• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Elinluovutuskortti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lunastar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sairaala-alalla, kun työskentelen, en voi kun kannustaa noiden testamenttien laatimiseen. Nyt on hyvää aikaa jokunen kuukausi, jotta ovat sitten valmiina, kun käytännön toimiin on tarvis. Vapun jälkeisiin ns. "maksanvaihtoviikkoihin" ei ole kuitenkaan kovin pitkä aika. Uskokaa tai älkää, tuolla nimellä noita toukokuun viikkoja meillä joskus leikillisesti nimitetään ja on elämä niin raadollista, että jonoissa on ihmisiä, joiden ainut toivo on odotella noitakin viikkoja. Keväällä on selkeä piikki nuoren terveen maksan tarjonnassa. Näin talvella on hiljaisempaa.

Kortti ollut taskussa jo muutaman tunnin. Päivätty 14.11.2008
cool.gif

Koska minä olen minä, niin toivoisin, että jos menen niin huonoon kuntoon, että äijästä ei enää kalua (-kaan) saa, niin niskalaukaus kiitos!
baaa.gif
Niijuu....elimet saa ilman muuta viedä ja muut roippeet sitten vaikka lääkisläisille opetuskäyttöön. Henk.koht. toivomus olisi, että karhunhaaskaksi, koska kannatan kierrätystä, mutta kuulemma laki kieltää? Eipä mulla muuta.....
ghostface.gif

Taalla on rekisteri kaytossa, eli kortteja ei tarvita. Itsellani kortti kuitenkin on lompakossa. Tieda sitten kelpaako mikaan.

Omaiset saavat taalla kumota 'luovuttajan' toiveet; vanhempani kuitenkin kannattavat luovutusta, joten en siita ole huolissani.

Taalla on puhetta tehda elinten luovuttamisesta 'opt out', eli jos et halua luovuttaa, laitat nimesi rekisteriin, muuten menevat elimet jakoon. Syyna nimenomaan omaisten sentimentaalisuus.

Lisaksi on aina kampanjoita loytaa selkaydinluovuttajia etnisten ja mixed race (mika on suomeksi, sekarotuisuus kuulostaa kamalalta?) ihmisten joukosta.

-83 päivätty ja jossain vaiheessa laminoitu löytyi lompakosta. Oli elimet silloin vähemmän käytettyjä, saattaisi vielä joku jollekin kelvatakin
nixweiss.gif

sport05.gif

Iku

Asia päätetty ja kortti täytetty jo aikaa sitten. Mutta tarttis kai siivota lippua ja lappua (ei rahaa) pursuileva lompsa että tosipaikassa dokumentti löytyis ennen kuin sisukalut märkänee...
crazy.gif

Tulipa tilattua nippu noita kortteja, vienpä samantien työmaalle kahvipöytään täyteltäväksi...

Kannatetaan, ja kehoitan muitakin tutustumaan aiheeseen!

Oma luovutuskortti kulkee aina mukana lompakossa ajokortin alla. Se on päivätty 6.11.2001, ja olen asiasta omaisillenikin kertonut. Vertakin luovutan säännöllisen epäsäännöllisesti.

Mukavaa pikkujouluaikaa kaikille -- älkää tuhotko elimiänne  
tounge.gif

Toni

Olipa hyvä muistutus hyvästä asiasta!

Mielessä ollut monasti ja aina se vaan on päässyt unohtumaan...
Vähän sama juttu kuin verenluovutuksen kanssa, ainahan sinne suunnittelee menevänsä, mutta kun se vaan jää aina tekemättä. Vanha verikorttikin on jo mennyt poikki  
sad_orig.gif

Mutta nyt on ainakin elinluovutuskortti tilattu  
062802jumpie_prv.gif

Back