Eniten kysytty kysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ENITEN KYSYTTY KYSYMYS, - Eli mihin joudutte vastaamaan useimmin.

• 1: Kuinkas iso kone tossa on?

Ääniä: 1 50,0%
  • 2: Paljos tuossa on heppoja?

Ääniä: 0 0,0%
  • 3: Kuis kovaa kulkee?

Ääniä: 1 50,0%
  • 4: Kuis kovaa oot ajanut?

• 5: Paljon tollanen maksaa?

• 6: Minkäs merkkinen toi on?

• 7: Keuliiko?

• 8: Taitaa olla mukava peli ajella?

• 9: Ajokortti ja rekisteriote, kiitos...

• 10: Jotain muuta, mitä?

• Ääniä yhteensä
    2
Vika kohtaan piti laittaa....

Kaipa täällä itäisessä suomessa nainen ON vielä harvinaisuus motskan selässä -ajamassa siis. Jos ne ei suoraan kysy niin ilmeet kyllä kertoo kaiken...
tounge.gif

Sit taidetaan kysyä et "miten sä tuommoisella uskallat ajaa?!?" ja "onks toi S.U.N. ?!?!?"......
veryangry.gif

....pistää miettimään et kannattaako tätä edes harrastaa ku kaikki noin reagoi..... NO EI HEL***TI, en varmaan lopeta!!!!! Lisää vaan ällistelijöitä!!!!Hehee....
biggrin.gif

Yleisin kysymys vähän ivallisella äänellä kysyttynä on että kuinkas paljon kulkee? ...johon vastaan että 180 asti koitettu, mutta alkaa tärrään niin pirusti, ettei viitti faarttia enää lisätä. Johonka taasen todetaan, että jaa, eikö tää oo piikki. Vastaan ettei ole. Sitten saa kuulla että tarinoita siitä, kuinka kyselijällä on ollu ekana pyöränä samanlainen piikkinen.. Tuntuu olleen kovin suosittu pyörä aikoinaan..  
blush.gif

Naisihmisenä saa kyllä vastailla myös kysymyksiin, että omako on ja ajaako mies kanssa? Johonka totean, että oma on ja mikä mies?!?  
tounge.gif

Kyllä ne yleensä huippuja kysyy, johon vastaan aina "Joku 260..." Seuraava kysymys on "Kuinka kovaa oot ajanu?" Johon vastaan "No sen mitä Suomessa saa, 120, 130 ..." Ja ikinä ne ei usko, luulee et mä oon joku hurjasteleva rikollinen.

Kerran ku olin pihalla pesemässä ja vahaamassa mopoa niin siitä käveli ohi eräs naapuri, noin 75 v täti. Pysähty siihen ja aattelin että mitähän nyt, mutta täti sanoki "Kyllä oot hianoks se laittanu" ja nauro päälle. Mä siihen että "Joo, se on helpompi pestä ku pesee usein" tjsp. Sitte se täti osotti vaimenninta ja kysy "Mikäs putki se  tuo on?" Vastasin hieman huvittuneena "Se on pakoputki." Täti meni hämmentyneen näköseks ja kysy "Mikä putki?" . Nyt jo selkeesti hymyilytti, sanoin "Pakoputki, ihan niinkuin autoissakin". Tätin ilme kirkastui, "Ai ne käytetyt kaasut pääsee sieltä sitten pois?"  
tounge.gif
tounge.gif
Melkein pokka petti, mutta myöntelin että "Niin justiinsa." Muutama sana vielä vaihdettiin ja täti jatko tyytyväisenä matkaa. Mukava naapurintäti mulla.  
smile_org.gif

Yleensä tullaan taivastelemaan, et "Onks toi tosiaan sun pyörä" ja "Härre god, kun on iso, miten sä USKALLAT tollasella ajella!" Mihin yleensä vaan tuumaan, et "Ei se oo KU kuussatanen"
wink.gif
..ja mielessäni tuumaan, et hoh hoi, ei taida tietää mobedeista tuon taivaallista..  
nixweiss.gif

Yleiset kysymykset:
1. onko oma/ajanko itse
2. kuutiot
3. huiput/oonko kokeillut
4. kiihtyvyys
5. vakuutusmaksut
6. mällit
7. sattuiko
8. bensan kulutus (yllättävän usein!)
9. missä käyny sillä
10. onks kortti tallessa...  
kaboom.gif

Yleensä alkaa näin.

Paljon kuutioita, mitä makso, heppoja, Huiput ja vakuutukset kiinnostaa aina. Ihme juttu.

Nuo vakiokysymyksethän ne aina tuppaa olemaan, mutta muutama muukin.
Vuosia sitten vielä japsicustomilla ajaessani, oli kokkareilta paluukyydissä yks jannu. Huoltsikalla tauolla (jannu voi vähän pahoin  
wink.gif
), jannu tuumas "ihan kivasti toi sun 250 kulkee"... "seittemänsatanen!!!!!"...
HD:n kanssa sitä tapahtumia ja kyselijöitä onkin sitten riittänyt.
Yksi parhaimmista kysyi "Oliko se sun se HD parkkiksella?" ..."Ihan tosi... tunnetko yhtään toista naista joka ajaa harrikalla?"... "Menetkö mun kans naimisiin?"...
biggrin.gif
En mene.
Toinen mikä taas saa sarvet pystyyn "Ai, onks toi 883?" ... "No ei varmana ole, tää on 1340!!"  
mad.gif

Yleensä ensimmäinen kysymys on koneen koko. Siitä sitten jatketaan, henkilöstä riippuen, joko kysymyksellä "kuinka kovaa oot ajanut" tai toteamuksella "pääsisit kyllä hengestäsi pienemmälläkin koneella"  
biggrin.gif
Joskus vielä vastaan tuohon jälkimmäiseen toteamukseen että "en näköjään pääse, täytyy vaihtaa isompaan!"  
wink.gif

1. - onks toi sun???  
eek.gif

-- jep.
2. - onks toi kuin iso?
-- 500-kuutioinen
3. - kuin lujaa se kulkee? Ootko kuin lujaa ajanut? / Se varmaan kulkeekin ihan mukavasti?
-- tarpeeksi / riittävän lujaa

jne.  
wink.gif

Näin siis alkaa tyypillinen keskustelu, pyöräni luona. Varsinkin jos olen yksin liikkeellä, korostuu ensimmäinen kysymys...  
biggrin.gif
Pieni naisihminen ison pyörän vieressä mustissa nahoissa... (selvyyden vuoksi, isomman ihmisen vieressä pyöräni näyttää kutistuvan, minun seurassani se näyttää isommalta kun onkaan  
cool.gif
-kaikki on suhteellista)

Multa ne kysyy ensin että yllääkö sulla jalat maahan tosta... (mä 154 cm...
tounge.gif
no, SV on mulle madallettu useammalla sentillä)

Sitten ne kysyy että onko se mun pyörä (miehet kysyy tätä) ja eikö se ole kauheen vaarallista (naiset kysyy tätä)...? No, nainenkin voi omistaa pyörän (vaikka toi sv ei virallisesti olekkaan mun) ja moottoripyöräily on just niin vaarallista kun sen ite tekee. Siis jos mä ajelen varovasti ja olen varautunu yllätyksiin (auto sivutieltä, traktori...) niin ihan heti ei onnettomuuksia satu.
(siis sattuu niitä silti, mutta riskejä voi vähentää omalla käyttäytymisellä. Mutta toisaalta millään ei voi arvata mitä kaikki muut tekee liikenteessä tai että kuinka paljon hiekkaa kurvissa on jne... )

Kyllä se taitaa olla se et "kuinka iso kone tossa on?" Aika paljon on noita iäkkäämpiä kyselijöitä. Sitten ne rupeaa lukemaan tekstiä kyljestä "KeeÄsÄx.. Joo-o joo-o on siinä monta kirjainta. Mulla oli silloin nuorena poikana kans sellainen 500 Ariel. Se oli kyllä kova peli.. siihenaikaan.. Kerranki ku tulin.. Ja sitte minä käänsin vähän sytytystä, niissä kun oli silloin se säätö toisessa sarvessa.. "

Kai mä sit näytän niin karskilta ja rotevalta  
cool.gif
(tai mopo näyttää niin pieneltä  
tounge.gif
), että multa ei kysytä näitä tyypillisiä: onks toi sun / kuin sä uskallat jne. Yleensä vaan, että kuinka paljon kuutioita, kuin lujaa kulkee, eikös ne vakuutukset maksa aivan kamalasti ...

Mutta kesällä Tammisaaressa yks svenskatalande mummeli tuli innolla kertomaan kuinka hän oli nuoruudessaan ollut kovasti sivuvaunun kyydissä. Ja oli ollut niin kivaa  
biggrin.gif

Yleisimmät kysymykset on "kuinka lujaa toi kulkee" ja "paljon tehoo"?
Ja sitten kun kertoo että tehoa on 150 kaakkia, niin johan ukko innostuu kehumaan kuinka hyvin sen volvo kulkee.
bowdown.gif

Harvemmin kukaan mitään kysyy, mutta joskus näistä aiheista:
Kumpaan porukkaan kuulut?
Tarteeks tota paljon ropata?
Miltä vuodelta tuo on?

Tällä viikolla ja varsinkin tänään on suosituin kommentti ollut "Ai, tulit sä pyörällä?" 
eek.gif
,
muuten kysymysjärjestys kulkee:
1. Minkä kokoinen kone tässä on?
2. Paljonko kulkee/miten kiihtyy?
062802moto_prv.gif

....
(ja jos jatkuu)
...
7. Saako koittaa?
....
14. Eiks noi renkaat pitäis jo vaihtaa?