• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eri käsityksiä moottoripyöräilystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Väisänen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
- joko osaat keulia kunnolla
Kysymykseen: "No säkö keulit jatkuvasti?" olen vastannut autokuskeille, että ajatko itte kahella renkaalla, sillai stunt-tyypitkin tekee...
idea3.gif

Meitä on töissä tasan kaksi ja kumpikin ollaan motoristeja. Pitkistä talvista selvitään milläpäs muulla kuin jauhamalla pyöristä, suunnitellaan reissuja ym.

Tänäänkin ollaan lähdössä pienelle turneelle ja työkaverikin on mukana  
062802moto_prv.gif
.
Vaikuttaa kivalta työpaikalta, mp-liike? Yllytät muuten rikollisuuteen, hymiö ajaa huivi päässä, avatar tukka hulmuten, hyi sinnuu
tounge.gif

Mua taas vatuttaa jotkut pyörättömät tyypit, jotka tulee kyselemään jotain fiksua kuten; Mitä järkeä on ajaa noin epämukavalla pyörällä? Mihinkä sä noita kaikkia tehoja tarvitset? yms. juttua mitä järkeä jossakin on juttuja? Tiedätte varmaan.

Yleensä vastaan tollasille kyselijöille, että jos sun täytyy kysyä tuollasta, niin säästetään molempien aikaa ja hermoja, kun vaihdetaan puheenaihetta ja puhutaan vaikka säästä tai pitkävedosta. Koska sille kysyjälle on sitä ihan turha alkaa selittämään, kun se ei sitä kumminkaan ikinä ymmärrä. Piste.

Mä en ainakaan stressaa juurikaan muiden kommenteista, oli kysyjällä pyörää tahi ei, itse olen pyöräni valinnut kukkaron ja/tai mieltymykseni mukaan ja minähän sillä ajelen.

Olen myös törmännyt samanlaisiin fiksuihin kysymyksiin, varsinkin liittyen matkantekoon käytettävästä ajasta. Jotenkin kuvitellaan, että matkaa taitetaan koko ajan kutosella kierrostenrajoitin pätkien, jonojen ohi/välissä, polvi maassa kurveissa, jne...

Mulla taitaa olla hyvin kun eivät vinoile duunissa vaan keskustelevat ja kyselevät peräti innostuneesti - tai sitten en huomaa niitä ketunhäntiä kainalossa
crazy.gif

Minunkaan duunipaikalla ei kuulu juuri mitään irvailua tai asiattomuuksia mopoiluun liittyen. Taitaa hieman riippua missä paikassa duunia tekee, tai paremminkin millaista seurakuntaa työtoverit ovat.

Hmm... minulla "hiljaisuus" ehkä johtuu siitä, että olen jonkinmoisessa esimiesasemassa ja sekin ehkä karsii negatiivisia kommentteja
nixweiss.gif

Emmäkään ole pahemmin negatiivisia kommentteja huomannut... Ennemmin ihmettelyä tyyliin "aijaa?!" ja asia jää siihen.
biggrin.gif
Johtuu ehkä, että työporukka koostuu pääasiassa 40+ naisista......
Onhan sielläkin ihmettelyjä ollut, mm. etulokarin ja vilkkujen puutteesta jne..
tounge.gif
"tuo varmaan roiskii kaikki ravat sun päälle", "eiks oo laitonta olla ilman vilkkuja, ja vaikeetakin vielä!" ..Jätkät kysyy lähinnä "no, tulitko jo mopolla töihin?!"

..Toissakesänä kun Viragolla ajelin, sain entisessä duunipaikassa kuulla että se kuulostaa ihan sähkömopolta (=ei riitä mihinkään jne jne), ei sillä, kuulostihan se. Nykyinen ei kuulosta
033102bebe_1_prv.gif

Omassa kaveripiirissä pyörä jota aina ylistetään on hayabusa
crazy.gif

Mikset ostaa hayabusaa, kulkis kovempaa jne jne...eivät ole tajunneet moottoripyöräilyn tarkoitusta
cool.gif

joopa, näitä kuulee erityisesti nuorempien suusta, esim: "Yks mun työkaveri osti hajapusan oli ajannu Sarastuksen kohdalla kakspäällä kahtasataaseittemääkymppiä..."

Mutta järki on sitä varten että sitä käytetään, eikä tommoseen juuri ole mitään kommentoitavaa, lopulta. Tai voihan sitä ryhtyä lapselliseksi ja heittää että: "Se on jo vanhaa tekniikkaa, kovempia löytyy tonniluakasta..."
biggrin.gif

Jotenkin nyt on vähemmän ihmisiä tullut rupattelemaan yleensäkkin kun muuttu rätkä muoviluodista faitteriksi. Enimmäkseen skidejä kiinnostaa tulla utelemaan..
nixweiss.gif

"ox toi sun??" "Kulkeex kovaa?"

e. ajatus sekava, kuten kuulis yleensäkkin.

Eilen ruskeasuon "vaarallisessa risteyksessä" seisoin cebarillani valoissa nokka kohti keskustaa kun vasemmalta puolelta kuuluu huuto "Sulla on homopyörä! Homo!"
Käännyin katsomaan ja minua tuijottaa pakettiauton apukuskin paikalta keski-ikäinen, hyvin ylipainoinen, pitkätukkainen, ruma mies. On se olemassaolon tuska joillakin kovin suurta.

Wiime suvena melko usein bongattua....
1. Warmaan witu**** kun kohta sataa... ootakko siinä (lastaus)laiturilla jotta sade lakkaa wai meinaakko kastella ittes??
2. eihän tossa oo edes mitään pleksiä..warmaan irtoo pää jo satasessa..
3. mikä se sun olikaan .. ai Kawa ? onk se sellanen ninja.. ai ei wai..ei se sit me kahtasataa
033102bebe_1_prv.gif

4. tollakin rahalla olis saanu jo hywän käytetyn auton,, millä ajattelit ens talwena sit ajella..
biggrin.gif
jaa bussilla wai.. ja sit saat seistä lumisateessa ..
5. eiks tossa puudu
033102ass_1_prv.gif
aiwan saatanasti...
6. on sullakin jotain toimintaa jalkowälissä...
crazy.gif

etc etc......

Niinjuu ja ei minunkaan työpaikalla mitään vinoilla. Joutuipa kaverikin taipumaan ja kysymään vaimolta luvan jos saisi taas prätkän hankkia - ja hankkihan se. On hienoa että löytyy saman henkisiä tyyppejä toimistosta. ;)

"Ei tollasella voi ajaa nätisti..Palaako kumi hyvin..? Joko oot saanu Sakot?Ai oot,mä jo arvasin sen..Pitkäänhän siinäkin meni.."
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Näitä "Mooseksia" mahtuu joka porukkaan,niin myös meidän työpaikallekin..Mut ei haittaa,kunhan pieksäävät suutaan
pftroest.gif
...Sivistymättömät moukat....
kaboom.gif
biggrin.gif

"Parhaat" kommentit taitaa tulla just niiltä tyypeiltä ketkä "haastaa" motskareita jollain 1.3L korollallaan
thumbs-up.gif

Pyörä kun pyörä on hyvä kunhan siitä ite tykkää
smile_org.gif

Mun sarjaa:
- no tuliksä tänään moottoripyörällä (1-2 krt/pv)
- onks sulla ollu vaaratilanteita
- joks sä oot keulinu
- kulkeeks se yli 200
- koska sä laitat kireen nahkahaalarin
shaun.gif

Back