Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt äkkiä korjaamolle, siinä on joku vika.Mulla toi vetoakselivoitelu ei ainakaan näytä toimivan, öljyä ei valu mistään. Menisköhän takuuseen ton korjaus..
Näyttäis olevan. >>Linkki<< >>Toinen linkki<<Asiasta seinään, mites noiden kaksvetopyörien etuveto on hoidettu. Onko se jonkunlainen hydraulimoottori vai mikä sitä etukuulaa pyörittää?
Yamaha's rallye weapon: WR 450F 2-TracAsiasta seinään, mites noiden kaksvetopyörien etuveto on hoidettu. Onko se jonkunlainen hydraulimoottori vai mikä sitä etukuulaa pyörittää?
sanoi:Triumph on kehittänyt jo puolivalmisteen, se on avoin. Ketjut voidellaan vetoakselin juuresta valuvalla öljyllä.
Huono puoli on että koneeseen täytyy lisätä öljyä aina 1000 km välein että sinnekin riittää. Hyvä puoli se, että öljyjä ei välttämättä tarvitse erikseen vaihtaa, systeemi kun valuttaa vanhat öljyt tasaisesti ulos
Kyllä sellaisia on ollut tuotannossa, esim. YAMAHA TR1 ja MZ. Oli kuulemma lähes ikuiset kettingit.Miksei ole kehitetty suljettua ketjusysteemiä, missä ketjut olisivat kokoajan öljyvoitelussa?
Minä voin vielä sano että olen ajanutkin sellaistaVoi poloista. Aina katsos oppii jotain uutta
. Nyt voit kävellä kaupungilla rinta rottingilla ja olla ylpeä! Sulla on nyt valttikortti hihassa tiukan paikan varalle. Heität joskus ässän pöytään ja sanot, että maailmassa on myös hihnavetoisia moottoripyöriä ja olet nähnyt yhden ihan läheltä.![]()
Ja toiset ajaa päivittäin!Minä voin vielä sano että olen ajanutkin sellaista![]()
![]()
Ja milläköhän tavalla se jousittamaton massa vähenisi? Mun näkemyksen mukaan se ketjujen kotelo kyllä painais jotain, samoin ne öljyt, missä ketjut kulkee. Ja ne ois siellä ketjujen lisäksi joten en hoksaa, miten se jousittamaton massa pienentyisi?Olen piiiittkään ihmetellyt, että koska joku pyöränvalmistaja lanseeraa ärräpyörän, jossa ketjut ovat kotelossa ja mieluimmin vielä kylpevät öljyssä. Tuollaisista saisi jättää kaikenmaailman O- ja X-renkaat pois ja kitka pienenisi. Toteuttaminen ei olisi edes vaikeaa, kun nivelöisi takahaarukan eturattaan keskiön kohdalta, jolloin rattaiden välinen matka ei muuttuisi joustoissa. Samalla jatkaisin vetoakselia hieman ja takalarrulevy olisi sen kotelon ulkopuolella vetoakselilla ja toimisi ketjuvälitteisesti. Ja taas saataisiin jousittamatonta massaa vähennettyä.
Jätkät on vähä niinku äijii.Ja toiset ajaa päivittäin!Minä voin vielä sano että olen ajanutkin sellaista![]()
![]()
![]()
![]()
Olen jossakin nähnyt vanhan Jawan, jossa ketju oli kotelossa, mut ei siellä mitään öljykylpyjä ollut. Siis kotelo jo tehtaalla tehty.Olen piiiittkään ihmetellyt, että koska joku pyöränvalmistaja lanseeraa ärräpyörän, jossa ketjut ovat kotelossa ja mieluimmin vielä kylpevät öljyssä. Tuollaisista saisi jättää kaikenmaailman O- ja X-renkaat pois ja kitka pienenisi. Toteuttaminen ei olisi edes vaikeaa, kun nivelöisi takahaarukan eturattaan keskiön kohdalta, jolloin rattaiden välinen matka ei muuttuisi joustoissa. Samalla jatkaisin vetoakselia hieman ja takalarrulevy olisi sen kotelon ulkopuolella vetoakselilla ja toimisi ketjuvälitteisesti. Ja taas saataisiin jousittamatonta massaa vähennettyä.
Avainlenkki oli jo niin vahvassa harkinnassa, että irrotin avaimet siitä... sitten tuli taas pelastava enkeli Ace ja hommasi mulle uuden ketjulukon kaveriltansa. Ja vielä uuden takaiskarin kaupanpäälleMadMan; korjasitko eilen katkenneen ketjusi eristysnauhalla?![]()
Oli muuten käytössä vanhoissa japseissakin....aikanaanOlen jossakin nähnyt vanhan Jawan, jossa ketju oli kotelossa, mut ei siellä mitään öljykylpyjä ollut. Siis kotelo jo tehtaalla tehty.
Ja 80-luvun pappa-Tunturissa.Oli muuten käytössä vanhoissa japseissakin....aikanaanOlen jossakin nähnyt vanhan Jawan, jossa ketju oli kotelossa, mut ei siellä mitään öljykylpyjä ollut. Siis kotelo jo tehtaalla tehty.![]()