Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No siitä tehosta sen verran, että molemmissa sitä on liikaa jos niikseen tulee. FZ1N vääntää paljon kivemmin esim. ohitustilanteissa. Ja se vääntö ei ainakaan haittaa aloittelijaa. Elikkä ihan hienosti olen noiden paukkujen kanssa pärjännyt. (siinä on portaaton tehonsäätö oikealla puolella)Aika erilaiset ainakin tehojen puolesta nuo FZ1n ja Z750, lähes 50hv eroa.Mulla oli tossa keskikesällä aivan samanlainen tilanne, kuin ketjun aloittajalla. Koulun pyörässä oli absit ja harkitsin absillisen pyörän ostoa.
Noh, sattuipa sitten sopivasti vähän ajettu absiton FZ1N ja ostin sen. Itsellä toisena vaihtoehtona oli Z750. Mielestäni Yammussa on tunnokkaammat jarrut, enkä ole kyllä kaivannut abseja. Hyvän tuntuinen toi Zetakin oli, mutta erilainen. Näppärämpi ehkä, mutta myös kiikkerämmän oloinen. En ole katunut päätöstä, enkä senpuoleen ole kokenut pyörää vaikeaksi, pikemminkin päinvastoin. Voi varauksetta suositella ensipyöräksi. Ja jokatapauksessa sen tonnisen voi ostaa ensipyöräksi ihan huoletta. ja si vaan![]()
![]()
Mitä olet ollut mieltä tehokkaammasta ja vääntävämmästä koneesta aloittelijalle? Kuinka olet pärjännyt sen kanssa ja miten olet kokenut jarruttamisen absittomalla pyörällä?
Edelleen kiemurtelen asian kanssa, absit vs. ei absit!!
Abseilla varmasti ainakin alkuun on minun helpompi ajaa turvallisesti, mutta taas ilman abseja löytyisi paljon enemmän vaihtoehtoja ostaa pyörä.
Hmmmmmm![]()
Kukapa niitä abseja kaipaisi muutoin kuin äkkitilanteessa.Ja siitä jarruttamisesta, niinkuin jo taisin mainitakin niin minusta jarrut ovat todella tunnokkaat, enkä ainakaan toistaiseksi ole kaipaillut abseja.
Ilmeisestikin totuttelemassa ja joskushan se on tehtävä tuokin homma, ei ne elukat muuten liikenteeseen totu.Kukapa niitä abseja kaipaisi muutoin kuin äkkitilanteessa.Ja siitä jarruttamisesta, niinkuin jo taisin mainitakin niin minusta jarrut ovat todella tunnokkaat, enkä ainakaan toistaiseksi ole kaipaillut abseja.
Tänään oli pitkästä aikaa sellainen, olisi voinut tulla ajokauden lopettajaiset.
Paippistentiellä tuli vastaan heppa ravikärryt perässä ja kaksi ohjastajaa suitsissa, liikenteeseen totuttelemassa kai..
Vauhtia rajoituksen mukaan.. Ehkä 20-30 m ennen kohtaamista hevonen päätti pillastua. Kunnioitettavan näköinen otus seisoessaan takajaloillaan ja kun siitä saman tien pyörähti, niin tukki kärryineen koko tien.
Säikäytti aika pirusti ja sain kokeilla hätäjarrutusta ihan oikeasti. Kyllä, pieni paniikki iski ja absit tuli mukaan, vaikka kuinka kuvittelin osaavani jarruttaa..
Olisi tiedossa uusi Yamaha FZ-8N, abs-versio, kiinnostaako?Jos jollain olis esim. sisäänajettua kawan Z750R abs, yamahan FZ8-n abs tai tonnisetkin käy (esim. honda CB1000r), mutta ei taida mahtua budjettiin.
Budjetti NYT max n. 11000e!!
Huudelkaa jos jollain olis myynnissä, jos tiedätte!! Pari paikallista liikettä on etsimässä kans mulle pyörää.
Kiinnostaa tuokin... ja hinta etenkin.Olisi tiedossa uusi Yamaha FZ-8N, abs-versio, kiinnostaako?Jos jollain olis esim. sisäänajettua kawan Z750R abs, yamahan FZ8-n abs tai tonnisetkin käy (esim. honda CB1000r), mutta ei taida mahtua budjettiin.
Budjetti NYT max n. 11000e!!
Huudelkaa jos jollain olis myynnissä, jos tiedätte!! Pari paikallista liikettä on etsimässä kans mulle pyörää.
P.0400-864670