• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eristysnauhaa ketjuissa?!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tsekatkaa toi kilpiteline-ketjusuoja-hugger!!??  
eek.gif
HIHNASUOJA!!  
tounge.gif

Kyllä mä oon TYHMÄ.... Taidan mennä myymään moponi, ja ostan tilalle jonkun kukkaruukkusarjan. Ei tästä mitään tuu...En tajuu mistään mitään ja jengi vaan sikailee toisen kauden tietämättömälle motoristille
bawling.gif
ÄITIIIIIIII.......

Kai se sit oli tollanen Buell...
bawling.gif

Niin muuten. Paljon noi maksaa? Voisin mennä huomen kauppaan hakemaan itelleni tollasen. Oli niin siisti.

Voi poloista
pftroest.gif
. Aina katsos oppii jotain uutta
smile_org.gif
. Nyt voit kävellä kaupungilla rinta rottingilla ja olla ylpeä! Sulla on nyt valttikortti hihassa tiukan paikan varalle. Heität joskus ässän pöytään ja sanot, että maailmassa on myös hihnavetoisia moottoripyöriä ja olet nähnyt yhden ihan läheltä.

Ai niin tosiaan, HIHNAsuoja
biggrin.gif

Noin pienistä kannata suuttua, sattuuhan noita mokia (jos tuota nyt voi edes mokaksi sanoa).

Kyllä mä oon TYHMÄ.... Taidan mennä myymään moponi, ja ostan tilalle jonkun kukkaruukkusarjan. Ei tästä mitään tuu...En tajuu mistään mitään ja jengi vaan sikailee toisen kauden tietämättömälle motoristille
bawling.gif
ÄITIIIIIIII.......
Älä turhaan pistä mopoa myyntiin. Mä voin vaikka myötätunnosta pistää erkkaa Kawasian ketjuihin niin voit sanoa olleesi oikeassa. Täytyyhän sitä auttaa kanssamotoristia mäessä vaikka mäki olisikin ihan itse aiheutettu.
pftroest.gif

Mulla on pakissa mustaa, punaista ja sinistä erkkaa. Minkä väristä laitetaan?
tounge.gif

bawling.gif
ÄITIIIIIIII.......

bawling.gif
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, eikä kukaan voi tietää kaikkia asioita... Eihän sitä heti voi leikata, että laturinhihnaa voi käyttää jossain mopossakin voimansiirron välineenä.  
tounge.gif

sanoi:
Niin muuten. Paljon noi maksaa? Voisin mennä huomen kauppaan hakemaan itelleni tollasen. Oli niin siisti.
Juu, ei oo jenkit tarvinnut ID:tä tai designeri on ollut kohtuullisessa koomassa
a1434.gif

bawling.gif
ÄITIIIIIIII.......

bawling.gif

älä murehdi ...
033102beer_1_prv.gif
ja ei noi kalliita oo meet waan ja pyydät sellasen erkkarilla korjatun mopottimen myyjältä..... !

saattaahan se olla jotta joltain on se hihna pamahtanu ja pitäny tyttöystävän sukkahousuilla ja erkkarilla korjata
biggrin.gif

Voi poloista
pftroest.gif
. Aina katsos oppii jotain uutta
smile_org.gif
. Nyt voit kävellä kaupungilla rinta rottingilla ja olla ylpeä! Sulla on nyt valttikortti hihassa tiukan paikan varalle. Heität joskus ässän pöytään ja sanot, että maailmassa on myös hihnavetoisia moottoripyöriä ja olet nähnyt yhden ihan läheltä.
ja myös kampivetoisia... siitä saa lisäpojot...

ja myös kampivetoisia... siitä saa lisäpojot...
Kiitoosh pisteistä
bowdown.gif
tounge.gif

No mutta ihan asiallisestikin - huomaa että mulla on keppivetoinen
withstupid.gif
- noiden ketjurasvojen kanssa on kuulemma aina ongelmana että ne lentelee pitkin vanteita eikä muutenkaan kauaa kestä ketjuissa paikoillaan. Pitäisikö tuollainen "teippaus" ne paremmin paikoillaan = harvempi rasvausväli
nixweiss.gif
Toki "teipin" pitäisi olla ihan jotain muuta kuin Bilteman sähköerkkaa, mutta ajatuksena joku tuollainen suoja joka pyörisi ketjun mukana aiheuttamatta kuitenkaan lisäkitkaa juuri nimeksikään
idea3.gif
Ulkonäkösyistähän ketjujen täydellinen kotelointi ei kuitenkaan tule kysymykseen
wink.gif

Jos se liikkui pelkästään ajatuksen voimalla
thumbs-up.gif
?
idea3.gif
Miksei ole kehitetty suljettua ketjusysteemiä, missä ketjut olisivat kokoajan öljyvoitelussa?
Triumph on kehittänyt jo puolivalmisteen, se on avoin. Ketjut voidellaan vetoakselin juuresta valuvalla öljyllä.

Huono puoli on että koneeseen täytyy lisätä öljyä aina 1000 km välein että sinnekin riittää. Hyvä puoli se, että öljyjä ei välttämättä tarvitse erikseen vaihtaa, systeemi kun valuttaa vanhat öljyt tasaisesti ulos
biggrin.gif

thumbs-up.gif
?
idea3.gif
Miksei ole kehitetty suljettua ketjusysteemiä, missä ketjut olisivat kokoajan öljyvoitelussa?
Triumph on kehittänyt jo puolivalmisteen, se on avoin. Ketjut voidellaan vetoakselin juuresta valuvalla öljyllä.

Huono puoli on että koneeseen täytyy lisätä öljyä aina 1000 km välein että sinnekin riittää. Hyvä puoli se, että öljyjä ei välttämättä tarvitse erikseen vaihtaa, systeemi kun valuttaa vanhat öljyt tasaisesti ulos
biggrin.gif
Jees, Suzukilla on vähän vastaava systeemi käytössä eli
"kytkimen tapin" reijästä valuu juuri sopivasti öljyä ketjuille...
wink.gif

thumbs-up.gif
?
idea3.gif

biggrin.gif
Mulla toi vetoakselivoitelu ei ainakaan näytä toimivan, öljyä ei valu mistään. Menisköhän takuuseen ton korjaus..

Hyvä puoli se, että öljyjä ei välttämättä tarvitse erikseen vaihtaa, systeemi kun valuttaa vanhat öljyt tasaisesti ulos
biggrin.gif
All Rightin katalogissa, muutama vuosi sitten, lanseerattiin Hemmo-sarjiksessa tätä ominaisuutta kuvaava merkintä. Siinähän kaverit kokosivat osista Hemmolle pyörän, että hän ajaa Brysseliin lobbaamaan päätöksentekijöitä. Kun pyörä esiteltiin Hemmolle, niin kaikki mahdolliset ominaisuudet joka moposta, joista ilmeisesti osia oli kerätty, lueteltiin. YPVS, TSCC, ABS, HISS, DCBS yms olivat Hemmolle tuttuja, mutta COCS oli outo. Se tulee sanoista Continuous Oil Changing System.
Samassa sarjiksessa Hemmo kehui saksalaisen liikennekulttuurin, kun tosi monen auton perään on liimattu iso D-kirjain, jotta tietää sen olevan diesel ja ymmärtää mennä heti ohi.

Back