• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eläköön.fi -liikenneturvallisuuskampanja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JGo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lisäsin aloitusviestiin suorat linkit tässäkin ketjussa esiin tulleisiin ehdotuksiin. Pääsee helposti äänestämään, äänenhän saa antaa kerran päivässä ehdotukselle.
Poista/tyhjennä selaimen välimuisti/cookiet tai mitkä ne oikeat termit onkaan ja saat äänestää niin monta kertaa päivässä kuin vaan jaksat. Jos meinaa vaikka tulla töissä tylsää..

Sittehän on tietty noi autovoter ohjelmat.
tounge.gif

anteex nyt vain jos tässä epäilevänä tuomaana koitan jotakin sanoa...

tää on nyt näitä erään byrokrattisen järjestön populistisia kampanjoita.
Olen osin samaa mieltä ja tosiaan suurin osa ehdotuksista on silkkaa kakkiduudelia, mutta on siellä muutama oikeasti hyväkin, jotka olisi helppo ja halpa toteuttaa.

Tätä olen itsekin miettinyt ja olisi mielestäni reilua.
Sama ehdotus toiselta.
Kolmion merkkaus tuntuu niin itsestään selvältä, että ei voi kuin ihmetellä, miksi sitä ei ole tehty.
Tämäkin olisi järkevää.
tuosta eri nopeudet ohituskaista alueella...
bowdown.gif
ideahan mainia...tuossa jokuvuosi sitten kun kaistat alkoi yleistymään..radion liikenneiltaan, missä oli mukana liikenneturhaa,silloista tielaitosta yms muuta edustajineen..joku soitti ja esitti samaa. kyllähän porukka hykerteli kun selittivät munkkilatinalla miksei moiseen voida suomessa mennä eli...
itse en ainakaan päässyt selvyyteen miksei? ilmeisesti jotta liikennettä ei saa suunitella joustavaksi.
withstupid.gif

tuosta eri nopeudet ohituskaista alueella...
bowdown.gif
ideahan mainia...tuossa jokuvuosi sitten kun kaistat alkoi yleistymään..radion liikenneiltaan, missä oli mukana liikenneturhaa,silloista tielaitosta yms muuta edustajineen..joku soitti ja esitti samaa. kyllähän porukka hykerteli kun selittivät munkkilatinalla miksei moiseen voida suomessa mennä eli...
itse en ainakaan päässyt selvyyteen miksei? ilmeisesti jotta liikennettä ei saa suunitella joustavaksi.
withstupid.gif
Teoriassa jo nyt on sakon uhalla kielletty lisäämästä nopeutta silloin, jos joku on ohittamassa. Sakkoja tuollaisista tilanteista jaetaan paljonkin - ohittajalle.

Pientä loppukiriä kaivataan vielä tälle ehdotukselle, niin Liikenneturva joutuu vähintäänkin kommentoimaan ideaa omaehtoisen mp-ajoharjoittelun tukemisesta.

Omaehtoisen ajoharjoittelun tukeminen

Näköjään raskaan liikenteen kuskit ja veneilijät ovat jo päässeet omien ehdotustensa kanssa yli 1000 äänen, melkoisen aktiivista sakkia.

JGo sanoi:
Pientä loppukiriä kaivataan vielä tälle ehdotukselle, niin Liikenneturva joutuu vähintäänkin kommentoimaan ideaa omaehtoisen mp-ajoharjoittelun tukemisesta.

Omaehtoisen ajoharjoittelun tukeminen

Näköjään raskaan liikenteen kuskit ja veneilijät ovat jo päässeet omien ehdotustensa kanssa yli 1000 äänen, melkoisen aktiivista sakkia.

Shameless bump tärkeän asian puolesta. Vain vajaa 200 ääntä uupuu!

Koska tämä (äänestys) menee umpeen? En löytänyt mitään tietoa ainakaan pikaisella selaamisella.

Tällä hetkellä 1006 ääntä. :jippikaijee: Iso käsi Heidille tästä ideasta ja sen mainostamisesta. :respect:.

Hienoa että päästiin yli tuhannen äänen! :thumbup: Nyt on jo 1101 ääntä, mutta vielä on rekkamiehet 120 ääntä edellä. Käykäähän muutkin vielä joutessanne vähän kliksuttelemassa, täytyyhän se nyt rekkamiehet voittaa. :grin:

Edit: ja vielä se linkki.

Viimeksi muokattu:
Perskules, kävinpä minäkin pistämässä oman idean nähtäville. Mun mielestä näin voitaisiin parantaa koko yhteiskuntaa, ei ainoastaan liikenneturvallisuutta.

http://www.elakoon.fi/idea/947

Olisi tehnyt mieli kirjoittaa hieman värikkäämmin ja useammalla kirjaimella, mutta ei näin kuumeessa oikein tunnu irtoavan.

PoS sanoi:
Perskules, kävinpä minäkin pistämässä oman idean nähtäville. Mun mielestä näin voitaisiin parantaa koko yhteiskuntaa, ei ainoastaan liikenneturvallisuutta.

Olisi tehnyt mieli kirjoittaa hieman värikkäämmin ja useammalla kirjaimella, mutta ei näin kuumeessa oikein tunnu irtoavan.
:peukutpystyyn:

PoS sanoi:

Ääni minulta.

Nyt meni äänet hyvään tarkoitukseen.
Omaehtoista harjoittelua lisää, Kyllöstä vähemmän.

PoS sanoi:

Ääni meni, vaikka ei se vihreä syöpä yhden etäpesäkkeen mukana lähde:hanuria:

Viimeksi muokattu:
Back