• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensimmäinen iso pyörä

Osta ihmeessä, mutta testaa muitakin ennen ostamista. Missä on kaikki aja ensin kymmenen kesää hitaalla pyörällä neuvojat? Ilmeisesti Ducati pyhänä merkkinä tukkii niiden suut:)-

Bolt sanoi:
Missä on kaikki aja ensin kymmenen kesää hitaalla pyörällä neuvojat?

Voisin muuten neuvoa, mutta kun mulla ei oo kokemusta muista ku pikkupyöristä ni oon hiljaa :;):. En tiedä lähteekö se tehojen kaipuu jos ostaa heti kireemmän pyörän, mä ainakin oon molempien pyörien ostojen jälkeen lähes heti alkanut silmäillä sitä seuraavaa vähä isompaa, vaikka en nykyistäkään juuri koskaan availe täysin.

Eli täysin vailla logiikkaa - en tarvi tehokkaampaa pyörää mut tekee silti mieli.. eli... osta vaan se Panigale, ostaisin iteki jos ois rahaa.

Kyllä omasta mielestä voi hyvinkin ostaa ensipyöräksi "iso" pyörän. Tosiasia on että kyllä se on siitä kuskista kiinni, ei se pyörä itestään lapasesta lähde. Järki mukana vaan liikenteessä, niin hauskinta tulee olemaan mitä housut jalassa voit tehdä. Itse myöskin hankin ensimmäisen pyörän suoraan isoon luokkaan kawasaki z1000, enkä ole päivääkään katunut sitä päätöstä.

Zonsson sanoi:
Kyllä omasta mielestä voi hyvinkin ostaa ensipyöräksi "iso" pyörän. Tosiasia on että kyllä se on siitä kuskista kiinni, ei se pyörä itestään lapasesta lähde. Järki mukana vaan liikenteessä, niin hauskinta tulee olemaan mitä housut jalassa voit tehdä. Itse myöskin hankin ensimmäisen pyörän suoraan isoon luokkaan kawasaki z1000, enkä ole päivääkään katunut sitä päätöstä.

Komppaan tätä. Piiiiiitkän tauon jälkeen hankin allekirjoituksen mukaisen mopon ja päiväkään en oo katunu. Eka mopo oli CB125. Kun mulla on lahjakortti niin otin joitakin ajotunteja ennen kuin rupesin ajelemaan omalla mopolla ja koulussa ajelin kusiaisella. Kun sitten aloin ajamaan omalla mopolla niin olihan siinä kokoeroa tuohon kusiaiseen verrattuna mutta kyllä siihen tottui pian.

Itelläkin ensipyöränä ekaa kesää z1000 alla. Eikä kaduta pätkääkään että hankin tuon enkä esim z750 mitä aluksi harkitsin.. Isollakin pyörällä voi ajaa hiljempaa jos/kun tuntuu ettei taidot riitä. Lähteehän honda monkeykin lapasesta jos varomattomasti päristelee 😊

Puuttuvat taidot on hyvä kompensoida tehoilla. Tästä syystä itse hankin ensimmäiseksi pyöräksi 1200cc/160hv härvelin. Totta puhuen, moottoripyöräilyssä on niin paljon vahvaa tunnetta, enemmän tai vähemmän järkiperäisiä mielipiteitä, "viisaita" neuvojia ym., että parhaaseen tulokseen pääsee koeajamalla ihan itse erilaisia ja miettimällä käyttötarkoitusta, johon pyörää on hankkimassa. Mitään yhtä ainoaa oikeaa vastausta ei ole ja isollakin pyörällä pärjää kunhan jalat yltää tukevasti maahan ja on sopivasti malttia mukana ajossa.

Lainataanpas tätä ketjua hieman. Olisiko ihmisillä hyviä ehdotuksia mihin pyörään kallistuisi XX:n jälkeen. Haussa olisi pyörä jolla voisi taittaa matkaa "mukavasti" ts. pitäisi ainakin olla pystympi ajoasento. Rouva myös olisi tulossa kyytiin joten ei ehkä mitään nakupyörää kuitenkaan. Mietinnässä on ollut Varadero ja V-strom, mutta jos olisi muita varteen otettavia vaihtoehtoja niin niistä mielellään kuulisin

versuli sanoi:
lainataanpas tätä ketjua hieman. Olisiko ihmisillä hyviä ehdotuksia mihin pyörään kallistuisi xx:n jälkeen. Haussa olisi pyörä jolla voisi taittaa matkaa "mukavasti" ts. Pitäisi ainakin olla pystympi ajoasento. Rouva myös olisi tulossa kyytiin joten ei ehkä mitään nakupyörää kuitenkaan. Mietinnässä on ollut varadero ja v-strom, mutta jos olisi muita varteen otettavia vaihtoehtoja niin niistä mielellään kuulisin

fjr1300 ?

Versuli sanoi:
Lainataanpas tätä ketjua hieman. Olisiko ihmisillä hyviä ehdotuksia mihin pyörään kallistuisi XX:n jälkeen. Haussa olisi pyörä jolla voisi taittaa matkaa "mukavasti" ts. pitäisi ainakin olla pystympi ajoasento. Rouva myös olisi tulossa kyytiin joten ei ehkä mitään nakupyörää kuitenkaan. Mietinnässä on ollut Varadero ja V-strom, mutta jos olisi muita varteen otettavia vaihtoehtoja niin niistä mielellään kuulisin

BMW R 1200 RT
BMW K 1600 GT
Honda ST1300
Moto Guzzi Norge

Ja noita isoja "katuenskoja" löytyy lähes kaikilta valmistajilta jos semmoset kiinnostaa. Jos ykkösprioriteetti on matka-ajo niin edelläolevat todennäköisesti parempia vaihtoehtoja kuitenkin?

Suiza1400 sanoi:
Miksei 1299 Panigale? Tehon ja väännön kanssa aina pärjää, kun on järki päässä. Haittaa niistä ei ole ikinä.

Tietty tuo about 6000e hintaero on yksi syy (ei tässä mitään miljonäärejä olla..). Tähän voisi tietty moni sanoa, että miksi juuri 899 Panigale sitten, kun halvemmalla saa myös hyviä pyöriä.. Siihen en voi järjellä vastata :D Niinkuin autoa, en pysty pyörääkään järjellä ostaa.
Luulen, että tuo 899 on tarpeeksi pyörää mulle moneksi vuodeksi. Jostain syystä myös houkuttaa enemmän, kun tuo 1299. Mietitytti tosin, että 899 on painavampi, kun 1299? :blink:

chuckmynorris sanoi:
Mietitytti tosin, että 899 on painavampi, kun 1299? :blink:

Halvempia ja sitä myöten painavampia materiaaleja käytetty --> pienempi hintalappu/parempi kate, ei siinä sen kummempaa.

Onhan se silti monta kymmentä kiloa kevyempi kuin 748 josta sanoit tykänneesi ja taitaa olla myös kevyempi kuin 848?

Versuli sanoi:
Iso gessu tietysti

gixxerman sanoi:
Iso gessu tietysti
Se on hyvännäköinen pyörä tosiaan, GSX-1400.
gsx1400_2002_b-w-zz_600.jpg

Back