• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

En osaa päättää, mikä pyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hiutale
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sopisko tällanen
062802jumpie_prv.gif
Viimeisin kommentti kertoo kaiken oleellisen

"does it do anything? or does it just sit there? boring ass vid w/ sum gayass music."

tounge.gif

Aika laite...

Miksiköhän V-Stormit on reilusti halvempia kuin Varaderot? Molemmat on varmasti hyviä pyöriä. Olen kattellut n. 7-9 t€ hintaisia, niin Suzukin saa uudemman ja vähemmän ajetun.

Aika laite...

Miksiköhän V-Stormit on reilusti halvempia kuin Varaderot? Molemmat on varmasti hyviä pyöriä. Olen kattellut n. 7-9 t€ hintaisia, niin Suzukin saa uudemman ja vähemmän ajetun.
Hondista on olemassa sellanen yleinen ja pinttynyt harhaluulo, että ne olis jotenkin parempia pyöriä kuin muut japsilaitteet. Tämä harhaluulo nostaa hintoja. Myös käytettynä. Samanlaisia Hondat kuitenkin on kuin muutkin...
wink.gif

Varaeero tai muu samaan "katumaasturi" luokkaan kuluva pyörä.
Itellä CBR joka ei kyllä oikeen sovellu mielestäni kaikille alustoille. Vaikkakin matka ajossa CBR on JUURI MINULLE sopiva peli.

Ja sitten... BMW GS malleista joku sopiva... Tai Suzuki V-Strom...

Joku saattaa suuttua nyt miksi CBR mies ehdottaa BMW pyörää tai Suzukia. No siitä syystä että CBR on mulle paras, mutta toisille joku muu voi olla parempi.

Siis jos etsit "jokapaikan höylää" niin noista kolmesta se ainakin löytyy. Varaeero, V-strom tai GS BMW... Tai CBR!!! Kokeile kaikkia ja vertaa... Ja juttele myyjien kanssa, sekä kysele sellaisilta ihmisiltä kenellä on kokemusta. Varo myyjää joka haluaa päästä eroon jostain pyörästä, eikä halua ymmärrä sun tarpeita. Nämä myyjät huomaat kyllä kun vähän kiertelet kaupoissa. Kovin kehuvat, mutta eivät kuuntele.
Sitten merkkiuskollisuus on toinen asia.
Jos Minulta kysyt niin ehdottomasti Honda. Mutta onko se juuri sinulle paras merkki??? Ja löytyykö Hondalta paras malli juuri sinulle.

Kerran koeajon jälkeen sanoin myyjälle; "kyseinen pyörä on muuten hyvä, mutta en tykkää siitä"

Myyjä vastasi; "Älä sitten osta tätä pyörää. Vaan osta sellainen josta pidät. En halua nähdä sinua täällä syksyllä vaihtamassa pyörääsi toisen vain sen takia että ostit jotain mistä et pitänyt"

Onnea hyville kaupoille

Miksiköhän V-Stormit on reilusti halvempia kuin Varaderot? Molemmat on varmasti hyviä pyöriä.
Juuri tämä asia ratkaisi allekirjoittaneen ongelmat, varsinkin kun Varaderossa on 10 hp tehottomampi kone.

Suzuki DL 1000 ja 60 on rungoltaan jetsulleen saman kokoinen, kuin Hondan vastaava Varadero. Mä en jotenkin keksi mitään syytä, kuin merkkiuskollisuus ostaa Honda. Mulla on ollut Suzuki 16 000 km alla ja mitään vikoja ei ole ollut itsensä moottoripyörän tiimoilta. Mitä nyt kuski itse on saanut sen kylelleen ja osia on tarvinnut vaihtaa.

Mulla rajoittuu Honda kokemus ainoastaan pieneen pyrähdykseen, joten sen mukavuudesta en osaa sanoa. Lienee ihan samanlainen peli kuin 1000 Strommi, ilman 10 hv:aa.

Sit lisäksi pyörän valinta on myös äijän koon mukaan suoritettava valinta. Jos olet lähelle 190, Strommi tai Varadero on oikeaa kaliberia. BMW:n vastaavaa saa melkein 2kpl uuden V-Strommin hinnalla.

->
062802moto_prv.gif

Miksiköhän V-Stormit on reilusti halvempia kuin Varaderot? Molemmat on varmasti hyviä pyöriä.
Juuri tämä asia ratkaisi allekirjoittaneen ongelmat, varsinkin kun Varaderossa on 10 hp tehottomampi kone.

Suzuki DL 1000 ja 60 on rungoltaan jetsulleen saman kokoinen, kuin Hondan vastaava Varadero. Mä en jotenkin keksi mitään syytä, kuin merkkiuskollisuus ostaa Honda. Mulla on ollut Suzuki 16 000 km alla ja mitään vikoja ei ole ollut itsensä moottoripyörän tiimoilta. Mitä nyt kuski itse on saanut sen kylelleen ja osia on tarvinnut vaihtaa.

Mulla rajoittuu Honda kokemus ainoastaan pieneen pyrähdykseen, joten sen mukavuudesta en osaa sanoa. Lienee ihan samanlainen peli kuin 1000 Strommi, ilman 10 hv:aa.

Sit lisäksi pyörän valinta on myös äijän koon mukaan suoritettava valinta. Jos olet lähelle 190, Strommi tai Varadero on oikeaa kaliberia. BMW:n vastaavaa saa melkein 2kpl uuden V-Strommin hinnalla.
Onko tonnisen V-Stromin 1) valmistus vai 2) maahantuonti lopetettu?
Tämän vuoden valikoimasta se on Suomessa jäänyt pois.

10hv sinne tai tänne ei ole ratkaisevaa tämän tyyppisen pyörän
valinnassa, enempi ratkaisee mielestäni newtonmetrit, millä kierrosalueella
ne saadaan ja yleinen moottorin tuntuma yhdistettynä välityksiin.
Vara-Eerossa tässä puolessa ei ole moittimista, enkä rehellisesti
usko V-Stromissakaan olevan. Toisaalta en usko tuon tehoeron
olevan niin ratkaiseva, että sen huomaa ihan otsaluullaan ja tuntee
koko ajan kaikessa ajossa.

Käsittääkseni Varaderon katteet suojaavat paljon paremmin,
varsinkin alhaalta. Pleksin vaihtamalla alkaa kuski olla mukavasti
suojassa ja ajokausi pitenee.

Honda on luotettavan maineessa, mutta enpä usko minkään näistä
neljästä suuresta japanilaismerkistä olevan hirveän huono tässä.

Kaiken kiertelyn ja kaartelun jälkeen sanoisin, että jos pyörätyyppi
miellyttää, Varaderon ja V-Stromin välillä valinta jää kuitenkin melkein
tykkänään makuasioiden ja mieltymysten varaan. Eikä siinä ole
mitään väärää. Ja kun kätyetyistä puhutaan, olennaisinta ehkä on,
millaisen yksilön sattuu löytämään, hinta/kunto ja miltä tuntuu.

t. Varre-kuski,

Minäkin odottelen kunnollisten koeajokelien alkamista, että voisi kokeilla Stromia. Varaderoja tuli kokeiltua syksyllä, ja tuntuivat tosi sopivilta kaikin puolin, vaikka vähän painavia ovatkin. Stromin vain saisi halvemmalla, ja mulle riittäisi 650 Strommikin. Transalpiin ei sovi jalat (paitsi -08 malliin...) eikä myöskään Capo Nordiin. Tiger taas ei oikein sytytä.

On tullut luettua aika paljon arvosteluja/koeajoraportteja Varaderoista ja Stromeista, ja syntyneen kuvan perusteella en uskalla ostaa Stromia koeajamatta. Kyse on kuitenkin sen verran erilaisista pyöristä, vaikka samantyyppisiä ovatkin. Tehoeroahan noilla ei ole kuin 4 hp.

Surffailun perusteella syntynyt käsitykseni:
Varadero:
+ Kone hiukan sivistyneempi(?)
+ Katteet suojaavat paremmin
+ Istuin parempi
+ Matkustajalla hiukan paremmat oltavat
- Painavampi
- Käsiryyppy

V-Strom 1000:
+ Kone vähän ärhäkkäämmän luontoinen ja ehkä hiukan pieniruokaisempi(?), eikä tarvitse pelata ryypyn kanssa
+ Halvempi
+ Kevyempi
+ Vähän parempi ajettavuus kaksi päällä
- Istuin
- Plekseihin liittyvät ongelmat (etenkin pitkillä ihmisillä)

650 Strom olisi vieläkin halvempi ostaa, halvempi ylläpitää (vakuutukset, bensakulut) ja "tosi" kevyt. Korkeampi istuin tosin pitäisi hankkia. Pikkustrommi riittäisi mulle teholtaan (67hv).

Back