• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eri käsityksiä moottoripyöräilystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Väisänen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on ainoana henkilöna meidän firmassa(38 henkee) moottoripyörä. Näin kesäisin tulee harvase päivä mentyä mopolla töihin.

Työkaverit kun kuulee että oon taas tullut mopolla töihin niin tulee aina jotakin kommenttia..

- jaa vaan kuussatku , osta ny isompi, eihän toi mee ees mihinkään( mun mielestä ihan tarpeeksi jos vertaa mihin tahansa autoon)

- jaa vai mopolla oot tullu, eihän sillä sitte aja töihin ku 10 minuuttia, normaalin 50 minuutin sijaan autolla(tää on yleisin kommentti)

- jaa matka kesti sulla 55 minuuttii, hitaammin kun autolla, etkö osaa jaa jne jne

- joko osaat keulia kunnolla

Ensinnäkin,

1. Kaverit ilmeisesti luulee/olettaa että kun on moottoripyörä niin pitää ajaa Ghostrider tyyliin koko ajan tupit kaakossa

2. Jos ei aja kahtasataa koko ajan niin ei ilmeisesti osaa ajaa moottoripyörällä

3. Jos kaverit olisivat edes kokeilleet joskus ajaa mopolla niin tietäisivät että jos ajelee esim. vaikka 120km/h --> keskivauhtia niin se ei todellakaan ole niin helppoa kuin autolla ajo

4. Jopa moottoripyörällä ajo voi kestää samalla matkalla kauemmin kuin autolla vastaava matka( itse nautiskelen yleensä ajosta aika lailla ja ajelen myös suht rauhallisesti, ainakin yleensä =)

Eihän tää vakavaa ole mutta välillä ihmetyttää/kyrsii nää näkemykset...

tää oli tällanen avautuminen tällä kertaa.....
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Tuttu juttu! Lisäksi aina kommentteja siitä, että eiks tosi motoristi aja säällä kuin säällä. Mä ajan ilokseni ja huvikseni mopolla, jos taivaalta sataa vanhoja ämmiä, mä ajan kotilolla. Saa hullu olla muttei tyhmä  
wink.gif
Ja kaupassa käynti mopolla on vähän ontuvaa, kun ostan noin viikon roippeet yhdellä kertaa, ei oikeen repussa kulje  
nixweiss.gif

Mitäpä noista, mä vaan
062802moto_prv.gif

Nytkin kävin illalla vanhalla jytärillä fiilistelemassa. Jätin Divvyn kotiin vaihteeksi ja nautiskelin hienosta ilmasta ja mutka tiestä. Tehoa tuossa XS2:ssa on uutena ollut 53hv. Sillä ei ole mitään merkitystä sen fiiliksen kanssa minkä sillä kokee.

TÖSÖS !
Miten tollasen ison pyörän jos kaataapi niinpääse alta pois !

Tuollainen kommentaattori sitten kun joskus ostaa itelleen sen ekan mopon (isoin ja tehokkain tietenkin), ja vääntää tupin nurin ensimetreillä, niin siinä sit taas luetaan lehdestä miten kävi.. voi voi..

Näitä fiksuja riittää. Meilläkin on töissä yksi äijä, jolla itsellään on joku 20 vuotta vanha loppuunpoljettu matkalehmä (taitaa olla Bemari). Hän on pyörästään suunnattoman ylpeä ja kuvittelee sen olevan tosimiesten laite jollaisesta me kaikki haaveillaan.

Lähes päivittäin tämä sitten kyselee milloin vaihdan Erskan tilalle pyörän, jossa on enemmän kuutioita. Hänelle kuutioiden lukumäärä on synonyymi pyörän tehoille.

Joskus tekisi mieli sanoa ihan suoraan, että hänen pyöränsä ylivertaisuutta voidaan kokeilla ihan koska vaan. Voisi vaikka se turpa pysyä vähän pienemmällä sen jälkeen kun olisi nähnyt miten se ER-5 lähtee siihen matkalehmään verrattuna.
mad.gif

Ei mun duunipaikalla suhtauduta poikkeavasti meihin " motoresteihin " joskus joku kyssyy et onkos mopo toiminu tai paljonkos oot ajellu? tai paljos toi lysti maksaa? mut ei mitään "vinoilua" oo kuulunu.
omg.gif
saatiin vielä oma parkkipaikka firman pihalle katoksen alle
omg.gif
KIITOS yhden aktiivisen motoristin toimesta
062802jumpie_prv.gif

Eipä oo munkaan duunikaverit mitään jauhanu... Itse asiassa kaks heeboo meinaa ostaa oman pyörän sen takia, että meitsiki ajaa ja on kehunu meininkiä niin paljon. Eikä tosiaan mitään ärrä-pärriä. Ei se teho vaan se vapaudentunne!!!!
buttrock.gif

Näitä fiksuja riittää. Meilläkin on töissä yksi äijä, jolla itsellään on joku 20 vuotta vanha loppuunpoljettu matkalehmä (taitaa olla Bemari). Hän on pyörästään suunnattoman ylpeä ja kuvittelee sen olevan tosimiesten laite jollaisesta me kaikki haaveillaan.

Lähes päivittäin tämä sitten kyselee milloin vaihdan Erskan tilalle pyörän, jossa on enemmän kuutioita. Hänelle kuutioiden lukumäärä on synonyymi pyörän tehoille.

Joskus tekisi mieli sanoa ihan suoraan, että hänen pyöränsä ylivertaisuutta voidaan kokeilla ihan koska vaan. Voisi vaikka se turpa pysyä vähän pienemmällä sen jälkeen kun olisi nähnyt miten se ER-5 lähtee siihen matkalehmään verrattuna.  
mad.gif
Kirjoituksesi kun lukee niin en ihmettele, että hän veistelee juuri sinulle
biggrin.gif

Aika monen muunkin asian kanssa on niin, että
"Kun provosoidaan, niin ei pidä provosoitua."
Kun huomataan, että joku "välittää" sanomisista, niin se tuppaa jatkumaan.

Pieni ja "normaali" keittely kuuluu asiaan. Saattaapa olla hauskaakin.
bowdown.gif

Tuli tuossa mieleen viimeviikon tapahtumat Keuruun Shellillä. Kurvasin pihaan ihan nätisti torstai illansuussa, pyörä parkkiin ja sisälle.

Samalla tulee sisään perhe jolla pari lasta. Minä siitä ensimmäisenä kiiruhdan vessaan pesemään visiiriä ym. Perheen pikkupoika valittaa isälleen hätäänsä, niin isä tokaisee " Koita vielä pidättää vähän aikaa kun sinne meni tollanen niin ei sinne voi mennä!"

Päälläni olivat normaalit core-ajovaatteet, ei mitään jengiliivejä yms. Vesssasta tullessa kuulin hänen valittavan jotain että vidoinkin, kylläpä kesti. Poika oli ihan viimesillään pidätellessään.

Otin siinä munkki kahvit (hyvän näköiset ja mukavat myyjät
smile_org.gif
)
Niin tupakkipuolen nurkkapäydän kööri 5-6 humaltunutta keski-iän ylittänyttä mieshenkilöä. Alkoivat suureen ääneen paheksua motoristeja ja pöristellä.

Naureskelin itsekseni ja ryystin kahvia. Yksi heistä kävi jopa pihalla katsomassa pyörääni. Nuosin jo ylös ja olin menossa perään.

Hän tulikin takaisin ja osoitteli sitä ja naureksi. Hörppäsin loput kahvit ja tein lähtöä niin kaksi heistä jutteli keskenään ja nojasivat ohimoaan keskisormeensa siten että he näyttivät sitä minulle ja loput pörisivät takana. Hyppäsin pyörän selkään ja ajoin pois.

Oli mielenkiintoista nähdä heidän suhtautumistaan. Perheen Isä oli huolissaan perheensä turvallisuudesta motoristin läheisyydessä ja nurkkapöytäläiset koittivat provota että olisivat saaneet ottaa motoristilta senkat nenästä.

Lisäksi aina kommentteja siitä, että eiks tosi motoristi aja säällä kuin säällä. ... Ja kaupassa käynti mopolla on vähän ontuvaa
nixweiss.gif
No ei se ole helppoa vaikka joka säällä ajaisikin
confused_orig.gif
Itse tuossa ed. työpaikassa vedin huhti-marraskuu prätkällä ja marras-huhtikuu 50cc cityskodella pakkasrajalla -10 oli keli sitten tosiaan mikä hyvänsä, niin kyllähän tuota irtosi "kommenttia" kaffepöydässä silti
wink.gif
Nykyisin on jo sen verran mukavuudenhaluinen että nuo talviajot on jääneet väliin - tulee kai vanhaksi
tounge.gif

Niin ja kaupassa käynnitä. Tuollaisen cityskoden penkin alle + takalaukku (parkissa kypärää varten) + jalkatila mahtuu muuten aika uskomattomasti päivittäistavaraa
eek.gif
Mitä meilläkin on se "tyypillinen" 4-henkinen perhe, niin kyllä tuolla about se viikon kamat melkein kerralla tulee - ja voihan sitä kiepauttaa kauppaan keskellä viikkoakin jos niikseen tulee
biggrin.gif
No juu, joku 30rll jumbosäkki paskapaperia jää kyllä skodellakin kuskaamatta, mutta sittan otetaan pihasta smurffibussi niin sekin kuskaaminen hoituu
smile_org.gif

Työelämää helpottaa kyllä kummasti, kun on tiimissä kolmella kaverilla kahdeksasta sporttinen pyörä
tounge.gif
Kahvitaukojen puheenaiheet kääntyy useamminkin aiheeseen
wink.gif

Jippii...kuulisitte, mitä vinoilevat naiselle!
sad_orig.gif
veryangry.gif

Varsinkin kun ajaa itäpyörällä ja vielä marraskuulla pöristelee sillä duuniin ja alottaa heti, kun tie on vähänkään sula, että rengas pitää...
cool.gif
Onnekseni duunissa oli niitäkin, jotka eivät näitä kateellisten kommentteja heitelleet, vaan ajelivat itsekin mopolla. Toiset jopa kituskootterilla, kesät, talvet.

No, enpä ole jäänyt sanattomaksi, eräällekin riitti tokaisu, että vaatii enemmän munaa ajaa pienikuutioisella itäpyörällä kuin tuhannenkuutioisella harrikalla. Kaipa tuo sanoisi jo päivää...
tounge.gif

Eipä noille juur viitti kommentoida, alkuun se oli näitä sinkovitsejä ja sensellaista. Senjälkeen muuttuivat keulinta- ja hurjastelupaheksunnaksi...
shaun.gif
Mutta minkäs teet, vaikka itse ajelisitkin konttausvauhtia tienpielen tuollapuolen, niin aina, korostan aina, joukkoon mahtuu joku, joka ei niin tee, ja soppa on valmis.
biggrin.gif

Myönnän melkein pudottaneeni leuan huoltoaseman pihaan sinä päivänä, kun peräkammarissa kasvatettu ladamies kiekaisi, etteivät naiset aja moottoripyörää...ja muutaman kerran en ole päässyt naistenvessaan!
crazy.gif
Kysymys, että onko naisten hätäapulaitos epäkunnossa on saanut myyjäressun juoksemaan kovaa tiskin toiseen päähän karkuun!!
tounge.gif
cool.gif
biggrin.gif
*huok*viimeksi marraskuisella mototristiristeilyllä minulta evättiin pääsy ämmäin veskiin...
cool.gif
hehheh.

Kyllä mä olen nyt tullut siihen tulokseen että mun seuraava motska on sitten sen verran iso ja katteeton, että naljailu loppuu. Ja nykyinen on mulla kolmas ja viimeinen katu käytössä oleva 1 syl. pöristin ... Ja sitä ei helpota että se on ruman näköinen ja-ääninen
talktohand.gif

No onhan noita kaikenmoisia immeisiä kyselemässä, mä ainakaan jaksa stressata siitä, selvittelen siten kun jaksan.
Kaikista paras ikinä tilityksistä on ollut moottoripyörän turvallisuus, olivat tuossa katteleet mopooni tuumineet kuutitilavuuksia jne jne, olivat sitten tulleet tulokseen että moottoripyörä olis kolari tilanteessa turvallisempi kuin kotilo, päätelmä oli tullut niin että kolarissa autossa voi jäädä puristuksiin helpommin, mutta moottoripyörällä ei tätä ilmiötä juuri synny kun ei ole ruuttuun meniviä peltejä ympärillä.
biggrin.gif

Meitä on töissä tasan kaksi ja kumpikin ollaan motoristeja. Pitkistä talvista selvitään milläpäs muulla kuin jauhamalla pyöristä, suunnitellaan reissuja ym.

Tänäänkin ollaan lähdössä pienelle turneelle ja työkaverikin on mukana
062802moto_prv.gif
.

Back