• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensimäinen kyykkypyörä pienikokoiselle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D-Iivil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juhis sanoi:
Jos R1stä olet kattomassa, niin -04 malli (tuplaputket penkin alla) on vielä kapeampi kuskin penkin kohdilta (ts matalempi) kuin kuin -03.
Plus -04 on aivan eri planeetalta kuin 1998-2003 R1set (kevyempi, paremmat jarrut jne.)
Mun daami on 168cm, ja tolla nollanelkulla molemmat jalat riittää heittämällä maahan.
Suosittelen että käyt ainakin kokeilemassa.
Misäs hinnoissa tollanen -03n on? Nettimotossa ainakin -03 ja -04 mallien hintaerot on aikast pieniä.

Ja mun mielestä jos pärrää vaihdat, niin joko selkeesti uudempi 600nen, tai sitten esim. se R1nen.

Reiluun neljään tonniin saisi tuon '03:sen rykkösen.

Täytyy pitää tutkaa päällä jos tuoreampi edullinen yksilö tulisi vielä eteen... maltti ei vaan ole mun paras ominaisuus silloin kun polte on kova :D

Samaan ajatukseen päädyin itsekin ettei ole varmaan kauheasti järkeä vaihtaa toiseen viime vuosituhannen kusiaiseen.

Ai hitto. Nyt tuli musta hevonen puskista. '04 vuoden Aprilia RSV 1000 R. Täytyy käydä tänään koeajamassa ja saas nähä tarttuuko mukaan...

Eihän tuo niin kisakireä löylyiltään ole muihin kiloisiin verrattuna, mutta on se vaan niin nätti :*

Ai hitto. Nyt tuli musta hevonen puskista. '04 vuoden Aprilia RSV 1000 R. Täytyy käydä tänään koeajamassa ja saas nähä tarttuuko mukaan...

Eihän tuo niin kisakireä löylyiltään ole muihin kiloisiin verrattuna, mutta on se vaan niin nätti :*

Älä anna ensivaikutelman liikaa hämätä. Ainaki omalla koeajolla aikoinaan ekat sadat metrit meni ihmetellessä että mikä pirun tärisevä kivireki tää tämmönen on, sit ku pääs pois taajamasta ni "en ikinä osta"-fiilis jäi jonneki taka-alalle :)

mikkom sanoi:
Älä anna ensivaikutelman liikaa hämätä. Ainaki omalla koeajolla aikoinaan ekat sadat metrit meni ihmetellessä että mikä pirun tärisevä kivireki tää tämmönen on, sit ku pääs pois taajamasta ni "en ikinä osta"-fiilis jäi jonneki taka-alalle :)

Hehe, juu en anna. Vaikka varmaan erikoinen tuo muutos on kun siirtyy tuommoisesta vajaatehoisesta kierroskoneesta vähän kiertävään V2:seen :p

Uskomatonta että pieni koko voi rajoittaa pyörän ostoa :D
Luulisi sen olevan enemmänkin etu mitä lyhyempi ja ja kevyempi henkilö on.
Vittumainen jos sen kokee huonoksi asiaksi jos teho/paino on kohillaan..

Terveisin: 184cm/120kg :D:D

Hyvin vielä mahtuu tonnikyykkyihin.

Roadkill sanoi:
Luulisi sen olevan enemmänkin etu mitä lyhyempi ja ja kevyempi henkilö on.
Vittumainen jos sen kokee huonoksi asiaksi jos teho/paino on kohillaan..

Terveisin: 184cm/120kg :D:D

Hyvin vielä mahtuu tonnikyykkyihin.

Heh, tuon Aprilian kanssa joutuu jotain madallusta kikkailemaan (en tiiä onko korotettu tai jotain). Ei yllä kummatkaan varpaat maahan niin että mopo seisois suorassa... ja eipä tuolla tosiaan muuta väliä ole kuin lähinnä valoissa seistessä ois kiva yltää koskettaa tossulla maata.

Roadkill sanoi:
Ole 158-senttinen ei-niin-kovin-atleettinen aloittelija ja käy istumassa muutamaa korkeaa pyörää. Yritä sitten vielä pitää ne pystyssä paikallaan niin että edes toinen jalka osuu maahan. Sitten ei ole enää uskomatonta. :grin:

Nostellaanpa taas tätäkin ylös...

Aprilia tuli siis puolivälissä kesää hankittua, pajalla se vietti ajokaudesta yhteensä n. 6 viikkoa milloin minkäkin vian takia. Excelistä kun katsoo, niin pyörää on oston jälkeen huollettu 2928.90 eurolla.

Ensi kesäksi kaipaisin nyt pyörää jolla pystyisi ajamaankin, vaikka onhan tuo räpeltäminenkin osa harrastusta.

Kysymys kuuluukin; kumpi on luotettavamman vehkeen maineessa, ZX10R 2006 => vai R1 2004 =>?
Jompaan kumpaan tekisi mieli keväällä vaihtaa.

Eikö sillä nyt nimenomaan tarttis ainakin kesä ajaa kun se on saatu tikkiin, käytetyissä voi aina tulla jekku käteen kuten kävi sinullekin.

D-Iivil sanoi:
Nostellaanpa taas tätäkin ylös...

Aprilia tuli siis puolivälissä kesää hankittua, pajalla se vietti ajokaudesta yhteensä n. 6 viikkoa milloin minkäkin vian takia. Excelistä kun katsoo, niin pyörää on oston jälkeen huollettu 2928.90 eurolla.

Ensi kesäksi kaipaisin nyt pyörää jolla pystyisi ajamaankin, vaikka onhan tuo räpeltäminenkin osa harrastusta.

Kysymys kuuluukin; kumpi on luotettavamman vehkeen maineessa, ZX10R 2006 => vai R1 2004 =>?
Jompaan kumpaan tekisi mieli keväällä vaihtaa.

Itse molemmat omistaneena ottaisin kawan. Kummassakaan ei mulla ollut mitään vikaa, mutta moottori tossa D mallin kawassa on taivaallisen hieno. Jousitukseltaan ja jarruiltaan jää himpun verran rykköselle. Muuten hyviä ajaa molemmat.

Mariini sanoi:
Eikö sillä nyt nimenomaan tarttis ainakin kesä ajaa kun se on saatu tikkiin, käytetyissä voi aina tulla jekku käteen kuten kävi sinullekin.

Mulla ei enää usko riitä että tuolla kokonaista kesää pääsisi ilman jotain mystistä vikaa :-D

Aatteles ny: Sulla on kone nyt läpikäyty, tiedät mitä se on syönyt. Ajonesto hiukan kiukuttelee, noh sähköviat... Ostat pressun alla säilytetyn jammun tuota ikää niin siellä voi yhtähyvin olla samoja juonia hapettumien vuoksi. Harkitse keväällä sitten lisää jos vielä kuumottaa, mutta sen käsityksen mukaan minkä minä olen saanut niin tuolla konstilla pirrastat vaan suotta rahaa maailmalle... Jota ei kuitenkaan liiaksi ole? Käy pyörääs läpi nyt talven aikana ja mieti huolella.

Jos uuden ostaisit... Se olis eri juttu.

Mariini sanoi:
Aatteles ny: Sulla on kone nyt läpikäyty, tiedät mitä se on syönyt. Ajonesto hiukan kiukuttelee, noh sähköviat... Ostat pressun alla säilytetyn jammun tuota ikää niin siellä voi yhtähyvin olla samoja juonia hapettumien vuoksi. Harkitse keväällä sitten lisää jos vielä kuumottaa, mutta sen käsityksen mukaan minkä minä olen saanut niin tuolla konstilla pirrastat vaan suotta rahaa maailmalle... Jota ei kuitenkaan liiaksi ole? Käy pyörääs läpi nyt talven aikana ja mieti huolella.

Jos uuden ostaisit... Se olis eri juttu.

Ihan totta toki tuokin. Mullahan tästä omasta on lähinnä hajonnut niitä epätodennäköisimpiä juttuja, mikä meinaa että kaikki tyypilliset staattoriviat sun muut on vielä näkemättä. Ja nyt jos nuo sähköt alkaa happanemaan (nopeusanturi, ajonesto) niin sen tietää että noita saa olla tinaamassa jokaisen sadepäivän jälkeen :-\

Oliskin varaa pistää uusi pakasta vedetty alle :-(

jos oikeen varmaa peliä hakee niin kai se on sama minkä japsi neljänsuorasta valkkais. kawassa ei itellä oo ollu mitään yllätyksiä. Mutta kun koneista on kyse, mitä vaan voi hajota.
Kyllä mä pidän omalla mutulla japseja "huomattavasti" muita luotettavampina. Vaiha vaan.

Eihän tuossa ole sitten kuin kaksi asiaa vakavasti mietittävänä seuraavaa pyörää valitessasi:

1. Millaista ajoa meinaat harrastaa; onko kyykky kuitenkaan se oikea vai kenties nakun vuoro ?

2. Millaisella budjetilla mennään ? => vuosimalli ja kilometrit.

Kaikki valtamerkkien (SuKaYaHo) tonnarit antaa vaarallisen varmasti paljon enemmän kuin niistä normihannu pystyy kadulla ulosmittaamaan. Mikä tahansa siisti, mielellään huoltohistorialtaan moitteeton ja kulutusosiltaan kunnollinen peli käy varmasti.

Noita kaikkia on varmasti keväällä tarjolla sivutolkulla nettimotossa.
Jos se on kyykky niin sitten se on, mutta en jättäisi (mahdollisen) pyöränvaihdon yhteydessa koeajamatta esim. FZ-1N, Z750/Z1000/Triumph Sp3/St3, jne.

Itse päädyin RSV Aprilian valintaan sen sisältämien (Factory) laatuosien vuoksi, lopullinen silaus oli äänet ja ajettavuus + ulkonäkö. Halusin myös edes hieman erilaisen kyykyn (massasta pokkeavan) ja pitkään haaveilin jopa Hondan SP1/SP2 malleista.

Aprilia oli vaan niin paljon modernimpi painos tuosta SP1/SP2 mallista niin päädyin sitten siihen.
Ikävää, että sulle on sattunut paljon harmia tuon yksilön kanssa. Jossain vaiheessa usko kuitenkin loppuu ja päätös pyörän vaihdosta realisoituu. Varo kuitenkin, ettet sitten viikon päästä ihmettele mitä menit tekemään....:paikallatuulee:

Onnea etsintään......

A.D

Back