En aja radalla. En mä jaksa lähteä johonkin hornantuuttiin, varmaan pitäs. Tekosyy varmaan, sais silti kyllä olla rata lähempänä pk seutua. Arvaan että orgin ratapäivillä on niin taitavaa sakkia etten sinne viitsi mennä.
Edit: Kysymyksistänne taitaa paistaa läpi luja usko omiin taitoihinne ja toisten huonommuuteen...
Tämä lähti vähän huonosti liikkeelle, sillä sinä todella sanoit ne oikeat avainsanat jo aiemmassa postissasi. Sanoit itse että "näin käy kun nukkuu eikä aja mopoaan" ja myöhemmin vielä lisäsit, että "Näitä hartialukkoja sattuu usein aivan helpoissa mutkissa".
Olen aivan samaa mieltä, joten turha väittää vastaan
Olen itse kokenut asian juuri samalla tavoin. Helpohkokin tilanne muuttuu hankalaksi kun sen antaa yllättää itsensä. Siis silloin kun ei aja mopoaan koko ajan.
Rataehdotuksen tein myös täysin vilpittömässä mielessä, koska oman havaintoni mukaan ihmisille, joille yksi syy moottoripyörän ajamiseen on vaivaton suorituskyky, on myös sen pyörän käsittely kivaa. Ja se nyt vaan on radalla oikeasti erittäin kivaa, vakioiduissa olosuhteissa ilman naulaista lankunpätkää tai lehmää mutkan takana ja tutkalukemille, if any, naureskellaan, että mitä isompi sen parempi.
Oma ratakeikkani on noin 700 km Kemoraan. Bandit nyt oli siedettävä kompromissi, mutta kyllä minusta Pannullakin on kiva käydä joskus ruuvaamassa radalla. Koska ratareissullani on 500 km maantieajoa ja vajaa 200 radalla, niin se nyt on ainakin selvää, ettei sinne millään Gixerillä tai muulla pää edeltä ajettavalla voi lähteä. Oulaisista viimeistään saisi soittaa vaimon apuun Volvon ja peräkärryn kanssa.
Kaverit irvistelevät sivulaukuista, mutta kun Pannaria nyt ei kerta kaikkiaan kehtaa ilman niitä katsella, niin ei niitä poiskaan voi ottaa.
Mukavin reissu tulee jo ennestään tutulla porukalla, mutta kyllä työkavereiden kiitoa katsellessa tulee mieleen, että projektiaikataulu on vaarassa. En tosin tiedä onko se minun vai heidän vuokseen.
Kavereista huolimatta .ORGin ratapäivistä epäilemäsi asiantuntijoiden paikallaolo ei myöskään ole huono asia, koska ne asiantuntijat ovat jo monta vuotta sitten ihan itse tehneet tyypillisimmät alokasmaiset töppäykset ja sen jälkeen nähneet ne toistettuna monta kertaa. Harva niistä osaajista on niin ujo, ettei kehtaisi kertoa miten homma tehdään turvallisesti ja oikein, jos joku tulee kysymään.
Kiitokset vielä kollegalle, jonka perässä oli kiva ajaa monta kierrosta kunnes yhden vaihtovirheen vuoksi tipahdin enkä enää saanut kiinni. Dataloggerin mukaan lettipäistä matkustajaa kuskanneen Gixun perässä ajolinjat kopioiden tuli muuten minun tämän kesän nopein kierros.
Kyse ei ole siitä kuinka lujaa menee, vaan siitä että on kivaa ja että saa ajaa rauhassa. Ja väistämättä oppii jotain uutta.
Joka tapauksessa lähes kaikki menevät niin lujaa, että maantiellä lähtisi kortti saman tien eikä silti saisi kallistaa ollenkaan. Tämän kesän paras aikani jää noin 40 sekuntia samalla radalla ajetulle SM osakilpailun nopeimmalle kierrokselle. Sitä en silti tiedä kummalla meistä oli hauskempaa?
Mene ihmeessä kokeilemaan. Jos et toisenkaan kerran jälkeen pidä hommasta niin sitten ainakin tiedät tarkalleen miksei homma sovi sinulle.
Kun on päivän tuulettanut kovia jarrutuksia paristasadasta, ei ainakaan minulla ole enää mitään väliä lukeeko rajoitustikkarissa 80 vai 100. Mikä tahansa lähelläkään laillista lukemaa oleva nopeus on köröttelyä. Eli aivan sama laittaa humpat soimaan MP3:ssa ja körötellään sitten.
Lopuksi vielä asian kristallisoidakseni lainaan aiempaan postaukseeni ihan itse vain hetki sitten kirjoittamaani tekstiä:
"Nolompi juttu on siinä, että ainakin minulla menee köröttelyn puolelle siellä radallakin"