• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensi kesäksi "uusi" matkapyörä (honda)

Meidän perheen toinen pyörä (joka on frouvalla) reilu vuoden vanha VFR 800... niin ... on kyllä vähän lussu menijä... tai ei oo jos viittii kierrättää sinne 7000rpm ... minen ainakaan tykkää moisista kierrosvehkeistä jotka ei väännä alhaalta

Matkapyöräksi sopii ehdottomasti myös Magna.
Jos matkapyörän vaatimuksena on että pitää pidempään pystyä ajamaan 120km/h+ nopeuksia niin Magnan voinee unohtaa, oli sitten pleksiä tai ei.... omaa kokemusta on, yhden Euroopan reissun verran. Toisaalta, positiivista oli se että tankki ei haitannut kun ei muutenkaan jaksanut ajaa sen pidempiä siivuja kunnon vauhdilla
biggrin.gif

Meidän perheen toinen pyörä (joka on frouvalla) reilu vuoden vanha VFR 800... niin ... on kyllä vähän lussu menijä... tai ei oo jos viittii kierrättää sinne 7000rpm ... minen ainakaan tykkää moisista kierrosvehkeistä jotka ei väännä alhaalta
Jotenkin minusta tuntuu että 800:nen voisi olla kivakin peli. Kävin nimittäin koeajamassa syksyllä uuden VFR1200:n ja minulle jäi se mielikuva että toimi ihan mukavasti alakierroksilla, mutta kuulosti tuolloin skootterilta tai vanhalta  saab 96:lta. Kun nostit kierrokset sille tasolle että alkoi olla kivaa niin vauhtia oli niin paljon että kortti olisi lähtenyt. Eli tuo matalampitehoinen 800:nen voisi kivakin peli vaikken ole ajanut.

Minulla on CBF1000:n joka kyllä vääntää (ja pöriseekin nyt) ihan mukavasti. Jousitusta on kyllä syytä vähän jäykentää jos on enemmän kuormaa tai kaksi päällä. Tehot on hyvin riittänyt kaikilla kuormilla.

Jotenkin minusta tuntuu että 800:nen voisi olla kivakin peli. Kävin nimittäin koeajamassa syksyllä uuden VFR1200:n ja minulle jäi se mielikuva että toimi ihan mukavasti alakierroksilla, mutta kuulosti tuolloin skootterilta tai vanhalta  saab 96:lta. Kun nostit kierrokset sille tasolle että alkoi olla kivaa niin vauhtia oli niin paljon että kortti olisi lähtenyt. Eli tuo matalampitehoinen 800:nen voisi kivakin peli vaikken ole ajanut.
Mulla ittellä on Bläkkäri... ja täytyy sanoa että en ole tullut VFR:n kanssa lainkaan sinuiksi,... juurikin tuon alakierros väännön puutteen takia... kun silllä konehuoneen puolella ei tapahdu juurikaan mitään. Vaikkakaan noita kahta ei voi juurikaan verrata keskenään, niin mieluummin ajaisin jollain vaikka jollain seiskapätkä rivikoneellisella kuin VFR:llä

Bläkkärissä on tottunut siihen että "vaihteita ei juuri tartte vaihdella" kun potkua riittää isoillakin vaihteilla pienessä vauhdissä.. VFR:ssä tätä ominaisuutta ei ole ...ja vielä jos vähänkin liian iso vaihde ja pienet kierrokset niin johan alkaa pyörä rytkyttämään käsille.

Tässä lukenut tätä ja vähän ihmetellyt ettei Varaderoa ole ihmeemmin otettu puheeksi; sehän on kahdelle tilava, vääntävä matkapyörä parhaimmasta päästä. Ketjuveto ja ei taatusti viimeisimmän muodin mukainen ... siis minun mieleeni
biggrin.gif

... ja tottakai on oma (matka)lehmä ojassa (kuvaannollisesti)...

Varadero, sehän o jo liian uuen aikanen. Trans Alp viel ehkä tähän mahtus, mut jätetään nämä pois.

Ku ei ollu tämän tyylisuunnan pyöristä ny kyse
wink.gif

Ei silti lyyvä lyttyyn, mukava se on et ehotuksia tullee, itte asias ku ekaa laittelin nii Trans alp oli siinä silmää miellyttää listalla.  
cool.gif

Mut ny hyi, pois tuommoset, pysytään ketjun linjalla.

Back