no en tiedä mitä kysymyksiä on eniten tullut mut tälläsiä on jääny mieleen:
"minkä kokoinen se on, 500 CC?", faija kysyi puhelimessa, kun kerroin ostaneeni XX:n
"paljos tuos on kuutioita, 350 cc?" , tiedusteli naapurin vanha setä (about 80 v), kun XX:ää parkkeerasin .
"paljos toi kulkee" 20 v heput kyseli kun olin parkissa
"paljos oot ajanut" samat tyypit kysyi seuraavaksi
"ootteks te isä ja poika?" kyseli joku maistissa oleva ja elämää nähnyt naishenkilö porvoon jokirannassa, kun juttelin (ennestään tuntemattoman) Bandit kuskin kanssa, nainen jatkoi kysymystä "niin kumpi teistä on isä ja kumpi poika?"
"kerro mulle, ootko sä viriilimpi, kun olet käynty radalla", kysyi mun duunikaveri kahvipöydässä.
"Vitsi MIKÄ PRÄTKÄ, ooks sä kisakuski?" alle 10 v pojan naskali huudahti kun olin kerhon pihalla nahkapuvuissa.
"onk noi kaikki moottolipyölät tinun?" kyseli about 3 v nappula kun otin bladea ajoon, näki tallissa 5 muuta pyörää
"et taida olla ihan terve", kerhon "kaverit" kyseli tekstarilla kun kerroin olevani Alastarolla radalla. Rankka vesisade ja 5 C lämmintä. jatkokysymyskin oli "teitä on näköjään muitakin hulluja kuin sinä", kun kerroin paikalla olevan about 30 motoristia.
"joko osuu p*rse maahan?", kyseli kerhon "kaverit" tekstarilla kun olin motoparkissa ajamassa.
"kuka sitä bladea ajaa", samat tyypit kyseli, kun tekstailin kierrosaikojani.
"koska sä opit pysymään pystyssä alle 50 km/h nopeuksissa" kerhon "kaverit" viimeisimmän konttauksen jälkeen
"taisit kolauttaa pääs kontatessas arvioitua pahemmin" , kyseli faija kun kerroin ostaneeni toisen prätkän
"mihin sä kahta prätkää tarviit? näytä mulle joskus kuinka sä ajat niillä prätkillä yhtäaikaa" vaimo kyselee tasaisin väliajoin
"Kulta, voisit sä ottaa mut tallissa pyörän päällä", tiedustelee vaimo tasaisin väliajoin..
"siis mitä? kaivatko sä verta taas nenästäs? kuule, tiskivuorot on varattu sulle jo vuoteen 2005 asti eli palaappas asiaan sen jälkeen", oli vaimon kysyvä vastaus kysymykseen olisko mitenkään mahdollista ostaa öhlarin takapamppua Bladeen
"jätkä ootsä ihan terve? hakeudu hoitoon", oli vaimon kysyvä kommentti kun kyselin, olisko sillä mitään sitä vastaan että lähtisin viikonloppuna ahvenistolle. Edellisenä päivänä olin kontannut ja kolauttanu pään. Lääkäri oli määrännyt niskatuen loppuviikoksi.
"sulla ei taida olla kaikki ihan himassa?" on vakiokyssäri kun plaraan tuuninkiosien hinnastoa
"ootko sä taas nähnyt jotain teinifantsu-unia?" vaimon kysymys kun vienosti ehdotin bladen vaihtoa 04 R1:n
"lupaathan ajaa varovasti? korkeintaan 3-kymppiä" vaimon vakio toivotukset kun olen lähdössä yksin ajaan.
"et siä v*ttu tajuu, idiootti, että miä tipun täältä kun siä tuolleen kiihdytät?" vaimon kommentti kun läksin joskus XX:llä ohitukseen.
"ajokortti ja rekisteriote?" kaks herrasmiestä, sini-valkoisessa autossa siniset virkapuvut päällä
"taisit ajaa hiukan ylinopeutta?" samat herrat
"taisit lähtä tuppi nurin" samat herrat kysyivät yks aamu 3 kertaa 5 minuutin aikana.
"ja saanko nyt reippaan puhalluksen?" toinen noista herroista
"olet tainnut kantata oikeen kunnolla?" toinen noista herroista kun katseli bladen gummia
"tuolla pyörällä tekee varmaan mieli ajaa kovaa", kyseli mun pomo pensiksellä kun bongas mut bladen kanssa ekaa kertaa.
Että tälläsiä.