• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensipyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja manror
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässäpä kaksmetriselle parisataakiloiselle mainio ensipyörä!
ninja250r.jpg

sport05.gif

No jos HD ei ole kuitenkaan vaihtoehto Sinulle, niin siinä tapauksessa, kuten ehdotinkin tuolla aiemmin, ja moni muukin mun lisäksi, kannattais kokeilla noita +1000 nakulaitteita. Tehoa on aivan taatusti riittävästi(n.120hv), mutta vääntöä näissä onkin sitten hurjasti. Lisäks ovat aika tilavia. Todella monikäyttöisiä vehkeitä, helppoja ajaa ja ajoasentokin on rento. Itelläni oli ZRX ja tykkäsin kovasti.
No periatteessa ei mua harrikoissa mikään riso. Night Rod on kaiken lisäksi kaunein pyörä mitä tiiän.
Ongelma vaan on, että näillä kulmilla kyllä sitten kaikki naapurit vetää herneen nenään jos tämän ikänen kloppi menee ja ostaa ekaksi moottoripyöräkseen harrikan...
(kale Joulu. 29 2007 @ 00:16) sanoi:
Joo, sehän noissa "maastokelpoisemmissa" = korkeammissa pyörissä on huonona puolena tuo mainitsemasi tuulisuus, jos ymmärsin oikein, että tarkoitit tuuliherkkyyttä.
Nyt kun otit puheksi, niin kyllähän se Versys rekan perätuulissa heilu.
Tässä tarkotin kuitenkin ajoviimaa  
smile_org.gif

Tuolla aikaisemmin taisin sanoa, ettei oo kivaa joutuu arvailee puhaltaako tuuli kännykän avaimet housujen taskusta pihalle...
Olen samoilla linjoilla SeniorRR:n kanssa, että +1000 cc osastoa kannattaisi kokeilla, koska vääntö on sulle Manror tärkeää. Kuitenkin joudut jonkinlaisen kompromissin tekemään, niin mikä näistä olisi se lähinnnä oikea yhdistelmä, vai onko mikään:
- Hyvä vääntö alhaalta asti + kova ajoviima + loiva polvikulma + kivoja ajaa, jos ei tee pitkää reissua (+1000 nakut, näihinhän on jotain varttikatteita ja pleksejäkin)
- Hyvä vääntö alhaalta asti + ei ajoviimaa + hiukan jyrkkä polvikulma + kovat laukut sopii näihin hyvin + hiukan tylsiä ajaa, koska liian hyvät ajo-ominaisuudet Suomen nopeuksiin (katetut +1000 matkap. esim. XX1100, busa, FJR1300:ssa ei niin paha polvikulma)
- Hyvä vääntö alhaalta asti + kunnon ajoviima + loiva polvikulma (vai onko sitä ollenkaan  
tounge.gif
?) + mukava ja lepponen ajella <100 km/h + pehmeät laukut sopii hyvin (customit)
- keskinkertainen vääntö + loiva polvikulma + ajoviima alle 100km/h suht. pieni, mutta kasvaa vimakkaasti jos nostaa vauhtia + ajo-ominaisuudet ok alle 120km/h + huonoilla teillä parhaimmillaan (katuenskat)
- kilokyykyt jätän nyt suosiolla listalta ja pikkupyörät  
tounge.gif

Se kannattaa muistaa, että nakupyörällä ei ole kiva ajaa sateella ja kevään ja syksyn kylmillä keleillä. Katteet tuntuu silloin tosi mukavilta  
biggrin.gif
.

Tuota tuota...Mulla on ollut kaks täysin katettua pyörää ja kyllä niilläkin sateella ajellessa kastuu. Katteet auttavat kyllä vähän, ettei vesi ihan syliin tule, mutta kun aina ei voi ajella +80 vauhtia ja alle sen vettä sitten tulee silmille ja rinnuksille. Pitemmillä ajorupeamilla on siis aivan sama ajaako katettua laitetta vai nakua. Yhtä märkänä on perillä. Ja yhtä paljon vituttaa sateessa tai kylmässä köröttely. Hyvät ajovarusteet helpottavat elämää enempi. Huom. Tämä on vain minun kokemuksiini perustuva mielipiteeni.

Jycce12R:n vaihtoehdot ja eri pyörätyyppien kuvaukset ovat osuvia. Lisävaruste-pleksillä pystyy tietysti vähentämään nakujen ja customien ajoviiman riepottelua. Tosin silloin kärsii kyllä pyörän ulkonäkö ja jonkin verran ajettavuuskin ja pleksin mitoitus on helvetin tärkeä. Laitoin Harrikkaani pleksin, mutta otin sen parinkymmenen kilsan kokeilun jälkeen pois, koska kypärän ympärillä alkoi sellanen pyörteily, että tuntui pää lähtevän harteilta! Pleksin madaltaminen olis voinu auttaa, mutta totesin, että pärjään hyvin ilmankin. Noin 120-130 matkanopeutta pystyy helposti ja mukavasti vielä pitämään, mutta sen yläpuolella mukavuus kärsii oleellisesti.

Täältä löytyy ohjeet kuinka pyörä valitaan.

Popular Mechanics Video
Huh huh,

600 vasta toinen tai kolmas pyörä :-p

Kävin sitten ihmettelemässä Yamahaa, Suzukia ja kaikenmaailman kustomeita Harrikkaliikkeessä.

Suzuki V-Storm tuntui pirun kivalta vekottimelta. Eikö näitä tehä kuin 650 koneella? Myyjä väitti, että 1000:kin olisi, mutta ei Suzukin sivuilta kyllä löydy...

Yamahalta ei ollu paikalla mitään mikä olis kiinnostanu.

Kustomeista mikään ei niin hirveesti sykähdyttänyt...

Viitsi vaan vetää ne kaikki ajokamppeet päälle, joka kerta. Suzuki V Strom on ihan jees, vääntöä on hm.. tohon vaiheeseen
tounge.gif
(ihan ystävällisesti, ihan tosi) sopivasti. Se on V2 etuja. Moni kokenutkin motoristi pitää sitä hyvänä pii..iitkienkin matkojen pyöränä.
062802moto_prv.gif

Minimi 150bhp/1000cc/13500rpm. Muut on for pygms and bushmans. Itse 186/90kg ja loytyy xt600 ja fjr. Olen bushman, just tall one.

Back