• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensi kesäksi "uusi" matkapyörä (honda)

Mastercutor

MotOrg ry jäsen
Jeps, nyt on tullut pari kesä ajeltua tyä ja lomareissuja VFR 400 sella.

Ens kesäksi olis tarkoitus katella isompi pyörä, mut kuitenkin V4 tai V2 konneella, ja näillä näkymin tulis osa reissuista tehtyä kaks päällä.

Elikkätä mitä meitän org porukka suosittellee, oiskos se isompi VFR, VTR vai CBF? näitä tullu vähän kateltua, mut omat kokemukset jääny noihin vanhempiin viffereihin, niin mieluusti kuulisin muitten kokemuksia.

Niin ns, työmatka-ajos (kaupunki) ja miten matka-ajossa?? yksin / kaksin ajossa?

No ylläripylläri, mä suosittelen CBF:ää. Siinä on hyvät tilat myös kahdelle (mies 2-metrinen, minä 1,6 m), jaksaa vääntää alusta alkaen, jopa orkkistuulensuoja on hyvä. Jos siinä on katteet kiinni niin kuulemma tuo mielettömästi tuulensuojaa nekin (kaverilla katteet kiinni). Kaupungissa ketterä pyörittää jopa tämmösen hattivatin vaikka painoa on se lähemmäks 250 kiloo. Työmatkat tein pelkästään sillä tänä kesänä. Ja toimii muuten myös mutka-ajossa! Tavaraa saa takapenkille tosi hyvin vaikkei laukut ois kiinni (jos vertaan esim. nykyseeni Fazuun jossa takapenkki on eri muotonen, ei meinaa mikään "istua" siihen). Penkki Hondassa on loistava! Kertaakaan ei puutunu mikään paikka edes alussa kun totutteli pyörään. Ja semmonen yksityiskohta että siinä on paras kytkin mihin ikinä oon missään pyörässä törmänny, ja kaasu on nopee ja kevyt. Halvat varaosat jos itte huoltaa, merkkihuoltohan sitte maksaa kyllä merkillä ku merkillä.

Ainuu mitä siinä on on se alusta joka on, matkapyörä kun on, aika löysä. Että jousia uusiks tai jos haluu satsata niin Öhlinsiä alle. Paranee kummasti, pompuissa ei lähde soutamaan ja mutkaan voi halutessaan syöksyä ihan eri vauhdilla.

VFR:ää ajoin tossa loppukesästä kun olin vaihtamassa pyörää mutta ei toiminu mulla, enkä osaa sitä tarkemmin selittääkään. VTR:ää en oo koskaan ajanu.

Komppaan vahvasti Anun asiantuntevaa kommenttia, paitsi tuulisuojan osalta, joka on 188cm:n pituiselle aivan törkeän surkea. Asia kyllä parani kiitettävästi MRA:n variopleksillä ja nyt on alla mopo jota ei vaihdeta vuosiin. (Sen takaiskarin aion kylläkin vaihtaa  
tounge.gif
)

Eikö olisi Hondan jälkeen aika kokeilla moottoripyörää?

edit: kun V2 kelpaa, niin moottoripyöristä kyseseen tulevat Guzzi ja Harley. Niistä voi suositella molempia.

Kaupungissa ketterä pyörittää jopa tämmösen hattivatin vaikka painoa  on se lähemmäks 250 kiloo.
biggrin.gif

Kummalla, mopolla vai hattivatilla?  
tounge.gif
tounge.gif
No mä arvasin että joku irvileuka tähänki tarraa. Sa sä ko ollaa törmätty lärvitysten, et kummal oli painoo se 250, mulla vai mopolla
tounge.gif

No joo, ja taas asiaan, toi CB1300 ei kuulosta myöskää huonolta vaihtikselta. Täytyypi ens vkolla ottaa semmone koeajoon ko nykynen oma menee kaffanlämppärien asennukseen (ja ennenko TeeVee kommentoi niin ei ole tarkoitus lämmitttää kaffoja vaan mun sormia)
tounge.gif

Eipä kannata paljon mietiskellä, ilman muuta ST 1100:n tai 1300:n Pan European. Kaikki kriteerit täyttyy kirkkaasti.
062802moto_prv.gif

Hondan jälkeen...V2 Suzuki Intruder VZR1800 mukava ajella yksin ja toimii matka-ajossa kaks päällä, jaksaa viedä mukisematta.
062802moto_prv.gif

Mulla ollut kesäkuun puolivälistä asti VFR1200, tosin en oo ehtiny ajamaan kuin 8500km, mut pyörä tuntuu hyvältä ja toimii mielestäni matka-ajossakin. Tosin täähän on näitä juttuja, että jokaisen pitää itse löytää itselleen sopiva pyörä. Vaikka täällä miten kehutaan erilasia pyöriä on ne kuitenkin itse kokeiltava. Ongelmana on se, että 10-20km koeajolenkillä ei saa vielä kuvaa siitä minkälaista pyörällä on ajaa matkaa. VFR1200 heikkouksina mainittakoon ajovalon viereisten ilmanottoaukkojen kautta rinnuksille ja mittaristoon roiskuva kura vesikeleillä. Hondan oma takalaukku on onnettoman pieni ja huonosti muotoiltu (en tarkoita ulkonäköä).

Mulla ollut kesäkuun puolivälistä asti VFR1200, tosin en oo ehtiny ajamaan kuin 8500km, mut pyörä tuntuu hyvältä ja toimii mielestäni matka-ajossakin. Tosin täähän on näitä juttuja, että jokaisen pitää itse löytää itselleen sopiva pyörä. Vaikka täällä miten kehutaan erilasia pyöriä on ne kuitenkin itse kokeiltava. Ongelmana on se, että 10-20km koeajolenkillä ei saa vielä kuvaa siitä minkälaista pyörällä on ajaa matkaa. VFR1200 heikkouksina mainittakoon ajovalon viereisten ilmanottoaukkojen kautta rinnuksille ja mittaristoon roiskuva kura vesikeleillä. Hondan oma takalaukku on onnettoman pieni ja huonosti muotoiltu (en tarkoita ulkonäköä).
Lisäsisn vielä huonoihin puoliin että pienillä kierroksilla ääntelee kummallisesti ja suuremmilla taas lähtee kortti kuivumaan
biggrin.gif
.

Jeps, nyt on tullut pari kesä ajeltua tyä ja lomareissuja VFR 400 sella.

Ens kesäksi olis tarkoitus katella isompi pyörä, mut kuitenkin V4 tai V2 konneella, ja näillä näkymin tulis osa reissuista tehtyä kaks päällä.

Elikkätä mitä meitän org porukka suosittellee, oiskos se isompi VFR, VTR vai CBF? näitä tullu vähän kateltua, mut omat kokemukset jääny noihin vanhempiin viffereihin, niin mieluusti kuulisin muitten kokemuksia.

Niin ns, työmatka-ajos (kaupunki) ja miten matka-ajossa?? yksin / kaksin ajossa?
XX
wink.gif

Huh, veipäs tässä aikaa vastaajille kiittäminen, mut kiits kaikille ja varsinki ensimmäisille jotka ihan asiasta vastaili ja toiseksi näille jotka mukavia vastaili.

Ehkä viel ens eli tuleva kesä mennään piristetyllä vanhalla. Mut jotensaki tuo cbf alkanu viehättään, mutta teille harhauskoisille sanosin et merkkiä ei vaiheta.

033102bebe_1_prv.gif

Ja kyl tuo vfr omaa kierutunutta minää on sen verran miellyttäny et vaikee siitä on vaihtaa.  
tounge.gif

Matkapyöräksi sopii ehdottomasti myös Magna. Huomaa tyyliin sopiva "kypärä" satulan päällä.

Ainoana vikana on tankin pienuus, mutta viiden gallonan tankkeja saa tarvikkeena...vakiollakin on aika monta rautapersettä nähtävästi ajeltu Suomessakin.

Eikä tarvitse luopua vee-nelosesta
smile_org.gif

Back