i m a i s u u d e n nimiin. Olen myös siitä samaa mieltä kaikkien kanssa, että tämän mulle käyttöön tarjotun ratapäivä-Porschen (vm. -96) mahdollisuudet piilevät lähinnä R1:n teknisessä viassa, ja sehän tiedetään että Yamaha ei pamaha. Näin sanottuani, arvostaisin jos minulle ei tarvitsisi irvailla. Ollaanhan vähän niinku samaa mieltä.
inlove.gif

Asiasta, asiallisesti. Olet sorvannut tuon koitoksen niin mieleiseksesi että vaikeaa olisi edes yhtään pärjätä. Lapsi siis saisi selkään noin 6-0 joka tapauksessa. Ajattelin ensin, että olisin antanut sulle vähän omaa lääkettäsi kikkailua ja mun erikoista, ratasikaa, mutta sun turvallisuuden ja mulle tulevan huonon karman takia paljastan aikeeni. Olin ajatellut vetää ne pakolliset lämppärit ihan hölkkävauhtia, jolloin olisit löytänyt itsesi viivalta aivan kuten siellä Käpylän liikennevaloissa - kylmillä renkailla. Olisiko kisamatka riittänyt siihen, että olisit saanut kumit toimimaan ja Possun kiinni? Pahkoja tuskin olisit noin kokeneena kuitenkaan vetänyt, vauhti vain olisi kärsinyt. Auton renkaat saa lämpöihin tuollakin tyylillä. Jarrua vasten vaan, ja laikat kyllä hohkaa tassut lämpimiksi. Tuohon vielä lentävä lähtö päälle, ja mä en löisi kummankaan puolesta isoja rahoja.

Eli, otetaanko ilman lämppäreitä? Sieltä suoraan jotain yhdystietä viivalle vaan. Alkaisi tulla koitokseen vähän mielenkiintoa.

Eli, otetaanko ilman lämppäreitä? Sieltä suoraan jotain yhdystietä viivalle vaan. Alkaisi tulla koitokseen vähän mielenkiintoa.
Lämppärit ajetaan ja itse käytän katupyörässäkin lämppäreitä ja suurin syy on se, että rengas kestää paremmin. En viitsi tuollaisen leikin takia hajottaa renkaita joilla ajan kisankin. Toki jos maksat rengassarjan, niin pistän harkintaan. Jätetään sitten ne lämppärit pois ja ajetaan viisi kierrosta, sama se sitten minulle.

Minun puolesta auton viritysaste saa olla mikä vaan. Jos joku haluaa ruuvata autoonsa vaikka suihkumoottorin ja siivet katolle ja oviin, siitä vaan. Kunhan tulee sillä ajamalla katuja pitkin paikalle. Siihen en osaa sanoa onko paikalla poliiseja vai ei, se on virkavallan oma asia. Autokuskikin saa käyttää rengaslämppäreitä, typpeä renkaissa tai ihan mitä lystää.

Jukka

Jep. Sitä vain tulin itsekin tänne kirjoittamaan, notta rennosti vain.

Jos nyt yritän jotenkin ja parhaani mukaan lukea joitain viestejä rivien välistä, niin huikkasen tähän väliin omasta puolestani jälleen sen tiedon, että olen ensikesänä varaamassa kokonaisen ratapäivän, "perus moottoripyöräilijöitä" ja "perusautoilijoita" varten.

Tahdon siis sanoa, notta Jukka etsii vastaansa hänen järjestämään mittelöön kovinta kilvellistä katuautoa, mitä tästä maasta löytyy.

Minä + Datsunifoorumin tyypit järjestetään sitten ihanvain foorumilaisten mittelö, autoillaan ja pyörillään ensikesänä.

Elikkäs paljon on jokatapauksessa luvassa mittelöitä ensikesälle.
smile_org.gif

The Legend on myöskin ja luonnollisesti kutsuttu mukaan edustamaan moottoripyörä.orgin jengiä, autoharrastajia vastaan, meitin mittelöihin.

Järjettömän viihdytävä osio tämä on siitä ei kahtapuhetta  
thumbs-up.gif

Jukka on mies paikallaan,kun itsetunto ja uho on aivan mahtava  
biggrin.gif

Jukka vie tämän kisan 100-0 ,jos ei radalla niin netissä ennenkuin on ajettu metriäkään  
biggrin.gif
ja se ajamisen jälkeen,mikäli niin haluaa..
Verbaali-vittuilu on asia,minkä ajamisen lisäksi hallitset kadehdittavan hyvin  
tounge.gif

95% kirjoituksistasi on vittuilua ja muiden väheksyntää,mutta jatka samaan malliin ja pidä siitä kiinni  
biggrin.gif

Jep. Sitä vain tulin itsekin tänne kirjoittamaan, notta rennosti vain.

Jos nyt yritän jotenkin ja parhaani mukaan lukea joitain viestejä rivien välistä, niin huikkasen tähän väliin omasta puolestani jälleen sen tiedon, että olen ensikesänä varaamassa kokonaisen ratapäivän, "perus moottoripyöräilijöitä" ja "perusautoilijoita" varten.

Tahdon siis sanoa, notta Jukka etsii vastaansa hänen järjestämään mittelöön kovinta kilvellistä katuautoa, mitä tästä maasta löytyy.

Minä + Datsunifoorumin tyypit järjestetään sitten ihanvain foorumilaisten mittelö, autoillaan ja pyörillään ensikesänä.

Elikkäs paljon on jokatapauksessa luvassa mittelöitä ensikesälle.
smile_org.gif

The Legend on myöskin ja luonnollisesti kutsuttu mukaan edustamaan moottoripyörä.orgin jengiä, autoharrastajia vastaan, meitin mittelöihin.
En tule kisaamaan teidän kanssa koska minun ennekaikkea taidot ja kalusto ei ole kaksiset. MUTTA tulen mielelläni katsomaan ja ihailemaan sinne radanvarteen koska LUULEN vahvasti että tuossa tulevassa datsuni-mopedi koitoksessa on julmetun paljon enemmän kunnon asennetta kuin moottorivittuilun tuen jutussa.

Sinänsä sekin ois tapaus, mutta kuka helvetti viittii lähteä kisaamaan (leikkimään hiekkalatikolle) kun etukäteen on luvassa vittuilua ja jälkikäteen on luvassa vittuilua. Tuskin täältä entsoa saadan mistään mutta onhan sekin jotain että jokua viittii tuoda +50ke evoluksen epätasaiseen kilpaan tai vaikkapa 96sen jonka kuskilla on taktiikkaakin mietittynä. Ei taida maksaa vaivaa, antaa pojan järjestää niitä isompikuvioisia juttuja. Ei sen mopolle löydy vastusta.

Tulee tuossa mieleen Lapin yliopistosta ja helsinkiläisestä lakiopiskelijasta tapaus poronkusemasta ja Valsan nakkikiskasta. Poika valittaa 4kk Rovaniemellä oleskelun jälkeen kuinka paska paikka lipasto on, Lapinkansa ihan paska ilmaisjakelu ja kaupunkikin peersestä kuin Korso. toivotin kaverille pitkiä opintoviikkoja. Rollo etelänmieheen näköjään arvet jättää.

thumbs-up.gif

biggrin.gif

Jukka vie tämän kisan 100-0 ,jos ei radalla niin netissä ennenkuin on ajettu metriäkään  
biggrin.gif
tounge.gif

95% kirjoituksistasi on vittuilua ja muiden väheksyntää,mutta jatka samaan malliin ja pidä siitä kiinni  
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
baaa.gif
062802moto_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
buttrock.gif
idea3.gif
smile_org.gif
033102beer_1_prv.gif
ghostface.gif
ghostface.gif
062802moto_prv.gif

Jos siis ei löydy tässä talven aikana Enzoa, köningsjotakin tai muuta sellaista autoa josta edes osa autopuolen harrastajista olisi sitä mieltä, että se olisi kohtuullisen hyvä auto, niin sitten yritän löytää itselleni jonkun 90-luvun katupyörän ja sitten sellaisella 90-luvun katuautoa vastaan, sellaisia luulisi löytyvän kun 90-luvun huippuautoja saa jo normi-ihmisen liksoilla, 2008-2009 vuosimallien superautoja sitten vähän harvempi.
Mä voisin kaverilta kysellä josko se saisi Lamborghini Gallardon valjastettua tuohon haasteeseen. Huomenna olen sen asian suhteen viisaampi, eli silloin lisää aiheesta. Todennäköisesti tuo Lambo on hitaampi kuin tuhatheppaiset suprat, kuskikaan ei ole kilpaa ajanut.

Multa löytyy itseltänikin tuossa toisessa topikissa määriteltyihin WRC-spekseihin menevä auto (+300hv, +500Nm, neliveto). Sillä voin osallistua Rav nelosta vastaan siihen Motoparkista Stadiin -haasteeseen, mopo mukana kummallakin.

Lämppärit ajetaan ja itse käytän katupyörässäkin lämppäreitä ja suurin syy on se, että rengas kestää paremmin. En viitsi tuollaisen leikin takia hajottaa renkaita joilla ajan kisankin. Toki jos maksat rengassarjan, niin pistän harkintaan. Jätetään sitten ne lämppärit pois ja ajetaan viisi kierrosta, sama se sitten minulle.

Minun puolesta auton viritysaste saa olla mikä vaan. Jos joku haluaa ruuvata autoonsa vaikka suihkumoottorin ja siivet katolle ja oviin, siitä vaan. Kunhan tulee sillä ajamalla katuja pitkin paikalle. Siihen en osaa sanoa onko paikalla poliiseja vai ei, se on virkavallan oma asia. Autokuskikin saa käyttää rengaslämppäreitä, typpeä renkaissa tai ihan mitä lystää.

Jukka
Asiantuntijahan minä en ole, mutta pitäisin Jukan renkaiden hajoamista höpöhöpönä.
Tuskinpa parin kierroksen sunnuntaiajelu renkaita tuhoaa oli niitä sitten esilämmitetty tai ei.

Perustan väitteeni siihen, että itselläni ei ole koskaan ollut lämppäreitä käytettävissä ja silti olen ajanut enemmän ja vähemmän täysillä samalla rengaskierroksella noin 4-5 ratapäivää.
Vielä höpöhöpömäisemmäksi asian tekee se, että minulla on aina ollut käytössä "kunnollisten" kuskien hylkäämiä slicksejä.

Eli renkaiden hajoamisen puolesta voit ihan hyvin ajaa ilman lämppäreitä muutaman kierroksen näytösajon.
Lämmitelykierroksiakaan ei tarvita välttämättä kahta, saati sitten viittä, sillä omien puheidesi mukaan tarpeeksi nopeaa autoa ei vaan löydy, joten voit ajella pikkuhiljaa auton perässä.

^
tounge.gif

veikkaan et jos alkais epäilyttää oma vauhti kylmillä gumeilla, ni alkas kypärän sisältä nousee sen verta savuu et R1:n gumit ois myöskin lämpöset, jos ne kerta autossa saa jarruilla lämpöseks ;)

mutta asiaan... eli olis se parempi joku kärry sinne ottaa kilvellisiin, ni ei tulis luovutusvoittoa ja saatas kisa ja päätös aikaseks.

Kyllähän tuo järjestejä jaksaa hypettää hommaa (mikä on hyvä juttu), vaikka yli 90% tekstistä jostain syystä koskeekin häntä itseään....
nixweiss.gif

Sinänsä sekin ois tapaus, mutta kuka helvetti viittii lähteä kisaamaan (leikkimään hiekkalatikolle) kun etukäteen on luvassa vittuilua ja jälkikäteen on luvassa vittuilua. Tuskin täältä entsoa saadan mistään mutta onhan sekin jotain että jokua viittii tuoda +50ke evoluksen epätasaiseen kilpaan tai vaikkapa 96sen jonka kuskilla on taktiikkaakin mietittynä. Ei taida maksaa vaivaa, antaa pojan järjestää niitä isompikuvioisia juttuja. Ei  sen mopolle löydy vastusta.
Täysin samaa mieltä. Toisaalta kun tätä juttua on levitetty ympäri autofoorumeita, niin minulle sattui aloituspostin perusteella pieni virhearvio. Luulin että tässä ollaan järjestämässä yleisön viihdytykseksi jotain väliaikatapahtumaa. Mutta tajusinkin vasta ketjuun tulleiden vastausten perusteella että kyseessä ei olekaan kuin yhden henkilön henkilökohtainen missio todistaa oma ylivoimasuutensa. Eli juuri näitä, tämän foorumin sanontaa lainatakseni, bensalenkkaritason juttuja.

thumbs-up.gif

biggrin.gif

biggrin.gif
tounge.gif

biggrin.gif
Narsistit ovat usein hyvia mollaamaan muita omaa erinomaisuttansa korostaakseen. Tiputtelee asian vieresta pienia itsekehuja; On tullut selvaksi etta kova mies ajamaan, lukemaan lakia, judoamaan ja jos sun vaikka mita. Sana kylla hallussa.

Kaperryn nurkkaan odottamaan omaa verbaalista teloitustani.

Toisaalta kun tätä juttua on levitetty ympäri autofoorumeita, niin minulle sattui aloituspostin perusteella pieni virhearvio. Luulin että tässä ollaan järjestämässä yleisön viihdytykseksi jotain väliaikatapahtumaa.
Sitähän tässä Jukka järjestääkin. Nähtävästi olet sieltä "auto"foorumilta ja nyt aiheesta jo pahasti sivussa. Joten palataanpa aiheeseen, eli missä on ne tuulen nopeat autot jotka päihittää katumoton. Ilmoittautukaa nyt ihmeessä.
smile_org.gif

Jatketaan odottelua
biggrin.gif

> popcorn hymiö <

Sinänsä sekin ois tapaus, mutta kuka helvetti viittii lähteä kisaamaan (leikkimään hiekkalatikolle) kun etukäteen on luvassa vittuilua ja jälkikäteen on luvassa vittuilua. Tuskin täältä entsoa saadan mistään mutta onhan sekin jotain että jokua viittii tuoda +50ke evoluksen epätasaiseen kilpaan tai vaikkapa 96sen jonka kuskilla on taktiikkaakin mietittynä. Ei taida maksaa vaivaa, antaa pojan järjestää niitä isompikuvioisia juttuja. Ei sen mopolle löydy vastusta.
Täysin samaa mieltä. Toisaalta kun tätä juttua on levitetty ympäri autofoorumeita, niin minulle sattui aloituspostin perusteella pieni virhearvio. Luulin että tässä ollaan järjestämässä yleisön viihdytykseksi jotain väliaikatapahtumaa. Mutta tajusinkin vasta ketjuun tulleiden vastausten perusteella että kyseessä ei olekaan kuin yhden henkilön henkilökohtainen missio todistaa oma ylivoimasuutensa. Eli juuri näitä, tämän foorumin sanontaa lainatakseni, bensalenkkaritason juttuja.
Kuten Vihdin Matti tuossa aiemmin kirjoitti, niin ensi kesänä on tulossa myös "oikea" auto vs. moottoripyörä mittelö, jossa saavat ajaa kaikki halukkaat, eikä vaan yksi mies mieleistään autoa vastaan.

Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin kalustollakaan ei tuolla ole niin väliä, vaan tervetulleita ovan niin customit kuin kyykytkin ja autopuolella ladasta enzoon kaikki käy.

Matti varmasti informoi heti kun mahdollista minkälaisen koitoksen hän on meidän iloksemme suunnitellut.

Back