Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kourallisen pyöriä ajoin kun ensipyörää aikanaan ostin. CBF600 sopi käteen parhaiten. Sitten löytyi nettimotosta CBF1000 samaan hintaan kuin mopokaupan 600. Erittäin paljon hauskempi ajaa kun alavääntöä on reilusti. Oikeastaan väärää vaihdetta ei voi valita kun etenee hienosti pari pykälää liian isollakin. Eikä tuossa 1000:ssa ollut mitään tehopiikkiä tai muuta "luonnetta" mukana, ja hyvin aloittelijaystävällinen ajettavuus. Hyvä moottori ja luotettava pyörä, sillä tuli pitkiä reissuja ajeltua 1000km päivämatkoilla - aika hyvin kun se ei oikeastaan matkapyörä ole. Eli jos CBF600 kiinnostaa niin kannattaa vielä katsoa 1000:kin. Matalaviritteinen moottori, niin eipä sitä loppuun saa ajettua.Wilhelm sanoi:Omaan kokemukseeni perustuen voin vain suositella Hondaa. Viime kesänä tuli ajettua vuoden 2005 ABS versiolla reilu kymppitonni. Kyseinen on pyörä monipuolinen eli sillä saa varmasti vauhdin hurmaa ja toisaalta sillä heittää pidemmänkin reissun. Laukut istuvat pyörään hyvin ja ergonomian puolesta kyydissä istuu puutumatta pitkäänkin (satula on lisäksi säätyvä kolmeen korkeuteen, joten senkin puolesta pitäisi sopia useammalle).
Miinuspuolena Hondasta todettakoon, että se on melko Corolla. Eli jos haet ääntä ja vähän coolimpaa menoa, niin Honda ei välttämättä täytä tätä tarvetta. Eli kyseessä on järkipyörä, hyvässä mielessä.
ABS jakaa mielipiteitä, mutta viime kesänä jouduin ulosmittaamaan kahdesti Hondan ABSit tositilanteessa ja hienosti toimivat. Eli en enää osta pyörää ilman tätä varustetta. ABS pyörä on myös helpompi myydä kun sen aika koittaa.

Miinuspuolena Hondasta todettakoon, että se on melko Corolla. Eli jos haet ääntä ja vähän coolimpaa menoa, niin Honda ei välttämättä täytä tätä tarvetta. Eli kyseessä on järkipyörä, hyvässä mielessä.

Niin siis nuo cbf 1000 mopot ovat ruiskukoneella ja niin myös viimeisimmät cbf 600 koneet. Äkkiseltään en keksi miksi perheessä majaileva cbf 1000 olisi parempi juuri ruiskun takia kuin myöskin perheessä majaileva ruiskuton cbf 600?
Oikeassa varmasti olet, onnistuu se elämä varmasti ruiskuttomankin kanssa.
) edes mennä kokeilemaan mitä sellaisen vakuutus omilla tiedoillani kustantaisi. Nimittäin jo 600 CBR:n vakuutus oli reilusti kalliimpi kuin CBF:n.froid sanoi:Vertailun voittaja ei ole vielä ratkennut, mutta väliaikapisteellä ABS-jarrulliset vaihtoehdot tuntuu olevan johdossa, eli nähtävästi Suzukin GSF.
ABS-jarrut alkaa tosiaan tuntua erittäin tarpeelliselle, enhän minä autoakaan enää ostaisi ilman niitä, vaikkei se edes voi kaatua
Tavallaan "järkipyörää" minä haen: Ensimmäiseksi kesäksi, ajamisen opetteluun. Ei minua kiinnosta kova mökä ja coolius, minä vain tahtoisin ajella.
LoneWolf sanoi:Koeajoon omalla osallani päätyi CBF600S, FZ6, Z750 ja GSX650F (käytännössä sama pyörä kun GSF650 mutta katettu) joista valitsin viimeisimmän. Vuosimallit väliltä 2006-2008, kaikki kuitenkin ruiskukoneellisia malleja.