• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensimmäisen Honda omistajaksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sekoitetaan nyt Lutkua vielä vähän lisää....eli jos sen ei oo pakko olla Honda, niin Suzuki GSX 750 F vastaisi käsittääkseni aika hyvin tarpeitasi. Paljon kehuttu matkapyörä sekin, omakohtaista kokemusta mulla ei siitä tosin ole kuin muutama sata kilometriä.

ps. ja käsittääkseni paljon edullisempi kuin VFR

Tuolla kun tekee pienen opintomatkan vaikkapa johonkin Mugellon tms. vastaavaan motogp-kisaan ja sitten ajelee siellä italiianojen joukossa, niin huomaa äkkiä, että ihmeen pienistä raoista sitä pääsee isommallakin pyörällä...
biggrin.gif
Voi jäädä pujottelut meikäläisellä hiukan vähemmälle näiden sivulaukkujen kanssa. Tavaraa niihin kyllä mahtuu, mutta taitaa Smartti jäädä kakkoseksi leveydessä, kun ovat kiinni  
wink.gif

CBR1000F.jpg

Lutku, lukaise tuolta Garagesta meikäläisen cebarinostotarina, jahkasin pitkään VFR:n ja Cebarin välillä, klik

Kannattaa miettiä kerran jos toisenkin, mikäli on ostamassa esim. 750 -kuutioista pyörää. Ne pärräilijät, jotka ajavat kesästä toiseen em. kokoluokan pyörällä on vähissä.

Jostain kumman syystä tuollainen pienehkö pyörä jää äkkiä pieneksi.
Siitäkin huolimatta, että tehot riittävät kyllä vaikkapa matkustajan ja kapsäkkienkin kanssa.

Suosittelen ostamaan 1000:n pyörän niin ei tartte olla heti (välttämättä) sitä vaihtamassa. Mukamas ainakaan. Hetken päästä kuitenkin tekee mieli vaihtaa...oli pyörän kuutiot mitä tahansa.

edit: tervetuloa mielipuolisten joukkoon
biggrin.gif

Mites sitten XX vai meneekö se yli budjetin? On kevyempi ja näppärämpi kuin 1000F vaikkei sekään kyllä mikään rimpula ole.

Pyörät saattaa näyttää päällisin puolin suurelta varsinkin kun kauhulla niitä katsoo mutta yllättävän helppo suuriakin on käsitellä(omasta mielestäni). Ei se vifferikään varmasti huono vaihtoehto ole. Kannattaa kokeilla niin selviää se mikä miellyttää eniten.

Minä aloitin VfR750F:llä. Mikähän kuvaisi pyörää parhaiten... varmaankin "yllätyksetön".  Ruiskuvehkeellä varmaan vielä enemmän samaa. (mulla oli kaasaripeli ja sykkaamisessa oli kyllä "palaa hiat").

Tervetuloa mukaan joka tapauksessa, minkä sitten noista hyvistä pyöristä valitsetkin!

062802moto_prv.gif

Pitkän tauvon jälkeen minäkin ostin 01 VFR:n jonka sain järkihintaan ja en halunnut tehdä suurempaa sijoitusta.

Vuoden kuluttua pistin VFR:n vaihtoon ja nettosin siitä jopa hieman vaikka kelasin mittariin 14tkm lisää.

Eli rahat oli sijoitettuna toistaiseksi. Suosittelen.
VFR on järkyttävä pitämään hintansa.

VFR on järkyttävä pitämään hintansa.
Kertokaas vähän mikä olisi järkevä hinta VFR800 1998-2000 malleissa? Hinnat (pyynnöt) vaihtelee paljon, mutta mitä kannattaa maksaa ja mitä ei? Esim. joku -99 kohtuukilsoilla, vaikka tuontipelikin. Hyvä pyörä varmaan mutta onko ihan niin hyvä mitä jarkyttävät hintapyynnöt antaa ymmärtää. Tupla-X:ääkin saa melkein halvemmalla.

Taitaa käytettyjen hinnat laahaavan vielä hieman perässä, sillä täksi vuodeksi uuden VFR800 hintahan putosi 3kiloeskoa.

Kertokaas vähän mikä olisi järkevä hinta VFR800 1998-2000 malleissa?  Hinnat (pyynnöt) vaihtelee paljon, mutta mitä kannattaa maksaa ja mitä ei? Esim. joku -99 kohtuukilsoilla, vaikka tuontipelikin. Hyvä pyörä varmaan mutta onko ihan niin hyvä mitä jarkyttävät hintapyynnöt antaa ymmärtää. Tupla-X:ääkin saa melkein halvemmalla.
Maksoin vuosi sitten omasta 36tkm 2001 mallista karvan yli 7100€. Järkihinta olisi ollut silloin vielä noin 7500.

Muista että VFR uudistui hieman 2000.

Järkihinta on Saksa n.4000€ + verot ja kulut 2500€. Palstoilla näyttää olevan sekä järkeviä että järjettömiä hintapyyntejä, esim. 99:stä lähes kymppitonni. Uuden rinnakkaistuodun saa 14 tuhannella. Ostaessa ei tarvitse pelätä hurjia pyyntejä, vaan voi tarjota sen, minkä katsoo oikeaksi hinnaksi. Myyjäkin oppii pikkuhiljaa ymmärtämään oikean hintatason. Aika yksinkertainen hintamittari on puhelimen pirinä.

Minulla on VFR 750F vm. 97. Johan tuota on tässä threadissa (ja lukemattomissa muissa) ylistetty, mutta todetaan nyt vielä että olen itsekin ollut erinomaisen tyytyväinen laitteen ominaisuuksiin (olen ajanut omallani 30tkm). Kaksi päällä täyteen kuormattuna alkaa tehot loppumaan, mutta on erittäin hyvin ajettavissa niinkin. Kestävyys ja huollon tarve (eli sen puute) ovat legendaarisia. Bläkkäri tuntui isompana vähän möhköltä (vaikka taipuukin lopulta mutkiin hyvin) ja vaikka tehoja enemmän onkin, rivinelkku on tuon nokkarattailla varustetun vanhan liiton V4:n jälkeen äänimaailmaltaan (jos sillä on mitään merkitystä) aika nuhaisen kuulonen
biggrin.gif

Tämä VFR RC36 taipuu mainiosti myös radalla. Minua kuumottaisi seuraavana pyöränä (Hondista) lähinnä VTR SP1/2, mutta sen kanssa ei kyytiläistä ritsille paljon oteta. Joten olen jatkanut ajelua VFR:llä
062802moto_prv.gif

Itsellä CBR 600 F vm 2005 ja hyvin tuntuu keulivan kaksi päällä... Mihin hittoon sitä alavääntöä tarvitsee aina olla niin paljon, pyörissä on vaihteisto jotain varten??? Aprilia Mana tai uudet 800 cc skootterit olisivat varmaan hyviä monelle, ei tarvitse räimiä kytkinkahvan kanssa liikaa:)

Vakavasti, kyllä 100 hv ja 60 nm liikuttaa kahtakin ihmistä ihan kiitettävästi ja toisiovälitystä saa helposti muutettua, mikäli ajaa vain moottoriteillä. Todella kestäviä tosin ovat +1000cc masiinat, eihän niitä kovin suurilla kierroksilla tavalliset kuolevaiset käytä...

Moro kaikki

VFR:n katsastaminen ehti mennä kiireiden vuoksi ohi ja nettimoto on taas(kin) auki. Jospa tuolta löytyisi se peli.

1000 zetoria kaupiteltiin tuossa joku aika sitten minulle suoraan, mutta se nyt ei niin kiinnnostanut. Varmasti hieno peli sekin mutta kun pidän tuota hondan konetta itse tod. suuressa arvossa niin pidetään nyt tämä honda-linja ainakin toistaiseksi.

Metsästys jatkuu..
sport05.gif

Luulin että 500€ riittäisi hyvin kuluihin?
Viisisataa riittää nippa nappa siihen, että tilaat joltakin välittäjältä toiveidesi mukaisen pyörän, ts. ostat sian säkissä. Näinkin varmaan saa kohtuullisen asiallisia pyöriä, mutta omasta mielestä ainut oikea tapa on tutustua kaupan kohteeseen paikan päällä. Kun aikaa varaa muutaman päivän, ehtii katsastaa muutaman vaihtoehdonkin. Liian suurelta alueelta ei kuitenkaan kannata pyörää etsiä, muuten aika kuluu liikkumiseen. Karkea kululaskelma hakumatkasta ja muista kustannuksista: Matkat Saksaan 250€, vuokra-auto 3x50€/päivä, hotelli 2x50€/yö, rahti tai ajo Suomeen 400€, rekisteröinti ja todistukset 250€ tekee yht. 1150€. Osan kuluista voi laittaa matkailubudjetin puolelle. Hakureissu on varmasti antoisa kokemus.

Uskaltaiskohan tähän ketjuun tulla kuokkiin, kun on näköjään tota VFR:ää niin kehuttu.

Itse olen ostamassa 1994 VFR 750F:n ja olen keskikokoinen naisimmeinen. Olenkohan haukkaamassa liian isoa palaa, vai onnistuuko pyörän siirtely, vaikkei kantapäät ihan maahan ylläkään
smile_org.gif

Edellinen pyörä oli viissatanen Kawa, eli kauas olen siitä tulossa.

Back