• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensimmäinen rengasrikko pyörän selässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kake1969q
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kake1969q

rottakone
Ensimmäinen rengasrikko pyörän selässä

Tulipahan tämäkin sitten koettua. Illalla kotiapäin tullessa rupesi pyörä äkisti soutaan. Jotain terävää (kivi tms) menny läpi aivan keskeltä takapalloa. rengassetti oli juuri menossa vaihtoon, joten takasessa ei kauhiasti ollut kulutuspintaa jäljellä, joka edesauttoi renkaan puhkeamista. Onneksi oli 3 kpl kaasupateja mukana. sai sellaset 5 km nilkutettua kotiin. Varovarovasti.

Itseltä pamahti just viime sunnuntaina toisen kerran takarengas. Parisenttinen ruuvi keskeltä läpi. Onneksi sattui aivan älyttömällä tuurilla siitä lähistöltä ystävällinen herrasmies paikalle joka ilmoitti että hänellä on paikkaussatsi ja kompura tossa 200m päässä. Työnnettiin mopo pihaan, paikka renkaaseen ja vähän ilmaa perään. Sitten vaan kiitokset, jämäkkä kädenpuristus ja kotia kohti. Aika siistiä että tämmösiä ihmisiä on vielä olemassa :thumbup:

Muutaman kerran on mennyt ruuvi tai se pop-niitistä jäävä "naula" renkaaseen.
Kerran kävi niin "mielenkiintoisesti" että sellainen pikkurillin kynnen mallinen hiekotussepelin
siru oli puhkaissut suht kuluneen takarenkaan.
Se on yllättävän terävää tuo sepelimurske, fillaristithan siitä paljon valittaa.

Viimekesänä tutussa kurvissa 500 m kotoa 40 alueella vaimo kyydissä. Takakumi puhki. Vaimolla lipesi jalka jalustimelta ja jäi alulaukun ja tien väliin (ei vahinkoa) ja minä myös jalkaa maahan sillä seurauksella että sain pidettyä tasapainon. Työnsin 280 kg.n painoisen mp.n kotia. Ekat 50 m tuntui ettei paina missään, mutta olin aivan hiestä märkä kun sain gessun pihaan.
Ei muuta kuin Pekkaveen opein "makkara" puikolla reikään ja ajoin vielä pari tuhatta km renkaalla...

Tinde sanoi:
Kerran mennyt kanssa. Jos ruuvi, naula tai vastaava niin tällä pääsee kotiin melko varmasti:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/808832/MP-renkaan-paikkaussarja
Nuo kolme kaasupatruunaa riittää täyttämään ainakin 185/70-17 renkaan. Vaahdoilla ei pääsääntöisesti tee mitään.

Mulla hajos eturengas ja onneks oli huoltoasema just kohdalla. Paikkavaahtoo laitoin ja vieläkin sama kumi paikoillaan. Siis pari kkta sitten. Ni kyllä niillä jotain tekee tai ainakin kotia pääsee:)

Jonku kerran olen paikkavaahtoa auton renkaaseen joutunut käyttämään ja aina on toiminut. Mopolla ei ole vielä rengasrikkoa sattunut kohdalle mutta aina on ollut varalta vaahtopullo mukana mutta nyt ostin myös tuon tubeless paikkaussetin se lienee varmatoimisempi.

Back