Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllähän tuossa ajatuksenjuoksussasi on järkeä. Jos moottoripyöräily ei olekkaan sitä, mitä odotit tai ajot muuten vaan jää muutamiin aurinkopäivien kruisailuihin, niin kipeetä tekee pistää yli puolitoista tonnia varusteisiin.En epäilekkään olevani tyytyväinen lopun elämääni halpaan tekstiili pukuun, mutta jos näyttää siltä että ehtii ajella vaikka vain muutaman kerran kuussa jonku pikku lenkin niin pakotan kyllä itseni olemaan tyytyväinen siihen halpaan hyvin istuvaan pukuun.
Sitten kun tiedän onko ajeluni pelkkää korttelirallia kauniilla säällä, muutaman tunnin/yhden päivän fiilistely ajoa, alkaako rataajo innostaa, vai tekeekö mieli vaikka norjaan tai keskieurooppaan pidemmälle reissulle osaan varmasti tehdä paljon paremman valinnan ajoasun suhteen.
Ja mielestäni hyvän ja halvan voi saada, ihan tuotteesta riippumatta... ne täytyy vain ostaa eri paketissa.
ajatuksen juoksustani nyt ei kannata sen enempää puhua, mutta, ei se mp harrastus nyt kovin nautinnollista voi olla jos sen ilon pystyy pilaamaan hieman kuumilla/kylmillä/kosteilla ajovarusteilla.
Juu, niin me kaikki tehdään.taitaa olla niin, että joutuu itse kantapään kautta oppimaan tuon halvan ja hyvän eron tässäkin asiassa![]()
Oon samaa mieltä: osta samantien nahkapuku, uutena tai käytettynä. Mäkin aikonaan bongasin jostain foorumilta ekan ajopuvun käytettynä, hyvin palveli ja on vieläki tallessa.Kato SRRA foorumilta vaikka joku kunnollinen käytetty 1-osainen nahkapuku.
Pienet tursimisjäljet ei mitään haittaa, kuhan ei ole puhki.
Suojaavuus on yleensä omaa luokkaansa tourinki hässäköihin nähden.
1-osaisen puvun kanssa voi pitää liiviä tai rotsia kylmemmällä, joiden taskuihin voi tunkea tarpeelliset tilpehöörit.
Jos ja kun pyörä on vähän vanhempi on satulan alla tilaa jonne voi hommata muutaman kympin sadeasun jemmaan.
Pyöräkin voi olla alussa vähän vanhempi lusa, kunhan kattoo että renkaat, jarrupalat ja nesteet on OK ja että etu ja takaiskarien ölpät on vaihdettu tuomiopäivän tälläpuolen.
Sitten ei muuta kuin säätää edes painumat kohdalleen ja mahdollisimman paljon ajoa.
Mulla on rei'itetty 1-osainen ja umpinainen 2-osainen nahkapuku ja huomasin joskus että 2-osaisen puvun vyötärövetoketjut on tullut avattua vain hoitoainetta levittäessä.
Ja samainen 2-osainen puku on ollut piikistä lähtien eli viimoiset 20-vuotta käytössä.
Edelliset lähinnä jos tarkoitus on nimenomaan ajaa eikä röpötellä lähigasikselle ryystämään kahvia ja vertailemaan goretexeja.
sinne vaan ilmotusta foorumeille, niin kyl sieltä hyvät käytetytkin löytyykäytetyt kelpaisivat kovasti, olen vain päässyt sen verran vuosien varrella kasvamaan (sekä leveyttä että pituutta) että tarjonta on aika vähäistä, enkä ainkaan vielä ole löytänyt sopivia.
Listahinnoista alea 40-50% sen takia, että Suomessa on listahinnoissa 60% ilmaaKannattaa kierrellä kauppoja, itse löysin itselleni nahka-asun alle 500 euron - oli just sopivasti kahdessa eri kaupassa jämäkoot ale-hyllyssä (alea tuli listahinnoista 40-50%). Eli kävi säkä. Useammassakin paikassa olen nähnyt "merkkikamaa" (Dainese, A*, Berik, Arlen Ness, ...) poistohinnoin, kun on ollut vanha malli tai jämäkoko tms.
Ihan vaan uteliaisuuttani: Mikä niistä niin hyvät tekee, ettei tarvitse miettiä? Sekö, että niissä lukee Alpinestars?Esmes Saksasta näyttäs lähtevän Alpinestarsin takki ja housut alle 700 reippaasti, eikä tartte miettiä onko hyvät.